• Dominika Chmara

[Poradnik SEO]: Przygotuj swoją stronę dla Google - część 1

Aktualizacja: 19 cze 2019

Ten poradnik SEO poprowadzi Cię przez wszystkie najważniejsze kroki, jakie możesz podjąć, aby Twoja strona internetowa uzyskała najlepszą możliwą pozycję w rankingu Google dla wybranych słów kluczowych. Możesz zanurzyć się i zrobić to wszystko lub zamoczyć stopy, wykonując zaledwie kilka kroków. Tak czy inaczej, weź filiżankę kawy, wyczyść swój harmonogram i zróbmy to razem...



Jak zoptymalizować witrynę?


Właściwa optymalizacja strony internetowej pociąga za sobą modyfikację wielu elementów witryny. W dalszej części tego artykułu wyjaśnię Ci, w jaki sposób i dlaczego różne działania są wymagane do optymalizacji witryny. Spróbuj zrobić je wszystkie lub po prostu zrób co możesz. Każda praca optymalizacyjna może pomóc w podniesieniu Twojej witryny w SERP!


Większość pracy polega na włączeniu docelowych słów kluczowych do treści i różnych elementów "zakulisowych" witryny. Jeśli nadal potrzebujesz pomocy przy wyborze odpowiednich słów kluczowych, sprawdź: Praktyczny przewodnik po słowach kluczowych.


Poniżej podzieliliśmy kolejne kroki SEO jakie powinieneś zrobić na swojej stronie. Jeżeli chcesz, możesz skoczyć do dowolnej sekcji, nad którym pragniesz popracować.


1. Planowanie struktury witryny

2. Wybór domeny przyjaznej dla SEO

3. Optymalizacja treści witryny

4. Ustawianie meta-tagów i tekstu Alt (część 2)

5. Korzystanie z linków i kotwic (część 2)

6. Tworzenie witryny zoptymalizowanej pod kątem telefonów komórkowych (część 2)


1. Planowanie struktury witryny

Pierwsza część wdrażania doskonałego pozycjonowania na stronie internetowej faktycznie występuje przed utworzeniem witryny, czyli w fazie planowania jej funkcjonalności. Pomyśl o strukturze swojej witryny (lub mapie witryny) jako o planach swojego nowego domu online. Tak jak prawidłowe budowanie domu wymaga dobrego architekta do tworzenia jasnych projektów, tak zorganizowana strona internetowa wymaga zorganizowanej mapy witryny.


Dobrze skonstruowane strony internetowe oferują intuicyjną nawigację i są dobre dla użytkownika. Oznacza to również, że są dobre dla Google. Twoja struktura witryny to ścieżka, którą podążają użytkownicy, gdy odwiedzają Twoją witrynę. Według Google, wyszukiwarka szuka stron internetowych, które są „łatwe w użyciu, nawigacji i zrozumieniu” przy podejmowaniu decyzji i na podstawie tego określa, które strony internetowe mają być wyświetlane na pierwszej stronie wyników, a który na szarym końcu.


Najłatwiejszym sposobem zaplanowania mapy witryny jest wzięcie do ręki długopisu, papieru i spisaniu wszystkich swoi pomysłów. Następnie, po prostu narysuj prostą mapę wszystkich podstron, które chcesz umieścić na swojej stronie. Niektóre podstrony powinny znaleźć się na każdej witrynie, a inne, w zależności od jej rodzaju, czy też branży. Oprócz strony głównej i strony kontaktowej, należy przemyśleć strony zawierające inne informacje takie jak: opinie, usługi, ceny, galerie, itp. Wybierz kolejność wyświetlania stron w menu i sposób, w jaki użytkownik ma klikać serfując po niej. Pamiętaj, że użytkownicy zazwyczaj zaczynają klikać od lewej strony ekranu i nawigować ją w prawą stronę.


Kilka pytań, które ułatwią się zaplanowanie swojej strony internetowej

  • Jaki jest główny temat każdej podstrony Twojej witryny?

  • Które słowa kluczowe są odpowiednie dla każdego tematu?

  • Jak chcesz, aby odwiedzający użytkownicy przechodzili z Twojej strony głównej na inne podstrony w Twojej witrynie?

  • W jakiej kolejności chcesz, aby ludzie czytali twoje podstrony?


To są wszystkie ważne pytania, które należy wziąć pod uwagę podczas tworzenia struktury witryny, aby zminimalizować liczbę kliknięć, które powodują opuszczenie strony przez użytkownika przed znalezieniem wartościowej informacji - Google tego bardzo nie lubi.



Jak korzystać z grup (rodzin) słów kluczowych?

Planując strukturę witryny, weź pod uwagę, możesz również kierować reklamy Google na różne segmenty Twojej działalności - na różnych podstronach witryny. Jest to szczególnie ważne w przypadku witryn e-commerce, w których różni Klienci będą zainteresowani różnymi produktami. Rozważ wszystkie informacje, które chcesz umieścić na wewnętrznych podstronach witryny, i jakie informacje Klienci uznają za cenne. Następnie utwórz mapę witryny, która umożliwia kierowanie do różnych nisz - a czasami różnych grup słów kluczowych - na każdej wewnętrznej podstronie witryny.


Twoja strona główna powinna zawsze koncentrować się na przyciąganiu głównego rynku docelowego - „chleba i masła” firmy. Dlatego też używaj podstawowych słów kluczowych wszędzie tam, gdzie to możliwe - na stronie głównej, w nagłówkach, treści i podpisach tekstowych zdjęć i obrazków (upewnij się tylko, że twój tekst zawsze brzmi naturalnie). Często firmy mają problem z zawężeniem listy docelowych słów kluczowych. Możesz pogrupować powiązane frazy w rodziny słów kluczowych. Następnie możesz użyć słów kluczowych z mniej ważnych rodzin na wewnętrznych podstronach witryny.


Sprawdźmy ten przykład:

Sklep obuwniczy może mieć grupy słów kluczowych związanymi z „butami”, inną grupą „adidasami do biegania”, a jeszcze inną „butami na obcasie”. Zamiast próbować wykorzystać wszystkie te słowa kluczowe na stronie głównej, należy skierować użytkownika na konkretne grupy słów kluczowych, na każdej wewnętrznej podstronie witryny. Strona „bieganie w adidasach” może skupiać się na słowach związanych z butami do biegania, a obrazy i opisy powinny być zaprojektowane dla tej właśnie dziedziny. Podobnie grupa „wysokie obcasy” powinna kierować na istotne informacje dla Klientów - zainteresowanych szpilkami i butami damskimi dla kobiet.


Kierując różne grupy słów kluczowych na różnych podstronach witryny, możesz pomóc Google w zrozumieniu swojej witryny i dokładnie wskazać gdzie wysłać swoich klientów. Wyobraź sobie, że ktoś gugluje „nowe buty do biegania”. Google może wyświetlać stronę „buty do biegania” w SERP (a nie na stronę głównej), ponieważ jest to najbardziej odpowiednia strona dla tego zapytania. To sprawia, że ​​kupujący jest o krok bliżej dokonania zakupu i oszczędza Klientowi kłopotu z przeglądaniem całej strony, żeby odnaleźć tę właściwą podstronę związana z butami do biegania.


Przesłanie mapy witryny (Sitemap)

Zorganizowana struktura witryny pomaga wyszukiwarkom zrozumieć sens Twojej witryny. Pamiętaj jednak, że wyszukiwarki nie zawsze od razu indeksują nową witrynę. Aby mieć pewność, że od razu odwiedzą Twoją witrynę, możesz przesłać mapę witryny bezpośrednio do Google. Przesłanie mapy witryny zaprasza wyszukiwarki do skanowania Twojej witryny, a także zapewnia im więdzę na temat struktury Twojej witryny. Pewnie, że inteligentne roboty Google znajdą cię w końcu, ale dlaczego nie zyskać przewagi? - Zwłaszcza, że ​​zajmuje to tylko pięć minut! A zatem - zweryfikuj swoją domenę za pomocą Google Search Console.


2. Wybór domeny przyjaznej dla SEO

Oprócz tego, że adres jest łatwy do zapamiętania dla odbiorców, Twój adres URL lub nazwa domeny jest częścią marki i ogólnej estetyki. Co więcej, ma to kluczowe znaczenie dla SEO. Twój adres URL jest jedną z pierwszych rzeczy, na które patrzą wyszukiwarki, aby zrozumieć, o czym jest Twoja witryna.


Większość firm używa swojej nazwy firmy w adresie URL. Jest to mądra praktyka, ponieważ wzmacnia Twoją markę zarówno dla klientów, jak i wyszukiwarek. Ponadto wielu klientów wpisze nazwę Twojej firmy w Google, jeśli szukają Cię online. Posiadanie adresu URL pasującego do Twojej nazwy pomoże od razu znaleźć Twoją witrynę.


Dokładne dopasowanie domeny

Jeśli twoja domena jest identyczna z tym, co ktoś wpisuje w Google jako zapytanie, jest to znane jako EMD (Exact Match Domain) lub „domena dokładnego dopasowania”. Posiadanie EMD jest potężnym sposobem na przyciągnięcie odwiedzających do witryny - ale tylko wtedy, gdy treść ukryta w domenie jest zgodna z tym co oferujesz swoim Klientom. Jeśli prowadzisz sklep odzieżowy, a twoją domeną jest www.supersklepodziezowy.pl, możesz przyciągnąć wielu wartościowych użytkowników. Jeżeli jednak użyjesz takiej domeny tylko po to, by była ona klikana, a treść zawarta nie będzie miała z nią nic wspólnego, Google z całą pewnością obniży jej ranking.


Dlaczego tak jest? W ostatnich latach ludzie zaczęli nadużywać tej "taktyki", tworząc spamowe strony internetowe z adresami URL wprowadzającymi w błąd użytkowników wyszukiwarki. Google restrykcyjnie penalizuje witryny z podejrzanymi domenami. Jeśli spróbujesz zwiększyć swoje pozycje, wybierając domenę, która jest ukierunkowana na jedno z głównych słów kluczowych, ale nie odzwierciedla dokładnie zawartości Twojej witryny - twoja pozycja w Google będzie znikoma.

Wskazówka SEOmotive:

Uważaj! Strona internetowa jest uznawana za spam, jeśli zawiera treści niskiej jakości, wykorzystuje zwodnicze taktyki SEO lub oferuje mało realnej wartości użytkownikom.

Częściowe dopasowanie domeny

Możesz użyć PMD (Partial Match Domains) lub „częściowego dopasowania domeny”. W tej metodzie twoja domena zawiera niektóre słowa kluczowe z zapytania użytkownika i może pomóc w wypozycjonowaniu konkretnych słów kluczowych. Ponownie pamiętaj, aby uniknąć czegoś spamującego! Rozważ mieszanie nazwy marki z jednym ze słów kluczowych. Na przykład, jeśli posiadasz rowery górskie Scott, idealnie akceptowalny adres URL to www.rowerygorskiescott.pl. W ten sposób twój adres internetowy zawiera nazwę marki i słowo kluczowe: „rowery górskie”. Ta domena byłaby znacznie lepszym wyborem niż www.kupuzywanyrower.pl.


Nazywanie podstron w witrynie

Każda podstrona w Twojej witrynie ma własny unikalny adres internetowy, co oznacza, że ​​każda podstrona jest okazją do użycia odpowiedniego słowa kluczowego w domenie. Należy pamiętać o użytkownikach i botach Google przy wyborze konkretnej domeny dla każdej strony. Jeśli zależy Ci na najwyższych pozycjach w Google, nazwa podstrony powinna stać się częścią adresu URL w taki sposób, by była logiczna dla użytkowników.


Na przykład, strona naszej agencji - www.SEOmotive.pl, używa bardzo przemyślanej struktury:

www.SEOmotive.pl/google-moja-firma lub www.SEOmotive.pl/pozycjonowanie to znacznie lepiej niż www.SEOmotive.pl/podstrona-nr-1. Jak zawsze pamiętaj, aby używać dokładnych i uczciwych nazw. Nie używaj słów kluczowych w nazwie strony, jeśli nie mają one sensu lub nie odnoszą się do treści na danej podstronie.


3. Optymalizacja treści witryny

Jak powie ci wielu specjalistów SEO (w tym my) „Treść jest królem”. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania jest regularne dodawanie wysokiej jakości treści do witryny zawierającej słowa kluczowe. Jeśli to możliwe, spróbuj użyć głównego słowa kluczowego w pierwszych dwóch zdaniach na każdej stronie witryny.



Wskazówka SEOmotive:

Zawsze pisz dla ludzi, a nie dla Google. Dbaj o to, by treść była zrozumiała i napisana ludzkim głosem.

Pisanie dla ludzi oznacza niestosowanie języka robotów, niewygodnych fraz lub powtarzających się słów kluczowych. Mimo to niektóre słowa kluczowe mogą wydawać się trudne w użyciu - zwłaszcza jeśli są to na przykład słowa kluczowe z długim ogonem, które łączą usługi i lokalizację.


Miej wiarę w Google! Wyszukiwarki rozpoznają słowa kluczowe, nawet jeśli kolejność słów jest pomieszana. Gdy używasz słów kluczowych, nie zawsze muszą one być dokładnym dopasowaniem do zapytania użytkownika. Jeśli sformułowanie jest podobne, Google nadal będzie rozumieć, że Twoja witryna jest trafnym wynikiem.


Ponieważ algorytmy Google'a z czasem się rozwinęły, stały się one bardziej wykwalifikowane w skanowaniu treści na stronach internetowych i używaniu ich do określania, "o co chodzi" w witrynie i kiedy wyświetlać ją w SERP. Podczas skanowania stron internetowych boty Google są zaprojektowane tak, aby naśladować czytelników tak ściśle, jak to możliwe. Czytają strony podobnie jak my, zaczynając od nagłówków lub tytułów w dużym lub pogrubionym tekście i przechodząc przez stronę główną. Następnie klikają linki, aby skanować różne strony w każdej witrynie.


Utwórz hierarchię treści

Zarówno Google, jak i Twoi Klienci będą przeglądać nagłówki i tytuły podstron, zanim przeczytają mały tekst na Twojej stronie. Pisząc unikalne teksty dla każdej podstrony, używaj słów kluczowych, tym samy zwiększysz swoje szanse. Upewnij się także, że zarówno odwiedzający, jak i boty mogą łatwo poruszać się po Twojej stronie. Jak omówiliśmy w kroku pierwszym, przejrzysta nawigacja i dobre wrażenia użytkownika wpływają na to, jak wyszukiwarki będą oceniać witrynę pod względem wyników.


Oprócz unikalnego adresu URL, na każdej podstronie powinien znaleźć się nagłówek, znany jako H1 (lub tytuł witryny). H1 jest zwykle taki sam jak nagłówek podstrony, podobnie jak tytuł artykułu w gazecie. Bardzo ważne jest, aby każdej podstronie w witrynie nadać unikatowy H1, który naturalnie zawiera słowa kluczowe. Upewnij się, że masz tylko jedną linię H1 na podstronę.


Następnie podziel każdą podstronę na podsekcje oddzielone nagłówkami H2 lub innymi nagłówkami. Możesz także podzielić swoje treści na mniejsze podsekcje z nagłówkami H3, H4, itp. Poniżej każdego nagłówka powinny się znaleźć bloki tekstu, które stanowią większość napisanej przez Ciebie treści.

Dołącz swoje dane kontaktowe

Jeśli prowadzisz lokalną firmę, używaj jej nazwy, adresu i słów kluczowych w całej witrynie. Ta treść pomaga Google w wyświetlaniu Twojej witryny potencjalnym klientom, w Twoim fizycznej lokalizacji. Nawet jeśli Twoja firma nie jest specyficzna dla swojej lokalizacji, ważne jest, aby wpisać, nazwę firmy, swoje imię i nazwisko oraz informacje kontaktowe na każdej stronie witryny. Taki zabieg pomaga budować wiarygodność Google i ułatwia klientom dotarcie do Ciebie!


Używaj słów kluczowych naturalnie

Pamiętaj! Używaj tylko i wyłącznie słów kluczowych w sposób, który brzmi naturalnie. Unikaj „wypychania słów kluczowych” lub pisania długich łańcuchów słów kluczowych, które brzmiałyby niezręcznie dla ludzkiego czytelnika. Taka praktyka może skutkować karą od znajomych w Google.


Według Google „Wpychanie słów kluczowych” odnosi się do praktyki manipulowania rankingiem witryny w wynikach wyszukiwania Google - jest to praktyka zakazana. Wypełnianie podstron zbędnymi słowami kluczowymi powoduje negatywne wrażenia użytkowników i na pewno zaszkodzi rankingowi witryny.


Pisz dobrze

Brzmi prosto, prawda? Niejednokrotnie natknęłam się na strony internetowe z błędami pisowni, wpadek gramatycznych i treści, które nie są profesjonalne. Z wielu powodów źle napisana treść może zniechęcić twoich Klientów, jest to również zła praktyka dla wyszukiwarek. Renomowane strony internetowe nie będą chciały umieszczać linków do stron internetowych o kiepskiej zawartości, co utrudni im podwyższenie rangi i zbudowanie reputacji jako wartościowej witryny.


Google ciężko pracowało nad stworzeniem botów, które wiedzą, jak oceniać jakość skanowanych treści. Mogą wykryć błędy ortograficzne i gramatyczne, a także "poziom" pisanego tekstu. Zwracają także uwagę na duplikaty treści - czyli teksty identyczne z treściami znajdowanymi na innych stronach w Internecie. Jeśli korzystasz z cytatu z innej strony, pamiętaj, aby dodać źródło - umieszczając link do źródła.


Blog - Twoje świeże źródło informacji

Pisanie zwykłego bloga na swojej stronie internetowej jest jednym z najlepszych sposobów na wykorzystanie słów kluczowych i regularne aktualizowanie witryny dzięki świeżej, wysokiej jakości i trafnej treści. Ustal osiągalny cel i staraj się publikować nowy blog co tydzień lub co miesiąc. Blog nie może bezpośrednio zwiększyć twoich rankingów, ale jest świetnym źródłem unikalnych treści, których nie można znaleźć nigdzie indziej, wypełnionych Twoimi słowami kluczowymi.


Chociaż nie każdy blog musi mieć tysiące czytelników, dobrą praktyką jest pisanie długich wpisów na blogu, kiedy tylko możesz. Według ogólnoprzyjętej zasady, każdy wpis powinien zawierać co najmniej 3.000 słów, ale dłuższe posty to świetny sposób, aby dać dodatkowy impuls w oczach wielkiego Google'a. Czemu? Gdy piszesz długie posty, wyszukiwarki mają więcej materiałów do pracy i łatwiej im zrozumieć, o czym jest Twój tekst.


Dodatkowo, naturalne jest używanie słów kluczowych częściej, gdy piszesz dłuższe posty, nie martwiąc się o upychanie słów kluczowych na siłę. Wreszcie długie posty wykazują pewien poziom wiedzy specjalistycznej na dany temat, a tym samym wskazują, że Twoja witryna jest wiarygodnym źródłem informacji. W końcu pisanie 5.000-10.000 słów na temat, o którym nic się nie wie - jest prawie niemożliwe!


Interaktywne treści - to więcej niż słowa kluczowe!

Możesz również zwiększyć efektywność swojego pozycjonowania, dodając do swojej witryny interaktywne treści, takie jak audio i wideo. Treść, która angażuje użytkowników i utrzymuje ich na swojej stronie internetowej, jest zawsze dobrą rzeczą! To dlatego, że Google bierze pod uwagę średni czas spędzony na każdej stronie podczas określania wyników wyszukiwania. Dlatego, nie zastanawiaj się na tym, tylko popraw ranking swojej strony, dodając do niej elementy takie jak filmy, podcasty i infografiki.


Druga część - już niebawem! :)


www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com



38 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO