• Filip Szaumkesel

[NEWS]: Google rezygnuje z prowizji od sprzedaży

Firma Google na stałe rezygnuje z prowizji od produktów sprzedawanych za pośrednictwem opcji płatności „Kup w Google”.



Google umożliwia sprzedawcom detalicznym sprzedaż produktów w wynikach wyszukiwania, zrzekając się opłat za sprzedaż za pośrednictwem opcji „Kup w Google”.


„Kup w Google” to opcja płatności, która umożliwia klientom kupowanie produktów bez opuszczania wyników wyszukiwania Google.


Klienci mogą kupować produkty bezpośrednio w Google po kliknięciu listy zakupów w wynikach wyszukiwania.

Podobnie jak inni dostawcy płatności online, Google zawsze pobierał prowizję za sprzedaż dokonywaną za pośrednictwem swojej platformy.


Teraz, w fazie pilotażowej, Google pobiera zerowe prowizje, gdy klienci dokonują zakupów za pomocą opcji „Kup w Google”.

„Dzisiaj robimy kolejny ważny krok, aby ułatwić sprzedawcom detalicznym sprzedaż w Google. Wkrótce sprzedawcy, którzy uczestniczą w naszej usłudze Kup w Google Checkout, nie będą już musieli płacić nam prowizji ”.

„Kup w Google” teraz bez prowizji


„Kup w Google” to tylko jedna z kilku opcji płatności dostępnych na listach zakupów, chociaż wszystkie inne opcje obejmują wizytę na oddzielnej stronie sprzedaży.

Największą zaletą opcji „Kup w Google” w porównaniu z innymi opcjami płatności jest uproszczony proces zakupu.


Klienci dosłownie kupują w Google . Nie ma potrzeby odwiedzania innej strony.

Dzisiejsze ogłoszenie „Kup w Google” jest nie tylko wygodną opcją dla klientów, ale także jednym z najbardziej przystępnych cenowo sposobów sprzedaży produktów online przez firmy.


Google motywuje swoje działanie w ten sposób:


1. Równe szanse


Google zmniejsza barierę wejścia dla firm, których nie stać na sprzedaż produktów za pośrednictwem konkurentów, takich jak Shopify i PayPal.

W pewnym stopniu wyrównuje to szanse i pozwoli większej liczbie firm na rozpoczęcie działalności online.

Google stwierdza w ogłoszeniu:

„Usuwając prowizje, obniżamy koszty prowadzenia działalności i ułatwiamy detalistom każdej wielkości sprzedaż bezpośrednio w Google”.

2. Konkurencja dla PayPal i Shopify


Wielu wiodących dostawców usług płatniczych w Internecie pobiera poważne opłaty od sprzedawców detalicznych za prowadzenie działalności za pomocą ich platformy.

To jednak część kosztów prowadzenia działalności gospodarczej w Internecie.


Nieoczekiwanie sprzedawcy detaliczni dostają możliwość przyjmowania płatności online i nieuiszczania prowizji.


Daje to Google przewagę konkurencyjną nad innymi dostawcami płatności.


Jeśli ten sam produkt jest sprzedawany zarówno za pośrednictwem „Kup w Google”, jak i u konkurencji, sprzedawca zatrzyma większą część pieniędzy z zakupu „Kup w Google”.

Mając to na uwadze, sprzedawcy detaliczni mogą skupić się na zwiększaniu sprzedaży za pomocą opcji „Kup w Google”, aby zwiększyć swoje zyski.


To z kolei stworzyłoby konkurencję dla platform takich jak Shopify i PayPal.

Jednak wydaje się, że Google bardziej zależy na współpracy z konkurencyjnymi platformami niż przeciwko nim.


Co Google z tego ma?


W zamian za zerową prowizję, Google czerpie korzyści z utrzymywania użytkownika w wynikach wyszukiwania Google.


Im dłużej ktoś pozostaje w ekosystemie Google, tym więcej pieniędzy Google może zarobić na wyświetlaniu reklam i zbieraniu danych.

Na tym polega haczyk dla sprzedawców detalicznych.


Za każdym razem, gdy sprzedaż odbywa się za pośrednictwem Google, jeden klient więcej nie odwiedza witryny sprzedawcy.


Z jednej strony, sprzedawca osiągnie większe przychody ze sprzedaży Google w wyniku zerowych prowizji.

Z drugiej strony sprzedawca traci cenne możliwości generowania potencjalnych klientów, które są unikalne dla stron sprzedaży w witrynie.


Kiedy klient odwiedza witrynę sprzedawcy, może wyrazić zgodę na takie elementy, jak członkostwo lub listy mailingowe, które są kluczowe dla lojalności klientów.

Jest to więc coś, co firmy muszą wziąć pod uwagę, zanim łatwo ulegną zerowej prowizji.


Inne aktualizacje Zakupów Google


Oto krótkie podsumowanie niektórych dodatkowych aktualizacji platformy Zakupów Google.

  • Jako opcje realizacji płatności można wybrać Shopify i PayPal.

  • Google włącza powszechnie używane formaty plików danych. Dzięki temu detaliści mogą łączyć swoje zasoby bez konieczności ponownego formatowania danych.

  • Nowa opcja pozwoli sprzedawcom na dodawanie informacji o produktach (takich jak zdjęcia lub specyfikacje techniczne) poprzez pobieranie z istniejącej bazy danych Google.

  • Wkrótce na karcie Zakupy Google zostanie dodany nowy filtr dla małych firm.


www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


28 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO