• Bartosz Piasecki

Google Bot - co robi w Twoim koszyku?

Google Bot może dodawać produkty do koszyków w sklepach internetowych!


Wbrew powszechnym opiniom na ten temat Google nie indeksuje i nie dodaje produktów do losowych koszyków, tylko wybranych sprzedawców - to jest potwierdzony fakt.


To, co naprawdę się dzieje, polega na tym, że sprzedawcy biorący udział w Zakupach Google (lub zaplecze Google dla sprzedawców Merchant Center i reklam produktowych) zgadzają się na indeksowanie swoich witryn, w tym koszyka.



Zgodnie z warunkami usługi Merchant Center :

„Jeśli przesyłana treść zawiera adresy URL lub podobną zawartość, przyznajesz Google prawo dostępu, indeksowania, buforowania lub indeksowania adresów URL i treści dostępnych za pośrednictwem takich adresów URL lub dowolnej ich części. Na przykład Google może wykorzystywać zautomatyzowany program do pobierania i analizowania witryn powiązanych z takimi adresami URL. ”

Celem tego jest utrzymanie w Zakupach Google wiarygodnego miejsca, w którym konsumenci mogą robić zakupy, eliminując złych sprzedawców.


Oprócz indeksowania koszyka na zakupy Google wymaga także od sprzedawców uczestniczących w programie, aby umożliwić Google indeksowanie ich stron docelowych zakupów.


Zablokowanie Google od stron docelowych za pomocą pliku robots.txt może spowodować odrzucenie tej strony zakupów w przypadku reklam w Zakupach Google i ich Merchant Center, zgodnie ze stronami pomocy Google .

„Użytkownicy oczekują, że informacje na stronach docelowych są zgodne z informacjami wyświetlanymi w reklamach produktowych. Aby zapewnić bezproblemową obsługę, przeprowadzamy automatyczne kontrole jakości i zasad na stronach docelowych produktów. Te kontrole wymagają od nas pobrania stron docelowych za pomocą systemu indeksowania Google ”.

Przykłady problemów sprawdzanych przez Google:

  • "Brak wyraźnego ujawnienia modelu płatności oraz pełnego kosztu, jaki użytkownik poniesie przed i po zakupie

  • Brak jasnego i wyraźnego ujawnienia wszystkich powiązanych warunków przed i po zakupie

  • Obiecujące produkty lub oferty promocyjne, które nie są dostępne dla użytkowników

  • Składanie fałszywych oświadczeń dotyczących Twojej tożsamości, kwalifikacji lub promowanego produktu (np. Fałszywe twierdzenie, że jest certyfikowanym sprzedawcą lub używanie nazwy marki w celu promowania innego produktu)

  • Używanie fałszywych oświadczeń lub oświadczeń, które kuszą użytkownika nieprawdopodobnym wynikiem (nawet jeśli taki wynik jest możliwy), jako prawdopodobny wynik, którego użytkownik może się spodziewać

  • Fałszywe sugerowanie przynależności lub poparcia przez inną osobę, organizację, produkt lub usługę ”

Oficjalne oświadczenie Google:

„Używamy zautomatyzowanych systemów, aby zapewnić konsumentom dokładne informacje o cenach od naszych sprzedawców. Czasami prowadzi to do tego, że sprzedawcy widzą porzucone wózki w wyniku testowania przez nasz system, czy wyświetlana cena odpowiada cenie w kasie. ”

Oto fakty na temat Google Bota i koszyków:

  • Google nie dodaje produktów do koszyków losowych sprzedawców.

  • Google testuje i dodaje produkty do koszyków handlowców, którzy uczestniczą w usługach Google dotyczących zakupów, handlowców i reklam handlowych.

  • Każdy sprzedawca, który uczestniczy w tych programach Google, wyraża zgodę na tego rodzaju indeksowanie, ponieważ wymagana jest zgoda na udział.


Zaciekawił Cię ten artykuł? Kliknij:

www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


19 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO