• Paweł Siadaczka

Google udostępnia 16 statystyk dotyczących kupujących w okresie świątecznym

Google udostępnia nowe dane, które pokazują, jak zmieni się zachowanie kupujących w okresie świątecznym w 2020 roku.


Google udostępnia 16 statystyk dotyczących kupujących w okresie świątecznym w nowym dokumencie opisującym ostatnie zmiany w zachowaniu konsumentów.


Chociaż w tym roku wakacje mogą wyglądać nieco inaczej, nadal jest to okres największego popytu i krytyczny czas dla firm na kontaktowanie się z klientami.


27-stronicowy przewodnik Google zawiera kilkanaście przydatnych danych, które pomogą przedsiębiorcom dotrzeć do najbardziej zaangażowanych tegorocznych konsumentów.


Zacznijmy najpierw od spojrzenia na statystyki dotyczące zachowania podczas wyszukiwania.


Zachowanie kupujących w okresie świątecznym w wyszukiwarce Google


W całym przewodniku Google odwołuje się do szeregu wyszukiwanych haseł, które zyskują na popularności.

  • Liczba wyszukiwań hasła „najbardziej przystępny cenowo” wzrosła na całym świecie o ponad 60% rok do roku.

  • Wyszukiwania dla „moda zakupy online”aż o 600% rok do roku.

  • Liczba wyszukiwań hasła „internetowe sklepy odzieżowe” wzrosła o 100% na całym świecie rok do roku.

  • Liczba wyszukiwań hasła „dostępne w pobliżu” wzrosła z roku na rok o ponad 100% na całym świecie.

  • Liczba wyszukiwań hasła „odbiór przy krawężniku” wzrosła o ponad 3000% na całym świecie rok do roku.

  • Liczba wyszukiwań hasła „wsparcie lokalnych firm” wzrosła o ponad 20 000% od zeszłego roku.

Statystyki pokazują, że w tym roku więcej klientów kupuje ubrania online.

Dane mogą również wskazywać, jak niechętnie ludzie robią zakupy w sklepie.


Odzież jest produktem, który ludzie lubią oglądać osobiście, zanim zdecydują się na zakup. Obecnie dane wyszukiwania pokazują, że konsumenci częściej kupują ubrania online.


W tym roku konsumenci wydają się być bardziej świadomi cen, o czym świadczy wzrost wyszukiwań „najlepszy dostępny cenowo”.


Najbardziej godne uwagi jest to, że klienci, chętniej wspierają lokalne firmy. Wzrost wyszukiwań o 20 000%!


Klienci również aktywnie poszukują produktów „dostępnych w pobliżu” i najwyraźniej dobrze zapatrują się do odbioru przy krawężniku.


Lokalne firmy muszą wziąć to pod uwagę, ponieważ mogą tracić na sprzedaży, jeśli nie mają opcji odbioru przy krawężniku.


Klienci chcą robić zakupy lokalnie oraz chcą kupować przez Internet i odbierać zakupy przy krawężniku. Ułatw im to.


Precz ze starym, wejdź w nowe

Według danych z ankiety Google klienci świąteczni odchodzą od starego zachowania i dostosowują się do życia w 2020 roku.

  • 69% kupujących w USA planuje robić zakupy w Internecie w okresie świątecznym częściej niż w poprzednich latach (więcej osób korzysta z internetu, aby przeglądać i kupować po raz pierwszy ).

  • Ponad 50% ankietowanych kupujących w USA po raz pierwszy w tym roku wypróbowało nową usługę zakupów .

  • Więcej niż jeden na dziesięciu  ankietowanych kupujących w USA po raz pierwszy w tym roku wypróbował nową aplikację zakupową .

  • 70% kupujących w USA stwierdziło, że są otwarci na zakupy od nowych sprzedawców .

Dzisiejsi kupujący nie mają nic przeciwko zmianom. Chociaż pandemia mogła zakłócić zakupy, nie powstrzymała ludzi przed znajdowaniem nowych opcji.


Jak pokazują dane, klienci czują się komfortowo, próbując różnych usług i aplikacji zakupowych. Większość nie ma nic przeciwko, kupując w ogóle od nowych sprzedawców.


To nawiązuje do mojej wcześniejszej uwagi, że lokalne firmy muszą oferować odbiór przy krawężniku. Jeśli Twoja firma nie ewoluuje, aby sprostać potrzebom dzisiejszych kupujących, z przyjemnością udadzą się gdzie indziej.


Zachowanie kupujących w okresie świątecznym

Ten kolejny zbiór statystyk skupia się na zauważalnych zmianach w zamiarach klientów.

  • 62% kupujących w USA rozpocznie zakupy świąteczne wcześniej, aby uniknąć wyczerpania zapasów.

  • 46% kupujących online w USA oczekuje, że sprzedawcy będą oferować zniżki .

  • 77% kupujących w Stanach Zjednoczonych stwierdziło, że szukałby pomysłów na prezent w internecie , a nie w sklepie .

  • 46% ankietowanych kupujących w USA zgodziło się, że „Staram się robić zakupy w firmach, które są zgodne z moimi wartościami ”.

  • 66% amerykańskich konsumentów, którzy planują zakupy w tym sezonie świątecznym, twierdzi, że zrobi więcej w lokalnych małych firmach .


Powtarzającym się tematem w danych przedstawionych w przewodniku Google jest zmiana zakupów na rynki bardziej lokalne.


Klienci bez wątpienia zdają sobie sprawę z trudności, jakie napotykają lokalne firmy podczas pandemii, i wydają się szukać sposobów na to, by im pomóc.

Wielu klientów szuka również aktywnie okazji do zakupów w firmach, które są zgodne z ich wartościami.


To wzmacnia potrzebę stworzenia silnej marki, aby przyciągnąć uwagę dzisiejszych kupujących.


Kody rabatowe szybko stają się oczekiwaniem w handlu detalicznym online. Nie oznacza to, że musisz oferować wyprzedaże - nawet coś w rodzaju bezpłatnej wysyłki może wiele zdziałać.


Aby uzyskać więcej informacji na temat świątecznego sezonu zakupowego 2020, zapoznaj się z przewodnikiem Google tutaj (PDF).


28 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO