• Filip Szaumkesel

[NEWS]: Instagram prześcignie Twittera?

Raport na temat branży cyfrowych wiadomości pokazuje, że Instagram stanie się bardziej popularnym źródłem niż Twitter, a główną rolę odgrywają młodsze grupy demograficzne.

Według najnowszych badań Instagram szybko staje się bardzo popularnym źródłem wiadomości dla użytkowników w wieku 18–24 lat i ma wyprzedzić Twittera.


Raport Digital News 2020 Reuters Institute stwierdza, że ​​liczba użytkowników szukających na Instagramie wiadomości wzrosła dwukrotnie od 2018 roku.


Młodsze osoby stoją za doskonałem wynikiem Instagram jako źródła wiadomości, a dwie trzecie osób poniżej 25 roku życia twierdzi, że używa go jako główne źródło.


Jak wynika z raportu, użytkownicy w wieku 18–24 lat częściej uzyskują dostęp do wiadomości za pośrednictwem mediów społecznościowych niż strony internetowej lub dedykowanej aplikacji z wiadomościami.

„Dostęp do wiadomości jest coraz bardziej rozpowszechniany. We wszystkich krajach nieco ponad jedna czwarta (28%) woli rozpocząć podróże informacyjne od strony internetowej lub aplikacji. Osoby w wieku 18–24 lat (tak zwane pokolenie Z) mają jeszcze słabsze połączenie ze stronami internetowymi i aplikacjami i ponad dwa razy częściej wybierają dostęp do wiadomości za pośrednictwem mediów społecznościowych. ”

We wszystkich demografiach 11% osób korzysta z serwisu Instagram w celu otrzymywania wiadomości, co stanowi zaledwie jeden punkt za Twitterem.


Jest to godne uwagi, ponieważ Instagram nie był tradycyjnie uważany za miejsce docelowe najnowszych wiadomości.


Aktualizacje wiadomości w czasie rzeczywistym zawsze były mocną stroną Twittera, podczas gdy Instagram jest bardziej platformą, na której ludzie dzielą się zdjęciami i filmami dla rozrywki.


Jednak specjalizacja Instagram w zakresie treści wizualnych właśnie sprawia, że ​​jest atrakcyjnym źródłem wiadomości dla młodszych ludzi.


Główny autor raportu Reuters, stwierdza:

„Instagram stał się bardzo popularny wśród młodszych ludzi. Naprawdę dobrze reagują na historie, które są opowiadane prosto i dobrze za pomocą obrazów wizualnych. ”

Instagram wciąż ma wiele do zrobienia, żeby dogonić Facebooka, który jest obecnie najpopularniejszą siecią społecznościową w kontekście wiadomości.


YouTube to druga najpopularniejsza sieć społecznościowa z wiadomościami, a za nią WhatsApp, Twitter, a następnie Instagram.


Jeśli Instagram w dalszym ciągu podwoi wykorzystanie wiadomości z roku na rok, nie potrwa długo, zanim prześcignie Twittera i zbliży się do Facebooka i YouTube'a.


Media społecznościowe nie są zaufanym źródłem wiadomości


Pomimo zwiększenia popularności jako źródła wiadomości, Reuters stwierdza, że ​​media społecznościowe są najmniej zaufanym źródłem wiadomości cyfrowych.


W Stanach Zjednoczonych tylko 14% osób ufa wiadomościom oglądanym w mediach społecznościowych, w porównaniu z 22% osób, które ufają wiadomościom znalezionym w wyszukiwarkach.


Spośród tych, którzy ufają mediom społecznościowym w zakresie wiadomości, Instagram zajmuje drugie miejsce jako zaufane źródło. Facebook ponownie zajmuje pierwsze miejsce w tej dziedzinie, a następnie YouTube i Twitter.


Jednak zaufanie do wiadomości w Stanach Zjednoczonych jest ogólnie niskie, ponieważ tylko 29% ludzi twierdzi, że wierzy w jakiekolwiek wiadomości.


Online - w tym media społecznościowe, strony internetowe i aplikacje - jest zdecydowanie najpopularniejszym medium do konsumpcji wiadomości w Stanach Zjednoczonych.


Media społecznościowe stanowią największy obszar wzrostu, jeśli chodzi o konsumpcję wiadomości. Jak widać na poniższej grafice, media społecznościowe są jedynym źródłem, które zyskało na popularności w ostatnich latach.

Wiadomości prasowe nadal spadają, podczas gdy wiadomości telewizyjne wydają się odradzać po gwałtownym spadku w latach 2017-2018.


Więcej informacji na temat stanu branży cyfrowych wiadomości w 2020 r. Można znaleźć w pełnym raporcie tutaj (link PDF).


www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com




14 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO