• Oliwia Dąbrowska

Jak zoptymalizować stronę www, żeby Google ją polubiło?


Nauczenie się, jak zoptymalizować witrynę pod kątem SEO i konwersji, ma kluczowe znaczenie dla sukcesu firmy w Google.


Zapewni to, że Twoja witryna pracuje dla Ciebie tak ciężko, jak Twój najlepszy pracownik.


Jeśli masz dobre SEO, możesz przyciągnąć większy ruch i uzyskać więcej możliwości konwersji potencjalnych klientów.


Witryna zoptymalizowana pod kątem konwersji zwykle ma lepsze wskaźniki, takie jak czas spędzony na stronie i współczynnik odrzuceń , co oznacza, że ​​Google może umieścić ją wyżej w rankingu.


Poniższe wskazówki i strategie nauczą Cię, jak zoptymalizować witrynę pod kątem SEO i konwersji, aby uzyskać możliwie najlepsze pozycje.


Co to jest SEO?


SEO oznacza „optymalizację pod kątem wyszukiwarek”. To proces zwiększania ruchu w witrynie poprzez wyniki wyszukiwania.


Dzięki temu Twoja witryna będzie bardziej wykrywalna. Gdy potencjalni klienci wyszukują hasła związane z Twoją marką, będą mieli większą szansę na odkrycie Twojej witryny i zostanie klientem.


Wyobraź sobie, że prowadzisz firmę fitness. Na swojej stronie internetowej oferujesz wskazówki dotyczące diety i treningu. Masz również artykuł o odchudzaniu. Przy dobrych praktykach SEO osoba wyszukująca słowo kluczowe, takie jak „jak schudnąć”, może mieć większą szansę na znalezienie tego artykułu - a tym samym Twojej marki.


To jest siła SEO.


5 powodów, dla których musisz zoptymalizować swoją witrynę


Istnieje wiele powodów, dla których warto dowiedzieć się, jak jednocześnie optymalizować konwersje i SEO.


Najpierw musisz wiedzieć, jak one współpracują ze sobą, aby stworzyć prostszą i bardziej produktywną stronę internetową.


Przyjrzyjmy się pięciu konkretnym powodom natychmiastowej optymalizacji witryny i ciągłej optymalizacji witryny w czasie.


1. Spraw, aby Twoja witryna była przydatna dla określonych odbiorców


Przedsiębiorcy czasami czują się tak, jakby nie zgadzali się z Google . Na przykład wyszukiwarka nie klasyfikuje ich najlepszych treści lub widzi ogromny spadek ruchu po aktualizacji algorytmów.


W rzeczywistości jednak Twoje cele i cele Google są takie same:

  • Dostarczaj swoim odbiorcom możliwie najlepsze treści

  • Stwórz pozytywne wrażenia użytkowników witryny

  • Nadaj priorytet treściom, które mają znaczącą wartość

Zapewne podchodzisz do tego na różne sposoby. Google analizuje miliony witryn internetowych, podczas gdy Ty analizujesz zachowania określonych odbiorców.


Google wykorzystuje ponad 200 wytycznych rankingowych, aby zdecydować, które elementy treści pojawią się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Algorytm zwraca szczególną uwagę na oznaki, że dana strona internetowa poda wyszukującym informacje, których szukają.


Koncentrując się na SEO, wybierasz podstawowe i ukryte semantyczne słowa kluczowe związane z intencją wyszukiwania. Pisz treści, które ludzie lubią czytać, i upewnij się, że podajesz "metainformacje", aby pomóc Google lepiej zrozumieć treść.


Jeśli optymalizujesz witrynę pod kątem konwersji, skupiasz się na kierowaniu odwiedzających do określonego celu, niezależnie od tego, czy jest to dołączenie do listy e-mailowej, czy zakup jednego z Twoich produktów. Podobnie jak Google, chcesz dać swoim odbiorcom dokładnie to, czego chcą klienci.


Wiedza o tym, jak zoptymalizować witrynę pod kątem SEO i konwersji, jednocześnie sprzyja obu tym celom i tworzy lepsze relacje między witryną a wyszukiwarkami.


2. Zwiększ swój ruch organiczny


Przeciętna firma wydaje około 1% swoich całkowitych przychodów na reklamy . Jeśli Twoja firma zarabia 100.000 złotych rocznie, możesz wydać 1.000 złotych na reklamę.


Niektóre branże, takie jak handel detaliczny, wydają znacznie więcej na reklamy, żeby była ona efektywna.


Przyciąganie ruchu organicznego poprzez SEO jest jednak bezpłatne. Za tworzenie i promowanie treści trzeba zapłacić, ale to nie jest tak drogie, jak w przypadku płatności za kliknięcie.


Jeśli porównasz współczynnik zamknięć między osobami wyszukującymi, którzy trafiają do Twojej witryny za pośrednictwem bezpłatnych wyników wyszukiwania, a tymi, którzy przychodzą za pośrednictwem płatnych reklam, wyniki są jednoznaczne. Wyszukiwanie organiczne zamyka prawie 15% kliknięć, podczas gdy wyszukiwanie płatne zamyka się na mniej niż 2%.


Zainwestuj swój czas i, jeśli to konieczne, pieniądze w zwiększenie ruchu organicznego. Może to potrwać dłużej, ale wyniki również trwają dłużej i skutkują większą liczbą konwersji.


3. Wykorzystaj istniejący ruch


Kiedy ludzie odwiedzają Twoją witrynę, nie chcesz, aby przeglądali ją i wychodzili. Zamiast tego chcesz wywrzeć trwałe wrażenie i zachęcić ich do powrotu.


Nauczenie się, jak zoptymalizować witrynę pod kątem konwersji, wymaga zrozumienia doświadczeń użytkowników. Dowiedz się, jak użytkownicy poruszają się po Twojej witrynie, czy przewijają stronę w dół i jak często klikają wezwania do działania (CTA).


Jeśli ktoś zarejestruje się na Twojej liście e-mailowej, możesz skontaktować się z nim w późniejszym terminie w sprawie przedstawienia oferty, itp. Możesz także zachęcić odwiedzających do obserwowania Cię w mediach społecznościowych, odwiedzania stron produktów i czytania postów na blogu.


Wykorzystanie istniejącego ruchu pomaga poprawić współczynnik konwersji, ponieważ większy procent ruchu organicznego to większa konwersja. Wiesz wtedy, na jaką ofertę zareagują Twoi odbiorcy i jak im ją zaprezentować w atrakcyjny sposób.


4. Zmuszaj swoją witrynę do cięższej pracy


Każdy może zbudować witrynę internetową - nawet piękną - ale znacznie mniej osób może stworzyć witrynę, która niezawodnie generuje konwersje. W końcu średni współczynnik konwersji we wszystkich branżach wynosi mniej niż 2,5 procent.


Chcesz też, aby Twoi odbiorcy konwertowali znacznie szybciej. Aby to zrobić, musisz uważnie przestudiować swoich odbiorców i dać im to, czego potrzebują i oczekują.


Jeśli przeprowadziłeś badania i zastosowałeś dane do swojej witryny, możesz spodziewać się wzrostu współczynników konwersji. Osoby, które odwiedzają Twoją witrynę, szybko znajdują to, czego potrzebują i doceniają Twoją markę za to, że to zapewnia. Dobry wynik lojalności wobec TWojej marki to wypadkowa takich działań.


SEO zawsze powinno być na pierwszym miejscu. Bez dużego ruchu nie możesz mieć konwersji. Utwórz witrynę z wartościową, "lepką" treścią i mnóstwem możliwości konwersji dla użytkowników.


5. Daj swoim odbiorcom to, czego chcą i oczekują


Wyobraź sobie taki scenariusz:

Masz witrynę e-commerce, w której sprzedajesz buty. Klient potrzebuje nowej pary butów do biegania i przeprowadza w Google wyszukiwanie najlepszych butów dla biegaczy. Napisałeś długi, dogłębny post na blogu o wyborze butów do biegania, w tym rekomendacje marek i informacje dla różnych typów biegaczy.

Gość czyta artykuł. Na końcu masz magnes prowadzący, który oferuje bezpłatne porady i tabelę wytycznych dla biegaczy. Jedyne, co odwiedzający musi zrobić, to zarejestrować się na Twoją listę e-mailową.


Natychmiast wysyłasz magnes prowadzący do konwersji. Kilka dni później wysyłasz kod kuponu do swojego sklepu internetowego wraz ze zdjęciami butów do biegania. Klient zdaje sobie sprawę, że masz to, co spełnia jego potrzeby, a rabat zachęca do natychmiastowej sprzedaży.


Jak widać, SEO i optymalizacja współczynnika konwersji działają ręka w rękę. Jeśli spełniasz oczekiwania odbiorców i pomożesz im znaleźć to, czego szukają, zapewnisz sobie klienta.


Jak zoptymalizować witrynę pod kątem SEO w 8 prostych krokach


Aby rozpocząć, musisz poprawić SEO w swojej witrynie, aby przyciągać większy ruch.

Poniższe kroki pozwolą Ci osiągnąć sukces w SEO. Następnie możesz skupić się na konwersjach, kontynuując aktualizowanie i publikowanie nowych treści.


1. Przeanalizuj wszystkie dane swojej witryny


Jedna część danych może nic ci nie powiedzieć, ale kiedy zbierasz dużo danych, zaczynasz zauważać wzorce.


Jeśli kilka osób odwiedzi Twoją witrynę i nie kliknie Twojego wezwania do działania, może nie być to problemem.


Jeśli jednak duży procent użytkowników zignoruje Twoje wezwanie do działania, wiesz, że musisz koniecznie wprowadzić pewne korekty.


Raporty o zachowaniu użytkowników i dane o ruchu w Google Search Console pomagają stworzyć jasny obraz. Na przykład raporty o zachowaniu użytkowników pokazują, jak zachowują się ludzie po wejściu do Twojej witryny, a dane GSC śledzą kluczowe wskaźniki, takie jak liczba sesji, liczba unikalnych sesji, współczynnik odrzuceń i inne.


Przeanalizuj dane pod kątem określonych wzorców. Źródła poleceń mogą wiele powiedzieć o Twoich odbiorcach. Jak ludzie znajdują Twoją witrynę? Poszukaj stron, które uzyskują większy ruch i więcej konwersji niż inne. Przeprowadź "inżynierię wsteczną" sukcesu tej strony, aby powielić ją w całej Twojej witrynie.


2. Przeprowadź dokładne badanie słów kluczowych


Wiele lat temu można było wybrać słowo kluczowe z powietrza, napisać artykuł na 300 słów i następnego dnia uszeregować je w rankingu. SEO już tak nie działa.


Narzędzia, takie jak Ubersuggest, pomagają znaleźć słowa kluczowe związane z Twoją firmą i niszą. Użyj go, aby znaleźć rozbudowane słowa kluczowe, które pasują do zamiarów użytkowników Twoich potencjalnych klientów. Zastanów się, dlaczego szukaliby określonego słowa kluczowego i co chcieliby znaleźć na stronie o nim.


Zacznij od szerokiego słowa kluczowego. Na przykład może oferujesz zakwaterowanie dla psów, więc zaczynasz od słowa kluczowego, takiego jak noclegi dla psów”.


Ubersuggest dostarczy listę słów kluczowych, które można filtrować na kilka sposobów. Szukaj długich słów kluczowych, których możesz użyć, aby przyciągnąć określoną grupę odbiorców.


Rób to w kółko, tworząc więcej stron w swojej witrynie. Pisz długie, szczegółowe artykuły, które zawierają jak najwięcej informacji na dany temat.


3. Twórz długie i wartościowe treści


Mówi się, że idealna długość posta na blogu to 1600 słów. To jednak tylko punkt wyjścia.


Zanim zdecydujesz się na optymalną długość treści, wygoogluj swoje podstawowe słowo kluczowe i odwiedź 10 najlepszych wyników w SERP. Czy niektóre z tych stron są dłuższe niż 1600 słów? Więc twoje też powinno być.


Jeśli wiele osób spędza dużo czasu na tej stronie - czytając do samego końca - masz większe szanse na wyższą pozycję w rankingu.


4. Optymalizuj pod kątem SEO na stronie


SEO na stronie mówi, jak zoptymalizować witrynę podczas tworzenia określonych podstron. Do tej kategorii należą takie czynniki, jak nagłówki, podtytuły, informacje o błędach w adresach URL i metatagi.

Użyj głównego słowa kluczowego w nagłówku, najlepiej jak najbliżej początku. Powinien również pojawić się w informacji o pracy i co najmniej jednym podtytule. Staraj się nie przesadzać z ilością słów kluczowych w tekście, ponieważ bardzo to razi zarówno Google, jak i Twoich Klientów.


Pododawaj swoje podstawowe i powiązane słowa kluczowe w treściach, podtytułach i tekstach alternatywnych obrazu. Uwzględnij wiele kontekstów dla każdego z nich, aby Google dokładnie wiedziało, o czym mówisz.


5. Optymalizacja pod kątem SEO poza stroną


Pozycjonowanie poza witryną - zwane również SEO poza witryną - odnosi się do sposobów optymalizacji witryny za pomocą środków zewnętrznych. Blogowanie, aktywność w mediach społecznościowych, marketing influencerów i wzmianki o marce mogą poprawić SEO Twojej witryny.


Porozmawiamy szczegółowo o linkach zwrotnych nieco później, ale ogólnie linki mogą mieć duże znaczenie w SEO. Nie chcesz otrzymywać linków z małych witryn o niskim autorytecie. Nie pomogą (i mogą zaszkodzić). Zamiast tego podczas badania linków zwrotnych chcesz kierować reklamy do szanowanych publikacji.


6. Zoptymalizuj witrynę pod kątem urządzeń mobilnych


Ponieważ coraz więcej osób uzyskuje dostęp do witryn internetowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych, nie chcesz zostawiać tych potencjalnych konwersji na lodzie. Ponadto Google uruchomił indeks mobile-first, co oznacza, że ​​możesz uzyskać lepszy ranking, jeśli skupisz się na przyjazności dla urządzeń mobilnych.


Responsywny projekt oferuje najłatwiejsze rozwiązanie. Możesz pobrać darmowe lub płatne motywy WordPress, które mają wbudowany responsywny projekt, co oznacza, że ​​nie musisz się martwić o dodanie dodatkowego kodu.


7. Przyspiesz stronę


Szybkość strony ma znaczenie zarówno w przypadku SEO, jak i konwersji.

Jeśli odwiedzasz witrynę, której ładowanie trwa wiecznie, prawdopodobnie klikniesz przycisk „Wstecz” i poszukasz czegoś innego. Podobnie, jeśli wypełnisz formularz, który odmawia przesłania z powodu małej szybkości, w końcu się poddasz.


Google PageSpeed ​​Insights zapewnia cenny wgląd w to, jak szybko Twoja witryna wczytuje się na wszystkich urządzeniach i jakie konkretne rzeczy możesz naprawić, aby przyspieszyć jej działanie.


8. Uzyskaj wysokiej jakości linki zwrotne


Linki zwrotne są głównym czynnikiem pomagającym poprawić pozycję Twojej witryny.

Gdy wysokiej jakości witryny prowadzą do Twojej witryny, Google interpretuje je jako sygnał wiarygodności Twojej witryny. Gdy zbudujesz solidny profil linków zwrotnych, Twoje strony będą piąć się w górę.


Uzyskanie wysokiej jakości linków przychodzących wymaga wysiłku, ale zobaczysz dobre wyniki. Rozważ wysyłanie e-maili do wpływowych osób i innych blogów w swojej niszy. Udostępnij im swój artykuł i wskaż im stronę, na której udostępniłeś fragment ich treści.


Czy SEO może poprawić konwersje w Twojej witrynie?


Skoro już omówiliśmy jak ulepszyć Twoje SEO, pora skupić się na konwersjach.


Nie zobaczysz wyników od razu. Osiąganie wysokich rankingów wymaga czasu, zwłaszcza w przypadku mnóstwa treści dostępnych online, więc musisz ciężko pracować, aby tworzyć wysokiej jakości treści, przyciągać linki zwrotne i budować wiarygodność w Google.


Jednak już teraz przygotuj się do konwersji. Jeśli wiesz, jak zoptymalizować swoją witrynę, możesz od razu zauważyć większe konwersje, nawet przy małym ruchu.


SEO poprawia konwersje, kierując odpowiednich użytkowników do Twoich treści. Jeśli jasno określisz przeznaczenie strony, Google może dokładnie sklasyfikować ją na podstawie zamiaru wyszukiwania ze strony konsumenta.


Ponadto pisanie dłuższych, bardziej wartościowych artykułów zwiększa szanse na konwersję użytkownika. Rozpoznają wartość tego, co udostępniłeś, i są nią zaintrygowani. Dopóki przedstawiasz im atrakcyjną ofertę, zwiększasz szanse na konwersję.


Optymalizacja witryny pod kątem konwersji - popraw wygodę użytkownika


Doświadczenie użytkownika oznacza po prostu, jak ludzie postrzegają Twoją witrynę w odniesieniu do nawigacji i znajdowania tego, czego szukają. Dobre wrażenia użytkownika sprawia, że odwiedzający jest zadowolony i wdzięczny.


Aby uzyskać więcej konwersji, skup się na najdrobniejszych szczegółach. Na przykład sprawdź swoją stronę główną i zidentyfikuj każdy element, od logo i górnego paska nawigacyjnego po widżety na pasku bocznym. Czy jeśli usunąłbyś jeden z tych elementów, zaszkodziłbyś użytkownikowi?


Jeśli nie, pozbądź się go. Skoncentruj się na kierowaniu ruchu w kierunku działania, którego oczekujesz.


Wypróbuj narzędzia zachowań użytkowników, aby przeanalizować, co wymaga poprawy


Jeśli chodzi o wrażenia użytkownika - często można zgadywać jak Twoją stronę widzi Klient. Możesz pomyśleć, że dany element na stronie jest konieczny, ale raporty o zachowaniu użytkowników tego nie potwierdzają.


Generowanie raportów o zachowaniu użytkowników zapewnia unikalny wgląd w to, co robią ludzie, gdy odwiedzają Twoją witrynę. Na przykład mapy popularności pokazują, gdzie występuje najwięcej kliknięć, dzięki czemu możesz umieścić najważniejsze elementy na stronie.


Wniosek


Pozycjonowanie może okazać się niezwykle złożone, ale znajomość podstaw zapewni Ci dobry start.


Zacznij od zebrania jak największej ilości danych i przeprowadzenia dokładnych badań. Pisz treści skierowane do odbiorców, ale upewnij się, że są lepsze niż treści konkurencji.


Twórz oddzielne kampanie dla SEO na stronie i poza nią. Upewnij się, że Twoja witryna ładuje się szybko zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych oraz, że w jak największym stopniu przyciągasz linki zwrotne.


Następnie dowiedz się, jak zoptymalizować witrynę pod kątem konwersji, aby nie marnować całego dobrego ruchu.


Skoncentruj się na doświadczeniu użytkownika i wzorcach wykrywanych przez raporty o zachowaniu użytkowników. Z biegiem czasu zauważysz wzrost ruchu i konwersji w oparciu o Twoją ciężką pracę.


Co więcej, nawet starsze treści mogą nadal ciężko pracować. Nie traktuj swoich wysiłków jako istotnych tylko w danym momencie.


Jeśli napiszesz solidne, wiecznie zielone treści, możesz przyciągać ruch - i generować konwersje - przez wiele lat.


34 wyświetlenia0 komentarz
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO