• Paweł Siadaczka

Tytuły zawierające wiele słów kluczowych nie są nieniezgodne z wytycznymi Google

Google wyjaśnia, że ​​tytuły i opisy zawierające wiele słów kluczowych nie są sprzeczne ze wskazówkami dla webmasterów.

John Mueller z Google wyjaśnia nieporozumienie dotyczące tytułów i opisów zawierających wiele słów kluczowych, mówiąc, że jest to powszechna praktyka, która nie jest sprzeczna ze wskazówkami dla webmasterów.


Ten temat jest poruszany podczas transmisji na żywo poświęconej SEO w Google Search Central, która odbyła się 11 grudnia. Mueller wskazuje, że widzi, jak małe firmy cały czas nasycają swoje tytuły i opisy komercyjnymi słowami kluczowymi, nawet po odradzeniu tego.


Podaje przykład kwiaciarni w Brighton, której opis brzmi: „kwiaty weselne w Brighton, kwiaty pogrzebowe w Brighton, kwiaty rocznicowe w Brighton, kwiaty urodzinowe w Brighton” i tak dalej.


Pod względem estetycznym nie wygląda to dobrze, mówi Mueller z Google, ale nierzadko zdarza się, że strony z tego rodzaju opisami zajmują wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania .


Mueller jest pytany, dlaczego tytuły i opisy nasycone słowami kluczowymi są tak powszechne w wynikach wyszukiwania i czy są sprzeczne z wytycznymi Google dla webmasterów.


Oto jego odpowiedź.


Mueller omawia tytuły i opisy z dużą ilością słów kluczowych


Mueller twierdzi, że nasycanie tytułu meta strony i opisu słowami kluczowymi nie jest sprzeczne z wytycznymi Google. Nie jest to nawet coś, co Google uważa za problematyczne.


Nie oznacza to, że Google również zaleca tę praktykę, ponieważ wypełnienie tytułu i opisu słowami kluczowymi może utrudnić zrozumienie, do czego faktycznie odnosi się strona.


Mueller twierdzi, że największą poprawą, na jaką witryna może liczyć, przepisując te tytuły i opisy, jest lepszy współczynnik klikalności. Wielokrotnie zaleca pisanie lepszych metatagów w celu poprawy CTR, ale nigdy nie sugeruje robienia tego w celu poprawy rankingów.


Oto, co mówi:

„Nie jest to sprzeczne z naszymi wskazówkami dla webmasterów. To nie jest coś, co powiedzielibyśmy, że jest problematyczne. Myślę, że jest to co najwyżej coś, co można by poprawić, gdybyś miał lepiej dopasowany tytuł, ponieważ trochę lepiej zrozumiemy jego znaczenie. Podejrzewam, że największy postęp w przypadku tytułu w tym względzie polega na tym, że jeśli możesz utworzyć tytuł pasujący do tego, czego faktycznie szuka użytkownik, będzie im trochę łatwiej kliknąć wynik wyszukiwania, ponieważ myślą „oh to naprawdę pasuje do tego, czego szukałem ”. Natomiast jeśli szukasz hasła „Brighton z dostawą kwiatów” i jako tytuł w wynikach wyszukiwania zobaczysz „kwiaty, zielone kwiaty, żółte kwiaty, Brighton…” i wszystkie pobliskie miasta - możesz spojrzeć na to i powiedzieć: czy to jest na pewno to? A może to rzeczywiście firma, która wykona dobrą robotę i stworzy dla mnie ładne kwiaty? ” Myślę więc, że jest to kwestia poprawy współczynnika klikalności, a nie poprawy rankingu. A jeśli przy tym samym rankingu uzyskasz wyższy współczynnik klikalności, ponieważ ludzie uznają Twoją witrynę za bardziej odpowiednią, to dobrze.”.

Mueller zaleca bardziej skoncentrowane podejście do pisania tytułów i opisów


Google wie, że wypychanie tytułów i opisów słowami kluczowymi jest powszechną taktyką i rozpoznaje, że wywodzi się ona ze słów kluczowych w tytułach i opisach, które są czynnikami wpływającymi na ranking wyników wyszukiwania Google.


Nie oznacza to jednak, że właściciele witryn powinni umieszczać tam wszystkie słowa kluczowe. Mueller zaleca bardziej skoncentrowane podejście - napisanie tytułu lub opisu, które uzyskują więcej kliknięć, jest ważniejsze niż upychanie kilku słów kluczowych.

„To bardzo powszechna taktyka. Mówimy również, że używamy słów kluczowych w tytułach w ramach naszego systemu rankingowego, a ludzie mówią: no cóż, muszę dodać wszystkie słowa kluczowe do moich tytułów. Więc tylko dlatego, że są używane do rankingu, nie oznacza, że ​​musisz tam wszystko umieścić. Czasami podejrzewam, że większym aspektem jest tak naprawdę współczynnik klikalności z wyszukiwania, a nie efekt rankingu. Zwłaszcza w przypadku małych firm nie masz dużej szansy na pojawienie się w wynikach wyszukiwania w wielu miejscach, ponieważ prawdopodobnie bardziej koncentrujesz się na swoim regionie i masz naprawdę dobry tytuł, który pasuje do Twojej firmy , to o wiele ważniejsze niż posiadanie wszystkich słów kluczowych ”.

Posłuchaj pełnej odpowiedzi Muellera na poniższym filmie:





31 wyświetlenia0 komentarz

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie