• Mateusz Chojnowski

Słowa kluczowe - dlaczego mają znaczenie?

Aktualizacja: 7 cze 2019

Celem Google jest pokazanie użytkownikom najbardziej odpowiednich witryn dla każdego zapytania. Teraz, gdy rozumiesz, jak działają wyszukiwarki, możesz pomóc Google szybko zrozumieć, co robi Twoja firma i kiedy wyświetlać witrynę na stronie wyników wyszukiwania (SERP).

Aby wiedzieć, jak zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarek, zacznij od zrozumienia, w jaki sposób ludzie używają słów kluczowych podczas wyszukiwania rzeczy w Internecie. Dla każdego jest to wiadome, jest jednak coś więcej niż tylko kliknięcie „Szukaj”.


Jak ludzie szukają w Internecie?


Po pierwsze, czym dokładnie są słowa kluczowe? To krótkie, od jednego do pięciu słów frazy, które ludzie wpisują w Google, gdy czegoś szukają.


Korzystając z wyszukiwarki, wpisujesz przynajmniej jedno słowo kluczowe (znane również jako „wyszukiwana fraza” lub „zapytanie”). Wyszukiwarka wybiera następnie witryny, które mają być wyświetlane w SERP, dopasowując zapytanie użytkownika do słów kluczowych znalezionych w witrynach w Internecie.


Wyszukiwania wykonywane codziennie przez ludzi na całym świecie, są podstawą optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Pierwszym krokiem w opanowaniu SEO jest zrozumienie intencji potencjalnych klientów - to właśnie robią również wyszukiwarki. Czego szuka użytkownik, gdy sięgnie po swój telefon czy komputer, aby wpisać kilka słów kluczowych w wyszukiwarce?


Trzy najpopularniejsze sposoby wyszukiwania


  1. Szukanie marki. Użytkownik, która szuka konkretnej marki, nie próbuje złapać taksówki ani znaleźć pomocy drogowej. Próbują przejść do określonej strony internetowej. On prawdopobnie wie o Twoje firmie i mógł być wcześniej na Twojej stronie internetowej. Znane również jako „wyszukiwania markowe”, takie wyszukiwania często zawierają nazwę firmy. Przykładowe wyszukiwania marki: bransoletki Pandora, pozycjonowanie Seomotive, wiadomości Onet.

  2. Szukanie informacji. W swoim żarliwym pragnieniu wiedzy poszukiwacz wiedzy szuka informacji. Może to być szybki fakt, jak wysokość Mt. Everest (8.848m.). Inne, przykładowe wyszukiwania informacji: kiedy prezydent Duda został prezydentem?, jak trenować do maratonu? lub ile centymetrów ma cal?

  3. Szukanie typu "zrób". Ten typ wyszukiwania jest wykonywany przez kogoś, kto chce coś zrobić. Być może chce upiec ciasto marchewkowe ze swoim 4-latkiem, więc wpisze „przepis na ciasto marchewkowe przyjazne dla dzieci”. Może też chcieć wyjść na obiad, znaleźć najbliższy urząd pocztowy lub zaplanować wycieczkę do Francji. Przykładowe wyszukiwania Do: niedrogi hotel w Pradze, tajska restauracja w Poznaniu lub urząd pocztowy nr 2 w Radomiu.

Niezależnie od tego, czy szukasz dobrych słów kluczowych, planujesz jaki ma być układ witryny, czy piszesz nowe treści na swoim blogu, pamiętaj, aby pamiętać o tych trzech sposobach wyszukiwania. To mała sztuczka, która może zapewnić Ci cenny dostęp do procesów myślowych użytkowników. Kiedy dobrze rozumiesz, co Twoi klienci mają nadzieję osiągnąć podczas wyszukiwania online, znacznie łatwiej jest zaoferować im to, czego szukają.


Intencje użytkowników: O czym myśli gdy szuka?


Rozpoczynając proces wyboru docelowych słów kluczowych, należy odgadnąć intencję użytkownika. Zawsze myśl o tym, czego Twoi docelowi klienci szukają w Internecie. Jakie zapytania wprowadzają do Google? Być może chcesz przyciągnąć użytkowników, którzy już wiedzą o Twojej firmie. To są ludzie, którzy szukają ciebie po imieniu i nazwisku lub nazwie firmy. Dzięki pozycjonowaniu "Markowych słów kluczowych”, możesz pomóc wzmocnić siłę swojej marki w Google, często wykorzystując swoją nazwę firmy w swojej witrynie.

A może chcesz przyciągnąć nowych klientów, którzy szukają online rodzajów produktów lub usług, które sprzedajesz? Jeśli tak, musisz kierować słowa kluczowe opisujące to, co oferujesz. Wybranie dobrych słów kluczowych wymaga zrozumienia potencjalnych klientów i przewidzenia, co prawdopodobnie wprowadzą do Google.

Wskazówka SEOmotive:

Dobre słowo kluczowe jest takie, które z pewnością Ci powie: „Każdy, kto tego szuka, chętnie wyląduje na twojej stronie!"



Nie pozycjonuj wszystkich słów na raz


Inteligentne SEO polega na skoncentrowaniu czasu i energii na słowach kluczowych, które najprawdopodobniej spowodują kliknięcia od osób na rynku docelowym. Twoim celem jest doprowadzenie potencjalnych klientów do Twojej witryny i dotarcie do osób, które są naprawdę zainteresowane tym, co robisz, więc liczy się to, jak Twoja witryna „dopasuje się” lub jak wysoko się pojawia w wynikach wyszukiwania odpowiednich zapytań. Przyciąganie odwiedzin przez osoby, które natychmiast opuszczą Twoją witrynę, nie zwiększy Twojej firmy ani pozycji, a co gorszy przychodu.


Przyciągaj właściwych ludzi


Uzyskiwanie ruchu wyszukiwania do Twojej witryny od osób, które nie są tak naprawdę zainteresowane Twoją firmą, może zrobić więcej szkody niż pożytku. To kolejny powód, dla którego tak ważne jest, aby pomóc wyszukiwarkom naprawdę zrozumieć Twoją witrynę i rynek docelowy. Gdy odwiedzający odwiedzają Twoją witrynę, ale szybko zamykają kartę przeglądarki lub wracają do SERP, jest to znane jako „odbijanie”. Jeśli witryna generuje wysoki „współczynnik odrzuceń”, pozycja witryny może się obniżyć w Google. Jeśli z drugiej strony użytkownicy spędzają dużo czasu na swojej stronie i odwiedzają wiele stron, ranking się poprawi.


Wybierając słowa kluczowe, rozważ słowa, które najlepiej odzwierciedlają Twój rynek docelowy. Ty i Google dzielicie wspólny cel - chcecie przedstawić potencjalnym klientom szybkie rozwiązanie ich problemu lub odpowiedzieć na ich pytanie.

Gdy zrozumiesz intencje swojego rynku docelowego i masz dobre pojęcie o tym, czego szukają w Internecie, upewnij się, że wyszukiwarki również to wiedzą. Używając słów kluczowych strategicznie w całej witrynie - zarówno w witrynie, jak i za kulisami - możesz pomóc Google powiązać Twoją witrynę z tymi słowami kluczowymi. Pamiętaj, że wyszukiwarki są swatami, które mają moc łączenia klientów z Twoją witryną.


Pomóż wyszukiwarkom "poczuć" swoją witrynę


Wyszukiwarki nie będą spędzać całego dnia na ciągłym indeksowaniu Twojej witryny. Aby zrozumieć swoją witrynę, wyszukiwarki sprawdzają Twój adres URL, tytuły i opisy, treść i teksty typu "alt". Pamiętaj, aby przy tworzeniu tych elementów witryny uwzględnić słowa kluczowe. Jeśli jesteś firmą lokalną, zawsze podawaj swój adres, adres e-mail i numer telefonu na swojej stronie kontaktowej, a najlepiej w nagłówku lub stopce każdej strony witryny.


Słowa kluczowe "Long Tail" - Słowa z "długim ogonem"


Pamiętaj, że nie próbujesz przyciągnąć wszystkich użytkowników. Oczywiście, masowe ilości ruchu są kuszące, ale dobre SEO polega na przeprowadzaniu wizyt u prawdziwych użytkowników rynku docelowego. Są to ludzie, którzy najprawdopodobniej pozostaną na Twojej stronie, będą przeglądać jej strony i ostatecznie wchodzić w interakcję z Twoją witryną.

Niezależnie od tego, jakim z trzech sposób użytkownik dotrze do twojej strony internetowej, bardziej szczegółowe słowa kluczowe (z długim ogonem) są kluczem do przyciągnięcia użytkowników, którzy rzeczywiście bedą zainteresowani Twoją ofertą. Słowa kluczowe z długim ogonem mają zwykle długość trzech lub więcej słów i często wskazują na silne zamiary użytkownika. Nie mogą być przeszukiwane przez miliony razy w miesiącu, ale użytkownicy poszukujący długich słów kluczowych są zwykle bliżej dokonania zakupu lub podjęcia działań.

Weźmy na przykład rowery górskie. Jedna osoba wyszukuje „rowery górskie”, a inna osoba wyszukuje "używane rowery górskie Scott Poznań”. Który poszukiwacz chętniej kupi rower górski? W przeciwieństwie do pierwszego poszukiwacza, który może przeprowadzać wyszukiwanie z wielu powodów, osoba poszukująca używanego roweru Scott ma bardzo konkretne zamiary i prawdopodobnie prawie jest gotowy na zakup na zakup takiego roweru.


Według Moz, 70% wyszukiwań w internecie dotyczy słów kluczowych z długim ogonem. Ludzie poszukujący długich słów kluczowych są bardziej skłonni do zakupów niż ludzie poszukujący bardziej ogólnych terminów. Ponadto dłuższe słowa kluczowe są prawie zawsze mniej konkurencyjne i łatwiejsze do rangowania. Jeśli chcesz przyciągnąć nowych użytkowników, którzy staną się klientami, pamiętaj o umieszczeniu na liście dobrych słów kluczowych, słów z długi, ogonem!


Bądź cierpliwy, a zobaczysz swoją stronę w SERP


Pamiętaj, że wyszukiwarki potrzebują czasu na indeksowanie witryny, a wyniki nie będą natychmiastowe. Warto jednak zacząć szybko, aby Google mogło rozpocząć skanowanie Twojej witryny już teraz. Opanowanie sztuki organicznego SEO i pomaganie Google zrozumieć, kiedy wyświetlić witrynę w odpowiednich SERP, wymaga ciągłej pracy przez długi okres czasu. Działaj cierpliwie i systematycznie, a wyniki się opłacą!

Jeśli jesteś gotowy, aby rozpocząć pozycjonować swoją stronę - zacznij od znalezienia najlepszych słów kluczowych dla swojej firmy.


Czytaj dalej: Praktyczny przewodnik po słowach kluczowych


www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


42 wyświetlenia2 komentarz
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO