• Filip Szaumkesel

Google wyjaśnia, jak działa wyszukiwarka YouTube

Google wyjaśnia, jak działają nowe algorytmy wyszukiwania w YouTube.


W związku z duży zainteresowaniem użytkowników, Google wyjaśnia, jak działa YouTube.


Google stworzyło zupełnie nową stronę internetową o nazwie How YouTube Works, która oferuje dogłębne spojrzenie na wszystkie komponenty platformy YouTube.


Oto najważniejsze informacje z różnych sekcji związanych z wyszukiwaniem i odkrywaniem.


Wyszukiwanie w YouTube


System rankingu wyszukiwania w YouTube sortuje ponad 500 godzin treści przesyłanych co minutę, aby znaleźć najbardziej odpowiednie wyniki dla zapytania.


Wyszukiwarka YouTube nadaje pierwszeństwo tym trzem głównym elementom podczas rankingu wyników wyszukiwania:

  • Stosowność

  • Zaangażowanie

  • Jakość

Oto więcej szczegółów na temat każdego z tych elementów.


Stosowność

Algorytm rankingu YouTube bierze pod uwagę wiele czynników przy określaniu trafności.

Jako stosowność YouTube wskazuje takie czynniki, jak tytuł, tagi, opis i sama treść wideo.


Zaangażowanie

Algorytm wyszukiwania YouTube zawiera zagregowane parametry zaangażowania od użytkowników, takie jak czas oglądania określonego filmu dla określonego zapytania.

Google zauważa, że parametry dot. zaangażowania są również cennym sposobem na określenie trafności.


Jakość

Aby określić jakość, YouTube wykorzystuje parametry, które powinny być bardzo znane specjalistom od marketingu w wyszukiwarkach.

„Wreszcie, jeśli chodzi o jakość, nasze systemy są zaprojektowane do identyfikacji parametrów, które mogą pomóc w określeniu, które kanały wykazują ekspertyzę, autorytatywność i wiarygodność w danym temacie.”

Wiedza specjalistyczna, autorytatywność i wiarygodność są również znane wśród marketerów wyszukiwania jako EAT - ta sama dotyczy również wyszukiwarki Google.


Inne czynniki: personalizacja


Oprócz powyższych trzech głównych czynników, YouTube próbuje również określić trafność dla każdego użytkownika osobno, biorąc pod uwagę jego historię wyszukiwania i oglądania.


Często zdarza się, że wyniki wyszukiwania różnią się w zależności od użytkownika dla tego samego zapytania.

„Na przykład, jeśli oglądasz dużo filmów sportowych i szukasz „krykieta”, możemy polecić filmy z krykietem sportowym, a nie filmy przyrodnicze ze świerszczami”.

Wyszukiwanie w YouTube i historię oglądania można wyczyścić w dowolnym momencie, w którym to przypadku wyniki wyszukiwania w YouTube nie uwzględniają tych parametrów.


Pozyskiwanie wiarygodnych źródeł


YouTube wspomina, że ​​nadaje priorytet treściom z wiarygodnych źródeł, gdy jest to właściwe. Może to obejmować kategorie treści, takie jak wiadomości, polityka oraz informacje medyczne lub naukowe. W tych obszarach wiarygodność jest kluczowa.


W innych obszarach, takich jak muzyka czy rozrywka, YouTube częściej analizuje takie parametry jak trafność, świeżość lub popularność.


Zalecenia YouTube


Inną szansą odkrycia twórców treści w YouTube są rekomendacje.


YouTube udostępnia rekomendacje na swojej stronie głównej oraz w sekcji „Do następnego” jako sugestie, co dalej oglądać.


Przy ustalaniu, które filmy polecić, bierze się pod uwagę wiele parametrów, takich jak:

  • Historia oglądania i wyszukiwania

  • Kanały zasubskrybowane

  • Lokalizacja

  • Pora dnia

  • Ile osób obejrzało film do końca

  • Bezpośrednie informacje zwrotne od użytkowników za pomocą losowych ankiet

Użytkownicy mogą dostosować swoje rekomendacje, klikając przycisk „nie jestem zainteresowany”, co podpowie YouTub'owi, aby nie polecał podobnych filmów w przyszłości.


Aby uzyskać więcej informacji na temat wewnętrznych mechanizmów YouTube zachęcamy do odwiedzenia nowej strony, jak YouTube Works tutaj.

www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com




33 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO