• Paweł Siadaczka

"Nie mam klientów z internetu" - a wiesz dlaczego?

Z branżą reklamy Google jestem związany przeszło od 10 lat. Przez ten czas rozmawiałem z tysiącami przedsiębiorców m.in. o możliwościach pozyskiwania Klientów z Internetu. W wielu sytuacjach (chyba najczęstszy "mit" używany przez właścicieli firm) słyszałem, że wcale nie rozważają działań w Google, ponieważ "nie mają Klientów z Internetu". Stwierdzają fakt - często prawdziwy, natomiast nie rozważają dlaczego tak się dzieje. Praktycznie nie istnieje branża, której usług nie szuka się w Google. Istnieją natomiast firmy, które nie dają szansy swoim Klientom na odnalezienie siebie, a nie jest to wcale takie trudne!

Rozmowy o pozycjonowaniu w Google zazwyczaj koncentrują się na tworzeniu odpowiednich treści i ich promowaniu. Coś ważnego, o czym rzadko się mówi, jest moim zdaniem jednym z najważniejszych czynników, czyli konwersje.


Konwersja, w kontekście pozyskania Klienta z użyciem marketingu w Google, zasadniczo polega na tym, że użytkownik wykonuje działanie, które od niego oczekujemy - np. wykonuje telefon, składa zapytanie e-mail lub też zakupuje Twoją usługę czy produkt.


Temat konwersji jest jednak bardzo szeroki i odgrywają rolę również poza sprzedażą.


Można powiedzieć, że działania związane z konwersją odgrywają rolę na prawie każdym etapie związanym z SEO. Od tagów tytułowych, które piszesz, do wysyłanych e-maili odsyłających do landing page, analiza konwersji pomaga opracować więcej pozytywnych odpowiedzi na to, co próbujesz osiągnąć.


Myślenie w kategoriach konwersji wykracza poza wąski zakres samej sprzedaży. Rozszerza zakres na każdy punkt kontaktu z klientem, w którym wchodzi on w interakcję z Twoją firmą.


Absolutną podstawą, od której się zaczyna jest analiza konwersji w kontekście zmniejszenia "negatywnego zderzenia", które może doświadczyć odwiedzający Twoją witrynę na stronie głównej, jak również przechodząc finalnie do koszyka zakupowego i finalizacji zamówienia.


Zazwyczaj oznacza to poprawę szybkości pobierania strony, optymalizacja kodu źródłowego, optymalizacja wizualnych aspektów strony głównej, poprawienie czytelności procesu zakupowego i zrobienie wszystkich rzeczy, żeby Twój Klient czuł się na Twojej stronie dobrze, a dokonanie zakupu było tak intuicyjne, jak w stacjonarnym sklepie -lub nawet prostsze!


Wszystkie optymalizacje przyczyniają się do stopniowej poprawy sprzedaży. Oprócz tego, nie da się nie zauważyć, że analiza konwersji jest przydatna w innych obszarach, takich jak tworzenie linków, pisanie tagów tytułowych, a nawet w tym, w jaki sposób pisze się tytuły.


SEO i marketing online to klucz do konwersji !


Niemal każda dyskusja na temat SEO i polepszaniu rankingu w Google powinna kończyć się na konwersji wynikających z zaplanowanych działań.

Nie osiągniesz zamierzonego celu, jeżeli nie przekonasz potencjalnego Klienta o tym, że:

  • Twoja strona jest przydatna.

  • Twoja strona jest godna zaufania.

  • Twoja strona jest pomocna.


Sukces online nie istnieje bez konwersji


Każdy plan marketingowy tak naprawdę sprowadza się na temat konwersji, natomiast zaczyna się od treści.

  1. Treść prowadzi do linków Treść, która „zachwyca” czytelników, często są "podawane dalej" w postaci linków.

  2. Linki prowadzą do rankingu Twoje linki "podawane dalej" powodują, że Google pozycjonuje witrynę wyżej.

  3. Ranking prowadzi do odwiedzających Twoją witrynę Wyższa pozycja w Google prowadzi do odwiedzających witrynę, którzy muszą teraz zostać przekonwertowani, np. na zakup Twojego produktu lub usługi.

  4. Konwertuj odwiedzających witrynę Konwersja pokazuje nic innego jak zaufanie Klienta względem Ciebie oraz świadomość korzyści Twojego produktu lub usługi.

  5. Więcej zarobków Więcej konwersji - to więcej dochodu.


Obrazy pomagają osiągnąć wyższy współczynnik konwersji


Odpowiednie zdjęcia i grafiki dają odwiedzającemu witrynę poczucie mentalnego sukcesu Twojej firmy, oraz dostrzeżenie korzyści jakie możesz mu zaoferować.


Obrazy na twojej stronie internetowej może odzwierciedlać to, "czym" tak naprawdę jest Twoja Firma i do kogo kieruje swoje usługi. Jeśli Twoim typowym klientem jest młoda kobieta, możesz umieścić wizerunek młodej kobiety - to wzbudza zaufanie.



Jeśli typowym nabywcą jest mężczyzna spędzający aktywnie swój wolny czas, skorzystaj ze szczęśliwej osoby na świeżym powietrzu na szczycie góry, podziwiając widok, łowiąc ryby lub biwakując.


Obrazy to skuteczny sposób na przekazanie wiadomości, że odwiedzający witrynę będzie zadowolony z Twojego produktu. Jest to sposób na umożliwienie im odniesienie pozytywnego pierwszego wrażenia oraz mieć pewność, że dobrze, że trafił na Twoją stronę.

Wskazówka SEOmotive.pl

Obrazy nigdy nie powinny być używane do ozdabiania strony. Obrazy należy rozpatrywać z perspektywy tego, w jaki sposób mogą pomóc w konwersji osoby odwiedzającej witrynę na kupującego.

Zaufanie - najważniejszy element konwersji (sprzedaży)


Nikt nie kupi z Twojej witryny, jeśli nie obdarzy Cię zaufaniem. Przekonanie ludzi do Twojej witryny polega na przekształceniu ich ze sceptycznego użytkownika witryny w zaufanego gościa, który nie tylko ufa Twojej witrynie, ale w rzeczywistości poleci ją znajomym i rodzinie


Budowanie zaufania może nastąpić samo z siebie, natomiast znacznie skuteczniejsze jest jego świadome budowanie.


Przekształcenie kogoś ze sceptyka w zaufanego odwiedzającego witrynę polega na pokazaniu mu, że jesteś taki jak on (obrazy), że Twoja organizacja podziela te same wartości lub pokazuje referencje firm / osób takich jak oni.


Wszystko to jest powszechnie omawiane jako „budowanie zaufania”, ale tak naprawdę dotyczy konwersji, przekształcania sceptyka w wierzącego.


Jak zostałem przekonwertowany na klienta ?


Mała firma, o której nigdy nie słyszałem, skontaktowała się ze mną. Odwiedzając ich stronę główną, zobaczyłem baner z napisem „Zaufało nam ponad 2.000 Klientów” i moją natychmiastową reakcją było potraktowanie ich poważnie. Nawrócili mnie - to jest przykład z mojego życia.


Przejrzyj swoją witrynę z perspektywy konwersji


Następnym razem, gdy spróbujesz dowiedzieć się, dlaczego nie masz Klientów z Internetu, cofnij się i pomyśl o konwersjach. Jaka część rozważań na temat konwersji jest pomijana?

Jeżeli zrobisz rachunek, mogę prawie zagwarantować, że zaczniesz widzieć nowe sposoby na poprawę zarobków Twojej Firmy.


Nie wiesz jak się za to zabrać? Chętnie pomożemy - kliknij w poniższy baner.

www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


34 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO