• Bartosz Piasecki

[NEWS]: Google inwestuje w platformę zakupów online

Google inwestuje w "Tokopedię", indonezyjski rynek internetowy, który łączy sprzedawców z konsumentami.


Jak poinformowano, Google i inne firmy zainwestowały 350 milionów dolarów w popularną indonezyjską platformę zakupów online o nazwie Tokopedia. Tokopedia to główny rynek internetowy w Indonezji, który według doniesień przyczynia się do ponad 1% wzrostu gospodarczego Indonezji.


Google nie kupił platformy zakupowej, to tylko inwestycja, która dodaje miliardy dolarów już zainwestowanych przez SoftBank i Alibaba.


Firma venture capital z Doliny Krzemowej Sequoia Capital również zainwestowała w Tokopedię. Sequoia Capital był wczesnym inwestorem w wielu ważnych firmach, takich jak Apple, Google, Oracle, Nvidia, Yahoo i PayPal.


Tokopedia to internetowa platforma zakupów, która pomaga 7 milionom sprzedawców w Indonezji w sprzedaży towarów ponad 90 milionom konsumentów miesięcznie. Słowo Toko oznacza po indonezyjsku „sklep”.


Tokopedia oferuje również produkty finansowe, takie jak portfele cyfrowe i pożyczki.


Według Wikipedii :

„ Tokopedia zapewnia bezpłatną platformę biznesową C2C dla handlowców i kupujących. Rynek pomaga sprzedawcom dotrzeć do większej liczby odbiorców niż inne kanały. Istnieją również oficjalne sklepy dla znanych marek, które prowadzą działalność B2C. W 2016 roku Tokopedia oferowała produkty technologii finansowej (FinTech), które obejmują portfele cyfrowe, inwestycje, pożyczki na kapitał biznesowy, wirtualne karty kredytowe, produkty ochronne, scoring kredytowy oparty na danych dotyczących pożyczki i wiele innych. W 2018 roku Tokopedia uruchomiła aplikację Mitra Tokopedia do sprzedaży tych produktów FinTech. ”

Przewiduje się, że w 2022 roku e-commerce stanie się rynkiem wartym 65 miliardów dolarów.


Tokopedia jest już użytkownikiem Google Cloud w celu usprawnienia odbioru i dostawy produktu w ramach swojej usługi. Więc istnieje już związek między tymi dwiema firmami.


„Tokopedia korzysta z interfejsu API geolokalizacji, aby określić dokładną lokalizację użytkownika. Jeśli klient zezwala na udostępnianie lokalizacji Tokopedii, aplikacja odbiera jego aktualną pozycję, upuszczając pinezkę adresową wraz z adresem w Mapach Google.


Następnie klient sprawdza poprawność wyświetlanego adresu z ich lokalizacją ”.


Tokopedia planuje w przyszłości wykorzystywać te dane lokalizacji do lokalnych promocji marketingowych.


Według raportu Bloomberg News :

„Google i Temasek Holdings Pte zgodziły się zainwestować około 350 milionów dolarów w PT Tokopedia. Informację przekazali ludzie znający sprawę. Będzie to duży zastrzyk gotówki, który sfinansuje ekspansję indonezyjskiego centrum handlowego online po Covid-19”.


7 wyświetlenia0 komentarz

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO