
Bartosz Piasecki
Google Bot - co robi w Twoim koszyku?
Google Bot może dodawać produkty do koszyków w sklepach internetowych!
Wbrew powszechnym opiniom na ten temat Google nie indeksuje i nie dodaje produktów do losowych koszyków, tylko wybranych sprzedawców - to jest potwierdzony fakt.
To, co naprawdę się dzieje, polega na tym, że sprzedawcy biorący udział w Zakupach Google (lub zaplecze Google dla sprzedawców Merchant Center i reklam produktowych) zgadzają się na indeksowanie swoich witryn, w tym koszyka.
Zgodnie z warunkami usługi Merchant Center :
„Jeśli przesyłana treść zawiera adresy URL lub podobną zawartość, przyznajesz Google prawo dostępu, indeksowania, buforowania lub indeksowania adresów URL i treści dostępnych za pośrednictwem takich adresów URL lub dowolnej ich części. Na przykład Google może wykorzystywać zautomatyzowany program do pobierania i analizowania witryn powiązanych z takimi adresami URL. ”
Celem tego jest utrzymanie w Zakupach Google wiarygodnego miejsca, w którym konsumenci mogą robić zakupy, eliminując złych sprzedawców.
Oprócz indeksowania koszyka na zakupy Google wymaga także od sprzedawców uczestniczących w programie, aby umożliwić Google indeksowanie ich stron docelowych zakupów.
Zablokowanie Google od stron docelowych za pomocą pliku robots.txt może spowodować odrzucenie tej strony zakupów w przypadku reklam w Zakupach Google i ich Merchant Center, zgodnie ze stronami pomocy Google .
„Użytkownicy oczekują, że informacje na stronach docelowych są zgodne z informacjami wyświetlanymi w reklamach produktowych. Aby zapewnić bezproblemową obsługę, przeprowadzamy automatyczne kontrole jakości i zasad na stronach docelowych produktów. Te kontrole wymagają od nas pobrania stron docelowych za pomocą systemu indeksowania Google ”.
Przykłady problemów sprawdzanych przez Google:
"Brak wyraźnego ujawnienia modelu płatności oraz pełnego kosztu, jaki użytkownik poniesie przed i po zakupie
Brak jasnego i wyraźnego ujawnienia wszystkich powiązanych warunków przed i po zakupie
Obiecujące produkty lub oferty promocyjne, które nie są dostępne dla użytkowników
Składanie fałszywych oświadczeń dotyczących Twojej tożsamości, kwalifikacji lub promowanego produktu (np. Fałszywe twierdzenie, że jest certyfikowanym sprzedawcą lub używanie nazwy marki w celu promowania innego produktu)
Używanie fałszywych oświadczeń lub oświadczeń, które kuszą użytkownika nieprawdopodobnym wynikiem (nawet jeśli taki wynik jest możliwy), jako prawdopodobny wynik, którego użytkownik może się spodziewać
Fałszywe sugerowanie przynależności lub poparcia przez inną osobę, organizację, produkt lub usługę ”
Oficjalne oświadczenie Google:
„Używamy zautomatyzowanych systemów, aby zapewnić konsumentom dokładne informacje o cenach od naszych sprzedawców. Czasami prowadzi to do tego, że sprzedawcy widzą porzucone wózki w wyniku testowania przez nasz system, czy wyświetlana cena odpowiada cenie w kasie. ”
Oto fakty na temat Google Bota i koszyków:
Google nie dodaje produktów do koszyków losowych sprzedawców.
Google testuje i dodaje produkty do koszyków handlowców, którzy uczestniczą w usługach Google dotyczących zakupów, handlowców i reklam handlowych.
Każdy sprzedawca, który uczestniczy w tych programach Google, wyraża zgodę na tego rodzaju indeksowanie, ponieważ wymagana jest zgoda na udział.
Zaciekawił Cię ten artykuł? Kliknij:
www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com