• Bartosz Piasecki

[Poradnik]: 9 wskazówek, które sprawią, że Twoja strona będzie w Google

Dlaczego samoloty nie zderzają się częściej z powodu awarii mechanicznej? Gdy wszystkie ruchome części znajdują się wewnątrz samolotu, wydaje się, że dość łatwo mogłoby pójść coś nie tak. Więc dlaczego tak się nie dzieje? Jeden główny powód: listy kontrolne.

Zanim piloci nacisną przycisk kołowania i startu, wykonują obszerną listę kontrolną przed lotem, aby upewnić się, że wszystko działa dokładnie tak, jak powinno.


Przedsiębiorcy liczący na mocne pozycje w pozycjach SEO (pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarek) mogą wyciągnąć z tego lekcję. Mogą stworzyć własną listę kontrolną, aby upewnić się, że wszystko jest idealne do następnego artykułu w witrynie. Oczywiście, sama lista kontrolna SEO nie ochroni Cię przed awarią ale pomoże CI zapewnić, że Twoja strona ma możliwie największą szansę na wysoką pozycję w Google. 


Tak więc, zanim opublikujesz kolejną treść internetową, przeprowadź ją przez następującą 9-punktową listę kontrolną, aby uzyskać najlepsze wskazówki dotyczące SEO.


1. Wybierz dobre słowo kluczowe, na którym chcesz się skupić.


Pierwszym krokiem jest po prostu wybranie wyszukiwanego hasła lub frazy, dla której ma się pojawić post. Jeśli piszę o najlepszych zabawkach dla małych psów, będę chciał dowiedzieć się, czego ludzie faktycznie szukają. 


Najłatwiej to zrobić, korzystając z Planera słów kluczowych Google , bezpłatnego narzędzia, które pokaże czy dowolna wyszukiwana fraza może być rentowna. (Chociaż Planer słów kluczowych jest bezpłatny, może być konieczne skonfigurowanie konta AdWords, aby uzyskać do niego pełen dostęp).


2. Zbadaj konkurencję.


Przejdź do trybu „przeglądania prywatnego” w przeglądarce internetowej („Incognito” w przeglądarce Chrome, „Prywatny” w Safari i Firefox, „InPrivate” w przeglądarce Internet Explorer) i przejdź do Google.pl . W SEOmotive.pl stosujemy „tryb incognito”, ponieważ nie chcemy, aby Google używał naszej historii wyszukiwania do wpływania na to, co widzimy na stronie wyników wyszukiwania.


Przyjrzyj się całej treści na pierwszej stronie Google, ignorując wszelkie wyniki reklam u góry. 10 (lub więcej) wyników to Twoja konkurencja! Czego im brakuje? Czy możesz coś zrobić lepiej?


3. Napisz najlepszą treść.


Teraz, gdy wiesz, jak wygląda Twoja konkurencja, czas stworzyć treść, która da Ci potrzebną przewagę. To chyba najtrudniejsza część, ale najważniejsza.


Nie jest ważne, czy tworzysz post na blogu, stronę sklepu e-commerce czy stronę docelową, typu landing-page. Musi być lepsza niż reszta, inaczej ani Google, ani Twoi odbiorcy nigdy nie zwrócą na nią uwagi.


4. Umieść słowo kluczowe w tytule swojej strony.


To powinno być oczywiste, ale i tak powiem: tytuł strony powinien zawierać słowo kluczowe.


Dodatkowo tytuł musi być na tyle interesujący, że ludzie będą chcieli go kliknąć!


5. Umieść słowo kluczowe w swoim nagłówku.


Większość stron internetowych można uporządkować, umieszczając u góry duży tytuł, a następnie kilka podtytułów na całej stronie.


Ta organizacja jest pomocna nie tylko dla osób przeglądających artykuły na blogu, ale jest pomocna w pokazywaniu Google dokładnie, o czym jest Twój blog. Dlatego pamiętaj, aby przynajmniej raz użyć dokładnego wyrażenia kluczowego w podtytułach.


6. Umieść słowo kluczowe w nazwie i tagu alt swojego obrazu.


Następnie, jeśli Twój post na blogu zawiera obrazy, możesz użyć tych obrazów, aby utrwalić pewność Google, o czym Twoja witryna jest. Można to zrobić na dwa sposoby:

  1. Nazwa obrazu

  2. Znacznik alt obrazu

Aby zmienić nazwę obrazu, po prostu zmień nazwę obrazu na komputerze przed przesłaniem. Zamiast pliku o nazwie „2831274.jpg” można zmienić jego nazwę, na przykład „zabawki-dla-malego-psa.jpg”.


„Alt tag” to coś, co wyznaczasz po przesłaniu zdjęcia do swojej witryny. Bez wchodzenia zbyt technicznie, tag alt jest to po prostu tekst, który wyświetli przeglądarka internetowa, jeśli zdjęcia nie może z jakiegoś powodu załadować. 


7. Użyj słowa kluczowego w adresie URL i we wpisie.


Innym sposobem, w jaki Google może określić, o czym jest Twój post na blogu, jest adres URL. Innymi słowy, mówimy o tym, co znajduje się po „.pl” w Twoim adresie URL (lub .com, .org, czy jakikolwiek inny używany). Na przykład, który z poniższych adresów URL Twoim zdaniem będzie bardziej odpowiadał Google przy podejmowaniu decyzji, czy wyświetlić określoną stronę, czy nie?

  • www.przykładowastrona.pl/9124824834-1

  • www.przykładowastrona.pl/zabawki-dla-małych-psów

Masz rację, jeśli wybrałeś drugą. Podczas gdy ten pierwszy może nie zawsze zabije twoje wysiłki związane z SEO, drugi zdecydowanie pomaga pokazać Google dokładnie, o czym jest post.


8. Wstaw linki wewnętrzne.


Jeśli nie mówisz o swoich najlepszych treściach, dlaczego kogoś innego powinno to obchodzić? Z tego powodu ważne jest, aby Twoje najlepsze treści SEO były wewnętrznie powiązane z innymi stronami w Twojej witrynie.


Tak, oznacza to, że może być konieczne cofnięcie się i edytowanie starszych postów, tak aby zawierały linki do nowej, niesamowitej zawartości.


9. Najważniejsza wskazówka SEO: Zdobądź linki zewnętrzne.


Linki zewnętrzne to linki z witryn innych niż Twoja. Google w dużej mierze polega  na linkach zewnętrznych, aby określić, jak dobry jest Twój post. I to ma sens, prawda? Możesz rozmawiać o sobie i swoich umiejętnościach przez cały dzień, ale nikt Ci nie uwierzy. Ale gdy tylko inni ludzie zaczną się tobą chwalić, inni to zauważą. 


Podczas tworzenia niesamowitych treści  możesz  uzyskać kilka linków bardzo prosto. Dla przykładu możesz zwrócić się do innych właścicieli witryn w celu poproszenia o udostępnienie. Aby uzyskać świetne wskazówki dotyczące uzyskiwania zewnętrznych linków, możesz skorzystać z Backlinko.com


Powyższa dziewięciopunktowa lista kontrolna może nie obejmować wszystkiego, co dana osoba może wiedzieć o SEO, ale postępując zgodnie z tą listą kontrolną, będziesz o wiele kilometrów przed konkurencją i prawdopodobnie zobaczysz, że Twoje posty uzyskają znaczny ruch SEO. 


20 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO