• Filip Szaumkesel

Świeża treść - Klucz do SEO

Nie ma magicznej formuły, która sprawiłaby, że Twoja strona zajmie pierwsze miejsce w Google. Nawet nieograniczony budżet i najlepsi eksperci SEO na świecie nie mogą zagwarantować firmie upragnionego miejsca na stronie wyników (oficjalnie zwanej „SERP”) - mogą natomiast zagwarantować zwrot pieniędzy, w przypadku braku efektywności (taką gwarancję oferuje SEOmotive.pl). SEO to długa gra - wysokie miejsce wymaga ciężkej pracy przez dłuższy czas. Trzymaj się tej zasady, a zobaczysz efekty - szczególnie jeśli zainwestujesz w tworzenie nowych, świetnych treści.

Treść jest kluczem do wspinania się po pozycjach wyszukiwarek jak po drabinie i pozostania na szczycie - nie da się tego obejść. Jeśli chcesz przyciągnąć więcej osób do swojej witryny za pośrednictwem Google, tworzenie świeżych treści wysokiej jakości jest koniecznością. W tym artykule przyjrzymy się, dlaczego treść jest tak ważna. Następnie podamy kilka wskazówek i pomysłów na temat tworzenia treści dla Twojej firmy. 



Dlaczego treść ma znaczenie dla SEO?

Ludzie na całym świecie używają Google do wyszukiwania informacji i uzyskiwania odpowiedzi na pytania lub „zapytania”. Wybierając witryny, które mają być wyświetlane w SERP, Google szuka witryn, które najprawdopodobniej odpowiedzą na pytanie wyszukiwarki. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna wyświetlała się w wynikach wyszukiwania, potrzebujesz treści, które NAJLEPIEJ odpowiadają na pytania zadawane przez klientów. 


Jak możesz to robić?

Decydując się na treści, które mają być zawarte w Twojej witrynie, staraj się myśleć jak Twoi klienci. Wyobraź sobie, jakich informacji szukają online i jakie zapytania wpisują w Google. Następnie pisz artykuły, blogi i treści witryny, które zawierają te informacje. Twoja witryna ma najlepsze możliwości pokazania się wysoko, jeśli regularnie tworzysz treści odpowiednie dla Twojej branży i interesujące dla Twojej bazy klientów.  


Treści dla ludzi i botów

Jakość treści jest ważna zarówno dla odwiedzających, jak i wyszukiwarek. Dla odbiorców, Twoje treści powinny zawierać szczegółowe informacje o Tobie, Twojej firmie, Twoich usługach i Twoich produktach. Idealnie byłoby odpowiedzieć na każde pytanie, jakie mogą oni mieć. Im lepsza treść, tym dłużej odwiedzający pozostaną w Twojej witrynie, tym więcej stron odwiedzą i tym większe prawdopodobieństwo, że zostaną Klientami Twojej firmy lub witryny.

Jeśli chodzi o wyszukiwarki, używają one Twoich treści, aby zrozumieć, o czym jest twoja strona i do kogo jesteś kierowana. Te informacje pomagają im wiedzieć, kiedy wyświetlać Twoją witrynę w SERP i jacy użytkownicy powinni na nią trafić.


Pamiętasz swoje słowa kluczowe?

Innym powodem, dla którego treść jest ważna, są słowa kluczowe. Pamiętasz nasz artykuł poświeconym właśnie słowom kluczowym? Są to frazy, które ludzie wpisują w Google, szukając witryny takiej jak Twoja i niewątpliwie są sercem i duszą SEO. Wyszukiwarki wyszukują te frazy, aby zrozumieć Twoją witrynę i dopasować ją do odpowiednich użytkowników. Dlatego świetnym pomysłem jest używanie ich w całej witrynie.

Być może słyszałeś jednak, że umieszczanie zbyt wielu słów kluczowych na jednej stronie nie jest dobrym pomysłem - to prawda! Jest to właśnie jeszcze jeden powód, dla którego tworzenie dużej ilości treści jest tak świetne dla SEO: im więcej piszesz, tym więcej będziesz w stanie używać słów kluczowych w naturalny sposób i pomoże Google zrozumieć, o czym jest twoja strona.


Znaczenie świeżych treści

W przypadku treści obfitość jest ważna, ale pozostaje kwestia "świeżości". Wyszukiwarki szukają witryn, które są regularnie aktualizowane. Zakładają (bez uzasadnionego powodu), że strony te częściej zawierają odpowiednie, pomocne informacje dla osób poszukujących informacji. Witryna, której nie dotknięto przez pięć lat, jest znacznie mniej atrakcyjna w oczach Google, ponieważ uznaje, że nie ma na niej wartościowej odpowiedzi na konkretne pytanie.


Uzyskaj indeksowanie częściej

Dodatkową zaletą świeżej zawartości jest to, że im częściej ją aktualizujesz, tym częściej Google wysyła swoje boty w celu skanowania i indeksowania Twojej witryny. Częste blogowanie pomaga również w częstszym indeksowaniu. Za każdym razem, gdy dodajesz nowy wpis na blogu, tworzysz nową stronę w swojej witrynie dla wyszukiwarek do skanowania i indeksowania. Najważniejsze jest to, że nie jest to zbyt skomplikowane techniczne: im więcej indeksowanych stron, tym lepiej dla SEO. 


Informuj swoich obserwujących

Świeże treści są również dobre dla czytelników i fanów. Bądź na bieżąco z trendami w swojej niszy, a klienci zaczną rozpoznawać Twoją witrynę jako „to” miejsce, w którym znajdują się istotne, aktualne informacje. W ten sposób aktualizacja treści pomaga wyglądać bardziej profesjonalnie i ogólnie - lepiej. Możesz także użyć swoich treści, aby poinformować klientów o najnowszych wiadomościach z Twojej firmy. Daj szansę swoim klientom na zakup nowych produktów lub usług. Korzystaj ze wspaniałych treści, aby komunikować się z przeszłymi i obecnymi klientami i budować lojalną grupę fanów.


Jak często potrzebujesz tworzyć nowe treści?

Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, jest to indywidualna sprawa dla każdej branży. Jeśli jesteś fotografem ślubnym z Poznania, jesteś na bardzo konkurencyjnym rynku, na którym bardzo trudno jest zająć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Dla tego rodzaju rynku będziesz potrzebować wielu treści, codziennie aktualizowanych, aby być ważnym graczem. Nawet wtedy trudno będzie dotrzeć do pierwszej strony. Jeśli jednak pracujesz na wsi, comiesięczny wpis na blogu może być wszystkim, czego potrzebujesz. 


Ustaw cel treści, który możesz zachować

Dobrą zasadą jest tworzenie jak największej ilości treści, bez poświęcania przy tym jakości. Zdajemy sobie oczywiście sprawę, że masz przecież firmę do prowadzenia. Ustal realistyczne cele. Czy możesz blogować raz w tygodniu, czy raz w miesiącu jest to wystarczająca częstotliwość? Jak często możesz publikować posty na Facebooku lub Twitterze? Kilka razy dziennie jest to rozwiązanie idealne, ale dwa razy w tygodniu może być bardziej w twoim stylu. Jeśli wyznaczysz sobie cele, które faktycznie możesz utrzymać, znacznie bardziej prawdopodobne jest, że będziesz ich przestrzegać w dłuższej perspektywie. Dlatego zanim zdecydujesz, jak często będziesz aktualizować swoją witrynę i profile społecznościowe, zadaj sobie szczere pytanie, co Twoim zdaniem jest możliwe. Jeżeli nie jesteś w stanie tego sam ogarnąć, zleć takie czynności Specjalistom, np. Agencji Interaktywnej SEOmotive.pl.


Ilość - ok. Świeżość - 0k. Ale co z jakością?

Dużo rozmawialiśmy o znaczeniu ilości. Teraz kilka słów o jakości tworzonych treści. Pomyśl o tym w ten sposób: Twoje treści powinny przyczynić się do poprawy Twojej reputacji. Artykuły, które piszesz i zdjęcia, które prezentujesz, powinny prezentować Ciebie i Twoją firmę jako profesjonalistów i posiadających wiedzę. Źle napisane treści wypełnione literówkami wysyłają do czytelników wiadomość, że jesteś niechlujny, zawodny i nie zwracasz uwagi na szczegóły. Jeśli twoja treść to nic innego "chłam", odwiedzający nie będą jej czytać i na pewno nie wrócą po więcej.

Dobra treść może dać przewagę nad konkurencją. To buduje lojalnych fanów i pomaga pokazać potencjalnym klientom, że jesteś profesjonalistą i posiadasz wiedzę. Twoje artykuły nie muszą być warte Pulitzera, ale muszą stanowić wartość dodaną dla odbiorców docelowych. Odpowiedz na ich pytania i pokaż swoją wiedzę. Pamiętaj, że Google zawsze chce wyświetlać witryny, które najprawdopodobniej odpowiedzą na zapytanie użytkownika. Jeśli treść jest dobrze napisana, najprawdopodobniej będzie łatwa do wyszukania. Na koniec poświęć trochę czasu na sprawdzenie pisowni i ponowne sprawdzenie każdego nowego materiału przed opublikowaniem go na żywo. 


Treść może zrobić nowe, naturalne linki

Jeśli regularnie piszesz świetne treści, zewnętrzne witryny, blogerzy lub inne firmy z Twojej branży uznają Twoją witrynę za wartą opublikowania. Mogą również dodawać linki do twoich treści na własnych stronach internetowych, blogach lub w mediach społecznościowych. W ten sposób tworzenie świetnych treści jest niesamowitym sposobem na naturalne zdobywanie nowych, wysokiej jakości linków do Twojej witryny. A dobre linki, jak być może wiesz, są cennymi klejnotami w świecie SEO.

Pomysły na tworzenie świeżych treści

Do tej pory prawdopodobnie już jesteś przekonany, że musisz poświęcić trochę czasu na tworzenie wysokiej jakości, świeżych treści dla swojej witryny. Ale możesz się zastanawiać, jak to zrobić? Nie bój się! Oto kilka pomysłów na przepływ kreatywnych treści. Wybierz ulubione, zanotuj w kalendarzu i zacznij pisać! 


1. Załóż bloga

Mamy cały rozdział na temat blogowania, więc nie będziemy tu wchodzić w szczegóły. Wystarczy powiedzieć, że blogi są jednym z najlepszych sposobów na tworzenie świetnych treści i zwiększenie pozycji w Google. Pamiętaj, że nie każdy post na blogu musi zawierać 500 słów. Możesz publikować posty gości, prezentować zdjęcia lub oferować krótką wskazówkę tygodnia.


2. Podkreśl nowe produkty, usługi lub wyprzedaże

Dodaj podstronę do swojej witryny z nowymi produktami, nowymi usługami lub wyprzedażami sezonowymi. Następnie pamiętaj, aby regularnie aktualizować tę podstronę?


3. Dodaj stronę z wiadomościami lub wydarzeniami

Aktualizuj go co tydzień lub miesiąc o najnowsze informacje o swojej firmie.


4. Podziel się historiami

Ludzie kochają historie. Poświęć jedną stronę swojej witryny na wyświetlanie profili klientów, historii sukcesu lub zakulisowych ciekawostek z biura. Co miesiąc lub dwa możesz dodać nową historię do strony.


5. FAQ

Strona z najczęściej zadawanymi pytaniami to idealne miejsce do dostarczania klientom informacji, których szukają. Jeśli otrzymasz nowe pytanie od jednego klienta, istnieje prawdopodobieństwo, że ktoś inny zastanawia się nad tym samym. Staraj się dodawać nowe FAQ do swojej witryny co kilka miesięcy. 


6. Utwórz stronę ze wskazówkami

Alternatywnie do strony z najczęściej zadawanymi pytaniami możesz dodać podstronę "Porady" do swojej witryny. Skorzystaj z tej zakładki, aby uzyskać porady dotyczące najlepszego wykorzystania swoich produktów lub usług.


7. Wykorzystaj referencje

Nie musisz mówić ludziom, jak wspaniała jest Twoja firma. To o wiele bardziej przekonujące, jeśli Twoi klienci zrobią to za Ciebie! Za każdym razem, gdy masz zadowolonego klienta, nie spiesz się z prośbą o referencje. Następnie - za jej zgodą - opublikuj go na swojej stronie internetowej i profilach w mediach społecznościowych. 


8. Kanał mediów społecznościowych

Oprócz posiadania świeżych treści w witrynie, udostępniaj aktualizacje w serwisach społecznościowych. Poświęć czas na regularne publikowanie postów w co najmniej jednym lub dwóch serwisach społecznościowych. Za każdym razem, gdy dodajesz nowe treści na swojej stronie internetowej lub blogu, pamiętaj o tym również w swoich profilach społecznościowych. 


9. Korzystaj z trendów i bieżących wydarzeń

Niezależnie od tego, czy jesteś kierownikiem hotelu, czy właścicielem sklepu z tatuażami, chcesz być na bieżąco z trendami w swojej dziedzinie. Przeczytaj, o czym piszą inni w Twojej branży. Śledź konkurencję na Instagramie lub sprawdź Google Trends. Zobacz, co jest modne w branży, a następnie wykorzystaj to jako inspirację do następnego postu na blogu lub tweeta. 


Wniosek

Pisanie dużej ilości treści nie zmieni wyników w ciągu jednej nocy. Używanie świetnych treści jako sposobu na wzrost pozycji wymaga wytrwałości, czasu i cierpliwości. W końcu zobaczysz, dlaczego każdy SEOwiec mówi, że „Content is king” (Treść jest królem). Utwórz realistyczny, ale spójny plan treści i trzymaj się go. Nigdy nie rezygnuj z jakości! Pisz treści, których użytkownicy naprawdę potrzebują i będą przydatne i interesujące. Jeśli użytkownikom się spodoba, z czasem wyszukiwarki też!

www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


55 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO