• Paweł Siadaczka

Ponad 25% osób klika w pierwszy wynik wyszukiwania Google

Badanie miliardów wyników wyszukiwania pokazuje, że ponad jedna czwarta użytkowników Google klika pierwszy wynik organiczny.


Według pierwszego opublikowanego badania, pierwszy organiczny wynik w wyszukiwarce Google ma średni współczynnik klikalności wynoszący aż 28,5%.


Sistrix przeanalizował ponad 80 milionów słów kluczowych i miliardy wyników wyszukiwania, aby zrozumieć, zachowanie użytkowników Google.


Jak wynika z badań, średni CTR gwałtownie spada po pierwszej pozycji, przy czym drugie i trzecie pozycje mają odpowiednio 15% i 11% współczynnik klikalności.


Nic dziwnego, że dziesiąte miejsce w Google ma fatalny współczynnik klikalności wynoszący 2,5%.

Poza tym obeznani użytkownicy rzadko zapuszczają się na drugą stronę wyników wyszukiwania, więc w badaniu ich nie ujęto. Samo badanie ma na celu pogłębienie zrozumienia CTR na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google.


Poniżej spisujemy więcej wniosków z badania, wraz z informacjami o tym, co może spowodować, że CTR dla pozycji 1 waha się między 13,7% a 46,9%.


Współczynnik klikalności w wyszukiwarce Google


Dla SEO szczególnie ważne jest zrozumienie, w jaki sposób można wpłynąć na CTR wyników wyszukiwania Google.W końcu wiele zadań SEO obejmuje ranking treści na pierwszej stronie Google.


Ważniejsze niż ranking jest zwiększenie ruchu na tych stronach. Co dobrego daje wynik z pierwszej strony, jeśli nikt go nie kliknie?


Właśnie tutaj pojawia się badanie Sistrix, ponieważ pokazuje ono ruch generowany przez każdą pozycję na stronie pierwszej, jest bardzo różny.


Na przykład wynik na pozycji nr 2 wygeneruje średnio 3 razy więcej kliknięć niż wynik na pozycji nr 6. Wynik na pozycji nr 1 daje CTR ponad dziesięciokrotnie wyższy niż ranking na pozycji nr 10.


Wyniki na drugiej stronie Google mają CTR poniżej 1% dla każdej pozycji. Zatem niniejsze badanie koncentruje się tylko na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.


Czynniki wpływające na współczynnik klikalności w wyszukiwarce Google


Największy wpływ na CTR wyników wyszukiwania Google ma układ SERP.

Podczas gdy większość zapytań generuje tradycyjny układ SERP z 10 niebieskimi linkami, niektóre zapytania generują inne typy układów.

Wszystkie przywoływane dotychczas dane odnoszą się do pozycji w układzie 10 niebieskich linków.


Oto informacje o innych typach układów SERP i ich odpowiednich CTR.


SERP z linkami do podstron


Stwierdzono, że rozszerzenie linków o podstrony w wynikach wyszukiwania zwiększa CTR.


Wynik na pozycji nr 1 z rozszerzeniem linków do podstron osiągnie CTR 46,9%.


Wynika to prawdopodobnie z faktu, że Google wyświetla linki do podstron podczas wyszukiwania określonej witryny.


Ma więc to sens, że najwyższa pozycja SERP z linkami do podstron otrzymuje prawie połowę wszystkich kliknięć.


Polecana odpowiedź

CTR dla "polecanej odpowiedzi" w Google

SERP z polecanymi odpowiedziami mają współczynnik klikalności wynoszący 5,3% punktów procentowych poniżej średniej.


Badanie wskazuje, że strona internetowa wyświetlająca opis fragmentu w wynikach wyszukiwania nie przynosi żadnych korzyści.


W rzeczywistości pozycje 2 i 3 mają ponadprzeciętny współczynnik klikalności, gdy pierwszy wynik zwraca opisywany fragment kodu.


Panele wiedzy

SERP z panelami wiedzy również mają wpływ na CTR, przy czym pierwsza pozycja otrzymuje tylko 16% kliknięć zamiast 28%.


Badanie wskazuje, że te wyniki otrzymują mniej kliknięć, ponieważ osoby szukające odpowiedzi szukają odpowiedzi w panelu wiedzy.

„CTR w pierwszych dwóch pozycjach organicznych znacznie spada w porównaniu ze średnią. Wydaje się, że wielu użytkowników znajduje informacje, których szukają, w panelu wiedzy - szczególnie na smartfonach, gdzie przy każdym załadowaniu strony zajmuje to dużo czasu. ”

Google Ads

Współczynnik klikalności spada poniżej średniej dla wszystkich pozycji, gdy górna część SERP jest pełna reklam Google.


Jednak układ Google Ads ma mniejszy wpływ na wyniki organiczne niż układ panelu wiedzy.


Google Ads obniżają CTR o 10 punktów procentowych, w porównaniu do 12-punktowej redukcji SERP z panelami wiedzy.


Aby uzyskać pełne spojrzenie na to, jak każdy układ Google SERP wpływa na CTR, zobacz pełne badanie tutaj .


Chcesz mieć wysoki CTR? Kliknij:

www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


29 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO