• Patryk Kowalski

Dlaczego Twoja strona nie zbiera dobrych opinii? - 5 faktów

W cyfrowej erze nie wystarczy po prostu założyć stronę internetową. Twoja strona musi być atrakcyjna i funkcjonalna, aby przyciągać odwiedzających.


W rzeczywistości Google ma obsesję na punkcie doświadczenia użytkownika (znanego również jako UX). Jeśli nie potraktujesz tego priorytetowo w swoim marketingu internetowym, możesz zauważyć negatywny wpływ na rankingi wyszukiwania. Jeśli Twoim celem jest poprawa SEO i zwiększenie liczby konwersji, musisz zrobić wszystko, co w Twojej mocy, aby zapobiec złemu korzystaniu z interfejsu użytkownika. Jeśli którykolwiek z poniższych faktów brzmi znajomo, prawdopodobnie będziesz musiał zatrudnić Specjalistów od stron internetowych, np. Agencję SEOmotive.pl :)




1. Nieatrakcyjny wygląd


Jednym z głównych grzechów UX jest przepełnienie, brzydka i / lub przestarzałe schematy stron internetowych. Niezgrabny układ, strony wypełnione banerami reklamowymi, natrętne animowane elementy, automatycznie odtwarzane filmy lub muzyka, zbyt duże obrazy lub celowo przytłaczający tekst - wszystko to może zrujnować każdą okazję, by zrobić wrażenie na odwiedzających. Wszystkie te elementy mówią, że utknąłeś w latach 90. i nie masz pojęcia, co robisz.


W rzeczywistości do 90% użytkowników twierdzi, że przestanie wchodzić w interakcję ze stroną internetową, jeśli uzna, że jest ona nieczytelna. Co więcej, w przyszłości będą oni mniej skłonni zaufać Twojej firmie. Twoja strona powinna być profesjonalna, "czysta" i atrakcyjna, a jednocześnie wspierać przekaz Twojej marki.


2. Wolna prędkość ładowania


Estetyka Twojej witryny jest niezwykle ważna, ale tak samo ważna jest jej wydajność. Jeśli Twoja witryna nawet się nie załaduje, użytkownicy nie będą w stanie docenić Twojej Firmy. W rzeczywistości prawdopodobnie całkowicie zrezygnują z Ciebie. Około 47% internautów uważa, że ​​załadowanie strony nie powinno zająć więcej niż dwie sekundy. Co więcej, niska prędkość witryny powoduje utratę sprzedaży o 2,6 miliarda dolarów każdego roku.


Być  może wiesz, że wszystkie dobre rzeczy wymagają czasu, ale ci, którzy znajdą twoją witrynę w Internecie, nie będą czekać, aby się o tym przekonać. Jest to niezwykle frustrujące doświadczenie dla użytkowników, którzy znacznie częściej nacisną przycisk Wstecz i znajdą inny zasób. Może to wpłynąć na współczynnik odrzuceń i pozycję w rankingu jako całości, szczególnie jeśli brakuje innych aspektów komfortu użytkowania.


3. Irytujące wyskakujące okienka


Chociaż wyskakujące reklamy i powiadomienia bardzo się zmieniły w ciągu ostatnich kilku dziesięcioleci, nie stały się mniej natrętne. Reklamy z automatycznym odtwarzaniem muzyki, rejestracje na liście mailingowej, okna „pokaż powiadomienie” i inne celowo mylące taktyki  mogą  powodować więcej przypadkowych kliknięć i rejestracji… ale sprawią, że odwiedzający będą gorzej postrzegać taką stronę?


Google podejmuje działania w celu ukarania niektórych witryn, które nadużywają tych agresywnych taktyk, ale nadal są one powszechnie stosowane przez wszelkiego rodzaju firmy. W czasach, gdy wychodzące oferty marketingowe i sprzedażowe są postrzegane jako dość podejrzane, najlepiej jest tu lekko przystopować. Upewnij się, że żadna z używanych przez Ciebie technik nie narusza wytycznych Google i upewnij się, że nic, co robisz, nie może być obciążające dla tych, którzy natkną się na Twoją witrynę. Jeśli skupisz się na dostarczaniu bardziej trafnych treści, prawdopodobnie zbudujesz swoje rankingi i reputację marki bez konieczności uciekania się do desperacji.


4. Myląca nawigacja


Posiadanie atrakcyjnej, funkcjonalnej strony internetowej jest koniecznością ale aby zostać uznanym za użytecznego, odwiedzający muszą znaleźć to, czego szukają. Nie jest to możliwe, gdy nawigacja jest niejasna. Jeśli pominąłeś najpopularniejsze strony docelowe (i linki do nich), takie jak wyszukiwanie, wsparcie, kontakt, informacje lub dane logowania, użytkownicy prawdopodobnie nawet nie będą się tym przejmować. Skreślą cię jako nieprofesjonalnego i będą szukać gdzie indziej tego, czego potrzebują.


Nie tylko musisz  mieć  te elementy, ale musisz je umieścić tam, gdzie mają one sens. Pasek nawigacyjny nie powinien być ostry i niedostępny. Powinien być łatwy do zrozumienia, a elementy powinny być umieszczone dokładnie tam, gdzie użytkownicy tego oczekują. Nawigacja witryny powinna prowadzić użytkowników do miejsca, w którym chcą się udać. Nie powinno się im utrudniać dotarcia tam gdzie chcą. Potrzebujesz paska wyszukiwania, rozwijanych menu, które mają sens i intuicyjnych komponentów, które są całkowicie przyjazne dla użytkownika, aby odnieść sukces w świecie online.


5. Nieodpowiedni projekt


Twój projekt musi imponować swoim wyglądem i funkcjonalnością. Musi to również zrobić bez względu na to, jakiego urządzenia używa się do jego wyświetlenia. W przeszłości oznaczało to posiadanie wersji witryny dostosowanej do urządzeń mobilnych. Teraz oznacza wybranie responsywnego projektowania stron internetowych, które można automatycznie dostosować, aby zapewnić takie same wrażenia na dowolnym urządzeniu.


Zasadniczo witryna musi działać równie płynnie i zapewniać te same informacje, niezależnie od tego, czy jest dostępna na komputerze stacjonarnym czy smartfonie. Przy tak dużej liczbie internautów przechodzących teraz do stron internetowych za pomocą urządzeń mobilnych, nigdy nie było tak ważne, aby mieć pewność, że projekt Twojej strony jest wystarczająco dobry.


Pamiętaj - to, że masz już osobną witrynę mobilną, nie oznacza, że ​​wszystko jest ok.


Responsywne projektowanie jest w rzeczywistości lepsze, ponieważ oferuje dokładnie takie same wrażenia niezależnie od urządzenia (zamiast oferować coś innego dla użytkowników mobilnych i komputerów stacjonarnych). Nawet jeśli tekst i grafika są zasadniczo takie same w obu wersjach, może to nie wystarczyć do przekonania użytkowników mobilnych do pozostania. Zazwyczaj mobilne wersje stron internetowych są zupełnie puste i nie zapewniają podobnych wrażeń. Może to być frustrujące dla odwiedzających oraz dla Google. Jeśli więc chcesz poprawić swoje SEO i ogólną stylistykę, szybko zareaguj i napisz do nas: www.SEOmotive.pl/kontakt




Dlaczego UX ma tak duże znaczenie?

Doświadczenie użytkownika sprowadza się do właściwego myślenia o marketingu. Bez niego budujesz kawałek ściany przed swoją firmą. Użytkownicy nie mogą uzyskać dostępu do żądanych informacji, jeśli nie sprawią, że będzie to dla nich przyjemne lub łatwe. Jeśli idziesz ulicą i natkniesz się na biznes z barierą z przodu, która powstrzymuje cię przed wejściem do środka, prawdopodobnie nie zawracałbyś sobie głowy próbą znalezienia innej drogi; po prostu idziesz dalej i znajdujesz inną firmę z otwartymi drzwiami.


Kiedy Twoja witryna nie ma doskonałej nawigacji, dosłownie dajesz klientom uzasadniony powód do skorzystania z konkurencji . Zamiast otwierać im drzwi i zapewnić im wszystko, czego potrzebują, wysyłasz podprogową wiadomość, że nie dbasz o swoich klientów i że nie powinni zawracać sobie głowy próbą współpracy z Tobą. Czy tak naprawdę chcesz się komunikować? Prawdopodobnie nie.


Doświadczenie użytkownika zawsze miało do pewnego stopnia znaczenie, ale wcześniejsze trendy w projektowaniu stron internetowych często powodowały, że efektowne funkcje wygrywały z treścią i wygodą. Tak naprawdę już tak nie jest. Projektanci porzucili wiele przereklamowanych komponentów na rzecz prostych, czystych i atrakcyjnych układów, które mogą pomóc użytkownikowi w zlokalizowaniu tego, czego potrzebują. Nie oznacza to jednak, że twoja strona internetowa nie powinna zaimponować na pierwszy rzut oka. Oznacza to po prostu, że  wygląd  Twojej witryny nie jest jedyny, co się liczy - dla odwiedzających lub dla Google.


Twoja tożsamość wizualna zawsze będzie ważna, ale nie może mieć pierwszeństwa przed jakością interakcji użytkowników z Twoją witryną. Idealnie, musisz połączyć te dwa pomysły, aby stworzyć stronę internetową, która będzie zarówno atrakcyjna, jak i funkcjonalna. Nie możesz mieć jednego bez drugiego i oczekiwać, że stworzysz udaną obecność w sieci. Dlatego niezbędna jest współpraca z projektantami, którzy rozumieją znaczenie UX.


Jeśli chcesz przenieść swoją witrynę na wyższy poziom i poprawić swoją obecność w Internecie, jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc. Aby uzyskać więcej informacji na temat naszych usług projektowania stron internetowych, skontaktuj się z nami już dziś.


www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


29 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO