• Paweł Siadaczka

[NEWS] Google usunęło 75 milionów nieprawdziwych opinii za pomocą sztucznej inteligencji

Setki milionów ludzi publikuje ponad 20 milionów recenzji, ocen i innych treści w ponad 200 milionach ciekawych miejsc w Mapach Google - dzięki temu platforma rozwija się tak szybko. Taki wkład użytkowników jest z natury rzeczy obciążony ryzykiem dodawania fałszywych informacji. Dlatego właśnie, coraz częściej Google wykorzystuje sztuczną inteligencję i "uczenie maszynowe", aby wykrywać szkodliwe dane już w czasie ich przesyłania, dzięki czemu nie docierają one do ponad miliarda użytkowników, którzy regularnie korzystają z Map.



Na oficjalnym blogu, Google potwierdziło, że używa automatycznych systemów wykrywania "spamu", w tym modeli uczenia maszynowego, do skanowania milionów wpisów w celu wykrycia i usunięcia treści naruszających zasady. W przypadku recenzji systemy Google kontrolują każdą recenzję przed opublikowaniem w Mapach, szukając oznak fałszywych lub wprowadzających w błąd treści. Modele uczenia maszynowego obserwują określone słowa i frazy oraz badają wzorce w typach treści, biorąc pod uwagę podejrzane wzorce recenzji.


Sztuczna inteligencja oczywiście nie jest idealna, dlatego Google zatrudnia zespoły wyszkolonych operatorów i analityków, którzy kontrolują recenzje, zdjęcia, profile biznesowe i inne rodzaje treści, zarówno indywidualnie, jak i zbiorczo. Tylko w 2019 r. Przy pomocy systemów uczenia maszynowego, które poprawiły swoją zdolność do blokowania treści naruszających zasady i wykrywania anomalii do ręcznego przeglądu, moderatorzy usunęli ponad 75 milionów recenzji naruszających zasady oraz 4 miliony fałszywych profili biznesowych. Usunęli także ponad 580 000 recenzji i 258 000 profili biznesowych zgłoszonych bezpośrednio do Google, a także przejrzeli i usunęli ponad 10 milionów zdjęć i 3 milionów filmów, które naruszały zasady Map i wyłączały ponad 475 000 kont użytkowników.


„Zdecydowana większość treści przekazywanych do Map Google jest autentyczna, a treści naruszające zasady stanowią mniej niż 1% ogółu. Będziemy nadal rozwijać nowe narzędzia i techniki do walki ze złymi aktorami ”- powiedział Kevin Reece, dyrektor produktu Google Maps. „Treści dodawane przez użytkowników jest nieodzowną częścią tego, w jaki sposób wzbogacamy Mapy i pomagamy innym”.


Warto zauważyć, że Google nie jest jedynym gigantem technologicznym, który stosuje sztuczną inteligencję i techniki uczenia maszynowego, aby wykrywać treści niezgodne z jej zasadami. W październiku Pinterest poinformował, że sztuczna inteligencja pomogła zmniejszyć ilość spamu na swojej platformie o 88%. W tym samym miesiącu Twitter powiedział, że 50% wszystkich obraźliwych tweetów jest oznaczanych przez zautomatyzowane narzędzia, nawet zanim użytkownicy je zgłoszą. Ze swojej strony Facebook aktywnie identyfikuje ponad 96,8% zabronionych treści wykorzystujących AI, w tym zastraszanie i nękanie, nagość dzieci, globalną propagandę terrorystyczną, przemoc i inne.


Google niedawno ujawniło, że Mapy obejmują swoim zasięgiem 220 krajów, a Lokalni przewodnicy + społeczność użytkowników Map wynosi ponad 120 milionów członków. Z ciekawostek, Mapy Google zawierają informacje o dostępności (takie jak wejścia przyjazne dla wózków inwalidzkich) dla ponad 50 milionów miejsc na całym świecie. Ponad 5 milionów witryn i aplikacji profesjonalnie korzysta co tydzień z Google Maps, zestawu interfejsów API i SDK, które pozwalają programistom integrować Mapy z istniejącymi aplikacjami.


Osobiście uważam, że obecnie Google Mapy to marketingowy numer 1 dla małych i średnich przedsiębiorców. Google Mapy to nie tylko nawigacja samochodowa, która poprowadzi Cię z punktu A do punktu, ale i całe centrum interakcji z Klientem. Patrząc na skalę rozwoju tego produktu przez Google, niebawem możemy być świadkiem bardzo ciekawej ekspansji. :)


www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com



42 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO