• Piotr Karolak

[NEWS]: Wskaźnik jakości wyszukiwania Google nie wpływa bezpośrednio na ranking

Danny Sullivan z Google wyjaśnia, w jaki sposób wprowadzane są zmiany w rankingach wyszukiwania i jaką rolę odgrywają w tym procesie osoby oceniające jakość wyszukiwania.

Google opublikował szczegółowe wyjaśnienie, w jaki sposób zmiany w rankingach wyszukiwania są oceniane wewnętrznie przed wprowadzeniem ich do użytkowników.


Danny Sullivan, omawia rolę osób oceniających jakość wyszukiwania i sposób, w jaki ich oceny są uwzględniane w aktualizacjach algorytmów.


Każdego roku wprowadzane są tysiące zmian w algorytmach wyszukiwania Google i wszystkie one przechodzą przez proces określania, czy będą przydatne dla wyszukiwarek na całym świecie.


Oto kilka sposobów wykorzystania informacji zwrotnych od osób oceniających jakość i zwykłych ludzi w aktualizacjach algorytmów.


Badania

Zespół badawczy Google rozmawia z ludźmi z całego świata, aby zrozumieć, w jaki sposób wyszukiwarka może być bardziej użyteczna:

„Zachęcamy ludzi do przekazywania nam opinii na temat różnych interakcji naszych projektów i prowadzimy badania terenowe, aby zrozumieć, w jaki sposób ludzie w różnych społecznościach uzyskują dostęp do informacji online”.

Ostatecznie misją Google jest zapewnienie powszechnego dostępu do informacji i ich przydatności, przy jednoczesnym zaangażowaniu wszystkich użytkowników w dążeniu do tego celu.


Wskaźniki jakości wyszukiwania

Google ma publicznie dostępne wytyczne dla oceniających, które opisują, w jaki sposób jego algorytmy zamierzają wyświetlać treść.

Wytyczne mają ponad 160 stron, ale gdyby zawęzić je do jednej frazy, Sullivan ujął to w ten sposób:

„… Lubimy mówić, że wyszukiwarka ma zwracać trafne wyniki z najbardziej wiarygodnych dostępnych źródeł”.

Algorytmy Google wychwytują wiele sygnałów automatycznie. Ale jeśli chodzi o sygnały takie jak trafność i wiarygodność, wymagają one ludzkiej oceny.


Google ma grupę ponad 10 000 osób na całym świecie, które określa się mianem „osób oceniających jakość wyszukiwania”.

Osoby oceniające pomagają Google ocenić, jak ludzie mogą odbierać wyniki wyszukiwania.

Oceny są podawane na podstawie wytycznych Google i mają na celu przedstawianie rzeczywistych użytkowników i ich prawdopodobnych potrzeb informacyjnych.

Osoby oceniające jakość wyszukiwania analizują i testują wytyczne Google, zanim zaczną przekazywać opinie.




Jak działają wskaźniki jakości wyszukiwania

Google przypisuje grupie oceniających zestaw zapytań i wyświetlają dwie wersje stron wyników dla tych wyszukiwań.


Jeden zestaw wyników pochodzi z bieżącej wersji Google, a drugi z ulepszenia, które rozważamy.


Każda strona, która pojawia się w wynikach, jest oceniana pod kątem zapytania na podstawie wytycznych oceniającego.


Aby ocenić takie rzeczy, jak fachowość, autorytatywność i wiarygodność - czasami nazywane „EAT” - proszeni są o przeprowadzenie badań reputacyjnych na temat źródeł.


Gdy oceniający przeprowadzą te badania, oceniają jakość każdej strony.


Oceny nie są używane bezpośrednio w rankingach

Sullivan stwierdza:

„Należy pamiętać, że ta ocena nie wpływa bezpośrednio na pozycję tej strony lub witryny w wyszukiwarce. Nikt nie decyduje, że dane źródło jest „autorytatywne” lub „godne zaufania”. W szczególności stronom nie przypisuje się ocen, aby określić, jak dobrze je uszeregować ”.

Oceny jakości wyszukiwania to punkt danych, który pomaga Google mierzyć, jak dobrze jego systemy działają, aby dostarczać świetną treść zgodną z wytycznymi.


Aby uzyskać więcej informacji, zobacz artykuł Google tutaj .

www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


21 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO