• Daria Zawada

Oznaczenie Firmy na Mapie Google - ogromna moc dla SEO

SEO to niesamowity sposób dla lokalnych firm aby znaleźć nowych klientów i zwiększyć ich liczbę. Dzięki lokalnemu SEO możesz podjąć działania, które pomogą Twojej witrynie pojawiać się na stronach wyników wyszukiwania (SERP), gdy ktoś szuka firmy takiej jak Twoja w Twojej okolicy, a nawet poza granicami Twojej miejscowości. Na przykład, gdy ktoś szuka „salonu fryzjerskiego”, zobaczy wyniki dla pobliskich salonów - nawet jeśli nie szukał wyraźnie tej lokalizacji.  W przeciwieństwie do reklam w gazetach i ulotek wrzuconych do skrzynek pocztowych, które są kierowane do wielu osób, które mogą nie być zainteresowane Twoją firmą, lokalne pozycjonowanie ułatwia dotarcie do znacznie bardziej odpowiednich odbiorców. Innymi słowy, pomaga Ci znaleźć się we właściwym miejscu we właściwym czasie - gdy klienci szukają w Twojej okolicy produktów lub usług, które oferujesz. 


Dlaczego lokalne SEO jest ważne?

Jako właściciel witryny chcesz zoptymalizować swoją witrynę pod kątem wyszukiwań lokalnych. Aby to zrobić, chcesz pomóc Google zrozumieć trzy rzeczy: Co dokładnie robisz; Jakiego rodzaju poszukiwacze byliby zainteresowani Twoją witryną; Jaka jest Twoja fizyczna lokalizacja. Dobrze wykonane lokalne SEO zwiększa szanse, że Google umieści Twoją witrynę w odpowiednich wyszukiwaniach przeprowadzonych przez użytkowników zainteresowanych Twoją lokalizacją. Im częściej możesz wyświetlać swoją witrynę przed docelowymi odbiorcami, tym bardziej prawdopodobne jest, że przekonają się do faktycznych klientów. 


Jak robić lokalne SEO jak profesjonalista?

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwania lokalnego:


1. Wejdź na Google Moja Firma

To bezpłatne narzędzie zapewni, że Twoje ważne dane - adres, godziny, numer telefonu, wskazówki i strona internetowa - będą wymienione w Mapach Google. Klienci mogą również zostawić Ci opinie tutaj. Ma to kluczowe znaczenie, ponieważ firmy z wieloma recenzjami mają wyższą pozycję w Mapach Google. Dobre recenzje zwiększają również szanse na przyciągnięcie upragnionego miejsca w TOP 3 Google.



2. Dodaj mapkę Google do swojej strony www

Umieszczenie mapy na stronie w przypadku firmy lokalnej jest niezbędne oraz bajecznie prosto. Wystarczy skopiować odpowiedni link ze swojej lokalizacji na mapie i dodać go do kodu źródłowego swojej strony www. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić - przekaż taką prośbę do swojego webmastera lub poproś o pomoc Certyfikowanych Specjalistów Google z SEOmotive.pl.


3. Prześlij swoją witrynę do lokalnych katalogów

Lokalne katalogi zawierają setki lub tysiące stron internetowych i często zajmują wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Oprócz dobrze znanych katalogów, takich jak Panorama Firm, Polskie Książki Telefoniczne, Zumi czy TripAdvisor, możesz znaleźć strony z ofertami, które są specyficzne dla Twojej dziedziny. Ludzie szukający najlepszych miejsc do jedzenia, robienia zakupów, spędzania czasu i spania często zwracają się do tych stron, aby pomóc im w podejmowaniu decyzji, dzięki czemu są ważnym miejscem do umieszczenia na liście Twojej witryny. 


4. Bądź zgodny ze swoimi danymi kontaktowymi

Upewnij się, że wpisujesz nazwę firmy, adres i numer telefonu (w skrócie NAP) DOKŁADNIE w ten sam sposób w Internecie, niezależnie od tego, czy jest to na Facebooku, LinkedIn, czy w nagłówku, stopce i stronie kontaktowej Twojej witryny. W miarę możliwości używaj prawdziwych adresów i unikaj skrytek pocztowych.


5. Utwórz świetną witrynę mobilną

Ludzie szukający lokalnych firm są często w drodze, a więcej użytkowników wyszukuje z urządzeń mobilnych niż z laptopów. Z tego powodu algorytm Google migruje obecnie w kierunku „przede wszystkim urządzeń mobilnych”, co oznacza, że ​​umieści witryny przyjazne dla urządzeń mobilnych wyżej w wynikach wyszukiwania. Sprawdź te sprawdzone metody, aby zwiększyć wydajność swojej witryny mobilnej.


6. Użyj słów kluczowych dotyczących swojej lokalizacji

Zastanów się, jak inne osoby mogą odnosić się do Twojej okolicy lub społeczności i wykorzystywać je w swoich treściach. Na przykład twoje studio jogi może znajdować się w Zakopanem, ale potencjalni Klienci mogą wyszukiwać Cię według ulicy, dzielnicy, powiatu czy nawet województwa. Uwzględnij te w swoich treściach, aby mieć pewność, że obejmiesz wszystkie swoje "bazy".


7. Dodaj mapę do swojej strony kontaktowej

Jest to szybki i łatwy sposób pokazania, gdzie znajduje się Twoja firma. Może zdobyć kilka punktów Google i zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania.



Docieraj do właściwych ludzi

Najczęściej ludzie zwracają się do Google, gdy szukają produktów lub usług. Prawie wszyscy są podłączeni do Internetu 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a korzystanie z urządzeń mobilnych stale rośnie, podobnie jak wyszukiwania lokalne.

Lokalne pozycjonowanie to niezbędny element układanki SEO. Pomaga promować Twoją firmę wśród określonych, odpowiednich odbiorców - osób, które najprawdopodobniej staną się rzeczywistymi klientami. Wykonując te proste kroki, będziesz na dobrej drodze do pojawienia się w lokalnych wynikach wyszukiwania i zobaczenia wzrostu ruchu - zarówno online, jak i osobiście.

 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO