• Paweł Siadaczka

Google: Dłuższy tekst kotwicy daje wyszukiwarce szerszy kontekst

Tekst kotwicy to klikalny tekst w hiperłączu . Sprawdzone metody SEO mówią, że tekst kotwicy powinien być odpowiedni dla strony, do której prowadzi łącze, a nie dla tekstu ogólnego. Najczęściej spotykany jest niebieski, podkreślony tekst kotwicy, ponieważ jest to standard sieciowy, chociaż istnieje możliwość zmiany koloru i podkreślenia za pomocą kodu HTML. Słowa kluczowe w tekście kotwicy są jednym z wielu sygnałów, których wyszukiwarki używają do określenia tematu strony internetowej.

Przykład nieprawidłowego tekstu kotwicy : Kliknij tutaj!


Według Johna Muellera z Google istnieje jedna kluczowa różnica między używaniem wielu słów w tekście kotwicy a używaniem mniejszej liczby słów.


Temat tekstu kotwicy był omawiany w najnowszej transmisji na żywo z 27 listopada.


W szczególności Meuller odpowiada na następujące pytanie:

„Czy tekst kotwicy, który zawiera wiele słów, traktujesz inaczej niż tekst kotwicy, który zawiera tylko 2 słowa? Chodzi mi o to, czy przypisujesz większą wartość tym dwóm słowom, porównując je z tekstem kotwicy, który ma 7 lub 8 słów? Na przykład - tekst w 2 słowach, „Tanie buty”, a tekst w 5 słowach „tutaj można kupić tanie buty”. Czy możesz to rozwinąć? ”


Mueller omawia Anchor Text


Google niekoniecznie traktuje dłuższy lub krótszy tekst kotwicy inaczej, jeśli chodzi o rankingi .


Jednak użycie większej liczby słów w tekście kotwicy zapewnia Google szerszy kontekst dotyczący strony, do której prowadzi łącze. Więcej kontekstu może pośrednio wpływać na rankingi.


Im większy kontekst ma Google na temat strony, tym skuteczniej może pozycjonować tę stronę pod kątem odpowiednich zapytań.


Dlatego najważniejsze jest zrozumienie, że Google czyta i przetwarza cały tekst kotwicy i wykorzystuje te informacje, aby zrozumieć, o czym jest strona.


Oto pełna odpowiedź Muellera na to pytanie:

„Nie sądzę, abyśmy robili coś specjalnego w kwestii długości słów w tekście kotwicy. Zamiast tego używamy tego tekstu kotwicy jako sposobu na zapewnienie dodatkowego kontekstu dla poszczególnych stron. Czasami, dłuższy tekst kotwicy daje nam trochę więcej informacji. Czasami jest to po prostu zbiór różnych słów kluczowych. Z tego punktu widzenia nie uważałbym żadnego z nich za lepszy lub gorszy. Więc tak właśnie na to patrzę. Nie powiedziałbym, że krótszy tekst kotwicy jest lepszy lub krótszy tekst kotwicy jest gorszy, to po prostu inny kontekst ”.

Co to oznacza dla właścicieli witryn?


Właściciele witryn powinni pamiętać o tych informacjach i uczynić tekst kotwicy narzędziem, a nie refleksją. To łatwy sposób, by pomóc Google dowiedzieć się więcej o ważnych stronach.


Nie oznacza to, że należy pisać szczegółowy tekst kotwicy dla każdej strony, ale weź pod uwagę długi tekst kotwicy w przypadku szczególnie ważnych adresów URL.


Przykładami takich adresów URL są:

  • Cenne strony w Twojej witrynie.

  • Treści dodane przez Ciebie do innych witryn.

  • Strony zawierające linki do Twojej witryny.

  • Strony zawierające wzmianki o Tobie lub Twojej marce / firmie.

  • I tak dalej.

Ponownie, długi tekst kotwicy nie jest sam w sobie czynnikiem rankingowym . Chociaż można go użyć, aby pomóc Google dowiedzieć się, dla jakich typów zapytań należy ocenić stronę.




20 wyświetlenia0 komentarz
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO