• Aleksander Choma-Jasiński

[Poradnik SEO]: Przygotuj swoją stronę dla Google - część 2

Aktualizacja: kwi 27

Zapewne już jesteś po lekturze części pierwszej, a zatem pójdźmy krok dalej. Jesteś na to gotowy? :)



Ustawianie "meta tagów" i "Altów"


Napisz bogate w słowa tytuły i opisy

Każda podstrona w Twojej witrynie powinna mieć unikalny tytuł i opis, nazywane meta tagami. Meta tagi to krótkie fragmenty tekstu, które widzisz podczas wyszukiwania w Google i mogą być pierwszą rzeczą, którą ludzie (i wyszukiwarki) czytają o Tobie w Internecie. Chociaż elementy te nie są koniecznie widoczne na pierwszy rzut oka na Twojej stronie, są one bardzo ważne dla optymalizacji witryny i są uważane za część SEO na stronie.


Dodawanie meta tagów do witryny jest bardzo łatwe i nie powinno sprawić Ci kłopotu . Chociaż nie pojawiają się na samej stronie, są one automatycznie aktualizowane w kodzie witryny i są widoczne w SERP (pierwsza strona Google). Klienci i wyszukiwarki korzystają z nich, aby zrozumieć, na czym koncentruje się każda podstrona w Twojej witrynie. 


Wskazów SEOmotive:

Google oferuje ograniczoną ilość miejsca na wyświetlenie tytułu i opisu. Zalecamy utworzenie tytułu pomiędzy 50-60 znaków, łącznie ze spacjami. Twój opis powinien mieć mniej niż 160 znaków.



Meta tagi: Twoja tajna broń SEO


Gdy słowa w zapytaniu użytkownika pasują do słów kluczowych w Twoim tytule, istnieje duża szansa, że ​​Google umieści Twoją witrynę wyżej w wynikach wyszukiwania. Będą również pogrubiać pasujące słowa w tytule i opisie w SERP.

Używaj słów kluczowych w meta tagów.

Jeśli zdecydowałeś się skupić na innej grupie słów kluczowych na każdej podstronie swojej witryny, koniecznie wpleć te słowa w tytułach. Tak jak w przypadku każdej treści, którą piszesz, upewnij się, że twoje opisy są jasne i dobrze napisane! Gdy jeden z Twoich potencjalnych klientów poszukuje Cię w Google, zerknie na Twój tytuł i opis, aby zdecydować, czy Twoja witryna oferuje to, czego szuka. Przekonaj ich w tych kilku słowach i zdobądź kliknięcie!


Wskazówki dotyczące pisania skutecznych meta tagów


Jeśli prowadzisz lokalną firmę, najlepszą praktyką do pisania tytułów jest użycie następującego formatu: Słowo kluczowe | Lokalizacja | Nazwa handlowa. Jeśli nie jesteś firmą lokalną, użyj następującego formatu: Słowo kluczowe | Nazwa handlowa. Twój tytuł jest również widoczny na kartach przeglądarki i postach w serwisach społecznościowych, więc upewnij się, że jest przejrzysty i dokładnie odzwierciedla treść na stronie. Spraw by Twój tytuł był krótki, zwięzły i przyciągający wzrok. Dołącz nazwę firmy i słowo kluczowe docelowe dla tej podstrony witryny. Jeśli prowadzisz lokalną firmę, dodaj swoją lokalizację do tytułu strony. Pomoże to Google dowiedzieć się, jak wyświetlać Twoją witrynę użytkownikom z Twojej okolicy. Użyj pionowych pasków (|), aby oddzielić różne aspekty tytułu, aby ułatwić czytanie w zatłoczonych SERPach. Dla przykładu, dobrym tytułem na stronie sklepu z damskimi butami do biegania będzie: Buty do biegania dla kobiet | Poznań / Sklep Butowo


Obrazy podpisane "Altami"


Twoje zdjęcia odgrywają również zasadniczą rolę, gdy chodzi o optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek. "Alt" to krótki opis, który można dodać do dowolnego obrazu w witrynie. Ponieważ wyszukiwarki nie widzą grafik takich jak zdjęcia, filmy lub grafiki w sposób, w jaki widzą ludzie, polegają na tekście alt, aby zrozumieć, co przedstawiają te elementy w witrynie. Pisanie dobrego tekstu alt polega na przekształcaniu obrazów w słowa, które wyszukiwarki mogą zrozumieć i wykorzystać, aby pomóc im w indeksowaniu witryny. 

Wskazów SEOmotive:

Twój tekst powinien zawsze dokładnie opisywać odpowiedni obraz, integrując słowa kluczowe lub nazwę firmy, gdy tylko jest to możliwe.

Tekst Alt jest szczególnie ważny w przypadku witryn e-commerce, które zazwyczaj mają dużą liczbę obrazów w swoich galeriach produktów. Jeśli masz sklep internetowy, pomyśl o każdym ze swoich obrazów i ich tekście alt jako okazji do opisania swoich produktów i zaprezentowania ich nowym potencjalnym klientom. 

Uwaga! Nie każdy obraz na twojej stronie wymaga altu. Nie ma potrzeby pisania tekstu dla tła lub zdjęcia związanego z projektem, które nie ma nic wspólnego z Twoją firmą.


Korzystanie z linków i kotwic


Google przegląda linki, aby ocenić wiarygodność Twojej witryny i lepiej zrozumieć, o co chodzi. Istnieją dwa rodzaje linków - wewnętrzny i zewnętrzny - i oba mogą pomóc zwiększyć SEO. W następnym rozdziale omówimy szczegółowo pobieranie linków z zewnętrznych stron internetowych. Aby skupić się na SEO na stronie, wyjaśnimy tutaj, w jaki sposób możesz korzystać z linków we własnej witrynie, aby pomóc w jej optymalizacji. 



Linki wewnętrzne

Linki wewnętrzne łączą różne strony w witrynie; pomagają zarówno klientom, jak i Google nawigować po Twojej witrynie, a także mogą zwiększyć Twoją pozycję w rankingach. Linki wewnętrzne powinny być używane, aby pomóc użytkownikom ukończyć zakup, skontaktować się z Tobą lub znaleźć informacje, których szukają. Pamiętaj, że to, co jest dobre dla użytkowników, jest również dobre dla wyszukiwarek. Boty Google również używają tych linków do zrozumienia struktury witryny i indeksowania stron w odpowiednie sposób. 

Wskazówka SEOmotive:

Jeśli prowadzisz aktywny blog, linki to świetny sposób, aby zachęcić czytelników do przeczytania innych postów, skontaktować się z Tobą lub kupić coś na swojej stronie. Pamiętaj, aby umieścić kilka linków w każdym poście, wysyłając czytelników do innych, odpowiednich postów na blogu, które napisałeś, do swojej strony lub konkretnego przedmiotu sprzedawanego online.

Linki do kotwic


Podczas linkowania między stronami w witrynie możesz użyć tekstu zakotwiczenia i linku do zakotwiczenia. Te linki są widoczne - jest to tekst klikalny, który prowadzi do konkretnego miejsca w witrynie. Wyszukiwarki patrzą na słowa, które są połączone w kotwicy jako wskaźnik, aby zrozumieć, o czym jest strona internetowa. Sprawdzają także zawartość oryginalnej strony i strony docelowej, aby pomóc zinterpretować relacje między dwiema stronami. Używaj tekstu zakotwiczającego, który wyjaśnia, gdzie link przeniesie Twoich użytkowników. Wysyłaj ich tylko na inną stronę w swojej witrynie, jeśli naprawdę im to pomoże. Jeśli to możliwe, używaj słów kluczowych jako tekstu zakotwiczonego, a nie słów takich jak „Kliknij tutaj” lub „Czytaj więcej”.

Przykład:

Na stronie głównej Sklepu Butowo może zamieścić tekst, który mówi: „Mamy zimową wyprzedaż! Sprawdź naszą nową linię damskich butów do biegania . ”W idealnym przypadku powinien być umieszczony klikalny tekst kotwicy na słowach kluczowych „buty do biegania dla kobiet”, tak aby użytkownicy klikający na te słowa trafiali bezpośrednio na stronę sklepu, gdzie mogliby kupić nową parę butów.

 

Linkowanie do witryn zewnętrznych


Linkowanie z treści witryny do stron zewnętrznych może być również korzystne dla SEO, zwłaszcza jeśli łączysz się z renomowanymi witrynami. Po pierwsze, weź pod uwagę, do których witryn linkujesz, ponieważ wyszukiwarki mogą lepiej zrozumieć, o czym Twoja witryna. Po drugie, jeśli linkujesz do renomowanych źródeł, istnieje szansa, że ​​zobaczą Twój link, przeczytają świetną treść i odeślą Klienta do Ciebie - uzyskując w ten sposób potężny link z zewnętrznej strony internetowej. 


Linki społecznościowe

Jeśli masz konta w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Pinterest i inne, powinieneś umieścić linki do tych profili w swojej witrynie, najlepiej w nagłówku lub stopce każdej strony w Twojej witrynie. To pomoże ci zdobyć więcej obserwatorów i polubień! Możesz także dołączyć przyciski udostępniania, aby użytkownicy mogli udostępniać Twoje zdjęcia, treści lub posty na blogach za pomocą własnej sieci obserwatorów w mediach społecznościowych.

Chociaż nie jest jasne, jak bardzo Google patrzy na aktywność mediów społecznościowych w celu ustalenia rankingu witryny, kanały społecznościowe są potężnymi narzędziami do przyciągania nowych użytkowników. Z biegiem czasu większy ruch może tylko pomóc w rozwoju witryny. 


Tworzenie witryny zoptymalizowanej pod kątem telefonów komórkowych

Co twój telefon ma wspólnego z SEO? Okazuje się, dużo! Ponieważ wyszukiwarce Google zależy na dostarczeniu użytkownikom możliwie najlepszej treści, witryny zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych są lepsze, gdy użytkownik wyszukuje z telefonu.


Ciekawostka SEOmotive:

Od 2015 r. na urządzeniach mobilnych odbywa się więcej wyszukiwań niż na komputerach, dlatego strony zoptymalizowane pod kątem smartfonów i tabletów mają pierwszeństwo w rankingu Google.


Gratulacje! Zrobiłeś to!

Jeśli dotarłeś tak daleko i podążyłeś za wskazanymi krokami, SEO Twojej witryny jest teraz w dobrej formie! Później zajmiemy się budowaniem linków i przeprowadzimy Cię przez kroki, które możesz podjąć, aby promować swoją stronę w Internecie. 


www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO