• Paweł Siadaczka

[NEWS]: Sztuczna Inteligencja Google usuwa dwa razy więcej filmów z YouTube

YouTube ponownie zatrudnił "ludzkich" moderatorów po tym, jak sztuczna inteligencja usunęła dużą ilość filmów, których nie powinna.


YouTube od kwietnia do czerwca usunął dwukrotnie większą liczbę filmów po tym, jak polegał na sztucznej inteligencji w celu moderowania treści.


Znaczna część filmów usuniętych w tym czasie nie naruszyła żadnych zasad YouTube.


Wzrost liczby usuwanych filmów wideo jest wynikiem ograniczenia przez YouTube nadzoru człowieka podczas procesu moderowania treści.


YouTube gwałtownie przestawił się na moderację opartą na sztucznej inteligencji po tym, jak 10000-osobowy zespołów moderatorów treści nie dawał rady.


Systemom komputerowym YouTube przyznano uprawnienia do podejmowania działań w przypadku filmów zidentyfikowanych jako zawierające potencjalnie szkodliwe treści lub dezinformacje.


Co więcej, sztuczna inteligencja została zaprogramowana tak, aby "popełniać błędy" po stronie ostrożności. Oznacza to, że treść została usunięta, nawet jeśli zawierała treści z pogranicza, które nie do końca łamały zasady YouTube.


W sumie od kwietnia do czerwca usunięto prawie 11 milionów filmów.


Około 160 000 z tych filmów zostało przywróconych po złożeniu przez twórców odwołania, co stanowi połowę wszystkich otrzymanych odwołań.


Co ciekawe, sztuczna inteligencja YouTube uchyliła znacznie więcej decyzji o usunięciu treści niż zwykle - z 25% do 50%.


Tak więc zawartość była usuwana w dwukrotnie większym tempie z powodu sztucznej inteligencji, a także przywracana w dwukrotnie większym tempie.


Co za bałagan.


Nie trzeba dodawać, że jeśli podejrzewasz, że niektóre z Twoich filmów z YouTube zostały niesłusznie usunięte w ciągu ostatnich kilku miesięcy, możesz mieć rację.


Na szczęście proces moderowania treści poprzez Sztuczną Inteligencję w YouTube nie będzie już kontynuowany.


YouTube powraca do 'Human Moderators'


Neal Mohan, dyrektor ds. Produktów YouTube, powiedział Financial Times, że "ludzcy moderatorzy" wrócili do sprawdzania potencjalnie szkodliwych treści.


Mohan przyznaje, że moderacja oparta na sztucznej inteligencji ma swoje ograniczenia.


Chociaż maszyny są w stanie zidentyfikować filmy, które są potencjalnie szkodliwe, nie są tak dobre w podejmowaniu decyzji, co należy usunąć.


Wyszkoleni oceniający ludzie są w stanie „podejmować decyzje, które wydają się być bardziej zniuansowane, szczególnie w obszarach takich jak mowa nienawiści, dezinformacja medyczna lub nękanie” - mówi Mohan.


W przyszłości sztuczna inteligencja będzie używana do identyfikowania potencjalnie szkodliwych treści, a moderatorzy będą mieli ostatnie słowo w kwestii tego, co zostanie usunięte.


Maszyny nadal będą odgrywać integralną rolę w moderowaniu treści, ale nie będą miały pełnej autonomii, jak wcześniej.


Jedną z dziedzin, w których AI przoduje, jest prędkość. Najczęściej filmy, które są wyraźnie szkodliwe, są usuwane, zanim ktokolwiek będzie miał okazję je zobaczyć.


Co to oznacza dla marketerów?

Marketerzy nie muszą już martwić się o błędne usuwanie filmów przez systemy moderacji sztucznej inteligencji YouTube.


Marketerzy, którym filmy zostały usunięte między kwietniem a czerwcem, powinni złożyć odwołanie. Istnieje szansa, że ​​filmy zostaną przywrócone.


Moderacja maszynowa YouTube dotyczyła niektórych z najczęściej obserwowanych kanałów, więc mogę sobie tylko wyobrazić, na ile mniejszych kanałów miało to również wpływ.


Po wielu dramatach YouTube w końcu przeprosił za nadmierne egzekwowanie swoich zasad.


Niech to będzie dla YouTube doświadczeniem edukacyjnym dotyczącym tego, co może się stać, gdy sztuczna inteligencja ma zbyt dużą moc.


www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


9 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO