• Piotr Karolak

Jak korzystać z Google Moja Firma w celu poprawy treści i pozycjonowania?

Wykorzystaj Google Moja Firma, aby poprawić swoje treści (i SEO). Oto wskazówki, narzędzia i informacje na temat weryfikacji i promocji firmy w GMB.

Umiejętność korzystania z Google Moja Firma jest standardem dla każdego właściciela firmy, prawda? Właściwie to nie.


Chociaż istnieje wiele długich, ale niejasnych poradników, znalezienie odpowiedzi na konkretne problemy może być bardzo trudne.


Pomogę Ci zrozumieć, w jaki sposób publikowanie treści we wpisie na wizytówce Google Moja Firma może wspierać Twoją firmę na wiele sposobów.


Omówimy:

  • W jaki sposób Google Moja Firma pasuje do mojej strategii dotyczącej treści?

  • Dlaczego powinienem dbać o Google Moja Firma?

  • Czy Google Moja Firma pomaga mi w SEO?

  • W jaki sposób platforma content marketingu pomaga mi zarządzać Google Moja Firma?

Dlaczego potrzebuję wizytówki Google Moja Firma?

Czy wiesz, że firmy otrzymują średnio 943 wyświetleń wyszukiwania i 317 wyświetleń map każdego miesiąca?


Dane te, pochodzące z badania BrightLocal w 2019 r. obejmującego 45 000 anonimowych lokalnych firm. Badanie te jasno pokazują, że jest to świetna okazja, aby uzyskać więcej wyświetleń, kliknięć i działań w wyniku zlokalizowanych treści, a przede wszystkim na pozyskanie Klienta docelowego.

Aby zobaczyć czy mówię prawdę, możesz przejść do panelu Google Moja Firma, aby w sekcji statystyk, zebrać dane o tym, ile osób obejrzało Twój wpis, kliknęło go i zaangażowało się w dalsze działania.


Musisz jednak wiedzieć, że statystyki Google Moja Firma nie zawsze są dokładne.


Rozważ użycie w swoich postach linków śledzonych przez Google, aby dokładniej analizować kliknięcia i zaangażowanie użytkowników bezpośrednio w Google Analytics.


Google Moja Firma pomaga przedsiębiorcom uzyskać informacje o swoich treściach bez konieczności czekania, aż Google umieści je w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwarek.

Korzyści z publikowania w Google Moja Firma wykraczają poza uzyskiwanie wyświetleń i kliknięć najnowszych treści.


Regularne publikowanie może przynieść Ci upragnione miejsce w TOP 3 - miejscem dla najlepszych firm. Perspektywa TOP 3 Google jest ważnym powodem dodawania nowego postu co najmniej co 7 dni.

Ponadto, to samo badanie BrightLocal wykazało, że typowa firma otrzymuje do 59 działań miesięcznie w Google Moja Firma.


Mogą to być kliknięcia prowadzące do Twojej witryny, prośby o wskazówki lub połączenia telefoniczne.


Większość działań ma postać kliknięć, ale jeśli Twój wpis w Google Moja Firma nie jest zoptymalizowany, możesz stracić faktyczne połączenia telefoniczne lub wizyty w sklepie.


Twoje posty w Google Moja Firma sygnalizują Google, że Twoja firma jest odpowiednia do wyświetlania po konkretnych frazach kluczowych.


Recenzje w Google Moja Firma są bardzo ważne. Skutecznie pokazują ocenę Twojej firmy przez Twoich klientów. Pokazuje też, że Twoja firma cieszy się renomą, zwłaszcza gdy poświęcasz czas na udzielenie odpowiedzi na każdą pozostawioną przez z nich opinię - niezależnie czy pozytywną, czy negatywną.

Wskazówka SEOmotive.pl

W rzeczywistości szybka, empatyczna i pomocna odpowiedź na negatywną recenzję może być cenniejsza niż pozytywna. Wszyscy popełniamy błędy. Konsumenci doceniają firmy, które akceptują krytykę i wyrażają chęć szczerej poprawy.

Ważna kwestia, a może nawet najważniejsza - Twoje posty pokazują potencjalnym klientom, co nowego dzieje się w Twojej firmie, we właściwym czasie - wtedy kiedy szukają usług jakie oferujesz.


Badanie z 2019 roku pokazuje, że tylko 17% firm dodaje aktualne wpisy na swojej wizytówce Google.


Tak więc ponad 80% firm nie miało nic nowego do podzielenia się z użytkownikami, którzy aktywnie szukają firm w Google. Niepojęty fakt!




Dlaczego powinienem mieć zadbaną wizytówkę Google Moja Firma?


Jako właściciele firm często nie zdajemy sobie sprawy, że istotną częścią naszej odpowiedzialności jest zapewnienie, by docelowi odbiorcy faktycznie trafili na nasze, rzetelne treści.


Jednym ze sposobów na to jest aktualizowanie cotygodniowego wpisu w Google Moja Firma jako kanału do udostępniania bieżącej zawartości - Google to uwielbia.


Jakiego rodzaju treści powinieneś tworzyć w wizytówce Google Moja Firma?


Zadbaj o kompletność i dokładność wpisu


Przed utworzeniem jakiejkolwiek treści upewnij się, że Twój wpis GMF jest kompletny (adres, numer telefonu, godziny pracy, branża, produkty / usługi itp.) Sprawdź też dokładnie linki do Twojej witryny, kont społecznościowych i innych odpowiednich źródeł informacji.


Może się to wydawać podstawowe, ale zdecydowanie wiele małych i średnich firm zaniedbuje ten aspekt, a Google dba o szczegóły.


Udostępniaj oferty i oferty specjalne


Możesz eksperymentować z tworzeniem treści w wizytówce Google Moja Firma.


Ważne jest, żebyś pamiętał, że zamiarem osoby przeglądającej Twój wpis jest prawdopodobnie kontakt / zakup usługi, czy też produktu.


Oznacza to, że możesz zastosować bardziej bezpośrednie podejście do sprzedaży: oferty standardowe, oferty specjalne lub to, co wyróżnia Twoją firmę na tle konkurencji.


Publikuj zachęcające treści


Jeśli Twoja firma docenia klientów, możesz dodawać coś więcej. Filmy, zdjęcia, a nawet prezentacje członków zespołu, są świetnymi sposobami zachęcania klientów do odwiedzania Cię lub zakupu on-line.


Wzbogać wizytówkę o dodatkowe media


Zainwestuj we współpracę z certyfikowanym przez Google specjalistą od SEO i wirtualnych spacerów 360, aby dodać go do zweryfikowanego wpisu lub jeśli potrafisz - utwórz własny film, aby przedstawić siebie i swoją firmę w najlepszym możliwym świetle.


Wskazówka SEOmotive.pl

Pamiętaj, aby filmy, które dodajesz do Wizytówki Google, przesłać również na YouTube. Aby uzyskać najlepsze wyniki zoptymalizuj swój kanał YT - to kolejny ważny temat sam w sobie.


Dodaj zdjęcia


Zdjęcia ze sklepu, biura lub firmy powinny być używane jako zdjęcie na okładkę.

Spróbuj dołączyć zdjęcia swojej pracy lub zaprezentować swoje produkty.


Udostępniaj projekty, z których jesteś dumny lub które otrzymały specjalną recenzję.


W rzeczywistości wiele Twoich publikacji w Google Moja Firma powinna mieć formę zdjęć.


Mówi się, że firmy z ponad 100 zdjęciami na liście w Google Moja Firma uzyskują więcej kliknięć.


Odpowiadaj na pytania


Sprawdź, jakie pytania potencjalni klienci zadają na temat Twojej firmy, i odpowiedz na nie w poście na blogu udostępnionym w Twojej ofercie.

Przykład pytań od Klientów w wizytówce Google Moja Firma

Czy Google Moja Firma faktycznie przyczynia się do pozycjonowania?


Tak! Zweryfikowany i zoptymalizowany profil Google Moja Firma nie tylko zwiększa szansę na obecność w TOP 3 Google, ale może również pośrednio pomóc w rankingu Twojej witryny.


W oczach Google firmy, których wizytówka jest zadbana, posiada dużo recenzji, a dodatkowo dostrzega, że właścicielowi firmy zależy na swoich Klientach (odpowiadanie na recenzje, pytania, dodawanie aktualizacji) - winduję jego stronę na szczyt wyników wyszukiwania organicznego - tuż pod mapką TOP 3.

Google twierdzi, że lokalne wyniki wyszukiwania są oparte na trzech wytycznych:

  • Trafność:  stopień dopasowania wpisu do intencji wyszukiwarki.

  • Odległość:  Google wspiera firmy lokalne, ale docenia również firmy o większym zasięgu

  • Wizerunek: jak dobrze prezentuje się Twoja firma.


Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma to dużo pracy - dlaczego to zadanie warto powierzyć Specjalistom z SEOmotive.pl ?


Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które ma bezpośredni wpływ na obecność Twojej Firmy w najważniejszej wyszukiwarce.


Jak wszystko, musisz "karmić" swoją wizytówkę, aby mogła "urosnąć". Google nie połączy kropek za Ciebie - musi Ci na tym zależeć.


Zamiarem Google Moja Firma jest zapewnianie osobom wyszukującym natychmiastowych i dokładnych informacji.


Osiągnięcie TOP 3 wymaga ogromnej ilości czasu i nakładu pracy - Google kładzie duży nacisk na stałe aktualizowanie wizytówki.

www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


44 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO