• Paweł Siadaczka

[Przewodnik] Jak zarządzać reputacją w Google?

„Budowa dobrej reputacji zajmuje 20 lat, a jej zniszczenie zajmuje pięć minut. Jeśli dzisiaj się nad tym zastanowisz, zrobisz wszystko inaczej” - Warren Buffet.


W prawdzie na wiele czynników związanych z biznesem możemy wpływać, problemy z reputacją w sieci są czasami poza naszą kontrolą. Skupienie się na tym, na co mamy wpływ, jest kluczem do poradzenia sobie z wyzwaniami związanymi z zarządzaniem reputacją, w szczególności z sytuacjami kryzysowymi.


"Szeptanka" jest jednym z najskuteczniejszych sposobów zdobywania nowych klientów i budowania świadomości Twojej marki, natomiast musisz wiedzieć, że jest to obosieczny miecz. Jedno negatywne słowo potrafi znaczyć więcej niż 1.000 pozytywnych i wyjątkowo stygmatyzować firmę.


Nigdy wcześniej nie było łatwiej wymieniać się spostrzeżeniami z innymi konsumentami, porównywać oferty konkurencji czy wyrazić swoją opinię na Facebooku lub w Google. Media społecznościowe są jednym ze skuteczniejszych kanałów rozwiązywania problemów PR, ponieważ są interaktywne z założenia - reagować można niemal natychmiast. Chociaż wiele negatywnych komentarzy mogą być dla Ciebie niepokojące, oferują one cenne informacje. Świadomość tych problemów pozwali Ci na podjęcie działań i zapobiegnięciu pogorszeniu sytuacji.


Case Study - Dominos Pizza


Pizzeria Domino's była najpopularniejszą firmą dostarczającą pizzę w latach 80-tych w Stanach Zjednoczonych. Szybko stała się dominującą marką, będąc numerem jeden swoich czasów. Wznoszenie się na duże wysokości może oznaczać jednak gwałtowny upadek, gdy nie dostrzegamy tego, co jest na horyzoncie.


W 2009 roku Pizza Domino's miała dwa główne wyzwania PR, a różnica w każdym podejściu do problemów była zupełnie inna. W tym czasie dwóch pracowników sklepu w Karolinie Północnej opublikowało w sieci buntujące wideo. Na filmie, jeden z nich pokazuje, że robi obrzydliwe rzeczy do jedzenia, a drugi w tym czasie się podśmiechuje.


Miliony widzów straciło apetyt na Domino's. Konsumenci ufają pracownikom usług w zakresie bezpiecznego przygotowywania posiłków, a dzięki jednemu 2,5-minutowemu filmikowi na YouTube zaufanie to zostało utracone. Internet szybko podjął działania w celu nagłośnienia skandalu, a wydarzenie natychmiast wpłynęło na wyniki pierwszej strony Google dla wyszukiwanego hasła „Domino's”. 5 z 10 trafień na pierwszej stronie było związanych z kontrowersyjnym filmem. Kiedy głodna osoba, szukająca w Google pizzerii Domino's, chcąca zamówić jedzenie z dowozem, spotykając się z takimi informacjami - z pewnością niczego nie zamówiła.


Wiadomość o tym filmie zyskała popularność na Twitterze, gdzie ludzie pisali o braku działań Domino's, co z kolei sugerowało, że nie biorą tego na poważnie. Zapytani, dlaczego nie odpowiedzieli wcześniej, wyjaśnili, że obawiają się, że publiczne oświadczenie wygeneruje jeszcze więcej wyświetleń feralnego filmu.


Po głębszej analizie wizerunku w Internecie okazało się, że ludzie są zniechęceni marką Domino's, również ze względu na zastrzeżenia związane z jakością oraz smakiem pizzy.


Domino's skonfrontowało ten problem w sposób przejrzysty i uczciwy. Rozpoczęli kampanię, która dostrzegała wady ich produktu, prowadząc do zasadniczej zmiany w sposobie robienia pizzy. Do kampanii "naprawczej" również zostało wykorzystane wideo w celu poinformowania opinii publicznej, że w pełni zrozumieli niedociągnięcia swojego produktu i że dokonają drastycznych zmian. Zabieg ten był idealnym przepisem na budowanie zaufania, a jednocześnie wzbudzanie zainteresowania konsumentów tym, jak smakuje nowe ciasto!


Podejście to polegało na przejęciu odpowiedzialności i poinformowaniu społeczeństwa, co dokładnie zamierzają z tym zrobić.


Fakty, których nie możesz zignorować


  • 92% konsumentów czyta opinie online

  • 72% konsumentów ufa recenzjom online tak samo, jak osobistym rekomendacjom

  • Ponad 80% ryzyka uszkodzenia reputacji to tzw. szum, który nie jest oparty na rzeczywistości

  • 75% wartości marki opiera się na reputacji firmy

  • 59% firm napotkało kryzys PR, ale tylko 54% ma plan na wypadek takiej sytuacji


Wskazówka SEOmotive.pl

Nieprawdziwe i niedokładne stwierdzenia o firmie, które wszyscy widzą, są upokarzającym i niszczącym doświadczeniem, zwłaszcza gdy są one niezasłużone. Do kryzysów najlepiej podchodzić z chłodną głową. Im więcej złej prasy się pali, tym bardziej niemożliwe wydaje się odwrócenie tego "szaleństwa". Ważne jest, aby podjąć szybkie i ukierunkowane działania w celu zmniejszenia szkód.

Co to jest Zarządzanie reputacją online?


Zarządzanie reputacją online (ORM) to praktyka zarządzania i wpływania na to, jakie informacje o Twojej marce są łatwo dostępne dla internautów. Jest to proaktywny środek ochrony marki. ORM odbywa się poprzez monitorowanie wzmianek o Twojej firmie w Internecie i utrzymywanie pozytywnej prezentacji podczas wyszukiwania w Google.


ORM polega przede wszystkim na silnej i pozytywnej obecności online. Obejmuje to również monitorowanie Internetu i mediów społecznościowych pod kątem problemów, które mogą wymagać rozwiązania. Działa również w celu naprawy uszkodzeń reputacji, gdy taka się pojawi.


Jaką rolę odgrywa pozycjonownie w ORM?


Zarządzanie reputacją to praktyka zarządzania tym, co opinia publiczna widzi w wynikach wyszukiwania o Twojej firmie. Odbywa się to poprzez szereg różnych środków, które omówię szczegółowo w tym artykule.


Krótko mówiąc, chodzi o przedstawienie marki w najlepszym możliwym świetle w wynikach wyszukiwania. Zarządzanie reputacją koncentruje się na SERP (pierwsza strona google) i skuteczności słów kluczowych. Chodzi o znalezienie okazji do poprawy rankingu pozytywnych treści i zagłuszenia negatywnych wyników wyszukiwania.


Niektóre z głównych powodów, dla których Twoja marka powinna dbać o zarządzanie reputacją


1. Utrata bezpłatnych wyników wyszukiwania


Organiczny ruch związany z wyszukiwaniem to Święty Graal marketingu cyfrowego. To ruch, który generuje Klientów niemal za darmo. Rangowanie w ten sposób wymaga czasu i zaangażowania - oraz dużo cierpliwości.


Gdy negatywne wyniki wyszukiwania zaczynają się pojawiać w rankingu według nazwy firmy lub powiązanych wyszukiwań, ludzie będą traktować to jako ostrzeżenie, aby trzymać się od niej z daleka. Jeśli opis treści jest bogaty, użytkownicy klikną te wyniki wyszukiwania i przeczytają wszystkie "soczyste" plotki. Gdy ludzie spędzają czas czytając treści negatywne, Google wyświetla je wyżej niż inne wyniki.


Co dzieje się z witryną danego przedsiębiorstwa? Zaczyna się zakopywać pod wszystkimi negatywnymi treściami i piętnować problem, co prowadzi do spadku liczby odwiedzających witrynę, a w konsekwencji Klientów.


2. Utrata ruchu płatnego wyszukiwania


Czyli jeżeli ktoś płaci za ruch, nadal dostaje się na szczyt, prawda? Pewnie. Ale w tym momencie jest to strata pieniędzy, ponieważ negatywne informacje obok reklamy sprawią, że użytkownicy będą wahać się przed kliknięciem reklamy.


3. Utrata wartości marki


Uszkodzenia reputacji firmy wpływa na dwa sektory: B2B i B2C.

Równość marki dotyczy relacji między przedsiębiorstwami a klientami, ponieważ wpływa na świadomość i lojalność wobec konkretnej firmy.

Wartość marki ma związek z szacunkową wartością pieniężną firmy. Jest to czynnik, który również ma wpływ na decyzję o współpracy z daną firmą.


Utrata reputacji marki jest pewnym zyskiem konkurenta, gdyż to do niego trafią konsumenci i kontrahenci.



4. Strata pieniędzy


Trudno jest w pełni uwzględnić wszystkie koszty finansowe związane z uszkodzoną reputacją firmy. Oto kilka sposobów, w jaki wpływa to na działalność finansową firmy.

  • Utrata klientów: gdy na obecnych klientów wpływa zła prasa i decydują się zaprzestać współpracy - oznacza to utratę dochodów.

  • Utrata przychodów z marketingu: jeśli wyniki finansowe firmy zależą od marketingu cyfrowego, negatywny szum skutecznie go zatrzyma.

  • Utrata wartości akcji: spółka notowana na giełdzie może zaobserwować spadek cen akcji lub gwłałtowną sprzedaż akcji przez akcjonariuszy.

  • Zwiększony koszt: pracownicy mogą pracować dłużej, aby pomóc w zarządzaniu kryzysem, zewnętrzni konsultanci mogą zostać zatrudnieni do pomocy, a to pochłania gotówkę i zyski. Im większy bałagan, tym więcej pieniędzy potrzeba, aby uratować firmę.


Wskazówka SEOmotive.pl

Z każdym rokiem wydaje się coraz więcej pieniędzy na poprawę wyników w wyszukiwarkach. 80 miliardów dolarów zostanie wydanych w 2020 roku na SEO. Oznacza to, że coraz więcej firm poważnie traktuje swoją obecność w Internecie. Jest to inwestycja, którą należy chronić, biorąc pod uwagę ilość pieniędzy i pracy, które należy poświęcić, aby marka i strona internetowa działały najlepiej.

SEOmotive: Prosty przewodnik po zarządzaniu reputacją poprzez SEO


Jesteśmy Agencją Interaktywną SEO, której celem jest pozyskiwanie klientów podczas wyszukiwania w celu konwersji potencjalnych klientów na klientów płacących. Jednym z kluczowych czynników jest pierwsze, możliwie najlepsze wrażenie podczas wyszukiwania w sieci.


Naszym celem jest upewnienie się, że Twoi potencjalni klienci nie tylko znajdują Cię, ale jesteś też dobrze prezentowany na stronie wyników (SERP). Jak to zrobić?


Strategia nr 1: Zwiększ ranking pozytywnych wyników wyszukiwania


Czy firma może usunąć wszystkie negatywne komentarze z Internetu? Nie. Wiele z nich ma charakter stały. Zadajmy jednak to pytanie w innym świetle:


Czy firma może zagłuszyć negatywne wyniki z pierwszych stron z pozytywnymi wynikami?


Tak! A pozycjonowanie jest najlepszym sposobem na osiągnięcie tego celu.

Wskazówka SEOmotive.pl

Poprawianie rankingu pozytywnych lub neutralnych treści polega na usuwaniu negatywnych wiadomości z pierwszej strony, przez co mało prawdopodobne jest, aby niepochlebne treści ujrzały światło dzienne.


Strategia nr 2: Wykorzystaj wszystkie formy treści, które pojawiają się w SERP


Wyniki wyszukiwania Google pokazują więcej niż tylko linki do witryn firmowych. Wyświetla także płatne reklamy, profile w mediach społecznościowych, profile Google Moja Firma, filmy, obrazy, polecane fragmenty i wiele innych. Strategie zarządzania reputacją dotyczą wszystkich typów treści wyświetlanych w Google.


Poniższy zrzut ekranu pokazuje różnorodność w sposobie prezentowanie treści.

Sposoby prezentowania treści w Google

Dla przykładu, Pizza Hut ma duży panel wiedzy po prawej stronie, który skojarzony jest z markowymi frazami kluczowymi. Następnie widzimy sporą listę wyszukiwania lokalnego - wizytówki Google Moja Firma. Sekcje te uniemożliwiają wyświetlenie negatywnej treści nad nimi podczas wyszukiwania. Jeśli użytkownik znajdzie to, czego potrzebuje na samym szczycie, bez konieczności przewijania strony Google, wszelkie negatywne wyniki wyszukiwania na pierwszej stronie mogą nigdy nie otrzymać żadnych wyświetleń!


Całkiem niedawno, Google wprowadziło algorytm, który umożliwia wyświetlenie maksymalnie dwóch linków związanych z jedną domeną. Ta konsolidacja zapobiega dominowaniu w SERP przez jedno źródło. Oznacza to również, że firmy nie mogą polegać wyłącznie na swojej stronie internetowej, aby zastąpić negatywne wyniki. Właściwym rozwiązaniem może być zoptymalizowanie drugiej lub trzeciej strony, aby dodać jeszcze jeden pozytywny wynik na pierwszej stronie.


Poniżej przedstawię Ci taktyki, które firma może wykorzystać do walki z zagrożeniami dla reputacji online.


Taktyka nr 1: Zdobądź i wykorzystaj wszystkie profile w mediach społecznościowych


Profile mediów społecznościowych, zwłaszcza strony firmowe na Facebooku, często pojawiają się podczas wyszukiwania marek w Google. Witryny mediów społecznościowych już korzystają z wysokiego autorytetu domeny, więc naturalnie będą to jedne z pierwszych wyników wyszukiwania marki.


Niezbędne media społecznościowe:

  • Facebook: Najczęściej używana platforma społecznościowa. Strona biznesowa na Facebooku to świetne miejsce do reprezentacji marki. Kompletny profil zawiera wszystko, co potencjalny klient potrzebuje. Jest to Must Have Twojej firmy.

  • Twitter: Tak jak w przypadku Facebooka, uzupełniony profil na Twitterze to kolejny sposób korzystania z narzędzi promujących markę, takich jak logo, posty w kampanii i hasła. Czasami oficjalne tweety z rozpoznawalnych marek lub celebrytów pojawiają się w sekcji polecanych fragmentów w wynikach wyszukiwania Google. Używanie hashtagów często zwiększa prawdopodobieństwo znalezienia tweeta.

  • Instagram: Ta platforma jest świetna dla influencerów oraz firm B2C. Nawet jeśli nie jesteś influencerem i współpracujesz tylko z klientami biznesowymi, wypełnienie profilu na Instagramie nie zaszkodzi. Podobnie jak Twitter, to kolejna szansa na użycie hashtagów na swoją korzyść.

  • LinkedIn: Ta platforma jest efektywną przestrzenią tylko dla profesjonalistów i firm. Firma ma dużą kontrolę nad tym, jak wygląda na tej platformie. Jest to okazja do zajęcia się określonym segmentem odbiorców i utrzymania swojego miejsca w branży.

  • YouTube: Ta platforma wideo jest własnością Google, więc nic dziwnego, że popularne wyniki z YouTube często pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja treści wideo związanych z marką na YouTube ma duży potencjał do uzyskania pozycji w rankingu SERP.


Możesz wykorzystać władzę domenową powyższych platform mediów społecznościowych do umieszczania pozytywnych wyników wyszukiwania. Korzystanie z najlepszych praktyk w mediach społecznościowych pomaga utrzymać pozytywne wyniki wyszukiwania marki.


Taktyka nr 2: Publikowanie obrazów oraz słów kluczowych przy użyciu tekstu alternatywnego i tytułu obrazu


Google poświęcił sporą część SERP dla wyników wyszukiwania obrazów.

Skąd Google wie, co jest w tych obrazach? Algorytmy Google polegają na tekście dołączonym do obrazu, aby zrozumieć, co jest jego przedmiotem.

Przesyłanie obrazów wysokiej jakości oraz dodawanie tekstu alternatywnego, tytułu i podpisu za pomocą strategicznych słów kluczowych to jeden ze sposobów na wyeliminowanie negatywnych treści.


Taktyka nr 3: Twórz filmy wideo reprezentujące Twoją markę


Ludzie uwielbiają treści wideo i Google o tym doskonale wie. W społeczeństwie otoczonym przez miliony małych pikseli na ekranach telefonów większość z nas woli oglądać krótkie klipy zamiast czytać długie artykuły (stąd rosnąca popularność Tik Toka). Wiem, wiem - ten artykuł jest dość długi - natomiast jesteśmy już na półmetku! :)


Możesz zwiększyć popularność treści wideo, tworząc ciekawe filmy dla swoich docelowych odbiorców. Zaleca się, aby filmy były wysokiej jakości marketingowej, aby wywrzeć jak najlepsze wrażenie, szczególnie podczas próby wyjścia z kryzysu PR.


Innym sposobem na wykorzystanie siły Youtube jest współpraca z popularnym Youtuberem z ogromną publicznością w celu promowania Twojej marki lub produktu. Ich zdolność do zdobycia tysięcy wyświetleń może pomóc zapewnić, że filmy, które chcesz, pojawią się w wynikach wyszukiwania marki, ponieważ Google woli polecać treści z większą liczbą wyświetleń.


Taktyka nr 4: Praca nad nową treścią PR


Firma o podniszczonej reputacji może wykorzystywać wiadomości i witryny blogów o dużym ruchu. W tę strategię często są zaangażowane są agencje PR (na przykład my - SEOmotive.pl)

Publikowanie informacji prasowych daje firmie pewną kontrolę nad dyskusją na temat sytuacji lub wydarzenia. Artykuły z wywiadami z przedstawicielami firmy dają szansę na kontrolę szkód.


Zła prasa może zostać przekształcona w okazję, gdy media wyciągną rękę, aby opisać reakcję na sytuację i wszelkie podjęte działania naprawcze. Media mogą być sprzymierzeńcem, jeśli chodzi o publikowanie materiałów uzupełniających.


Taktyka nr 5: Przeprowadź analizę innych miejsc, nad którymi masz kontrolę


Firmy mogą być obecne w innych miejscach w sieci, takich jak Wikipedia, Google Play, Apple Store, Forbes, katalogi itp.

Burza mózgów oraz analiza wszystkich potencjalnych możliwości, zwiększa szanse na zastąpienie złych wyników wyszukiwania.



Strategia nr 3: Zmniejsz ilość negatywnych wyników wyszukiwania


Wyeliminowanie negatywnych wyników wyszukiwania marki za pomocą taktyk SEO oznacza poprawę pozycji konkretnego źródła w taki sposób, by było nad niechcianym linkiem.

Dogłębne badanie słów kluczowych dla witryny firmy pozwoli Ci odkryć, jakie inne wyszukiwania przynoszą negatywne wyniki. Są to słowa kluczowe o średnim i długim ogonie, ściśle związane z głównym hasłem marki, którego użytkownicy szukają wystarczająco często, aby zobaczyć niepochlebne treści.


Budowanie linków zwrotnych (proces, w którym strona łączy się z treściami innej witryny) to kolejny sposób na zmniejszenie negatywnych wyników. Jednym z czynników wykorzystywanych przez algorytm Google, który decyduje o rankingu strony jest jej wiarygodność. Zaufanie do strony zależy częściowo od liczby linków prowadzących do tej strony. Dodając do zewnętrznych stron Twojego linku do bardziej pozytywnych wyników wyszukiwania, spowodujesz, że będą one zajmować wyższą pozycję na pierwszej stronie i ostatecznie obniżą i wyeliminują wszelkie negatywne wyniki. Najlepiej jest mieć linki zwrotne z autorytatywnych stron (które zyskały zaufanie dzięki algorytmom Google) i zastosować podejście White Hat SEO, aby uzyskać linki zwrotne do Twojej witryny.


Dlaczego warto wynająć doświadczoną agencję SEO w celu zadbania o PR


Kryzys reputacji może wiązać się z dużym bałaganem w Internecie. Im bardziej się komplikuje, tym trudniej będzie to ogarnąć samemu. Doświadczone firmy SEO rozumieją tajniki wyszukiwarek i wykorzystają swoją specjalistyczną wiedzę, aby opracować spersonalizowane i skuteczne podejście do ratowania zniszczonej reputacji w Google.


Agencja SEOmotive.pl będzie pracować nad przywróceniem pozytywnego wizerunku Twojej marki w wynikach wyszukiwania Google m.in wdrażając kampanię o wysokim poziomie, takimi jak wywiady medialne oraz inne kwestie PR.


Analiza związana z badaniem słów kluczowych, optymalizacją treści, budowaniem linków i koordynowaniem tego wszystkiego w kontekście planu naprawczego nie jest czymś, czego można się nauczyć z dnia na dzień.


W SEOmotive.pl podchodzimy do wyzwań SEO w wydajny sposób, dzięki skutecznym i sprawdzonym rozwiązaniom. Z przyjemnością wykorzystujemy nasze doświadczenie, aby pomóc firmom przekształcić niefortunną sytuację w triumf i przywrócić ich obecność w Internecie do zdrowego życia.


Dlaczego SEOmotive.pl ?


Powód 1: Badanie słów kluczowych


Jesteśmy przygotowani do przeprowadzenia dogłębnej analizy słów kluczowych, która pozwala nam określić, które wyszukiwane hasła są powiązane z marką Twojej firmy. Jest to ważne, ponieważ oprócz negatywnych wyników wyszukiwania, które mogą pojawić się, gdy użytkownicy szukają Twojej firmy, sama marka może być również częścią hasła o "długim ogonie" związanego z negatywnymi wynikami wyszukiwania.


Za pomocą identyfikacji tych możliwości określimy, które miejsca i ich zawartości mają największą szansę na poprawę SERP. (Przykłady treści: obrazy, filmy, profile Google Moja Firma itp.)


Powód 2: Tworzenie nowych zoptymalizowanych stron


Po naszej analizie możemy zalecić utworzenie dodatkowej strony z naciskiem na markę w celu wzmocnienia opracowanej strategii. Podstawową strona rozpoznawania marki powinna być zawsze strona główna. Druga strona może być tak na prawdę podstroną „O nas”, która powinna być zoptymalizowana pod kątem wyszukiwanego hasła marki. Nasza agencja SEO będzie pracować nad optymalizacją strony „O nas” w celu ustalenia pozycji wyszukiwanych haseł


Powód 3: Autorytatywne budowanie linków


Jednym z najlepszych sposobów wpływania na ranking jest tworzenie linków. Jak wspomniano wcześniej, Google używa „wiarygodności” do pozycjonowania stron, a liczba wysokiej jakości linków zwrotnych prowadzących do strony może przyczynić się do zwiększenia zaufania strony. Jest to szczególnie skuteczne, gdy próbujesz uszeregować nową zoptymalizowaną stronę.


Należy zauważyć, że budowanie linków do strony nie wystarczy. Jeśli strona nie jest odpowiednio zoptymalizowana pod kątem wyszukiwanego hasła, dla którego ma ona zostać wypozycjonowana, może to oznaczać, że strona będzie wymagać przebydowania.

Wskazówka SEOmotive.pl

Istnieje również wiele sposobów ukarania witryny za uzyskiwanie linków zwrotnych za pomocą taktyki tworzenia linków spamerskich. Próba uzyskania nienaturalnie linków do nowej strony może spowodować więcej szkody w witrynie, niż może pomóc. Nie rób tego.

Jeśli zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach jest jednym z priorytetów Twojej firmy, najlepiej współpracować z agencją SEOmotive.pl, aby zająć się tym problemem profesjonalnie. Nasza kampania SEO obejmuje techniki budowania zasięgu i budowania linków, aby obie strony firm znalazły się w najlepszych wynikach wyszukiwania marki, a jednocześnie postępować zgodnie ze wskazówkami Google w celu uniknięcia potencjalnych kar.


Powód 4: Informacje o Google Moja Firma


Wyniki wyszukiwania firm lokalnych zajmują całkiem przyzwoitą część w SERP Google. Optymalizacja wpisu w Google Moja Firma jest doskonałą okazją do prezentacji wielu pozytywnych treści.


SEOmotive.pl nie tylko może pomóc w optymalizacji wizytówki firmy w Google, ale również, zwiększyć jej widoczność.


Dobór pozytywnych wyników ma również kluczowe znaczenie dla ulepszenia informacji o firmie w wizytówce Google. Ostatnie pozytywne recenzje budują zaufanie konsumentów i pokazują, że wprowadzone zmiany biznesowe przynoszą rezultat. Jeśli firma wraca do zdrowia po niedawnej negatywnej reklamie, wizytówka Google Moja Firma z wysokim wynikiem recenzji może również negować dotychczasowe obawy Klientów.


Czy na końcu powyższego akapitu powinienem podać statystyki dotyczące tego, jaki wynik oceny najprawdopodobniej skłoni użytkowników do kliknięcia informacji o firmie?


W SEOmotive rozumiemy, jak ważne są wyniki wyszukiwania zarówno dla dużych firm, jak i tych mniejszych. Spędziliśmy lata pracując nad naszą strategią SEO oraz doskonaleniem naszej wiedzy specjalistycznej, aby stworzyć celowy plan działania, który umożliwi naszym klientom pokonanie wyzwań biznesowych związanych z SEO, takich jak zarządzanie reputacją.


Inne zalety zarządzania reputacją SEO


Zarządzanie reputacją nie musi być kryzysem, aby pomóc marce. Czasami sposób, w jaki firma wygląda w wynikach wyszukiwania Google, jest po prostu niewłaściwy.


Wyróżnij swoją markę


W niektórych przypadkach nazwa firmy może być bardzo podobna do nazwy innej firmy, co może prowadzić do dezorientacji marki, a nawet może spowodować, że reputacja jednej firmy wpłynie na drugą. Często ta inna firma nie jest nawet konkurentem, ale nadal niezwykle ważne jest stworzenie pewnego dystansu między markami. Prawidłowo zaplanowana strategia zarządzania reputacją pomoże zróżnicować firmę i zapobiegnie takim problemom.


Ile kosztuje efektywne zarządzanie reputacją SEO?


Zarządzanie reputacją w Google nie jest tanie, ale to, ile naprawdę kosztuje, zależy od rodzaju i ilości pracy, która będzie wymagana w konkretnej sytuacji Twojej firmy. Może to kosztować tysiące złotych miesięcznie, a czas realizacji może wynosić kilka miesięcy.


Niektóre usługi "konkurencyjnych" agencji obiecują szybkie wyniki za niską cenę. To (prawie zawsze - chyba że masz szczęście) czerwona flaga. Pamiętaj, aby przeprowadzić dokłądne badania i zadać wiele pytań przy zatrudnianiu agencji SEO, zwłaszcza gdy koszty zarządzania reputacją są niskie.


Przejrzystość jest jedną z naszych podstawowych wartości. Oznacza to, że jesteśmy świadomi znacznych inwestycji finansowych niezbędnych w kampaniach SEO i pokazujemy naszym klientom efekty na bieżąco, aby dokładnie rozumieli, za co płacą.

Nasze minimalne miesięczne honorarium zaczyna się od 1.000 zł (od kwiecień 2020 r.), przy minimalnej długości umowy wynoszącej 12 miesięcy (zwykle długości kampanii czyszczenia reputacji). Zainteresowanych zapraszamy do umówienia się na konsultację.


Najlepsze narzędzia do zarządzania reputacją SEO

Istnieje kilka narzędzi i platform do zarządzania reputacją w Google, z których firmy mogą natychmiast zacząć korzystać, aby przejąć kontrolę nad wizerunkiem online swojej marki.


Oto niektóre z niewielu, które polecam:

  • Brandgrader : To bezpłatne narzędzie opracowuje listę najbardziej wpływowych stron internetowych, które wspominały nazwę firmy użytkownika w ciągu ostatnich 30 dni. Obejmuje również wzmianki w mediach społecznościowych. Oceniateż ogólny stan obecności w Internecie. Jest to również pomocne narzędzie przy porównywaniu marki użytkownika z konkurencją i identyfikowaniu obszarów, w których marka może się poprawić.

  • Brandwatch : Ta platforma catchall służy jako oczy i uszy marki z 90 milionów źródeł medialnych i 27 języków. To narzędzie zbiera poprzednie i "przyszłe" posty. Zebrane dane można rozbić i uporządkować do dalszej analizy. Wykorzystując sztuczną inteligencję, która była opracowywana przez 15 lat, oprogramowanie wykorzystuje uczenie maszynowe i słuchanie społecznościowe, aby złapać wszelkie wzmianki o Twojej firmie.

  • SocialMentions : To narzędzie działa tak samo jak Brandwatch, ale koncentruje się na treściach w mediach społecznościowych. Posiada filtr sentymentu do sortowania negatywnych i pozytywnych komentarzy.

  • Alerty Google : Alerty Google są również bezpłatne. Alerty Google można ustawić dla słów kluczowych związanych z zarządzaniem reputacją, takich jak nazwa firmy, dyrektor generalny, nowy produkt będący znakiem towarowym, nazwy konkurentów itp.


Wskazówka SEOmotive.pl

Monitorowanie tego, co mówi się o marce, jest jednym z najbardziej proaktywnych środków zarządzania reputacją, jakie może podjąć firma.

Czy kiedykolwiek poradziłeś sobie z nadszarpniętym wizerunkiem Twojej Firmy w Google?


Znasz pewnie powiedzenie, że to, czego nie wiesz, nie może cię zranić? Pomyśl nad tym czy faktycznie tak jest.


To, czego nie wiedziała pizza Domino, dość mocno ich zraniło. Nie wiedzieli, że pizzeria w Karolinie Północnej zatrudniała nielojalnych pracowników, którzy nie traktowali poważnie bezpieczeństwa żywności oraz dyskrecji. Nie zdawali sobie sprawy z zakresu skarg na jakość ich produktu, który kiedyś był narodowym skarbem w latach 80. Ale jako poważna przedsiębiorca prowadzący poważną działalność, musisz zdawać sobie sprawę ze wszystkiego, co dzieje się na wszystkich poziomach Twojej Firmy.


Im więcej masz wiedzy na temat swojego wizerunku online, tym lepiej. Ważne jest, aby pomyśleć o tym, jak wygląda Twoja firma z perspektywy innych, i od czasu do czasu to sprawdzać. Oznacza to, że każdego dnia monitorujemy wyniki wyszukiwania, śledzimy wzmianki i optymalizujemy wszystko, co związane z marką.


Bardzo ważne jest również, aby odpowiadać na każdą negatywną recenzję, komentarz w mediach społecznościowych lub przesyłać prywatną wiadomość z szybką i uprzejmą odpowiedzią. Sposób, w jaki firma przyjmuje krytykę, poprawia ich publiczny wizerunek.


W miarę jak firma przekształca się z małego przedsiębiorstwa w większy podmiot, może nie być przygotowana (a nawet świadoma takiej potrzeby) na radzenie sobie z negatywną reklamą.


Jeśli zapoznałeś się z całym naszym przewodnikiem, możesz czuć się przytłoczony wszystkimi informacjami. Nie bądź dla siebie za bardzo wymagający - zarządzanie wizerunkiem w Google jest skomplikowanym procesem.


W SEOmotive.pl współpracujemy z Tobą, aby stworzyć indywidualne podejście zarówno do SEO, Twojego wizerunku w Google, jak również innych celów marketingowych lub biznesowych Twojej firmy.


Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat zarządzania reputacją w Google i tego, jak możemy Ci pomóc, lub po prostu chcesz stworzyć kompleksową strategię marketingową dla Twojej firmy, skontaktuj się z nami: www.SEOmotive.pl/kontakt


www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO