• Paweł Siadaczka

Jak nie zamknąć firmy w czasie pandemii? Skup się na obecności w Google


Jesteś gotowy na zdobycie większej liczby klientów oraz wzrostu sprzedaży? Te wskazówki dotyczące SEO i PPC pomogą Twojej firmie osiągnąć sukces w sprzedaży on-line przez pozostałą część tego burzliwego roku.


Pandemia COVID-19 wywołała głębokie poczucie niepewności we wszystkich sektorach społeczeństwa. Wpłynęło to również bezpośrednio na marketerów, którzy muszą być na bieżąco z najnowszymi trendami wpływającymi na ich klientów.


Pozycjonowanie i wyszukiwanie w Google to jedyny sposób, aby marketerzy dotrzymali kroku codziennym problemom w dobie pandemii.


Cofnijmy się zatem i spójrzmy z innej perspektywy na wszystkie te zmiany.


Pandemia przyspieszyła trendy transformacji cyfrowej, które istniały już przed jej pojawieniem się.


Chociaż zakres zmian w pełni zrozumiemy dopiero po pewnym czasie, już teraz możemy minimalizować straty.


Daje nam to solidną podstawę do przygotowania strategii i wykorzystania możliwości , które pojawiają się teraz i w przyszłości.


Ci, którzy połączą wiedzę z prawdziwym zrozumieniem swojego klienta, będą na wygranej pozycji.


W tym artykule zaczniemy od zidentyfikowania dwóch definiujących trendy trendów (masło maślane ;) ), które marketerzy oraz przedsiębiorcy powinni znać, a następnie przeanalizujemy zmieniającą się psychologię zakupów online.


Na koniec przedstawimy przydatne wskazówki, których możesz użyć, aby usprawnić swoją firmę pod kątem sukcesu w Google (SEO, PPC, e-commerce) przez resztę tego burzliwego roku.


Dwa kluczowe trendy, które powinni znać wszyscy sprzedawcy detaliczni


Po pierwsze, rozwój handlu elektronicznego.

Warto podzielić się niektórymi statystykami, aby zrozumieć, jak gwałtowny jest wzrost sprzedaży on-line:

  • Sprzedaż on-line w USA w lipcu wzrosła o 55% (rok do roku), osiągając rekordowy poziom 66,3 mld USD według Adobe Digital Economic Index.

  • Handel elektroniczny podskoczył z 15% całkowitej sprzedaży detalicznej w USA w I kwartale 2020 r. do ponad 30% w II kwartale. To ponad dekada wzrostu w ciągu zaledwie kilku miesięcy, jak donosi Departament Handlu Stanów Zjednoczonych .

  • Sprzedaż Amazon wzrosła do 88,9 mld USD w drugim kwartale 2020 r., Co stanowi 40% wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

Gdy tradycyjne sklepy były zamknięte, nieuniknione było, że sprzedaż w Internecie nabierze rozpędu.


Wczesne dane pokazują, że zmiana w zachowaniu, będzie zmianą trwałą i na dobre przywykliśmy do zakupów on-line. Na naszych oczach tworzy się nowa era sprzedaży elektronicznej.

  • Według Software Advice, 73% konsumentów, którzy robią więcej zakupów online od czasu pandemii, planuje kontynuować to w przyszłości.

  • Wunderman Thompson Commerce stwierdza, że ​​zaledwie 16% konsumentów uważa, że ​​powróci do swoich starych nawyków zakupowych, a 38% twierdzi, że teraz zakupy online są im wygodniejsze.

Wygodne, bezkontaktowe doświadczenie e-commerce jest idealne w czasach, gdy ludzie spędzają czas w domu i chcą zachować bezpieczeństwo.


W rzeczywistości, gdy przyjrzymy się bardziej trendom, zobaczymy, że produkty związane z e-commerce z dnia na dzień sprzedają się lepiej.


Wskazówka SEOmotive.pl:

Wbrew pozorom, czas pandemii to nie tylko najlepszy moment do wdrożenia działań pozycjonerskich ale wręcz sprawa konieczna. Szacujemy, że w niedługim czasie, detaliści, którzy się do tego nie dostosują - będą musieli zwinąć interes.


Pandemia COVID-19 umocniła SEO jako kluczowy kanał dla konsumentów i przedsiębiorców.


W tak nieprzewidywalnym czasie Google może zapewnić wgląd w zachowania klientów w czasie rzeczywistym.W tej chwili marki muszą zrozumieć nie tylko, czego chcą ich odbiorcy, ale także, jak się zachowują. Dzięki temu, bezpośrednio zrozumiesz w jaki sposób Twoi Kliencie podejmują decyzje zakupowe. Wyszukiwanie w Google przewyższa również Facebooka, gdyż zostawienie lajka przez Klienta nie jest tak dosłownym sprecyzowaniem swoich potrzeb jak wpisanie konkretnej frazy w wyszukiwarkę.


Pozycjonowanie to również opłacalny sposób budowania stałej obecności w Internecie.

Gdy popyt jest trudny do przewidzenia, trudno jest dotrzymać kroku płatnym kanałom typu Google Ads, itp. Co prawda pomocnym może być automatyczne określanie stawek, ale niewykluczone, że Twój obecny budżet będzie za mały.


Zwróć uwagę, że w przypadku nagłego wzrostu aktywności dużych marek, możesz stracić pozycję, jeśli nie zajmujesz obecnie pozycji w wynikach zapytań w wyszukiwaniu organicznym. To jest teraz szczególnie pilne.


Według IAB 70% reklamodawców dostosowało lub wstrzymało wydatki w Google Ads w czerwcu.

SEO to kanał zawsze aktywny.

Zainwestowanie czasu i zasobów w budowanie obecności w Google przyniesie Ci korzyści w nadchodzących miesiącach i latach.


Oczywiście musimy lepiej radzić sobie z nowymi zachowaniami klientów, zanim skupimy się na konkretnych zmianach, jakie powinniśmy wprowadzić w strategii marketingu w wyszukiwarkach.


Nowy świąteczny klient

Oczywiste jest, że konsumenci w najbliższej przyszłości nadal będą kupować w Internecie i korzystać z telefonicznej obsługi klienta lub on-line.


W rzeczywistości firma Rakuten Advertising ujawniła, że trzy czwarte brytyjczyków planuje w tym roku większość swoich świątecznych zakupów online.


W związku z nadchodzącym okresem świątecznym, sprzedawcy detaliczni będą musieli zrewidować swoje dotychczasowe nawyki na okres świąteczny licząc od Święta Wszystkich Świętych, aż do Bożego Narodzenia.


Największe marki spodziewają się, że zanotują rekordy internetowej sprzedaży.


Wyniki wyszukiwania pomagają nam zrozumieć psychologię konsumenta, aby przygotować się na nowe zapotrzebowanie.


E-commerce spełnia inne ważne funkcje poza tylko sporadycznymi lub jednorazowymi zakupami.

  • Zapewnia natychmiastowe informacje o produktach i usługach wraz z opiniami klientów.

  • Pozwala ludziom pozostać w domu, zamiast odwiedzać sklepy.

  • Konsumenci mogą robić zakupy w drodze. W rzeczywistości Business Insider Intelligence przewiduje, że mobilny e-commerce zajmie 54% całkowitej sprzedaży online do końca 2020 roku!

  • Nowe technologie, takie jak wyszukiwanie wizualne, umożliwiają konsumentom wyszukiwanie za pomocą obrazów, a nie tekstu.

Widzimy zatem, że handel elektroniczny nie polega wyłącznie na przeniesieniu istniejącego popytu na stronę internetową zamiast do fizycznego sklepu. Ludzie próbują teraz nowych sposobów robienia zakupów.


Przykładowo, dane Think With Google pokazują, że 3 na 10 amerykańskich konsumentów kupiło produkty nowej marki w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Sugeruje to chęć wypróbowania nowych ofert, jeśli marka jest w stanie sprostać aktualnym potrzebom konsumenta.


Cena, dostępność i wysokiej jakości zdjęcia również zachowają swoje znaczenie w procesie sprzedażowym kupujących w e-commerce.


Mając na uwadze te złożone okoliczności, poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą Ci wykorzystać okazję do zakupów online do końca tego roku.


Wskazówki dotyczące SEO i e-commerce


1. Ponownie odwiedź swoje lokalne wyniki wyszukiwania

Są to niezbędne zasoby dla kupujących, nawet jeśli nie planują zakupów w sklepie.

Utrzymuj aktualne zapasy magazynowe i podkreślaj dostępność produktów.

Firma Deloitte ujawniła, że 59% brytyjskich konsumentów korzystało ostatnio z większej liczby lokalnych firm, dlatego warto również sprawdzić, czy wszystkie adresy i numery telefonów są dokładne - zwłaszcza jeśli niektórzy pracownicy pracują w domu.


2. Analiza trendów wyszukiwania

Zwracaj uwagę na najpopularniejsze zapytania w Twojej kategorii.

To fantastyczny sposób na umieszczenie SEO w centrum strategii klienta firmy.

Informacje w czasie rzeczywistym uzyskiwane z wyszukiwania mogą wpływać na plany produktów e-commerce i komunikaty marketingowe we wszystkich kanałach.


3. Opracuj nową zawartość

Wymagania klientów się zmieniają i aktualizacja opisów nie wystarczy, aby zaspokoić potrzeby tego nowego rynku.


Twórz nowe strony, które pomogą klientom w podejmowaniu decyzji i zapewnij ich, że Twoja firma rozumie ich sytuację.


SEO to najlepszy kanał do przyciągania ruchu na Twoją stronę bez konieczności wydawania ogromnych pieniędzy.


4. Analiza witryny

SEO pozostaje obecnie największym motorem ruchu dla wielu firm.


Sprawdź, jak Klienci wykorzystują Twoją witrynę, aby uzyskać nową wiedzę na temat ich zmian w zachowaniu.


Wyszukiwarka wewnętrzna w Twojej witrynie również jest świetnym źródłem informacji.

Jeśli klienci szukają określonych produktów, sugeruje to, że nie mogą ich znaleźć wystarczająco szybko z poziomu głównej nawigacji.


5. Rozważ wyszukiwanie poza Google

Wyszukiwarki branżowe, które koncentrują się na określonej kategorii, takiej jak podróże czy moda, są nadal cenne.


Mają tę zaletę, że znają wyraźne zamiary klientów i często nieco mniej konkurencyjną przestrzeń marketingową.


Warto również zidentyfikować wyszukiwarki wideo i potencjalnie tworzyć określone treści, aby podkreślić zalety produktu.


Wskazówki dotyczące  synergii SEO i PPC 


6. Przygotuj połączoną strategię zakupów

Teraz, gdy darmowe oferty wróciły do ​​Zakupów Google, SEO i PPC mają jeszcze więcej możliwości integracji.


Listy produktowe są zasilane przez Google Merchant Center, więc dobrym pomysłem jest zintegrowanie reklam płatnych i bezpłatnych wyników wyszukiwania w kontekście chociażby najbliższczych świąt w tym roku.



7. Dodaj zawartość wizualną do planu wyszukiwania

Zauważyłeś, że Google staje się coraz bardziej wizualna platformą? Pewnie tak.

Aby to wykorzystać, musisz być trochę bardziej kreatywny.

Dodaj obrazy i filmy do swojego planu e-commerce i zapewnij spójność zarówno w zakresie SEO, jak i PPC.


8. Wybierz swoje cele

Strony wyników wyszukiwania zmieniają się znacząco w zależności od zapytań, a nawet dla poszczególnych użytkowników.


Twój budżet PPC nie jest nieskończony, a w szczycie sezonu może okazać się niewystarczający. Kieruj reklamy na zapytania o dużej wartości, w przypadku których wyniki są dominujące.


W przypadku SEO, szukaj okazji do pozycjonowania zapytań, które będą przyciągać wysoki współczynnik klikalności.


Bądź selektywny i wykorzystuj mocne strony każdego kanału, kompensując inne, gdy brakuje Ci zasięgu.


9. Użyj PPC do testowania treści

Płatne wyszukiwanie zawsze było wykorzystywane do testowania i uczenia się obecnych trendów, ale nigdy bardziej niż obecnie.


Wypróbuj nowe warianty reklam, aby zobaczyć, co działa najlepiej na odbiorców, a następnie wykorzystaj te lekcje do swoich działać SEO.


W tak nieprzewidywalnym czasie wykorzystaj każdą okazję, aby uzyskać natychmiastową informację zwrotną.


10. Rozszerz swój lejek

Ludzie kierują się do wyszukiwarek z większej liczby powodów niż kiedykolwiek wcześniej.


Na przykład używają Google do planowania pomysłów na długo przed dokonaniem zakupu.


W tym roku kluczowy będzie etap rozważań. Wyjdź poza zwykłą ścieżkę, aby uchwycić nowy popyt.


Następnie możesz zdecydować, gdzie zrównoważyć wysiłki SEO i PPC.


11. Połącz Google i Amazon

Zachowanie Klienta w procesie sprzedażowym jest bardzo indywidualny, ​​natomiast nie możemy zaprzeczyć ekspansji Amazona.


Reklama Amazon jest coraz bardziej wyrafinowana i wkrótce dołączy do niej ulepszona platforma reklamowa Walmart .


Zaplanuj wydatki na e-commerce we wszystkich globalnych sklepach i wyszukiwarkach, a następnie dostosuj się szybko, mierząc zwrot z każdego kanału.


12. Wykorzystaj w pełni rozszerzenia reklam

Klienci szukają dodatkowych informacji o produktach i usługach. Użyj rozszerzeń reklam, takich jak objaśnienia i rozszerzenia informacji, aby podkreślić kluczowe funkcje, takie jak np. płatności BLIKiem, itp.


13. Promuj nowe treści

Wykorzystaj SEO do tworzenia nowych treści związanych z pandemią.


Skorzystaj z płatnego wyszukiwania, aby uzyskać wczesny ruch i pokryć krytyczne luki.


Zapytania informacyjne zwykle kosztują mniej za kliknięcie i są świetnym sposobem na zbudowanie zaufania wśród odbiorców.


14. Aktualizuj poziomy zapasów

Reklamy lokalne w Google umożliwiają synchronizację Twojego sklepu i zasobów e-commerce z wyszukiwaniem.


Konsumenci mogą wyszukiwać i przewijać produkty, które są w magazynie, dzięki czemu mogą szybko dokonać zakupu.


W rzeczywistości liczba wyszukiwań hasła „w magazynie” wzrosła o ponad 70% momentu ogłoszenia pandemii.


Skupienie wysiłków na produktach, o których wiesz, że możesz je dziś sprzedać, daje przewagę konkurencyjną.


15. Wykorzystaj w pełni automatyzację

Ręczne licytowanie PPC świetnie nadaje się do kontroli, ale jest nieelastyczne w obliczu zmiennego popytu.


Używaj reguł automatycznych i inteligentnego określania stawek opartego na sztucznej inteligencji, aby dotrzymać kroku okresowi, który z pewnością będzie niestabilny.


Automatyzacja może również pomóc w uzupełnieniu luk w strategii SEO i PPC za pomocą analiz rynkowych w czasie rzeczywistym .


Wskazówki dotyczące SEO i innych kanałów


16. Zaktualizuj swoje protokoły bezpieczeństwa

Konsumenci pokazali podczas pandemii, że są otwarci na wypróbowywanie nowych marek.

Są jednak również wrażliwi na wszelkie potencjalne zagrożenia dla ich danych osobowych.

Wraz ze wzrostem ruchu w e-commerce hakerzy nieuchronnie będą atakować witryny detaliczne.


Zaktualizuj swoje wtyczki i dane bezpieczeństwa, aby zapewnić klientów, że mogą bezpiecznie robić u Ciebie zakupy.


17. Zainwestuj w aplikację internetową

Znaczenie szybkości jest wyraźniejsze niż kiedykolwiek, a aplikacje są zazwyczaj bardzo intuicyjne i mega szybkie.


Zapewne Twoi konkurenci jeszcze nie mają swojej aplikacji - bądź pierwszy i zdobądź przewagę.


18. Włącz głos marki

W przeszłości SEO wyróżniało się na tle innych zasobów ze względu na odmienny charakter podstawowej funkcjonalności.


Zasadniczo w SEO zawsze chodziło o słowa kluczowe.


W miarę jak wyszukiwarki rozwijają rozumienie języka, firmy mogą osiągać dobre wyniki dzięki pozycjonowaniu, korzystając z innych metod.


Ten element spójności jest teraz kluczowy, więc pamiętaj o uwzględnieniu SEO we wszystkich strategiach marketingowych.


19. Używaj SEO do promowania sprzedaży w mediach społecznościowych


Handel społecznościowy będzie wielkim trendem przez kilka następnych lat, zwłaszcza wraz z intensyfikacją sprzedaży internetowej.


Filmy z YouTube są obecne w coraz większej liczbie wyszukiwań w Google i jest to świetny sposób na zwiększenie świadomości na temat zakupów na on-line.


Możesz również pozycjonować w Google pod kątem słów kluczowych związanych z tym tematem, a następnie kierować użytkowników do kanałów mediów społecznościowych.


20. Dostosuj SEO do zmian biznesowych offline

Klienci nie widzą żadnej różnicy między firmą, z którą wchodzą w interakcję w sklepie, a tą, w której robią zakupy online.


Jeśli firma oferuje nową promocję, sklepy są zamknięte lub produkty są niedostępne, upewnij się, że jest to odzwierciedlone na stronach docelowych.

Te zmiany są proste, ale kosztowne, jeśli zostaną zaniedbane.


Wnioski

W tej chwili wszyscy przedsiębiorcy są w tej samej sytuacji.


Ogólne trendy, które na nas wpływają, wykraczają daleko poza tradycyjny zakres strategii e-commerce, a to niesie ze sobą spore możliwości.


Wiemy, że handel elektroniczny będzie ważnym zasobem dla klientów i że mają zmieniający się zestaw priorytetów.


Nie można z całą pewnością przewidzieć dokładnego charakteru tych zmian, ale nadal możemy przygotować się na prawdopodobne scenariusze.


Jeśli chcesz pozostać blisko klienta, wyszukiwarka jest do tego idealnym medium.


Postępuj zgodnie z danymi, przygotuj się teraz, a będziesz w doskonałej pozycji, aby wykorzystać każdą okazję w nowej erze zachowań e-commerce.


www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO