• Bartosz Piasecki

[NEWS]: Historia połączeń w wizytówkach Google

Tak jak wspominaliśmy wcześniej, usługa Google Moja Firma jest jedną z najbardziej rozwijanych usług przez Google.


Google Moja Firma dodaje moduł historii połączeń wykonanych z poziomu wyszukiwarki.

Google Moja Firma pracuje nad nową funkcją, która pozwoli firmom zobaczyć ostatnie połączenia z klientami wywoływane z wyników wyszukiwania.


Google powiadamia właścicieli firm o nadchodzącej funkcji za pośrednictwem GMF. Powiadomienie można zobaczyć poniżej:

Kliknięcie opcji Wypróbuj powoduje wyświetlenie komunikatu „Zostaniesz powiadomiony, gdy ta funkcja będzie dostępna”.


Historia połączeń w Google Moja Firma jest wyraźnie na wczesnym etapie rozwoju. Ale jest już opublikowana strona pomocy, na której użytkownicy mogą dowiedzieć się więcej o tej funkcji przed jej uruchomieniem.


Kliknięcie przycisku Dowiedz się więcej prowadzi do strony pomocy, która brzmi:

„Dzięki historii połączeń możesz śledzić połączenia telefoniczne od klientów z wyszukiwarki Google i Mapach Google. Wszystkie połączenia znajdują się w jednym miejscu, aby pomóc Ci odpowiadać na nieodebrane połączenia i pozostać w kontakcie z klientami. Te połączenia mogą ułatwić Ci znajdowanie klientów, którzy znaleźli Twoją firmę w Google, i prowadzenie z nimi współpracy. Wszystkie połączenia przychodzące z profilu firmy będą rozpoczynać się krótką wiadomością, z której dowiesz się, że pochodzi od Google ”.

Jak działa historia połączeń w Google Moja Firma


Po uruchomieniu tej funkcji do aplikacji Google Moja Firma zostanie dodana specjalna karta „Połączenia”.


Na karcie Połączenia będą rejestrowane połączenia od klientów, którzy klikną przycisk „Zadzwoń” w profilu biznesowym Google Moja Firma. Rejestrowane są zarówno połączenia nieodebrane, jak i odebrane.


Historię połączeń można przeglądać tylko w aplikacji Google Moja Firma. Nie będzie dostępna w przeglądarce Google Moja Firma.


Ta kolejna część jest ważna, na którą należy zwrócić uwagę, ponieważ może ona określić, czy chcesz użyć tej funkcji, czy nie.


Włączanie lub wyłączanie historii połączeń


Gdy historia połączeń w Google Moja Firma stanie się dostępna, firmy mogą ją aktywować lub nie.


Jest jeden ważny powód, dla którego firma może zdecydować się nie zapisywać historii połączeń: ukrywa to faktyczny numer telefonu firmy.


Aby rejestrować połączenia z profili Google Moja Firma, Google musi utworzyć numer przekierowania, z którego będą korzystać klienci zamiast numeru w profilu firmy.

Dla niektórych może to stanowić problem, a dla innych nie


To, czy to ma znaczenie, zależy od tego, jak ważne jest dla firmy, aby skontaktowano się z nią za pośrednictwem rzeczywistego numeru telefonu.


Oto, co Google mówi o przekierowywaniu połączeń na stronie pomocy:

„Numer przekierowania Google różni się w zależności od lokalizacji, w której został wybrany, w tym numeru kierunkowego lub numeru prefiksu. Jeśli to możliwe, numer przekierowania będzie mieć ten sam numer kierunkowy lub numer prefiksu co Twoja firma. W przeciwnym razie używany jest numer lokalny z Twojego regionu geograficznego. Jeśli te numery nie są dostępne, używany jest bezpłatny numer przekierowania Google ”.

Wydaje się, że jest to odpowiednik numeru telefonu ukrytych domen wydawców Google w adresach URL AMP. Chociaż jest to również kwestia, która ma znaczenie dla niektórych, a nie dla innych.


Klienci nadal będą mogli zobaczyć Twój prawdziwy numer telefonu w profilu Twojej firmy. Numer do przekazywania połączeń będzie używany tylko po dotknięciu przycisku „Zadzwoń”.


Jeśli zdecydujesz się aktywować historię połączeń, na początku każdego połączenia ze swojego profilu Google Moja Firma usłyszysz automatyczny komunikat „Zadzwoń z Google”.


Gdy Google uruchamia historię połączeń, firmy mogą ją włączać i wyłączać w dowolnym momencie z poziomu panelu Google Moja Firma.


Połączenia są przechowywane przez 45 dni w zakładce „Połączenia”. Historia połączeń śledzi tylko połączenia telefoniczne, a nie SMS-y.


Wersja beta historii połączeń w Google Moja Firma będzie dostępna tylko dla wybranej grupy firm w Stanach Zjednoczonych. :(




10 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO