• Daria Zawada

Rodzaje wyników wyszukiwania w Google

Aktualizacja: 16 maj 2019

SEO polega na uzyskaniu takich wyników wyszukiwania, aby Twoja strona wyświetliła się możliwie najwyżej jak to możliwe. Prawdopodobnie codziennie wykonujesz kilka wyszukiwań w Google, skanując wyniki na pierwszej stronie, która zawiera informacje, których szukasz. Ale chociaż wszyscy korzystamy z Google codziennie, większość z nas nie do końca rozumie, dlaczego wyszukują nam się takie linki, a nie inne. Ten artykuł pomoże Ci lepiej zrozumieć co ma na to wpływ, abyś mógł lepiej zrozumieć pozycjonowanie. Zróbmy to!


Gdy użytkownik wpisze wyszukiwaną frazę (znaną również jako zapytanie), wyszukiwarka dostarczy mu listę wyników, określonych tak, aby była jak najbardziej odpowiednia dla konkretnego zapytania. Ta strona wyników to SERP (Search Engine Results Page).


Spójrzmy na przykładowy SERP i podzielmy go, a następnie nauczymy Cię, jak dostosować sposób wyświetlania własnej witryny w wynikach wyszukiwania.



Firma Świat Dietetyki z Wrocławia jest obsługiwana przez SEOmotive z zakresu pozycjonowania strony internetowej oraz obsługi wizytówki Google.

Anatomia pierwszej strony Google


Wyniki płatne

Jak przeczytałeś w poprzednim artykule, strony widoczne na samej górze pierwszej strony wyników to zazwyczaj reklamy. To prawda - najwyższe pozycję na stronie Google są przeważnie zarezerwowane dla osób, które chcą płacić Google za wyświetlanie swojej witryny. Są to reklamy typu pay-per-click lub PPC, co oznacza, że ​​firmy płacą wyszukiwarki za każdą osobę, która kliknie na linki sponsorowane.


Wyniki organiczne

Poniżej wyników płatnych, w samym sercu strony, zobaczysz listę 10 najlepszych wyników organicznych. Są to strony internetowe, które Google określiło jako najbardziej odpowiednie dla wprowadzonych haseł wyszukiwania. Jeśli chcesz zobaczyć więcej wyników, możesz kliknąć strzałkę w prawo na dole strony. Spowoduje to przejście do następnej strony wyników. Jeśli masz cierpliwość, możesz klikać prawdopodobne tysiące, a nawet miliony wyników.


Wyniki lokalne (wizytówki Google Moja Firma)

Jeśli szukasz lokalnej firmy, Google wyświetli interaktywną mapę pokazującą lokalizację najlepszych wyników dla Twojego zapytania. Zobaczysz także listę firm wyświetlanych na mapie. Po kliknięciu jednego z tych wyników zobaczysz lokalizację firmy. Możesz również zobaczyć ocenę dla każdej z lokalnych aukcji (od 0-5 gwiazdek), opinie klientów, a nawet informacje o cenach. Te dane pochodzą z Google Moja Firma, gdzie każdy może skonfigurować profil dla swojej firmy.

Tytuły i opisy SEO

Dla każdej strony wymienionej w SERP zobaczysz tytuł strony oraz krótki opis tego, o czym jest strona. Możesz zdecydować, co napisać w tytule i w opisie każdej strony na swojej stronie internetowej, co oznacza, że ​​możesz wybrać, w jaki sposób będą wyświetlane w Google.


Tytuł i opis są krótkimi tekstami, które dokładnie podsumowują treść i skupiają się na każdej stronie w witrynie, najlepiej z kilkoma słowami kluczowymi i mieszanymi frazami (więcej na temat słów kluczowych później) Twój tytuł może mieć długość do około 60 znaków, a opis może zawierać do 160 znaków. (Niebawem: Dowiedz się więcej o pisaniu tytułów i opisów). Wróćmy jednak teraz do SERP.

Wskazówka SEOmotive:

Firmy, które mają profil i opinie w wizytówce Google Moja Firma, częściej pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Jako właściciel firmy zdecydowanie warto utworzyć niestandardową wizytówkę Google.

Google jest sprytne!



SERPy wyglądają inaczej w zależności od wpisanej frazy wyszukiwania. Celem Google jest pomóc użytkownikom w znalezieniu poszukiwanych informacji tak szybko, jak to możliwe, a rodzaje wyników wyszukiwania mogą się zmieniać, aby ułatwić ten cel.


Jeśli na przykład wpiszesz „moje loty” po zalogowaniu się do kalendarza Gmail, Google natychmiast wyświetli listę wszystkich nadchodzących lotów, które znajdzie w kalendarzu. Wpisz „Real Madryt”, a zobaczysz wynik z ich ostatniego meczu plus twarze piłkarzy tego klubu. Tego rodzaju wyniki są nazywane „fragmentami bogatymi” i są dobrym przykładem tego, jak Google próbuje zrozumieć zapytania ludzi i zapewnia im natychmiastowe odpowiedzi bezpośrednio w SERP.

Najczęstszym sposobem na uwzględnienie Twojej witryny we "bogatych fragmentach" jest część lokalnych wyników opisanych powyżej. Pojawianie się w "bogatym fragmencie" jest popularnie nazywane osiąganiem „rankingu zerowego”, co oznacza, że ​​Twoja witryna jest jeszcze bardziej widoczna niż witryny najwyższego rankingu w SERP. Omówimy ten proces szerzej w dalszych artykułach.


Teraz wiesz, czym jest SEO, dlaczego ma to znaczenie i w jaki sposób pojawiają się wyniki wyszukiwania w SERP. W kolejnych artykułach dowiesz się jak Google określa, które witryny są wyświetlane na pierwszej stronie w Google.


Czytaj dalej: Czym są wyszukiwarki i jak działają?

www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO