• Paweł Siadaczka

Opinie w Google - dlaczego nie dbasz o wizerunek swojej firmy?

Śmiałe pytanie prawda?


Obecnie konsumenci piszą opinie na wizytówkach w Google, częściej niż kiedykolwiek w historii. Jeśli jesteś właścicielem małej firmy i masz możliwość rozwoju swojej firmy i ignorujesz opinie w Google, równie dobrze możesz wyjąć wszystkie pieniądze z portfela i je podpalić.

Jako Agencja SEOmotive.pl obsłużyliśmy już ponad 8500 wizytówek Google - najwięcej w Polsce. Dzięki tak dużemu doświadczeniu jesteśmy w stanie wyciągnąć wiele wniosków.


Wniosek nr 1

Ponad 80% przedsiębiorców w chwili objęcia z nami współpracy, ma nie więcej niż 10 opinii (słownie: dziesięć).


Wniosek nr 2

95% właścicieli firm nigdy nie odpowiada na opinie swoich Klientów, a tylko 1% odpowiada na opinie negatywne.


W tym wpisie, pokażę Ci jak zadbać o wizerunek swojej firmy oraz w jaki sposób pozyskiwać nowe opinie.


Czego Cię nauczę w tym artykule?


To, że opinie na wizytówkach w Google są naprawdę ważne - już wiemy. Pokażę Ci jednak więcej - jak z nich korzystać, aby rozwijać swój biznes.


Oto, czego nauczysz się z tego artykułu:

  • Jak uzyskać więcej opinii w Google

  • Jak zostawić opinie w Google

  • Jak usunąć opinię z Google

Jak uzyskać więcej opinii w Google od swoich klientów w czterech prostych krokach


Krok 1: Poproś klientów o „przysługę”


Jeśli Twoi klienci mieli dobre doświadczenia z Twoją firmą, zazwyczaj są bardziej niż szczęśliwi, mogąc „spłacić dług wdzięczności” poprzez pozytywną recenzję. Sformułowanie prośby jako „przysługi” zmniejsza poczucie obowiązku klientów. Co ciekawe, dzięki temu są bardziej skłonni spełnić Twoją prośbę.


Proszenie o przysługę nie tylko świadczy o zaufaniu do swoich klientów, ale także daje im możliwość udzielenia wsparcia Tobie i Twojej firmie. Większość zadowolonych klientów, zapytanych we właściwy sposób, z przyjemnością wystawi dobrą recenzję.


Krok 2: Daj im powód do napisania recenzji


Podanie przyczyny swojej prośby zwiększa szanse, na ich jej spełnienie nawet o 30%.


Badania przeprowadzone przez profesora Harvardu w 1978 r. ujawniły siłę słowa „ponieważ”.

Wniosek z badania jest taki, że podanie komuś powodu, dla którego o coś prosisz, zwiększy Twój wskaźnik sukcesu bez względu na przyczynę.


Kiedy prosisz o opinię, pamiętaj, aby podać powód. „Ponieważ chcielibyśmy usłyszeć Twoje myśli” lub „ponieważ zależy nam na tym, co myślisz o naszej firmie” to może być tylko kilka dodatkowych słów, ale może to znacznie wpłynąć na poprawę wskaźnika odpowiedzi.


Krok 3: Podziękuj im za chęć pozostawienia recenzji


Jeśli chodzi o obsługę klienta, wdzięczność jest zawsze dobrym pomysłem.

W badaniu odpowiedzi na "zimne" e-maile wskaźniki odpowiedzi wzrosły dramatycznie, gdy z góry wyrażono wdzięczność.


Krok 4: Przygotuj skrypt i proces


Zobaczmy teraz, jak te wskazówki razem przyczyniają się do zwiększenia wskaźnika generowania opinii. Możesz skopiować ten skrypt lub dostosować go do wyjątkowych potrzeb Twojej firmy.


SEOmotive: „Cześć Tomek, dziękuję za rozmowę! Zastanawiałem się, czy możesz wyświadczyć mi przysługę? ”


Klient: odpowiada twierdząco


SEOmotive: „Czy mógłbyś napisać opinie dotyczącą mojej obsługi? Proszę Cię o to, ponieważ naprawdę pomaga to innym klientom podjąć słuszną decyzję o współpracy ze mną."


Klient: odpowiada twierdząco


SEOmotive: "Dzięki! Naprawdę doceniam, że zrobisz to dla mnie! Za kilka chwil otrzymasz z naszego biura prośbę o wyrażenie swojej opinii na mój temat. Kliknij po prostu w link, który Ci wyślemy. Nie będzie to nic trudnego. ”


Zadowolony klient prawdopodobnie odwzajemni pozytywne nastawienie, jeśli tylko o to poprosisz. Upraszczając ten proces i wprowadzając odrobinę psychologii do równania, jesteś na dobrej drodze do zdobycia banku pozytywnych recenzji.


Ułatw klientom korzystanie z recenzji Google


Bez względu na to, jak niesamowite jest doświadczenie klienta, ułatwienie procesu zbierania opinii zawsze zwiększy Twój sukces.


Postaraj się, aby proces dodawania opinii w Google był jak najprostszy.


Poproś klientów o recenzje


Czy wiesz, że podczas gdy 71% konsumentów faktycznie wystawiłoby informację zwrotną, gdyby firma właśnie o to zapytała, aż 30% konsumentów nigdy nie zostało o to zapytanych?

Nawet przypadkowe prośby mogą być skuteczne i na pewno są o wiele lepsze, niż wcale.


Jak zostawić recenzję w Google


Istnieją dwa różne sposoby pozostawiania recenzji Google - za pośrednictwem przeglądarki lub aplikacji Google Maps. Dodawanie opinii za pomocą tych dwóch sposobów nieco się różni, natomiast w obu musisz mieć konto w Google.


Napisz opinię w Google ze swojej przeglądarki

  1. Zaloguj się na swoje konto Google i wyszukaj firmę, którą chcesz sprawdzić.

  2. Znajdź obszar opinii (obok liczby gwiazdek w wynikach wyszukiwania lub pod nazwą firmy na pasku bocznym w wyszukiwarce Google) i kliknij niebieską czcionkę z napisem „NAPISZ OPINIĘ”.

  3. Oceń firmę od 1 do 5 gwiazdek (większa liczba oznacza pozytywne wrażenia), napisz o swoim doświadczeniu i kliknij „OPUBLIKUJ”, gdy skończysz.

Napisz recenzję w aplikacji Mapy Google

  1. W aplikacji Mapy Google na telefonie wyszukaj firmę, którą chcesz ocenić.

  2. Mapy zwrócą wynik z mapą zawierającą u dołu baner o firmie. Kliknij ten baner.

  3. Przewiń w dół w wyskakującym oknie, aż dojdziesz do sekcji opinii. Kliknij liczbę gwiazdek, które chcesz zostawić dla firmy i napisz o swoich doświadczeniach.

  4. Kliknij „OPUBLIKUJ”, aby zakończyć.

Pisanie opinii to prosty proces, nawet dla starszych klientów.


Jak usunąć recenzję Google


Jeśli jesteś właścicielem firmy, prawdopodobnie co najmniej raz spotkałeś się z negatywną opinią dotyczącą Twojej firmy. Opinia może być wynikiem nieporozumienia z klientem - w takim przypadku powinieneś natychmiast spróbować naprawić sytuację.


Niestety istnieje inne częste źródło negatywnych fałszywych opinii, których nie można naprawić. Te negatywne opinie pochodzą od konkurentów, którzy próbują zepsuć Twoją dobrą reputację. Aby to zrobić, niektórzy konkurenci publikują negatywne opinie o Twojej firmie. W takiej sytuacji potrzebujesz strategii usuwania opinii Google.


Zanim zagłębimy się w ten proces, powinieneś wiedzieć, że nie zawsze jest to gwarantowane. Jednak przy wielu okazjach zadziałało, więc często warto przejść przez ten proces.


Krok 1: znajdź recenzję w Google

Odszukaj recenzję, którą próbujesz usunąć. Możesz to zrobić, wyszukując nazwę swojej firmy w Google i klikając łączną liczbę opinii.


Krok 2: Oflaguj recenzję

Znajdź recenzję pozostawioną przez konkurenta i kliknij flagę. Aby flaga się pojawiła, musisz najechać kursorem na recenzję.


Krok 3: Wybierz przyczynę zgłoszenia recenzji

Po kliknięciu flagi zobaczysz następujące opcje:



Najczęstsze pytania i odpowiedzi


Jak napisać opinię w Google?

Najpierw zaloguj się na swoje konto Google. Wyszukaj w Google firmę, którą chcesz ocenić. Kliknij liczbę opinii wyświetlaną na niebiesko. Kliknij napisz opinię w prawym górnym rogu.


Czy możesz napisać opinie Google bez konta?

Nie. Chociaż było to możliwe we wcześniejszych dniach istnienia opinii Google, nie można już zostawić opinii w Google bez posiadania konta.


Jak anonimowo zostawić opinie Google?

Nie ma już możliwości anonimowego pisania opinii w Google. Google automatycznie połączy Twoją recenzję z kontem Google.


Jak mogę zobaczyć swoje opinie w Google?

Aby zobaczyć swoje opinie w Google, możesz zalogować się do Google Moja Firma i zarządzać nimi z poziomu pulpitu nawigacyjnego lub możesz wyszukać swoją firmę i kliknąć liczbę opinii połączonych na niebiesko i wyświetlić tam swoje opinie.


Jak długo opinie Google są publikowane?

Opinie Google będą publikowane przez czas nieokreślony, chyba że autor opinii zdecyduje o usunięciu tej opinii.


Nie wiesz jak zadbać o swój wizerunek? Kliknij w baner i skontaktuj się w sprawie opinii w Google z SEOmotive!


17 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO