• Mateusz Chojnowski

Nie wierzę w SEO - Google jest mi niepotrzebne

Założę się, że podczas niejednej rozmowy ze Specjalistą Google, który chciał pozycjonować Twoją Firmę tak powiedziałeś. Zapewne takie podejście zdążyłeś sobie wyrobić na podstawie swoich doświadczeń zawodowych, nieudanej współpracy z freelancerem czy agencją lub po prostu panicznie boisz się inwestować w Google. Pozwól mi pokazać drugą stronę medalu, a jak dojdziesz do końca tego artykuł - kto wie - może zmienisz zdanie? :)


IAB Polska (Instytucja zrzeszająca największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne) w 2018 roku zbadało strategie marketingowe ponad 1000 małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) i ponad 1000 konsumentów z całej Polski. Z przedstawionego raportu wynika, że średnio tylko połowa małych firm ma stronę internetową. Wskazano również, że jest to ogromny problem, ponieważ dane z badań sugerują, że aż 62% klientów przestaje rozważać małą/średnią firmę, jeśli nie może znaleźć o niej informacji w Google.


Raport wykazał również, że 83% klientów uważa, że ​​korzystanie z wyszukiwarek jest „ważne” lub „bardzo ważne” podczas wyszukiwania firmy, a 47% klientów poniżej 40 roku życia zgłasza, że ​​używa wyszukiwarki do wyszukiwania lub badania małej firmy przynajmniej raz dzień.


Jednak tylko 26% właścicieli małych firm twierdzi, że używa taktyk SEO, aby dotrzeć do większej liczby klientów poprzez wyszukiwarkę Google.

Ponad 50% badanych firm twierdzi natomiast , że nie zamierza stosować pozycjonowania, podczas gdy aż 72% wskazuje, że marketing w wyszukiwarkach (SEM - linki sponsorowane Google Ads) nie jest obecnie częścią ich planów.

Wskazówka SEOmotive:

Każdy wzrost pozycji strony internetowej wpływa na ilość ruchu uzyskiwanego przez witrynę z wyników wyszukiwania Google. Nawet najdrobniejsza optymalizacja SEO może dramatycznie zwiększyć ilość Klientów.

Wartym zauważenia jest fakt, że aż 48% ankietowanych konsumentów stwierdziło, że przestaje rozważać zakup od firmy, która nie miała strony internetowej.



"Nie zależy mi na Google" - To tak jakby powiedzieć: "Drogi Kliencie, idź do konkurencji" i dodatkowo rozwinąć przed nim czerwony dywan.


Być może jest też tak, że jesteś sceptycznie nastawiony do inwestowania w Google, ponieważ nie jesteś w tej dziedzinie profesjonalistą. Nie jest to jednak powód do wstydu, ponieważ nikt nie jest Alfą i Omegą, a jak brzmi znane porzekadło: " Jak jesteś od wszystkiego, to jesteś do niczego". W takiej sytuacji warto sobie zadać pytanie:


Czy powinienem zatrudnić agencję interaktywną ?


To zależy. Jeżeli masz 5.000 - 10.000 zł wolnego budżetu miesięcznie - odpowiedź brzmi NIE. Zatrudnij Specjalistę SEO na wyłączność, który każdego dnia przez 8 godzin będzie zajmował się tylko Twoją Firmą. W polskich realiach MŚP jest to jednak luksus, który jest osiągalny dla znikomej liczby firm.


Agencja lub freelancer może pomóc Ci w szeregu usług, od zaprojektowania skomplikowanej witryny e-commerce, po prowadzenie prowadzenie kampanii w Social Media, na reklamie Google kończąc.


Oto przykład agencji interaktywnej SEOmotive.pl. Agencji, która jakiś czas temu pomogła firmie Auto Komis Filip Strzegom zwiększyć ogólne przychody i zwroty z inwestycji poprzez płatną kampanię marketingową. Wdrożone działania dla tego klienta obejmują płatny marketing Google, budowanie i doskonalenie relacji z odbiorcami, stały rozwój i optymalizację kampanii oraz planowanie i wdrażanie dalszych skoordynowanych działań marketingowych.


Agencja SEOmotive.pl osiągnęła pozytywne wyniki dla swojego Klienta, w tym:

1. Osiągnięcie i utrzymanie przez 12 kolejnych miesięcy zwrotu z wydatków na reklamę (ROAS) na poziomie 10:1 w roku 2018.

2. Wzrost przychodów bezpośrednich o 175%.

3. Wzrost liczby potencjalnych Klientów o 259%.

4. Poprawienie wizerunku w Google, z 45% pozytywnych opinii do poziomu 90%.


Jaki jest wniosek? Zatrudnienie profesjonalnej agencji jest niezbędne. Aby pomóc Ci znaleźć agencję, która będzie odpowiednia dla Twojego biznesu, przedstawiam Ci kilka istotnych spraw, na które powinieneś zwrócić uwagę.


Jakie masz wymagania?

Zanim wybierzesz, a później dogadasz się konkretną agencją warto wcześniej się zastanowić, czego oczekujesz od takiej współpracy.

  • Czy chcesz by Twoja firma była wyszukiwania w czołówce Google, czy wystarczą Ci dalsze miejsca, byle był zanotowany wzrost?

  • Czy chcesz promować się lokalnie, na terenie całej Polski, a może jeszcze dalej?

  • Czy chcesz się reklamować nie tylko w Google, ale w innych kanałach Social Media?


Zrozumienie własnych potrzeb pozwoli ci dać potencjalnym partnerom marketingowym zwięzłe wyobrażenie o celach i wymaganym budżecie.


Zrób swoje badania

Poszukaj agencji z referencjami od wcześniejszych klientów, którymi chce się podzielić. Wybierz partnera, który wcześniej współpracował z firmami takimi jak Twoja lub z firmami o podobnym budżecie reklamowym. Upewnij się również, że ich specjalizacja marketingowa jest zgodna z Twoimi celami.

Na przykład, jeśli chcesz być w TOP3 w Google, poszukaj agencji interaktywnej, która oferuje usługi pozycjonowania stron, linki sponsorowane Google Ads lub pozycjonowanie wizytówek Google Moja Firma - nie zaś taką, której głównym celem jest reklama w Social Media lub pisanie Blogów. Agencja może mieć imponujące osiągnięcia i nadal nie być najlepszym rozwiązaniem dla Twojej konkretnej działalności.

Wybierz agencję, która na bieżąco śledzi najnowsze trendy w marketingu cyfrowym. Doświadczenie jest cenne, ale cyfrowy krajobraz zmienia się każdego dnia i ważne jest, aby Twój przyszły partner wiedział, jak nadążyć.


Sprawdź, czy Agencja jest przejrzysta

Brak przejrzystości powinien być dla Ciebie czerwoną flagą. Gdy spojrzysz na stronę agencji, poszukaj jej adresu, listy klientów i szczegółowych informacji. Jeśli czujesz, że agencja coś ukrywa lub musisz kopać w poszukiwaniu informacji, prawdopodobnie masz rację.


Jeśli poprosisz agencję o Case Study i nie będą chcieli podzielić się z tobą taką wiedzą, mogą ukrywać fakt, że nie udało im się uzyskać wyników, które według nich mogą osiągnąć.


Agencja marketingu cyfrowego ze sprawdzonym sukcesem również nie powinna mieć problemu z dostarczeniem kilku referencji. Firmy, które miały pozytywne doświadczenia z agencją, chętnie z Tobą porozmawiają i polecą swoje usługi.

Jeśli zobaczysz referencje na stronie internetowej agencji, to również świetny dowód na ich skuteczność. Dobrze jest porozmawiać z przeszłymi i obecnymi klientami, aby lepiej zrozumieć, jak praca z agencją może pomóc w rozwoju Twojej Firmy.


Podejmij decyzję świadomie

Ważne jest, aby spojrzeć na swoją pracę z agencją interaktywną jako strategiczne partnerstwo, które może pomóc w rozwoju firmy na dłuższą metę. Znalezienie odpowiedniego partnera, który zrozumie potrzeby Twojej firmy może zająć trochę czasu, dlatego jeżeli nie chcesz go tracić, zerknij na stronę SEOmotive.pl i przeczytaj referencje.


Długość umów dotyczących usług Google może wynosić od sześciu miesięcy do kilku lat, w zależności od potrzeb.


„Dla klientów, których interesuje Google Ads sezonowo, umowy są krótkie i elastyczne, natomiast dla Klientów chcących rozwinąć się w segmencie pozycjonowania organicznego, wymagana jest dłuższa relacja biznesowa, ze względu na specyfikę działań SEO.

Mamy kilkuset Klientów, z którymi współpracujemy nieprzerwanie od ponad trzech lat, jak również takich, którzy potrzebują pomocy z konkretnym projektem realizowanym w 3 do 6 miesięcy. Chętnie podejmujemy współpracę z przedsiębiorcami, którzy dopiero rozpoczynają działalność - mamy dla nich rozwiązania, które nie wymagają dużego budżetu finansowego." - mówi Mateusz Ratajczyk, współzałożyciel Agencji SEOmotive, która zrzesza Certyfikowanych Specjalistów Google.

SEOmotive:

Dobieramy rozwiązania razem z klientem w oparciu o jego potrzeby i oczekiwania. Każdy nasz Klient wie, że otrzymał usługę "szytą na miarę".


Wybierz najlepszą wartość, a nie najlepszą cenę

Wybór agencji interaktywnej tylko dlatego, że oferuje najtańsze stawki, może cię zranić w dłuższej perspektywie. Poświęć trochę czasu na porównanie ceny z oferowanymi usługami, a następnie wybierz agencję, która najlepiej pasuje do Twojej firmy. Pamiętaj, "najtaniej" - nigdy nie idzie w parze z "najlepiej".


Zaplanuj swoją przyszłość marketingową z jedną Agencją

W końcu, najważniejszymi pytaniami, które należy zadać sobie w kwestii wyboru partnera biznesowego do marketingu online, brzmią następująco:

  • Czy są w stanie wykonać zlecone zadanie? (Referencje, Case Study)

  • Czy cena jest adekwatna do jakości oferowanych usług? (Celujesz w Mercedesa, nie oczekuj ceny jak za Fiata)

  • Czy rozmowa ze Specjalistą jest profesjonalna, uprzejma, ale również "na luzie"? - Sprawdź sam.


Jeśli potrafisz odpowiedzieć „tak” na te trzy punkty, łatwiej będzie zbudować długoterminowe relacje z agencją lub konkretnym Specjalistą. Pamiętaj również o tym, że udana, długofalowa współpraca zależy również od Ciebie - stawiaj realne wymagania, Specjalistę traktuj na równi z sobą, jak Partnera Biznesowego. Miej również dobre nastawienie, wykazuj się cierpliwością, a w chwili kryzysu bądź zmniejszonej efektywności dąż do kompromisu. :-)


www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


73 wyświetlenia1 komentarz
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO