• Filip Szaumkesel

[NEWS]: Google codziennie wyszukuje ponad 25 miliardów stron ze spamem

Google opublikowało coroczny raport dotyczący spamu, który przedstawia wyniki działań Google w zakresie walki ze spamem w 2019 r.



Wysiłki Google mające na celu zapobieganie spamowi w wynikach wyszukiwania są szczegółowo opisane w opublikowanym wczoraj corocznym raporcie dot. spamu w Internecie.


Według raportu ponad 99% wyników wyszukiwania Google jest pozbawionych spamu, a firma dokłada wszelkich starań, aby tak było nadal.


Na przykład zespół Google ds. Spamu codziennie odkrywa 25 miliardów spamerskich stron, które są odfiltrowywane z indeksu wyników wyszukiwania Google.


„To dużo spamu”, mówi Google, „i pokazuje skalę, i wytrwałość na jaką spamerzy są gotowi”.


Oto więcej informacji z raportu Google o spamie, który pokazuje wysiłki firmy, by wyprzedzić spamerów w 2019 roku.


Jak Google walczył ze spamem w 2019 r.?


W 2019 r. Google otrzymało prawie 230 000 zgłoszeń o spamie z wyszukiwania i był w stanie podjąć działania wobec 82% przetworzonych raportów.


Firma przypisuje to częściowo poprawie zdolności do walki ze spamem swoich systemów uczenia maszynowego, co było najwyższym priorytetem w 2019 roku.

„Nasze rozwiązania w zakresie uczenia maszynowego w połączeniu z naszą sprawdzoną możliwością ręcznego egzekwowania przepisów odegrały kluczową rolę w identyfikowaniu i zapobieganiu wyświetlaniu wyników spamu użytkownikom”.

Zwycięstwa Google w walce ze spamem


Dzięki wysiłkowi Google w walce ze spamem udało się powstrzymać spam generowany przez użytkowników, który został zmniejszony o 80% w 2018 r. I nie wzrósł w 2019 r.

Spam linkowy pozostaje popularny, ale Google coraz lepiej go wykrywa. Co więcej, potwierdzone przez Google płatne linki i wymiana linków są teraz jeszcze mniej skuteczne.

„Ponad 90% spamu linkowego zostało przechwycone przez nasze systemy, a techniki takie jak płatne linki lub wymiana linków stały się mniej skuteczne.”

Google odnotowuje postępy w zwalczaniu spamerskich witryn z automatycznie generowaną i skrobaną zawartością. Strony te zazwyczaj angażują się w zachowania, które denerwują lub szkodzą osobom poszukującym.


Przykłady obejmują witryny ze zwodniczymi elementami, takimi jak fałszywe przyciski, przytłaczające reklamy, podejrzane przekierowania i złośliwe oprogramowanie.

Google był w stanie zmniejszyć wpływ tego typu spamu na użytkowników wyszukiwania o ponad 60% w 2019 r. w porównaniu do 2018 r.


Zasięg dla webmasterów


Wreszcie Google kieruje swoje działania informacyjne do webmasterów związane z walką ze spamem.


Gdy Google wykrywa spam, powiadamia właściciela witryny za pośrednictwem Google Search Console. W 2019 roku Google wysłało ponad 90 milionów wiadomości do właścicieli witryn.


Wiadomości te zostały wysłane, aby poinformować właścicieli witryn o wszelkich problemach, które mogą wpłynąć na wygląd ich witryny w wynikach wyszukiwania.


Spośród wszystkich 90 milionów wiadomości około 4,3 miliona było związanych z ręcznymi działaniami wynikającymi z naruszenia Wytycznych Google dla webmasterów.


Znaczenie walki ze spamem


Raport ten skomentował Danny Sullivan z Google, który napisał osobny post na blogu, omawiając powody, dla których walka ze spamowaniem jest tak ważna.

„Bez naszych systemów i zespołów zajmujących się zwalczaniem spamu jakość wyszukiwania zostałaby obniżona - o wiele trudniej byłoby znaleźć pomocne informacje, którym można zaufać. Niskiej jakości strony spamujące, które osiągają wysokie wyniki, powodują większe szanse, że ludzie mogą zostać oszukani przez fałszywe witryny próbujące ukraść dane osobowe lub zainfekować komputery złośliwym oprogramowaniem. ”

Jeżeli chcesz sprawdzić, czy Twoja strona spełnia wszelkie restrykcje antyspamowe Google - zapraszamy do kontaktu. :)


www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


12 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO