• Paweł Siadaczka

Dlaczego SEO ma znaczenie?

Aktualizacja: 19 kwi 2019


Co sekundę 40 000 osób szuka czegoś w Google. To 3,5 miliarda wyszukiwań każdego dnia. Niezależnie od tego, czy piszesz bloga, jesteś właścicielem restauracji, czy sprzedajesz buty, chcesz, aby Twoja witryna była wyświetlana na niektórych z tych wyszukiwań! Oznacza to, że SEO powinno być integralną częścią twojego planu marketingowego.


SEO jest szczególnie ważne dla witryn e-commerce. Według corocznej ankiety przeprowadzonej przez UPS konsumenci robili więcej zakupów w Internecie niż w sklepach fizycznych w 2016 r. - a 44% konsumentów kupowało bezpośrednio ze swoich telefonów. Nawet ci konsumenci, którzy dokonali zakupu osobiście, częściej najpierw sprawdzali go w internecie od konsumentów, którzy tego nie robili.




SEOmotive - Chociaż Google z pewnością nie jest jedyną wyszukiwarką, jest ona zdecydowanie największa - kiedy się do niej odnosimy, pamiętaj, że włączamy również inne wyszukiwarki.

Pomagamy Twoim Klientom znaleźć Cię w Google!

Celem SEO jest pomóc wyszukiwarkom zrozumieć, o czym jest Twoja witryna, aby mogły polecić ją internautom, którzy uznają ją za przydatną. Pomyśl o Google jako o usłudze kojarzenia. W oparciu o kilka słów kluczowych wyszukiwarki starają się zrozumieć intencje użytkowników i wyświetlić strony internetowe, które najlepiej rozwiążą ich problem i odpowiedzą na ich pytanie lub zaoferują to, czego szukają.


Jako właściciel witryny musisz pomóc Google zrozumieć, kiedy wyświetlić właśnie Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania. Dzięki SEO możesz również pomóc wyszukiwarkom rozróżnić, co oferujesz i dlaczego jesteś renomowanym źródłem oferującym informacje, które odwiedzający docenią. Stworzenie dobrze napisanej treści i dodanie odpowiednich linków do Twojej witryny pomoże Google powiązać Twoją witrynę z wyszukiwanymi hasłami, używanymi przez użytkowników do wyszukiwania witryn takich jak Twoja. Jeśli zrobisz to dobrze, Google będzie w stanie dopasować Twoją witrynę do Twoich klientów. Innymi słowy, pomogą Twoim klientom znaleźć właśnie Ciebie!


Wyobraźmy sobie, że ktoś szuka francuskiego nauczyciela w swoim mieście - a tak się składa, że ​​jesteś tutejszym francuskim nauczycielem. Google chce pomóc temu użytkownikowi znaleźć Ciebie, nawet jeśli jesteś małą, jednoosobową firmą. Być może uważasz, że Twoja strona jest igłą w stogu siana, ale jeśli poświęcisz czas na pisanie nowych treści i promowanie swojej firmy online, możesz pomóc wyszukiwarkom zrozumieć, o czym jest Twoja witryna i udowodnić, że jest ona wysokiej jakości. Z czasem Google zacznie wyświetlać Twoją witrynę wyżej na odpowiednich stronach wyników wyszukiwania (znanych również jako SERP) - a to ma ogromną moc!


Co to oznacza dla Ciebie?

Aby być "aktualnym" na dzisiejszym rynku, musisz być cały czas online. Już podczas tworzenia strony internetowej pierwszym krokiem powinno być zaplanowanie strategii, w taki sposób, by Twoja witryna pojawiła się w Google, bo jak zapewne wiesz, Google może w znaczący sposób pomóc Twojej firmie. Na tym właśnie polega SEO. Najważniejsze jest to, że jeśli chcesz, aby nowi klienci lub czytelnicy znaleźli Twoją oszałamiającą stronę, musisz zainwestować trochę czasu (i pieniędzy) w SEO.


Ustal rozsądne oczekiwania.

Zanim wyruszysz w swoją podróż po świecie SEO, ważne jest ustalenie rozsądnych oczekiwań. Podążanie za wskazówkami zawartymi w tym przewodniku z pewnością zwiększy Twoje szanse na znalezienie się w Internecie, ale nie możemy zagwarantować Ci miejsca w Google.


Na wszystkich rynkach, z wyjątkiem najmniej konkurencyjnych, zwiększenie rankingu witryny wymaga dużo czasu, cierpliwości, a czasem pieniędzy - niektóre firmy nawet zatrudniają profesjonalnego eksperta ds. SEO (na przykład takich ja my w SEOmotive :) ). Każdy właściciel firmy wie, że czas i pieniądze to ograniczone zasoby. Aby określić, ile zainwestować w strategię SEO, rozważ potencjalne korzyści, które możesz zyskać dzięki zwiększeniu ruchu w sieci i ile czasu lub pieniędzy będziesz musiał zainwestować, aby uzyskać ten ruch. Czy Twoja firma opiera się na sprzedaży lub promocji online? Ile korzyści odniosłaby firma wydająca tyle samo czasu i pieniędzy na tradycyjną reklamę lub doradztwo public relations? Gdzie otrzymasz najlepszy zwrot z każdej zainwestowanej złotówki?


Musisz wiedzieć, że wysokie notowania wymagają ciągłej pracy, a zwrot z inwestycji czasu i pieniędzy - efekty w pozycjonowaniu wzrastają z czasem. Wyświetlenie witryny w wynikach wyszukiwania jest o wiele trudniejsze, gdy masz nową, nieznaną witrynę. Gdy Twoja witryna jest godna zaufania i otrzymuje dużo ruchu organicznego, jej utrzymanie jest stosunkowo łatwe.


Moc organicznego wyszukiwania

Gdy użytkownicy szukają informacji w Google, wyświetlane są dwa rodzaje wyników: organiczne i płatne. Płatne wyniki to reklamy - firmy płacą za wyświetlanie swoich witryn w SERP dla niektórych zapytań. Wyniki organiczne są określane przez wyszukiwarki. Są to witryny, które według Google są najbardziej odpowiednie dla zapytania użytkownika. Wyszukiwanie organiczne jest również określane jako „wyszukiwanie naturalne”.


Czy zobaczysz wyniki z dnia na dzień? Absolutnie nie. Organic SEO to absolutnie maraton, a nie sprint. Roboty Google mogą zacząć wyświetlać Twoją witrynę w odpowiednich SERP'ach po wielu tygodniach i miesiącach - a nawet jeśli dobrze sobie poradzisz, będziesz musiał nadal inwestować w SEO, aby utrzymać swoją pozycję. Jednak trzymaj się obranego kursu, ponieważ gdy już przekroczysz ranking Google, zwrot zainwestowanego czasu i pieniędzy jest niewiarygodny.


Według MOZ (najlepsze narzędzie do mierzenia efektywności SEO), na każde kliknięcie płatnego wyniku wyszukiwania przypada 8,5 kliknięć w wyniki organiczne. Im wyższa pozycja, tym większy wpływ na ten współczynnik.

Ekspertów SEO w MOZ sprawdzili również, ze „średnio 71,33% wyszukiwań powoduje organiczne kliknięcie na pierwszej stronie. Strona druga i trzecia otrzymuje tylko 5,59% kliknięć. Tylko na pierwszej stronie pięć pierwszych wyników stanowi 67,60% wszystkich kliknięć, a wyniki od 6 do 10 stanowią tylko 3,73%.

Płatna reklama (PPC)

Jeśli cierpliwość nie jest twoją mocną stroną, możesz również rozważyć inwestowanie w reklamę PPC (skrót od pay-per-click). To jest to, co możemy śmiało nazywać sprintem. Niewątpliwym plusem jest to, że wyniki są natychmiastowe. Zapłać Google pewną kwotę za kliknięcie, a oni od razu umieszczą Twoją witrynę nad serpem, chociaż w sekcji „reklama”. W przeciwieństwie do SEO organicznego, nie ma skumulowanych korzyści z inwestowania w PPC. Jeśli wydajesz pieniądze na kampanię PPC dziś lub jutro, nadal będziesz musiał zainwestować w nią za sześć miesięcy, jeśli chcesz pojawić się w wynikach wyszukiwania. W przeciwieństwie do SEO organicznego, PPC nie oferuje zwiększonej wartości w czasie.


Klucz do SEO: cierpliwość

Poprawa rankingu zajmie trochę czasu. Tak jak wyżej napisałem: Organic SEO to maraton, a nie sprint. Nawet najlepsi eksperci SEO na świecie nie mogą włamać się do algorytmów Google i magicznie sprawić, że Twoja witryna pojawi się jako pierwsza dla danej frazy wyszukiwania natychmiast. Wymaga czasu, aby boty indeksowały strony, odnotowywały nowe linki i zwiększały ruch, a także zaczęły umieszczać witrynę wyżej w SERP.

SEO zawsze nagradza starannego i cierpliwego webmastera. Ta nieuchwytna pierwsza strona jest dostępna, jeśli znajdziesz odpowiednie frazy wyszukiwania. Strony internetowe małych firm mogą przewyższyć konkurencję, jeśli ich właściciele są gotowi poświęcić swój czas, energię oraz środki pieniężne.


Chcesz dowiedzieć się więcej o wynikach wyszukiwania i jak działają wyszukiwarki? Już niebawem w kolejnych artykułach.


Czytaj dalej: Rodzaje wyników wyszukiwania

www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


67 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO