- Paweł Siadaczka
Inteligentne określanie stawek w Google Ads poprawia prognozy i statystyki
Google zapowiedziało ulepszenia w raportowaniu ich inteligentnego określania stawek w Google Ads, koncentrując się na większej liczbie informacji na temat czynników wpływających na wydajność i funkcjach predykcyjnych.

Firma Google ogłosiła ulepszenia swojego algorytmu inteligentnego określania stawek, koncentrując się na bardziej szczegółowych raportach i funkcjach predykcyjnych. Ogłoszenie to pojawia się w poście na blogu dzień przed zachęceniem reklamodawców do korzystania z inteligentnego określania stawek z dopasowaniem przybliżonym.
Inteligentne określanie stawek składa się z kilku strategii automatycznego określania stawek, które umożliwiają Google zarządzanie ustalaniem stawek w czasie rzeczywistym na podstawie danych konta i celów konta. Te typy stawek obejmują:
Docelowy CPA
Docelowy ROAS
Maksymalizacja liczby konwersji
Maksymalizacja wartości konwersji
Ulepszone CPC
Opcje inteligentnego określania stawek można wybrać i zastosować na poziomie kampanii.
Predykcyjne dane dotyczące budżetów, docelowego CPA i docelowego ROAS
Do tej pory dane predykcyjne opierały się na danych z ostatnich 7 dni, które pokazywały, co wydarzyło się w przeszłości. Inteligentne określanie stawek zostało teraz uaktualnione i umożliwia prognozowanie do 90 dni, uwzględniając nadchodzące czynniki wpływające, takie jak sezonowość.
Dane prognozowania można wyświetlić dla kampanii korzystających z inteligentnego określania stawek, klikając mały symbol wykresu, który pojawia się obok ustawienia budżetu:

Poniżej znajduje się przykładowa symulacja, która pokazuje przewidywane różnice na przyszły 7-dniowy okres na podstawie różnych poziomów skalowania docelowego CPA.
Kolumny pokazują przewidywane kliknięcia, koszty, wyświetlenia, najlepsze wyświetlenia, konwersje i ich wartość. Wybranie różnych dat aktualizuje prognozy w tych kolumnach.

Raporty ulepszonej strategii ustalania stawek
Reklamodawcy mogą teraz wyświetlać również zalecenia dotyczące poprawy wyników inteligentnego określania stawek w przypadku takich elementów, jak słowa kluczowe i budżety. Google zauważa, że w przyszłości zalecenia te zostaną rozszerzone na inne czynniki.
Raport strategii ustalania stawek będzie teraz udostępniać dane w czterech innych miejscach na całym koncie Google Ads:
Na karcie Kampania : użytkownicy mogą teraz zobaczyć średni docelowy CPA i ROAS na tej karcie w sieci wyszukiwania i Zakupach. (Aplikacja będzie wkrótce dostępna). Dzięki temu uzyskasz łatwy dostęp do informacji o tym, jak Google Ads optymalizuje zakupy z uwzględnieniem takich czynników, jak stawki według urządzeń, docelowe CPA i ROAS oraz ich zmiany w czasie.
Również na karcie Kampania: w kampaniach w sieci wyszukiwania użytkownicy mogą uzyskać lepszy wgląd w opóźnienie konwersji i jego wpływ na końcowe wyniki. Najechanie kursorem myszy na kolumnę konwersji będzie odzwierciedlać liczbę dni pozostałych do raportowania konwersji w określonym przedziale czasu. Wyświetli również szacunkową liczbę oczekiwanych konwersji, ale tylko wtedy, gdy kampania ma wystarczająco dużo historycznych danych konwersji, aby je obliczyć.
Na stronie Przegląd: w przypadku kampanii w sieci wyszukiwania będą się teraz pojawiać najważniejsze sygnały dotyczące strategii maksymalizacji konwersji i docelowego CPA. Pomoże to użytkownikom zidentyfikować czynniki wpływające na skuteczność inteligentnego określania stawek.
W Zasobach wspólnych: reklamodawcy mogą teraz edytować atrybuty strategii, portfolio i ustalania stawek bezpośrednio w Zasobach wspólnych, takie jak nazwy i wartości docelowe CPA, ROAS i udziału w wyświetleniach.
Wielu reklamodawców chciałoby pochwalić inteligentne określanie stawek, ale nie czuje się dobrze, widząc, że optymalizacja może być czymś w rodzaju czarnej skrzynki. Gdy wyniki się zmieniają, reklamodawcy mogą czuć się bezsilni, aby coś naprawić lub skalować, ponieważ nie są pewni, co powoduje zmianę. Ciągła przejrzystość sposobu, w jaki inteligentne określanie stawek interpretuje dane na potrzeby jego wykorzystania, jest bez wątpienia pożądanym źródłem danych dla menedżerów reklam.
Pełne ogłoszenie od Google można znaleźć tutaj .