• Aleksander Choma-Jasiński

Google Moja Firma - kreatywny przykład

Aktualizacja: kwi 27

Google Moja Firma zapewnia wiele korzyści, m.in. pozwala szybko zbudować obecność w internecie, nawiązać kontakt z klientami i łatwo zarządzać wizytówkami firmy.


1. Najważniejsze zalety Google Moja Firma

Czy wiesz, że dzięki Google Moja Firma szybko i łatwo wyróżnisz swoją firmę w wyszukiwarce i Mapach Google, zaprezentujesz się światu i dotrzesz do potencjalnych klientów? Czytaj dalej, aby poznać wszystkie rozwiązania dostępne w ramach usługi Google Moja Firma.

W tym module poznasz zalety Google Moja Firma, dzięki którym zaprezentujesz swoją firmę osobom szukającym informacji w internecie.


Poznaj Darię - przykład

Daria właśnie otworzyła swoją małą kawiarnię w trzech nowych lokalizacjach. Rozwój firmy ją cieszy, ale Daria obawia się, że tak duża liczba lokalizacji może być dla klientów myląca. Na szczęście ma do dyspozycji Google Moja Firma. Dzięki Google Moja Firma Daria może:

  • Udostępniać informacje klientom

  • Zarządzać wieloma wizytówkami jednocześnie

  • Nawiązywać kontakt z klientami

  • Sprawdzać statystyki dotyczące zachowań klientów

Udostępnianie informacji klientom


Google Moja Firma pomaga wyróżnić Twoją firmę w wyszukiwarce i Mapach Google. Możesz prezentować zdjęcia, informacje kontaktowe i inne dane firmy osobom szukającym informacji w internecie.

Daria chce, aby jej nowa wizytówka przyciągała uwagę obecnych i nowych klientów. Dzięki Google Moja Firma jest to możliwe. Wystarczy, że podczas konfiguracji wizytówki poda wszystkie dane.


Najpierw Daria musi utworzyć konto Google Moja Firma. Potem może dodać informacje o firmie do wizytówek. Są to między innymi adresy lokalizacji, numery telefonów, godziny otwarcia i link do witryny i menu online. Aby wizytówka przyciągała uwagę obecnych i nowych klientów, Daria dodaje zdjęcia swoich wyjątkowych kaw.

Daria ma już świetnie wyglądającą stronę firmy, ale gdyby jej nie miała, mogłaby ją utworzyć za pomocą Google Moja Firma.


Zarządzanie wieloma wizytówkami jednocześnie


Konfiguracja wizytówek zajęła Darii sporo czasu. Teraz dane jej firmy będą się wyświetlać, gdy użytkownicy będą szukali kawiarni w pobliżu. Google Moja Firma umożliwia zarządzanie wszystkimi lokalizacjami na jednym koncie, dlatego Daria może zadbać o to, by jej wizytówki były aktualne, bez konieczności zarządzania wieloma kontami. Dzięki temu Daria może poświęcić więcej czasu na tworzenie nowych napojów.


Nawiązywanie kontaktu z klientami

Klienci Darii wyszukują jej firmę w internecie, dlatego warto mieć narzędzie do komunikacji z nimi. Daria wie, że jest to jeden z najlepszych sposobów, by przyciągnąć klientów do sklepów. Google Moja Firma to nie tylko możliwość prezentowania informacji o firmie. Doskonale przydaje się też do zwiększania zaangażowania klientów.


  • Odpowiadanie na opinie

Daria chce znać opinie klientów o jej kawiarniach – zwłaszcza te, które dotyczą jej pasji do tworzenia wspaniałych napojów i przyjaznej atmosfery. Wspominanie o tym przez klientów w opiniach pomaga jeszcze bardziej wyróżnić jej firmę. Google Moja Firma umożliwia też odpowiadanie na opinie. Dzięki temu Daria może dziękować za pozytywne komentarze i odpowiadać na zastrzeżenia klientów.


  • Komunikacja z klientami

Niektórzy klienci, zamiast poprosić o informacje przez telefon, wolą wysłać wiadomość drogą elektroniczną. Dzięki Google Moja Firma klienci mogą zadawać pytania i wysyłać wiadomości bezpośrednio z wizytówki, a Daria może odpowiadać im bez opuszczania strony. Jest to dodatkowa forma komunikacji z klientami.

Daria dodaje też wpisy o comiesięcznych promocjach na kawę, które wyświetlają się w Mapach i wyszukiwarce. Klienci lubią takie informacje, więc to z pewnością ich zainteresuje.


  • Odbieranie od klientów połączeń i próśb o wskazówki dotarcia do firmy

Darii podoba się to, że klienci, którzy zobaczyli jej wizytówkę w Google Moja Firma, mogą do niej dzwonić i wysyłać prośby o wskazówki dojazdu do jej kawiarni. Służy do tego przycisk połączenia, który wyświetla się po wyszukaniu jej firmy. Bardzo wielu klientów Darii wyszukuje informacje na komórkach, więc jest to wygodna forma komunikacji. Bezpośrednio z wizytówki klienci mogą też spytać, jak dojść lub dojechać do kawiarni.


  • Umożliwienie klientom dokonywania rezerwacji prosto z wizytówki

Promowane produkty Darii sprzedają się jak świeże bułeczki. Jednak niektórym klientom nie podobało się to, że musieli czekać w kolejce po odbiór drobnych zamówień. Dzięki kreatywnemu podejściu do problemów Daria znalazła rozwiązanie w Google Moja Firma. Wie, że po znalezieniu firmy w Google użytkownicy mogą dokonać rezerwacji w profilu firmy. Rezerwacja czasu na spotkanie nie pasuje bezpośrednio do jej oferty – mimo to Daria chce użyć tej funkcji, aby klienci mogli „zarezerwować” promowane produkty w internecie i łatwo odebrać je w wybranym czasie. 

Wystarczy, że do wizytówki firmy doda przycisk rezerwacji. Aby użyć przycisku rezerwacji, zaloguj się na koncie w Google Moja Firma i wybierz partnera w zakresie rezerwacji. Umożliwi to łatwe śledzenie wszystkich rezerwacji z profilu firmy w Google.


Sprawdzanie interakcji klientów z Twoją wizytówką

Daria korzysta z Google Moja Firma od kilku miesięcy i chce sprawdzić, ilu klientów używa jej wizytówki. Dzięki funkcji statystyk w Google Moja Firma może śledzić te interakcje.

  • Dzięki statystykom może sprawdzić, jak klienci używają jej wizytówki, i dokonać odpowiednich zmian. Najpierw sprawdza, ile osób widziało jej firmę w internecie i jakiego rodzaju informacje te osoby wyszukiwały.

  • Daria chce się dowiedzieć, ilu klientów sprawdza, jak dotrzeć do miejsc, w których otworzyła nowe kawiarnie. Przegląda raport wyszukiwania pod kątem próśb o wskazówki dojazdu i okazuje się, że dwie lokalizacje były wyszukiwane rzadziej niż pozostałe.

  • Po sprawdzeniu statystyk Daria używa kampanii inteligentnych, w których tworzy reklamy i łączy je z lokalizacjami, które chce bardziej promować. Połączenie konta Google Moja Firma z kampaniami inteligentnymi wymaga tylko kilku dodatkowych czynności.

Co dalej?

Wiesz już, jak Google Moja Firma działa i jak ułatwia sklepowi stacjonarnemu komunikację z klientami, którzy szukają informacji w internecie.

W dalszych wpisach opiszemy równie ciekawe i istotne zagadnienia związane z Google Moja Firma!

www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


100 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO