• Piotr Karolak

Porady dla początkujących pozycjonerów

Jeżeli przeczytałeś wcześniejsze posty na naszym Blogu, jestem pewien, że czujesz się dość pewnie co do swojej wiedzy o Google. W tym wpisie zebrałem wszystko "do kupy" i wybrałem dla Ciebie najważniejsze (i najbardziej podstawowe) porady dotyczące SEO.


1. Wybierz "inteligentne" słowa kluczowe


Słowa kluczowe to frazy, których ludzie mogą używać w wyszukiwarce Google, aby znaleźć potrzebną witrynę - i powinieneś uwzględnić odpowiednie słowa kluczowe opisujące Twoją firmę w treści witryny, blogach i postach w mediach społecznościowych. Na zatłoczonych rynkach (powiedzmy w internetowych sklepach obuwniczych ) bardziej szczegółowe słowa kluczowe pomogą Ci znaleźć dokładnie to, co oferujesz. Spróbuj wybrać kilka słów kluczowych z długim ogonem i użyj ich w swojej witrynie. Te słowa kluczowe mają długość co najmniej dwóch słów i chociaż generują mniej wyszukiwań każdego miesiąca, są mniej konkurencyjne. Oznacza to, że masz większą szansę na zajęcie pierwszego miejsca dla tych wyrażeń. Rozważmy na przykład „lekcje jogi dla kobiet w ciąży”, a nie „lekcje jogi”.


2. Wybierz optymalną domenę


Twój adres URL lub inaczej nazwa domeny to jedna z pierwszych rzeczy, które zarówno wyszukiwarki, jak i odwiedzający widzą w Twojej witrynie. Najlepiej jest wybrać adres, który będzie zawierajał nazwę Twojej firmy. Możesz także użyć podstawowego słowa kluczowego adekwatnego do tego, co robisz. Na przykład, jeśli posiadasz Kwiaciarnię "Rosa", idealnym adresem będzie www.kwiaciarniarosa.pl . W ten sposób adres URL zawiera nazwę marki i podstawowe słowo kluczowe: „kwiaciarnia”.


3. Napisz tytułu i opisy


Napisz unikalny tytuł i opis dla każdej podstrony swojej witryny. Opisy, znane również jako metatagi, są to krótkie teksty na temat każdej podstrony witryny i są jedną z pierwszych rzeczy, na które patrzą wyszukiwarki podczas indeksowania i skanowania witryny. Pojawiają się także użytkownikom Google, gdy Twoja witryna pojawia się w SERP. Dołącz słowa kluczowe dotyczące swojej firmy do tytułów i opisów.  



Twój tytuł i opis nie tylko pomagają wyszukiwarkom. Wyszukiwarki czytają je, aby pomóc zdecydować, czy witryna oferuje to, czego chcą użytkownicy. Najedź kursorem na dowolną otwartą kartę w przeglądarce, a zobaczysz tytuły konkretnych podstron. Możesz również zobaczyć tytuł i opis strony w wynikach wyszukiwania Google powyżej i poniżej adresu URL witryny - np. swojej konkurencji. Aby przyciągnąć kliknięcia od Klientów docelowych, napisz opisy, które dokładnie odzwierciedlają treść na każdej podstronie witryny. Pomoże to przyciągnąć ruch osób, które najprawdopodobniej pozostaną w Twojej witrynie na dłużej.


4. Zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem urządzeń mobilnych


Dzisiaj, ponad połowa wszystkich wyszukiwań w Google odbywa się z urządzenia mobilnego. W przypadku wyszukiwań przeprowadzanych na urządzeniach mobilnych Google nadaje pierwszeństwo witrynom dostosowanym do urządzeń mobilnych. Stworzenie strony zoptymalizowanej pod kątem urządzeń mobilnych jest jednym z najszybszych i najłatwiejszych sposobów na poprawę rankingu w Google.



5. Prześlij mapę swojej witryny


Wyszukiwarka Google skanuje sieć i indeksuje nowe strony w Internecie. Gdy masz zupełnie nową witrynę, skanowanie jej może zająć trochę czasu. Nie siedź i nie czekaj, aż wyszukiwarki znajdą Twoją witrynę. Najpierw sprawdź swoją domenę za pomocą Google Search Console . Nie stresuj się - nie potrwa to długo. Następnie prześlij mapę witryny (która wyszczególnia podstrony witryny) bezpośrednio do Google, aby mogło ją natychmiast zeskanować i zindeksować. Dowiedz się o tym procesie w najprostszy możliwy sposób tutaj. Prześlij mapę witryny do Google za pomocą tego linku.


6. Użyj swojej lokalizacji


Podejmując decyzję, które podstrony mają być wyświetlane w SERP, Google zwraca szczególną uwagę na lokalizację. Algorytm wyszukiwarki "patrzy" na lokalizację osoby przeprowadzającej wyszukiwanie i próbuje znaleźć odpowiednie firmy w tym obszarze. Jeśli prowadzisz lokalną firmę , być może nie będziesz musiał konkurować na skalę krajową, ale kluczowe jest przyciągnięcie klientów w Twojej okolicy. 

Możesz pomóc wyszukiwarkom w powiązaniu Twojej firmy z Twoją lokalizacją, umieszczając adres i numer telefonu na każdej stronie witryny. Jeśli prowadzisz lokalną firmę, ważne jest również, aby przesłać dane swojej witryny do usługi Google Moja Firma. Ponieważ wizytówki Google generują ogromny ruch, niewątpliwie przyciągają nowych klientów, którzy mogliby nigdy nie znaleźć Twojej witryny w SERP.

7. Uzyskaj recenzje i linki


Po utworzeniu wizytówki Google dla swojej firmy postaraj się uzyskać pozytywne recenzje od swoich Klientów. Poszukaj również w Internecie innych witryn i blogów, forów internetowych w swojej branży, gdzie możesz pozostawić swój link, kierujący do Twojej witryny. Wyszukiwarka Google używa linków do określania wiarygodności i ważności Twojej witryny, ważne jest, aby utworzyć sieć z jak największą liczbą witryn, które będą do Ciebie prowadziły. 

Jeśli chcesz, aby Twoja witryna miała dobrą pozycję w rankingu, musisz stale tworzyć nowe, dobrze napisane treści. Treść informuje użytkowników i wyszukiwarki, o czym jest Twoja witryna. Kiedy tworzysz nową zawartość, wysyłasz wiadomość, że Twoja witryna jest nadal aktywna i aktualna. Pisanie na zwykłym blogu w Twojej witrynie jest stosunkowo łatwym sposobem na regularne generowanie nowych treści. Używaj słów kluczowych w swoich postach i pisz wpisy, które odpowiadają typowym zapytaniom Twojego Klienta. Blogi to świetny sposób na pochwalenie się swoją wiedzą i budowanie wiarygodności w swojej dziedzinie. 

8. Bądź aktywny w mediach społecznościowych


Prawie pewnym jest, że wyszukiwarki przeglądają media społecznościowe, aby określić popularność i reputację witryny. Utrzymując aktywne profile na Facebooku czy Instagramie, możesz przyciągnąć uwagę nowych klientów i poinformować wyszukiwarki, że Twoja Firma jest wiarygodna. Większość ekspertów SEO uważa, że ​​witryna będzie miała wyższą pozycję w rankingu, jeśli będzie powiązana z aktywnym kontem w sieci społecznościowej, więc otwórz profil, połącz go z nią na swojej stronie, połącz się z klientami i publikuj tak często, jak to możliwe. 


Ode mnie to tyle. :) Jeżeli chcesz, żebym Ci pomógł w pozycjonowaniu Twojej Firmy, skontaktuj się ze mną -> pkarolak@SEOmotive.pl lub biuro@SEOmotive.pl


www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO