• Aleksander Choma-Jasiński

[NEWS] Google: Rankingi nowych witryn mogą się wahać nawet przez rok

Google twierdzi, że wahania rankingu wyszukiwania nowych witryn są normalne w pierwszym roku po publikacji.


John Mueller z Google niedawno poinformował, że może minąć nawet rok, zanim wyszukiwarka zorientuje się, w jaki sposób należy oceniać nowe witryny.


W tym czasie prawdopodobnie wystąpią znaczące wahania w rankingach wyszukiwania.

To całkowicie normalne, mówi Mueller, i niekoniecznie jest związane z czymkolwiek, co strona robi dobrze lub źle.


Temat ten pojawił się podczas Hangouta Google dla webmasterów, który odbył się 12 czerwca. Jeden z właścicieli witryny zadał pytanie na temat swojej 8-miesięcznej witryny, która najwyraźniej zajmowała wysokie pozycje aż do miesiąca temu.


Właściciel strony zauważa, że ​​ich spadek w rankingu zbiegł się z negatywnym atakiem SEO przez konkurenta, który spowodował ponad 1500 spamerskich linków zwrotnych.

Teraz witryny nie ma nigdzie w wynikach wyszukiwania, a jej właściciel chce wiedzieć, jak odzyskać swoje pozycje.


Odpowiedź Johna Muellera


W odpowiedzi Mueller informuje webmastera, że ​​ich strona nadal jest uważana za bardzo świeżą. W porównaniu z historią Internetu 8 miesięcy nie jest długim okresem.

Algorytmy Google wciąż próbują ustalić, w jaki sposób witryna powinna zostać sklasyfikowana wśród wszystkich innych treści w sieci. Proces ten może potrwać nawet rok, zanim ranking się "wyrówna".

„Myślę, że jeśli Twoja witryna ma zaledwie kilka miesięcy, może 8 miesięcy, może rok, jest ona nadal bardzo świeża. To czas, w którym nasze algorytmy wciąż próbują dowiedzieć się, w jaki sposób i gdzie powinniśmy ogólnie wyświetlać Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania. Jest to całkowicie normalne. Czasami witryny idą w górę przez jakiś czas, czasem spadają przez chwilę. A potem, powiedziałbym w ciągu roku, pozycje stabilizują się. Więc w tym przypadku niekoniecznie musiałbym się zbytnio przejmować tą szczególną sytuacją. Nadal będziemy pracować nad twoją witryną i z biegiem czasu powinno to znaleźć odzwierciedlenie w wyszukiwaniu”.

Co z spamerskimi linkami zwrotnymi?

Właściciel witryny kieruje uwagę Muellera z powrotem na spamerskie linki i pyta, czy mogą mieć negatywny wpływ na ranking.

Pracownik Google jak stwierdza, że algorytmy Google ignorują tego rodzaju linki.

„To coś, co cały czas widzimy. Uruchomienie skryptu i podłączenie tysięcy, czasem milionów linków w Internecie jest naprawdę łatwe, a my to ignorujemy. To jest coś, na co spamerzy poświęcają dużo czasu robiąc te wszystkie szalone rzeczy, natomiast nasze algorytmy widzą to tak często, że zwyczajnie zaczęły to ignorować…

Ponadto tekst kotwicy nie ma znaczenia w tych przypadkach. Nie ma również znaczenia, czy linki są nofollow, czy nie. Google ignoruje to wszystko.

„Spamowanie jest naprawdę łatwe. Możesz wziąć 5 dolarów i wysłać je komuś, a ten ktoś umieści tysiące linków w Internecie. Ludzie robią to od lat ”.

Na koniec właściciel witryny pyta, czy nie można pozbyć się linków spamowych jako środka ostrożności.

„Nie sądzę, żebyś musiał to robić. Nie sądzę, żeby to cokolwiek zmieniło. Zupełnie bym to zignorował. Jeśli twój konkurent koncentruje się na tworzeniu złych linków do Twojej witryny, to przynajmniej nie tworzy lepszej witryny dla siebie. ”

Posłuchaj pełnego pytania i odpowiedzi na poniższym filmie:


www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


12 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO