- Paweł Siadaczka
Słowo kluczowe w nazwie domeny? Nic to nie daje.
Słowo kluczowe w nazwie domeny nie pomoże Twojej stronie internetowej w rankingu dla tego słowa kluczowego, mówi John Mueller z Google.

John Mueller z Google wskazuje Specjalistom SEO i właścicielom witryn, że umieszczanie słów kluczowych w nazwie domeny nie przynosi żadnych korzyści w rankingu.
Temat ten został omówiony w najnowszym filmie Ask Google Webmasters, który zawiera pytanie dotyczące rozszerzeń domen opartych na słowach kluczowych (nazywanych również domenami najwyższego poziomu).
Oto pytanie, które zostało wysłane:
Czy domena .jobs poprawia ranking ofert pracy w Google?
W odpowiedzi Mueller zaadresował słowa kluczowe w domenach najwyższego poziomu (TLD), a także słowa kluczowe w domenie w ogóle.
Po pierwsze, oto, co Mueller ma do powiedzenia na temat domen TLD .jobs:
„To bardzo częste pytanie, które pojawia się w przypadku nowych domen najwyższego poziomu. Krótko mówiąc, nie. Nie otrzymasz takiej specjalnej premii, jeśli masz słowo kluczowe w domenie najwyższego poziomu. Analogicznie można to zobaczyć, szukając w naturalny sposób wszystkiego, co Cię interesuje. Zaryzykowałbym przypuszczenie, że najlepsze wyniki nie mają tych słów kluczowych jako końcówki domeny. Często nie ma go nawet w adresie URL.”.
Zatem słowa kluczowe w domenach TLD nie zapewniają korzyści w rankingu, ale co ze słowami kluczowymi w dowolnym miejscu adresu URL?
Brak korzyści w rankingu dla słów kluczowych w domenach
Mueller dodaje, że słowo kluczowe w nazwie domeny nie poprawi pozycji witryny w stosunku do tego słowa kluczowego.
„To, że witryna zawiera słowo kluczowe w nazwie domeny, nie oznacza, że jest bardziej trafna niż inne w przypadku tego słowa kluczowego. Krótko mówiąc, nie musisz umieszczać słów kluczowych w nazwie domeny. ”
Jest to sprzeczne z tym, co niektóre badania czynników rankingowych mówią o słowach kluczowych w domenie.
Jednak oficjalne komunikaty Google zawsze są ze słowem kluczowym w domenie. Nie zwiększa to trafności witryny dla wyszukiwań zawierających to słowo kluczowe.
Ten przekaz jest spójny od co najmniej kilku lat.
Mueller sugeruje nawet, że użycie słowa kluczowego w domenie może postawić witrynę w niekorzystnej sytuacji .
Witrynie trudno byłoby przejść do innej niszy, gdyby utknęła z określonym słowem kluczowym w swojej domenie, mówi Mueller.
„Z praktycznego punktu widzenia warto również pamiętać, że firmy ewoluują w czasie, a przenoszenie domen jest trudne. Dlatego często warto wybrać nazwę domeny, której możesz używać na dłuższą metę, a niekoniecznie taką, która po prostu pasuje do tego, co oferujesz dzisiaj. Na przykład, jeśli skupisz się na tworzeniu niesamowitych niebieskich widżetów i zbudujesz swoją witrynę na BestBlueWidgets.com, co zrobisz, gdy zaczniesz oferować czerwone widżety? ”
Zamiast stresować się nazwą domeny Twojej witryny i tym, czy pomoże Ci to w rankingu dla danego słowa kluczowego, skup się na tym, czy przetrwa próbę czasu.
Nazwa domeny, której można używać długo , niezależnie od tego, jak zmienia się sama firma, jest cenniejsza niż domena ze słowem kluczowym.
Oto, jak ujął to Mueller:
„Zamiast więc spędzać zbyt dużo czasu nad nazwą domeny lub nazwą domeny najwyższego poziomu, skup się na tworzeniu witryny, z której będziesz mógł korzystać przez dłuższy czas”.
Zobacz pełny film poniżej:
To co napisaliśmy w tym artykule - możesz powierzyć nam, kliknij:
www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com