• Tomasz Bryl

Wydatki na reklamy w Google rosną w 2020 roku pomimo pandemii

Wydatki na reklamy w wyszukiwarce Google rosną w tym roku, ponieważ sprzedawcy detaliczni koncentrują się na zwiększaniu sprzedaży online.

Zgodnie z nową prognozą eMarketer, wydatki na reklamy w wyszukiwarce odnotowują szacunkowy wzrost o 5,9% w 2020 roku.


Szacunek ten został skorygowany w stosunku do prognozy eMarketer z początku roku, w którym przewidywał spadek wydatków na wyszukiwanie z powodu zatrzymania branży turystycznej.


W miarę upływu roku okazuje się, że wydatki na reklamy w wyszukiwarce rosną na innych rynkach. Mianowicie, tempo wydatków konsumenckich na e-commerce pozostaje stabilniejsze niż oczekiwano.


Sprzedaż detaliczna przenosi się do kanałów cyfrowych, co zwiększa liczbę reklam w wyszukiwarce przez sprzedawców cyfrowych.


To nie jest tymczasowa zmiana. eMarketer opisuje zmiany jako „daleko idące”.


Jednak nie wszystko jest takie pozytywne, ponieważ wydatki na reklamy w wyszukiwarce rosną wolniej niż przewidywano przed pandemią. Ale jednak rosną.


W rzeczywistości oczekuje się, że kwota, jaką reklamodawcy wydadzą na reklamy w sieci wyszukiwania, przekroczy prognozy sprzed pandemii do 2022 r.

„Ogólny poziom zakłóceń gospodarczych oznacza, że ​​nasza obecna prognoza wydatków na wyszukiwanie w Google w 2020 i 2021 roku jest niższa niż przewidywaliśmy przed pandemią. Jednak nasza nowa prognoza dotycząca wyszukiwania w rzeczywistości przekracza nasze przedpandemiczne oczekiwania na 2022 r. ”

Prognoza krótkoterminowa


Szacuje się, że reklamodawcy wydadzą w tym roku 59,22 miliarda USD na reklamy w wyszukiwarce, co oznacza wzrost w porównaniu z wcześniejszymi szacunkami wynoszącymi 54,37 miliarda USD.


Wzrost jest napędzany głównie przez reklamy w wyszukiwarce mobilnej. Według eMarketera wydatki na wyszukiwanie na komputerach stacjonarnych ledwo wzrosną w tym roku.


Uważa się, że brak wzrostu wydatków na reklamy w wyszukiwarkach na komputery stacjonarne jest wynikiem spadku liczby kosztownych wyszukiwań usług turystycznych wymagających dużej uwagi w wyniku pandemii.


Natomiast kategorie, które dobrze się trzymają, takie jak towary konsumenckie, są częściej wyszukiwane i kupowane na urządzeniach mobilnych.


Te szacunki wzrostu są zgodne z liczbami w raportach Google o zarobkach za cały rok.


Google odnotował lepsze niż oczekiwano zarobki w drugim kwartale i stosunkowo wysokie wydatki reklamodawców e-commerce. Raport o zarobkach również wskazuje, że zapytania konsumentów zmierzają w kierunku bardziej komercyjnym.


W październiku Google po raz kolejny odnotował lepsze od oczekiwań wyniki, w tym wzrost przychodów z reklam w wyszukiwarce o 6,5% rok do roku w III kwartale.

Prognoza długoterminowa


Oczekuje się, że do 2024 r. Reklamodawcy wydadzą 99,2 mld USD na wyszukiwanie, czyli więcej niż wcześniej przewidywano 91,32 mld USD.


Większość tego wzrostu będzie napędzana przez reklamy w wyszukiwarkach mobilnych, które według szacunków będą stanowić dwie trzecie wydatków na reklamy w wyszukiwarce do 2024 r.


Oczekuje się, że Google straci udział w rynku w dłuższej perspektywie, ponieważ więcej wydatków reklamodawców przenosi się do Amazon.

„Chociaż ta prognoza zawiera lepsze oczekiwania dotyczące wzrostu przychodów z reklam w wyszukiwarce Google niż wcześniej, spodziewamy się, że Amazon ostatecznie odniesie większe korzyści z nadrzędnego trendu większego udziału handlu w internecie, co zwiększy wydatki firmy na wyszukiwanie”.

Szacuje się, że udział Google w rynku reklamy w wyszukiwarkach spadnie z 61,3% w ubiegłym roku do 54,9% w 2022 roku.


Tymczasem szacuje się, że Amazon wyniesie 21,5% wydatków na reklamy w wyszukiwarce w USA w 2022 roku.


Liczby w tym raporcie sugerują, że przed marketerami PPC są lepsze lata. Szczególnie tych, którzy zarządzają kampaniami reklamowymi dla towarów konsumpcyjnych.


8 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO