
Filip Szaumkesel
Google wyjaśnia, jak działa wyszukiwarka YouTube
Google wyjaśnia, jak działają nowe algorytmy wyszukiwania w YouTube.

W związku z duży zainteresowaniem użytkowników, Google wyjaśnia, jak działa YouTube.
Google stworzyło zupełnie nową stronę internetową o nazwie How YouTube Works, która oferuje dogłębne spojrzenie na wszystkie komponenty platformy YouTube.
Oto najważniejsze informacje z różnych sekcji związanych z wyszukiwaniem i odkrywaniem.
Wyszukiwanie w YouTube
System rankingu wyszukiwania w YouTube sortuje ponad 500 godzin treści przesyłanych co minutę, aby znaleźć najbardziej odpowiednie wyniki dla zapytania.
Wyszukiwarka YouTube nadaje pierwszeństwo tym trzem głównym elementom podczas rankingu wyników wyszukiwania:
Stosowność
Zaangażowanie
Jakość
Oto więcej szczegółów na temat każdego z tych elementów.
Stosowność
Algorytm rankingu YouTube bierze pod uwagę wiele czynników przy określaniu trafności.
Jako stosowność YouTube wskazuje takie czynniki, jak tytuł, tagi, opis i sama treść wideo.
Zaangażowanie
Algorytm wyszukiwania YouTube zawiera zagregowane parametry zaangażowania od użytkowników, takie jak czas oglądania określonego filmu dla określonego zapytania.
Google zauważa, że parametry dot. zaangażowania są również cennym sposobem na określenie trafności.
Jakość
Aby określić jakość, YouTube wykorzystuje parametry, które powinny być bardzo znane specjalistom od marketingu w wyszukiwarkach.
„Wreszcie, jeśli chodzi o jakość, nasze systemy są zaprojektowane do identyfikacji parametrów, które mogą pomóc w określeniu, które kanały wykazują ekspertyzę, autorytatywność i wiarygodność w danym temacie.”
Wiedza specjalistyczna, autorytatywność i wiarygodność są również znane wśród marketerów wyszukiwania jako EAT - ta sama dotyczy również wyszukiwarki Google.
Inne czynniki: personalizacja
Oprócz powyższych trzech głównych czynników, YouTube próbuje również określić trafność dla każdego użytkownika osobno, biorąc pod uwagę jego historię wyszukiwania i oglądania.
Często zdarza się, że wyniki wyszukiwania różnią się w zależności od użytkownika dla tego samego zapytania.
„Na przykład, jeśli oglądasz dużo filmów sportowych i szukasz „krykieta”, możemy polecić filmy z krykietem sportowym, a nie filmy przyrodnicze ze świerszczami”.
Wyszukiwanie w YouTube i historię oglądania można wyczyścić w dowolnym momencie, w którym to przypadku wyniki wyszukiwania w YouTube nie uwzględniają tych parametrów.
Pozyskiwanie wiarygodnych źródeł
YouTube wspomina, że nadaje priorytet treściom z wiarygodnych źródeł, gdy jest to właściwe. Może to obejmować kategorie treści, takie jak wiadomości, polityka oraz informacje medyczne lub naukowe. W tych obszarach wiarygodność jest kluczowa.
W innych obszarach, takich jak muzyka czy rozrywka, YouTube częściej analizuje takie parametry jak trafność, świeżość lub popularność.
Zalecenia YouTube
Inną szansą odkrycia twórców treści w YouTube są rekomendacje.
YouTube udostępnia rekomendacje na swojej stronie głównej oraz w sekcji „Do następnego” jako sugestie, co dalej oglądać.
Przy ustalaniu, które filmy polecić, bierze się pod uwagę wiele parametrów, takich jak:
Historia oglądania i wyszukiwania
Kanały zasubskrybowane
Lokalizacja
Pora dnia
Ile osób obejrzało film do końca
Bezpośrednie informacje zwrotne od użytkowników za pomocą losowych ankiet
Użytkownicy mogą dostosować swoje rekomendacje, klikając przycisk „nie jestem zainteresowany”, co podpowie YouTub'owi, aby nie polecał podobnych filmów w przyszłości.
Aby uzyskać więcej informacji na temat wewnętrznych mechanizmów YouTube zachęcamy do odwiedzenia nowej strony, jak YouTube Works tutaj.
www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com