• Patryk Kowalski

Jak stworzyć profesjonalną stronę internetową w 2019 roku? Część II.

Aktualizacja: kwi 27

Niech zgadnę, trafiłeś na mój post ponieważ jesteś już po lekturze pierwszej częściej autorstwa mojego Kolegi -Sławka. Zatem lecimy dalej.


Zagadnienia, które omówimy:

6. Dodaj odpowiednie podstrony

7. Postaw użyteczność na pierwszym miejscu

8. Rób swoje SEO

9. Wybierz profesjonalne narzędzia, których potrzebujesz

10. Udostępnij wszystkim

11. Współdziałaj z odwiedzającymi

12. Zoptymalizuj pod kątem urządzeń mobilnych

13. Zadzwoń do przyjaciela

14. Opublikuj - ale stale ulepszaj

6. Dodaj odpowiednie podstrony

Każda firma jest wyjątkowa, podobnie jak każda strona internetowa. Istnieją jednak kategorie podstron, które każdy odwiedzający spodziewa się zobaczyć. Oto niezbędne podstrony, których potrzebuje każda witryna:


Strona główna: Masz tylko jedną szansę, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie. Ponieważ jest to pierwsza rzecz, którą zobaczą odwiedzający, Twoja strona główna musi mieć przejrzysty i uporządkowany wygląd. Zachowaj tylko najważniejsze informacje: logo, firmę, hasło (jeśli je masz) oraz przycisk zachęcający użytkowników do dalszego przeglądania. Upewnij się, że wszystkie te informacje pojawiają się na szczycie, ponieważ najpierw załaduje się ta część strony.


Produkty, usługi lub oferta: Tutaj dzieje się magia. W tym miejscu odwiedzający dowiadują się, co masz do zaoferowania i prawdopodobnie tutaj Klient zadecyduje czy jest zainteresowany Twoją ofertą, czy zamknie stronę i pójdzie do konkurencji . Najważniejsze zalecenia dla tej kategorii: Dodaj zdjęcia wysokiej jakości (prawdziwe), opisz swoje produkty / usługi tak dokładnie, jak to możliwe, i wyraźnie określ swoje warunki (wysyłka, polityka zwrotów itp.).


Informacje lub "O nas": Opowiedz swoją historię, swoje wartości, metody i wszelkie inne informacje, które pomogą zobrazować Twoją markę. Pisz w pierwszej osobę („ja” lub „my”), ponieważ czyni to bardziej osobistym, i dodaj odrobinę humoru, jeśli pasuje do twojego celu. Nie zapomnij również dodać zdjęcia siebie lub członków zespołu, ponieważ klienci zawsze lubią widzieć (ładną) twarz stojącą za relacjami biznesowymi.


Kontakt: Istnieje limit ilości informacji kontaktowych, które mogą się pojawiać w czystej i łatwej do nawigacji witrynie. Koniecznością są: Twój numer telefonu, adres pocztowy, e-mail i konta społecznościowe (Facebook, YouTube, Twitter itp.).


Dodatki (ale zdecydowanie zalecane):

Blog: Założenie bloga poprawia Twoją reputację jako eksperta, pomaga Ci zdobyć lojalną społeczność i jest wyjątkowo dobre dla SEO Twojej witryny. Boisz się za to zabrać? Nie martw się, masz o wiele więcej do powiedzenia niż myślisz. Możesz porozmawiać o swoich klientach (historie sukcesów, wywiady, analizy, opisy) lub o sobie (wydarzenia, w których uczestniczysz, nowi pracownicy itp.). Najbardziej jednak owocne jest dzielenie się swoją wiedzą. Twoi czytelnicy z przyjemnością odkryją wskazówki, metody i tricki, których używasz do rozwiązywania problemów, które napotykasz (i może oni).


Referencje: 69% konsumentów poleciłoby firmę innym osobom po dobrym doświadczeniu klienta. Wykorzystaj siłę przekazu ustnego i pozwól swoim klientom sprzedawać za Ciebie.


7. Postaw użyteczność na pierwszym miejscu

Piękna strona internetowa jest świetna, ale niewystarczająca. Jeśli chcesz, aby odwiedzający spędzali długi czas na twoich podstronach, cieszyli się twoją treścią i, w końcu, zaangażowali się w nią, musisz ułatwić nawigację. Na tym właśnie polega doświadczenie użytkownika (UX), a oto kilka podstawowych pojęć:


Architektura: Podobnie jak pokoje w domu, strony muszą być odpowiednio połączone ze sobą, aby ułatwić nawigację. Aby tak się stało, pamiętaj o wdrożeniu wewnętrznych linków między stronami. Przestrzegaj zasady „jednego kliknięcia” - użytkownicy nie powinni klikać więcej niż raz, aby uzyskać dostęp do dowolnej podstrony witryny, gdziekolwiek się znajdują.


Kolory: „Kolor to siła, która bezpośrednio wpływa na duszę”, powiedział kiedyś malarz Wassily Kandinsky. Ten bezpośredni wpływ sprawia, że ​​sprawne operowanie kolorem jest silnym narzędziem marketingowym. W przypadku stron internetowych ogólną zasadą jest ograniczenie się do trzech odcieni - jednego koloru podstawowego (60% mieszanki), jednego koloru dodatkowego (30%) i jednego koloru akcentującego (10%). Gotowy, aby stworzyć najlepszą kombinację?


Wezwania do działania: Wezwania do działania to teksty, które mówią odwiedzającym, co chcesz, aby zrobili. Sieć jest wypełniona wezwaniami do działania, takimi jak „Zarejestruj się teraz”, „Nie przegap tego” lub „Zdobądź dziś”. Można je umieścić na przycisku lub jako link bezpośrednio w tekście. Powinny być krótkie, mieć czasownik w formie rozkazującej i najlepiej zawierać element "pilny".


Czcionki: Jaki jest sens wysokiej jakości treści, jeśli nikt nie może ich odczytać? Wybierz czcionki, które są czytelne (zarówno na komputerze, jak i telefonie komórkowym), zgodne z tożsamością Twojej marki i dobrze do siebie dopasowane. Złota zasada: używaj nie więcej niż trzech czcionek, aby uniknąć wizualnego chaosu.


Stopka: Jest to dolna część witryny (góra jest znana jako nagłówek). Stopki nie są od razu widoczne dla odwiedzających, ale można z nich korzystać na wiele sposobów, aby zwiększyć użyteczność. Możesz na przykład dodać wszystkie informacje kontaktowe, wyświetlić uproszczoną mapę witryny, która prowadzi do kategorii Twojej witryny, lub wyświetlić informację o RODO lub Cookies.


Menu: Ten centralny element każdej profesjonalnej strony internetowej zapewnia odwiedzającym łatwą nawigację z jednej kategorii do drugiej. Z tego powodu powinien pojawić się na każdej stronie Twojej witryny. Zdecydowanie zaleca się wybranie stałego menu (które pozostaje wyświetlane, gdy odwiedzający przewijają stronę), aby nie musieli iść do góry, aby je znaleźć - jest to szczególnie przydatne, jeśli masz stronę z jedną stroną . W menu mobilnym ogranicz liczbę kategorii do minimum, aby uniknąć "tłoku" na małym ekranie.


Animacje: Są to wszystkie elementy niestatyczne na twojej stronie internetowej. Mogą występować w wielu kształtach, rozmiarach i lokalizacjach (od klasycznego wyskakującego okienka do pełnego tła wideo. Animacje są świetne, ponieważ przyciągają wzrok odwiedzających. Ale jak każda dobra rzecz, używaj ich z umiarem.


Efekty przewijania: Jak sama nazwa wskazuje, pojawiają się, gdy użytkownicy przewijają stronę w dół (lub w górę). Ich wyrafinowanie przyciąga uwagę i zapewnia płynne przejście między różnymi warstwami strony. Prawdopodobnie słyszałeś o przewijaniu z efektem paralaksy. Ten oszałamiający efekt 3D jest nadal jednym z najgorętszych trendów w projektowaniu stron internetowych z roku na rok.


Biała spacja: Jest to obszar Twojej witryny, który nie obejmuje żadnych elementów. Białe miejsca dają odwiedzającym przestrzeń do „oddychania” między obrazami lub fragmentami treści. W ten sposób przyczynia się do znacznie lepszego UX.


Ciekawostka SEOmotive.pl

Co Leonardo da Vinci ma do powiedzenia na temat tworzenia stron? Właściwie dużo. Te same zasady, które rządziły sztuką i projektowaniem przez stulecia, mają również zastosowanie w Internecie. Od równowagi do symetrii.


8. Rób swoje SEO

Wyświetlanie strony internetowej w Google zależy od wielu czynników )wiadomo, że istnieje ich ponad 500), które składają się na algorytm rankingu witryn, m.in. jakość treści, konkurencyjność Twojej branży lub liczbę linków, które kierują do Ciebie (linki zwrotne). SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) jest nauką samą w sobie, która wymaga czasu, cierpliwości i wytrwałości w celu uzyskania satysfakcjonujących wyników.



Istnieje jednak wiele kroków, które możesz (i powinieneś) zrobić już podczas tworzenia strony. Zapewniam, że w przypadku kiedy twoja strona internetowa jest zbudowana zgodnie z najlepszymi wytycznymi SEO - jesteś na najlepszej drodze by znaleźć się na wysokiej pozycji w Google. Oto kilka podpowiedzi:


Słowa kluczowe: Aby znaleźć słowa kluczowe, zacznij od zadania sobie pytania, co powinien wpisać w Google Twój Klient, aby znaleźć witrynę taką jak Twoja. Po ich wybraniu wybierz jedno główne słowo kluczowe i kilka dodatkowych - ale nie przesadź z. ilością. Umieść słowa kluczowe w strategicznych lokalizacjach witryny (tytuł i opis SEO, strona główna itp.) - tylko rozważnie! Wyszukiwarki "karzą" witryny, które „wpychają” słowa kluczowe w sposób nienaturalny i na siłę.


SEO On-Page: Ta przerażająca fraza oznacza po prostu, że musisz powiedzieć wyszukiwarkom, o czym są Twoje podstrony. Niezbędne zatem jest prawidłowe wypełnienie metadanych: adres URL, tytuł SEO (niebieski link widoczny na liście wyników Google) i opis. Mimo że nie są widoczne dla odwiedzających Twoją witrynę, elementy te mają decydujące znaczenie w rankingu i nie należy ich pomijać. Więcej przeczytasz w artykule Oli -> Meta Tagi, Anchory, Site Mapa to pojęcia z kosmosu?


Hierarchia: Boty Google lubią dobrze ustrukturyzowane strony. Daj trochę hierarchii swojemu tekstowi, stawiając na pierwszym miejscu ważną treść i budując go wokół nagłówków różnych poziomów i zwięzłych akapitów. Oprócz poprawy SEO, taki zabieg zadowoli odwiedzających, którzy są coraz bardziej skłonni do przeglądania stron internetowych, które są dobrze opisane.


Lokalne SEO: Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny (biuro, sklep, studio itp.), Chcesz, aby Twoja witryna była wyświetlana na szczycie wyników użytkowników z Twojego obszaru geograficznego. Zarejestruj się w Google Moja Firma, aby znaleźć się w Mapach Google, ujednolicić dane kontaktowe we wszystkich kanałach online i zoptymalizować witrynę mobilną.


Tekst alternatywny (Alty): Google wie wszystko o wszystkim, ale nie „widzi” zdjęć ani GIF-ów. Mogą jednak pojawiać się w wynikach graficznych. Dlaczego? Boty czytają opisy, które podajesz swoim zdjęciom. Nazywany tekstem alternatywnym nie są one widoczne dla odwiedzających, ale nadal dają bardzo mocne wskazówki na temat tego, o czym są zdjęcia.


Linki wewnętrzne: Im więcej twoich stron jest ze sobą połączonych, tym łatwiej boty mogą poruszać się po twojej stronie. Dodaj linki do odpowiednich lokalizacji tekstu, zapraszając ludzi do odkrywania większej liczby twoich podstron.


9. Wybierz profesjonalne narzędzia, których potrzebujesz

Internet staje się najważniejszym rynkiem na świecie. W 2018 r. Około 1,8 miliarda ludzi na całym świecie kupowało towary przez Internet. Dlatego Twoja witryna musi zawierać wszystkie narzędzia, aby ułatwić bezpieczną i wydajną działalność. Twój ulubiony kreator stron internetowych (Wordpress) zawiera profesjonalne rozwiązania potrzebne do interakcji z klientami - bez względu na ich wielkość i branżę:


Rezerwacje: Każda witryna internetowa firmy usługowej musi mieć możliwość otrzymywania rezerwacji i płatności online przez całą dobę. Wordpress posiada najbardziej wyrafinowane opcje na rynku (takie jak możliwość zarządzania kalendarzami lub wysyłania automatycznych przypomnień do klientów).


eCommerce: Chcesz sprzedawać swoje towary online i generować ciągły strumień przychodów? Sklep internetowy jest właściwą drogą. Najpierw wybierasz gotowy szablon Wordpress i personalizujesz go wedle uznania, a następnie jesteś gotowy do jego wdrożenia. Od śledzenia zamówień do łatwych płatności i zarządzania wysyłką - wszystko jest w jednym miejscu.


Fotografia: Niezależnie od tego, czy chcesz zaprezentować swoją pracę, sprzedać swoją sztukę, czy przyciągnąć nowych klientów, tworzenie portfolio fotografii jest właściwym rozwiązaniem.


Muzyka: Wordpress to nowoczesna platforma dla muzyków, którzy chcą poszerzyć swoją publiczność, zachowując jednocześnie pełną swobodę twórczą. Umożliwia sprzedawanie muzyki bezpośrednio na stronie internetowej i utrzymanie 100% zysków. Jednocześnie masz możliwość dystrybucji swoich utworów do ponad 120 sklepów cyfrowych.


Noclegi: Zarządzaj swoimi rezerwacjami, pozwól gościom rezerwować w wybranym przez siebie języku, wysyłać natychmiastowe wiadomości e-mail z potwierdzeniem i przyjmuj płatności online - Twoja witryna noclegowa powinna zrobić wszystko.


10. Udostępnij wszystkim

Czy Twoja firma ma siedzibę w różnych krajach? Czy masz odwiedzających przyjeżdżających z Niemiec lub Francji? Czy chcesz podbić nowe rynki? Jeśli odpowiedziałeś „tak” na jedno z tych pytań, zdecydowanie potrzebujesz wielojęzycznej strony internetowej. Oferowanie odwiedzającym treści w ich własnym języku pomoże im bardziej zaangażować się (i kupić Twoje usługi). Na szczęście Wordpress sprawia, że ​​proces powielania i tłumaczenia twoich podstron jest niezwykle łatwe.


Powinieneś również stworzyć przyjazne strony dla osób niepełnosprawnych (osoby z wadami wzroku, użytkownicy, którzy nie mogą korzystać z myszy lub klawiatury itp.). Najważniejszym elementem jest tutaj hierarchiczne budowanie witryny przy użyciu wyraźnych nagłówków w celu zdefiniowania poziomu informacji. Pomyśl o gazecie, w której tytuły mogą pomóc ci zrozumieć, o czym jest ten artykuł, bez konieczności jego czytania. Jest wiele innych rzeczy, które możesz zrobić, aby uczynić swoją stronę dostępną - i wszystkie one będą korzystne dla twojego SEO.


11. Współdziałaj z odwiedzającymi

Minęły te czasy, kiedy strony internetowe były tylko statycznymi elementami, do przeglądania w sposób pasywny. Dzisiaj odwiedzający oczekują interakcji z Tobą za pośrednictwem Twojej witryny. Dodanie odpowiednich narzędzi promocyjnych sprawi, że przekształcisz ich w klientów, a od klientów w lojalnych klientów. Kilka pomysłów:


Czat na żywo: Jest to jeden z głównych trendów marketingowych w 2019 r. Niezależnie od tego, czy chodzi o zapewnienie szybkiej obsługi klienta, czy o pomoc niezdecydowanym odwiedzającym w dotarciu do koszyka, to małe okno u dołu ekranu użytkowników ma ogromną moc oraz zdolność do interakcji z Tobą. W rzeczywistości ankieta IAb Polska wykazała, że ​​użytkownicy, którzy zainstalowali funkcję czatu na żywo na swojej stronie internetowej, zauważyli wzrost o 33% w rezerwacjach i 39% w sprzedaży już po miesiącu.


Media społecznościowe: Aby odnieść sukces w mediach społecznościowych, musisz mieć dobrze zaplanowany kalendarz mediów społecznościowych oraz genialne pomysły na treści w mediach społecznościowych. Poza tym musisz połączyć swoją witrynę z kontami społecznościowymi. Umieść link do swojej witryny na Facebooku oraz Instagramie, i odwrotnie, dodaj ikony społecznościowe na swojej stronie głównej - w menu, po prawej lub lewej stronie strony lub w stopce.

Newsletter: Niegdyś uważany za króla marketingu internetowego, e-mail jest nadal głównym źródłem ruchu na Twojej stronie internetowej i w Twojej firmie. Możesz go używać do reklamowania swojej najnowszej sprzedaży, promowania artykułów na blogu lub świętowania osiągnięć swojej firmy wśród obserwujących.


Jak dokładnie możesz zoptymalizować sukces swoich kampanii? Aby zachęcić subskrybentów do listy mailingowej, umieść lightbox zapraszający ludzi do subskrybowania. Równolegle zacznij wysyłać swoje pierwsze biuletyny.


Formularze opinii: Kto nie lubi wyrażać opinii? Jednym z potężnych (ale niedocenianych) sposobów budowania długotrwałych relacji z klientami jest prośba o opinie. Dodanie formularza do witryny zapewnia odwiedzającym bezpieczne miejsce do dzielenia się przemyśleniami na temat twoich produktów, usług, strony internetowej lub wsparcia. Dodatkowo tworzy to doskonały materiał, który możesz dodać do sekcji referencji.

Wskazówka SEOmotive.pl

ogranicz liczbę pól tylko do niezbędnych informacji, ponieważ im więcej zapytasz, tym mniej prawdopodobne jest, że klienci wypełnią formularz.

Udostępnienie swojej strony na wielu kanałach nie jest jedyną rzeczą, którą możesz zrobić, aby zwiększyć interakcje użytkowników. W zasadzie tylko własna wyobraźnia Cię ogranicza! ;)


12. Zoptymalizuj pod kątem urządzeń mobilnych

Mniejsze ekrany nie oznaczają mniejszego wpływu. W rzeczywistości użytkownicy smartfonów (i tabletów) przejmują Internet i chcą cieszyć się Twoją witryną tak płynnie i szybko, jak na komputerach stacjonarnych. Dzięki odpowiednim wtyczką Wordpress'a, nie musisz się martwić budowaniem nowej struktury od zera. Nadal jednak musisz zmierzyć się z jednym wyzwaniem podczas umieszczania treści - optymalizacja przestrzeni.


Najpierw usuń wszystkie elementy ze strony głównej, które nie są konieczne. Jeśli chodzi o urządzenia mobilne, zawsze należy priorytetowo traktować pierwsze wrażenie użytkownika. Po drugie, umieść najważniejsze informacje na szczycie strony głównej oraz poszczególnych podstron, ponieważ te treści zostaną załadowane w pierwszej kolejności. Na koniec dodaj pasek szybkiego działania, który pozwala odwiedzającym skontaktować się z Tobą (telefonicznie lub e-mailem) jednym kliknięciem przycisku lub uzyskać linki do różnych stron witryny. Mniej czasu na przewijanie to więcej czasu na cieszenie się zawartością.


13. Zadzwoń do przyjaciela

Zadzwoń do zaufanej osoby, (nie po to by omawiać najnowsze odcinki Twojego ulubionego serialu na Netflix :-) ) i poproś o krytyczną recenzję. Bardzo trudno jest być bezstronnym, jeśli chodzi o własne dzieło, zwłaszcza gdy jest to twój pierwszy raz. Jednak kiedy twoja strona zostanie uruchomiona, musi być bezbłędna, więc pamiętaj, aby dokładnie sprawdzić następujące elementy ze swoim przyjacielem:


Czy treść pozbawiona jest błędów i literówek? Błędy ortograficzne mogą zepsuć profesjonalną reputację, nad którą tak ciężko pracowałeś.


Czy strony są łatwe w nawigacji? Jeśli znalezienie produktu czy usługi w sklepie internetowym wymaga więcej niż jednego kliknięcia, oznacza to, że konieczne musisz ponownie przemyśleć architekturę swojej strony.


Czy wersja mobilna jest zoptymalizowana? Prawie 50% użytkowników Internetu korzysta z urządzenia mobilnego. Na pewno nie chcesz, aby połowa populacji świata była sfrustrowana.


Czy wszystkie linki działają? Kliknij każdy link, aby upewnić się, że nie zwracają błędu 404 (strona nie istnieje). Zaleca się również otwieranie zewnętrznych linków w nowej karcie, aby zminimalizować ryzyko opuszczenia witryny przez odwiedzających.


Czy wszystkie elementy SEO są poprawnie wypełnione? Od tekstu alternatywnego do opisu strony, istnieje wiele elementów do zweryfikowania.


14. Opublikuj - ale stale ulepszaj

Jeśli uważasz, że na uruchomieniu witryny skończyłeś swoją przygodę ze stronami www - muszę Cię zmartwić, jesteś w błędzie. Ponownie otwórz edytor witryny, ponieważ zawsze jest miejsce na ulepszenia. W praktyce, odwiedzający są dość wybredni, jeśli chodzi o decyzję, czy witryna jest warta przeglądania, czy nie. Chcą treści, które są oryginalne i cenne, ale także treści, które są świeże.


To ostatnie kryterium jest dość logiczne, jeśli się nad tym głębiej zastanowić. W dzisiejszym świecie rzeczy zmieniają się tak szybko, że „najnowsze” stało się synonimem „niezawodnego”. Regularne aktualizowanie strony świadczy o tym, że jesteś obecny, aktywny i na bieżąco z tym, co dzieje się w Twojej branży. Są na to szybkie i łatwe sposoby, takie jak umieszczanie kanału na Instagramie lub publikowanie wiadomości na blogu.


Na koniec upewnij się, że podłączyłeś swoją stronę do narzędzi śledzących, aby sprawdzić wzrost i wydajność. Następnie weryfikuj statystyki i stale wprowadzaj udoskonalenia.


Google Analytics: Ilu użytkowników przyszło na twoją stronę? Skąd oni są? Jak długo czytali twoje artykuły na blogu? Wszystkie te informacje (i wiele innych) są udostępniane za darmo przez narzędzie Google.


Google Search Console: Jeśli jesteś ciekawy, jaką Twoja strona zajmuję pozycję w wyszukiwarce, jest to odpowiednia platforma do użycia. Tutaj znajdziesz wszystkie szczegóły dotyczące ruchu organicznego, od słów kluczowych, o które konkurujesz, do postępów w czasie.


Mapy termiczne: Nie, nie mówimy o prognozie pogody. Mapy termiczne pokazują, dzięki precyzyjnemu kodowi kolorów, które części twoich stron oglądają i klikają użytkownicy. Jest to niezwykle cenne narzędzie do poprawy strony i jej zawartości.


Wniosek

Posiadanie strony internetowej, która jest aktualna, naprawdę robi robotę i jest koniecznością w XXI wieku! Zawsze bądź czujny, trzymaj rękę na pulsie i aktualizuj swoje treści tak często, jak to możliwe. Jeżeli do tego tematu przyłożysz się równie mocno jak do obsługi swoich Klientów - Twój sukces online to czysta formalność!


<< Powrót do Części 1


www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


35 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO