• Sławomir Jułga

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma - Bądź w TOP 3

W tym przewodniku dowiedz się, czym jest marketing w Mapach Google, dlaczego ma on znaczenie dla lokalnego SEO i jak firma może to zrobić we właściwy sposób.


Zapewnienie, że Twoja firma pojawi się w Mapach Google, ma ogromne znaczenie dla długoterminowej rentowności. Potencjalni klienci często sceptycznie podchodzą do firm z niewielką lub żadną obecnością w Internecie.


Na szczęście wizytówki Google to jeden z najłatwiejszych i najszybszych sposobów na zaistnienie w Google. Właściciele firm mogą teraz sprzedawać swoje towary i usługi w czasie rzeczywistym każdemu, kto ma urządzenie mobilne (i nie tylko).


Co to jest pozycjonowanie wizytówki Google?


Pozycjonowanie wizytówki Google to po prostu optymalizacja obecności Twojej firmy w Mapach Google.


Cel jest prosty: dzięki wyższemu rankingowi w wyszukiwaniu masz pierwszeństwo w pozyskiwaniu Klientów.


Im lepsza optymalizacja profilu, tym większe szanse na pojawienie się w wyszukiwaniu w Google Mapy, a trzy najlepsze firmy wyświetlane są bezpośrednio w głównej wyszukiwarce Google. Brzmi nieźle, prawda?


Dlaczego pozycjonowanie wizytówki Google jest tak ważne?


Google obsługuje około 3,5 miliarda wyszukiwań dziennie i odpowiada za prawie 88% wszystkich wyszukiwań na urządzeniach mobilnych.


Lokalne wyszukiwania w Google również przekładają się bezpośrednio na sprzedaż - 76% osób szuka lokalnych produktów odwiedzających sklep w ciągu dnia.


Pozycjonowanie wizytówki Google może wpływać na sposób, w jaki Google postrzega Twoją firmę, oraz na to, jak pojawia się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania w tak zwanym lokalnym "trójpaku".


Wizytówki Google pojawiają się u góry strony w wyszukiwarce Google, więc kieują tysiące potencjalnych klientów do Twojej firmy.


O ile Twoja firma nie znajduje się w TOP 3, szansa na znalezienie Twojej firmy przez Klienta znacząco maleje.


Dlatego właśnie pozycjonowanie wizytówek Google jest ogólnie uważany za najważniejszy aspekt lokalnego SEO.



Utworzenie i optymalizowanie pinezki w Google Moja Firma (GMF)


Utworzenie wpisu w Google Moja Firma (GMF) jest całkowicie bezpłatne.


Wynika to z faktu, że technicznie nie jest to reklama - po prostu informujesz Google, że Twoja firma istnieje. Twoim celem natomiast jest bycie wyżej od swojej konkurencji.


Konfigurowanie Google Moja Firma


Aby skonfigurować swój wpis w Google Moja Firma:

  • Zaloguj się do Google i przejdź na https://www.google.com/business/

  • Następnie zlokalizuj lub utwórz wizytówkę swojej firmy.

  • Wypełnij wszystkie informacje najlepiej jak potrafisz.

  • Wybierz odpowiednią kategorię i dodaj kontakt.

  • Zweryfikuj swoje konto. Można to zrobić za pomocą Google przez telefon, e-mail lub tradycyjną pocztę.

  • Dodaj zdjęcia wysokiej jakości.

  • Sprawdź dokładnie wszystkie swoje informacje


Jak lepiej pozycjonować wizytówkę Google?


Wyszukiwarka Google bierze pod uwagę wiele czynników przy podejmowaniu decyzji dotyczącej rankingu wyników.


Ważną sprawą jest odległość geograficzna od osoby przeprowadzającej wyszukiwanie oraz kategoria biznesowa.


Bardzo ważne jest też to, jak kompletny i dokładny jest Twój opis w GMF. Często jest to rozstrzygające między tobą, a twoimi konkurentami w określaniu, kto pojawia się pierwszy.


Wreszcie decydujący może być pozytywny odbiór Klienta (przyjazna estetyka wizytówki, dobre recenzje).


Pierwsze dobre recenzje


Wiele firm opracowało różne systemy budowania pozytywnych recenzji.


Niektórzy proszą klientów, bezpośrednio po zakończeniu transakcji o ocenę. Inne firmy wyraźnie proszą o opinię jeszcze będąc przy kasie sklepowej. Niektórzy nawet używali kodów QR.




Innym skutecznym sposobem na pozyskiwanie opinii jest gratis, który się otrzyma w zamian za pozostawienie recenzji - bardzo jest to motywujące.


Dobrą praktyką biznesową jest udostępnienie klientom linku do wystawienia opinii Google.


Co ze złymi recenzjami?


Złe recenzje obsługuj ze spokojem. Ciężko pracuj, aby je pokonać dzięki większej liczbie dobrych recenzji.


Kiedy otrzymasz złą opinię, przeproś, ponieś odpowiedzialność i zaoferuj poprawienie - nawet jeśli to nie była twoja wina. Jeżeli odpowiesz agresywnie lub będzie się "nachalnie" bronił - przegrasz ten pojedynek w oczach innych Klientów czytającą taką opinię.


Zła recenzja daje szansę wykazania się profesjonalizmem, pomagając złagodzić wszelkie potencjalne szkody.


Publikowanie w Google jako Twojej firmie


Jest to nieoceniona funkcja. Właściciele firm mogą „publikować oferty, wydarzenia, produkty i usługi bezpośrednio w wyszukiwarce Google i na mapach”.


Może to być kolejny skuteczny sposób wyróżnienia się na tle konkurencji.


Lista kontrolna optymalizacji wizytówki Google


Aby zwiększyć szansę firmy na pojawienie się w Mapach Google w przypadku odpowiednich wyszukiwań, wystarczy wykonać poniższą listę kontrolną.

  • Zgłoś się lub utwórz wizytówkę swojej firmy.

  • Wypełnij wszystkie informacje:

  • Prawidłowy adres i obszar działania

  • Godziny pracy / dni robocze.

  • Witryna / adres URL do dokonania zakupu.

  • Wymień swoje konkretne oferty. Wyraźnie i prosto. Staraj się dodawać słowa kluczowe w sposób naturalny, jeśli to możliwe.

  • Wybierz najbardziej odpowiednie i popularne kategorie dla swojej firmy.

  • Upewnij się, że informacje są spójne w Internecie.

  • Dodaj zdjęcia wysokiej jakości.

  • Sprawdź dokładnie wszystkie swoje informacje.

  • Kultywuj dobre recenzje.

  • Porozmawiaj o swojej firmie w Google Moja Firma .

  • Umieść swoją firmę w innych katalogach.

  • Wykorzystaj analizy, aby dostosować swoje strategie.

Płatne reklamy i lokalne reklamy w wyszukiwarce


Płatne reklamy, z pewnością pomogą Ci pojawić się na górze strony wyszukiwania Google lub aplikacji Map, gdy ktoś szuka usług jakich oferujesz.


Jeśli masz problemy z pozyskaniem klientów i nie możesz się doczekać, aż Twoje organiczne wysiłki się opłacą, możesz rozważyć płatną reklamę.


Wiele firm odniosło duży sukces, wykorzystując lokalne reklamy w wyszukiwarce w Google. Reklama może być idealnym uzupełnieniem organicznych działań marketingowych.


Śledzenie wydajności marketingowej wizytówek Google


Śledzenie wydajności w Mapach Google odbywa się za pomocą analiz oferowanych na koncie Google Moja Firma.


Jest to konieczne do oceny Twojej obecnej obecności w sieci i jej optymalizacji.


Najważniejsze wskaźniki, na które musisz zwrócić szczególną uwagę


Jak Klienci Cię znaleźli?


Ważnym wskaźnikiem, na który należy zwrócić uwagę, jest rodzaj wyszukiwań prowadzących do Twojej witryny.


Dzięki temu poznasz liczbę użytkowników, którzy szukają Cię po imieniu, w porównaniu z tymi, którzy Cię odkrywają za pomocą słów kluczowych związanych z Twoją marką, lokalizacją i branżą.


Pomoże Ci to ocenić odsetek nowych i powtarzających się klientów odwiedzających Twoją witrynę za pośrednictwem Google.


Gdzie klienci wyświetlają Twoją firmę w Google?


W tej sekcji dowiesz się, jak często jesteś wyszukiwany w głównej wyszukiwarce Google, a jak często w Google Mapy.




Dzięki temu możesz ocenić ogólny sukces swoich ofert w wyszukiwarce Google w pozyskiwaniu nowych klientów.


Podczas wprowadzania zmian monitoruj te statystyki, aby upewnić się, że podejmujesz właściwe decyzje i podążasz w dobrym kierunku.


Co robią Twoi Klienci jak już Cię znajdą?


„Działania klienta” pokażą, jakie działania podejmują ludzie gdy już trafią na Twoją wizytówkę.


Dzięki temu możesz dowiedzieć się, czy Twój wpis pomaga ludziom zadzwonić do Ciebie, dojechać do Ciebie czy wejść na stronę www.

Jest to być może najważniejszy wskaźnik, podczas optymalizacji swojej wizytówki.

Praca nad poprawą zaangażowania i interakcji z klientami jest najlepszą drogą do sukcesu.


Skąd pochodzą klienci?


„Żądania wskazówek pokazuje, skąd klienci proszą o drogę do Twojej firmy.

Dzięki tym informacjom możesz zacząć lokalizować i lepiej kierować innymi przedsięwzięciami marketingowymi, a także dostosowywać docelowe słowa kluczowe.



Ile osób zobaczyło Twoje zdjęcia?


Statystyki zdjęć pokazują skuteczność Twoich zdjęć w porównaniu do konkurencyjnych firm.

Pokazuje również mieszankę zdjęć pochodzących od Ciebie i tych opublikowanych przez Twoich klientów.

Ludzie pozytywnie reagują na atrakcyjne obrazy, dlatego warto poświęcić czas na zrobienie jak najlepszych zdjęć Twojej firmy lub Twoich produktów / usług.


Wnioski SEOmotive.pl:


Prawidłowe opanowanie podstaw jest dość proste, ale dopracowanie wymaga wiele czasu i przede wszystkim wiedzy.


Zwróć uwagę na swoje dane analityczne.

Najlepszymi sposobem na promowanie swojej wizytówki Google są:

  • Aktualizowanie informacji na bieżąco.

  • Zbieranie pozytywnych opinii od Klientów.

  • Zadbanie, żeby Twoja prezentacja wizualna była zawsze na najwyższym poziomie.

Potrzebujesz pomocy? - Kliknij:

www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com



46 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO