• Patryk Kowalski

Dlaczego blogowanie ma znaczenie dla SEO?

W tym artykule przyjrzymy się, dlaczego blogowanie jest dobre dla SEO i jak możesz go użyć, aby poprawić swoje pozycje w Google.


Podczas pozycjonowania stron internetowych musisz mieć na uwadze, że Google zwykle preferuje witryny z dobrze napisaną, często aktualizowaną treścią - blog pomaga spełnić ten wymóg. Możesz dodać nowy wpis na blogu każdego dnia, tygodnia lub miesiąca, aby poinformować odbiorców i wyszukiwarki, że jesteś na topie! Blogi są również doskonałym miejscem do stosowania niszowych słów kluczowych, które mogą być trudniejsze do dodania do podstron Twojej witryny, ale mogą pomóc Ci połączyć się z określonymi segmentami rynku i zwiększyć ruch. 


Planuj naprzód

Poszukaj innych blogów

Przeprowadź badania rynku, aby zobaczyć, o czym piszą Twoi najlepsi konkurenci i ludzie w Twojej branży. Wyszukaj je, wpisując słowa kluczowe w Google wraz ze słowem „blog”. Na przykład, jeśli jesteś osobistym stylistą, możesz wyszukać „blog modowy”. Możesz także spojrzeć na media społecznościowe konkurentów i sprawdzić, jakie rodzaje wpisów na blogu mają najwięcej akcji, polubień i komentarzy. 


Ustaw cele i zdefiniuj tematy

Zdefiniuj cel swojego bloga - czy ma promować Twoje produkty lub usługi, zdobyć wiedzę specjalistyczną, czy po prostu pomaga dotrzeć do docelowych odbiorców?Określenie celów pomoże Ci zdecydować, które tematy bloga pomogą Ci je osiągnąć. 

Wybierz tematy na podstawie słów kluczowych. Spróbuj umieścić słowo kluczowe w tytule każdego posta na blogu. Możesz wybrać tematy, które "popchną" Twoje najważniejsze słowa kluczowe lub spróbuj dotrzeć do bardziej niszowych odbiorców, koncentrując się na słowach kluczowych, których nie byłeś w stanie wykorzystać w głównej treści Twojej witryny (np. nowe trendy w sandałach, ekologiczne produkty do włosów, itp.).

Inną strategią jest napisanie serii postów typu „How To”. Zastanów się, jakie pytania mogą zadać Twoi potencjalni klienci i wskaż na nie odpowiedzi. Każdy artykuł powinien koncentrować się na uczeniu czytelników czegoś konkretnego (np. „Jak przygotować garderobę na lato”, „Jak skrócić poranną rutynę do 15 minut” lub „Jak kupować markowe ubrania z ograniczonym budżetem”, itp.). 


Utwórz plan treści

Napisz listę tematów, szkiców i dat publikacji (celuj co tydzień, co dwa tygodnie lub co miesiąc - im częściej, tym lepiej). Pamiętaj, że nie wszystkie posty muszą zawierać mnóstwo słów - nawet jeśli jest to tylko film lub zdjęcie, to i tak się liczy. Ponadto zmiana stylu swoich postów może pomóc w przyciągnięciu różnych segmentów rynku docelowego. 

Jakie zalety ma utworzenie planu blogowania?

1) Będziesz regularnie tworzyć treści;

2) Nie musisz za każdym razem wymyślać tematów;

3) Twoje wiadomości pozostaną skoncentrowane i spójne. 


Najlepsze porady dotyczące pisania blogów


1. Napisz angażującą treść

Chociaż Twoje posty powinny być przyjazne dla SEO, muszą również być przyjemne do czytania. Zachowaj zaangażowanie czytelników pisząc o interesujących, tematycznych zagadnieniach. Wyszukiwarki sprawdzają, jak długo ludzie spędzają na twoich postach i dłuższy czas na stronie oznacza "punkty bonusowe" od Google!


2. Spraw, aby posty były czytelne

Przyciągnij uwagę ludzi nagłówkami, podtytułami, punktorami, listami i krótkimi akapitami. Dzięki temu Twoje posty będą super czytelne i łatwe do nawigowania - zwłaszcza dla czytelników na urządzeniach mobilnych. Podziel treść i staraj się unikać fragmentów tekstu o długości przekraczającej 3-4 zdania. 


3. Słowa kluczowe w niszach docelowych

Wybierz określone słowa kluczowe dla każdego posta na blogu i scal je z zawartością, a także unikatowymi metatagami i fragmentem postu. Naturalnie dodawaj słowa kluczowe i unikaj ich nadmiernego natężenia.


4. Użyj tagów i kategorii

Tagi i kategorie pomagają uporządkować posty, dzięki czemu czytelnicy mogą łatwo przeglądać Twoje treści i znajdować artykuły, które najbardziej ich interesują. Używaj tagów do grupowania postów według określonych warunków (poziom mikro) i kategorii, aby podzielić swojego bloga na szersze terminy (poziom makro). Przykłady tagów: letnie style, fryzury, tanie zakupy Przykłady kategorii: inspiracja, piękno, stroje.


5. Dodaj linki:

Dołącz wiele hiperłączy do innych stron i postów w swojej witrynie. Linki te utrzymują czytelników w witrynie dłużej i dają im możliwość zdobycia wiedzy na temat interesujących ich tematów. Ponadto pomagają Google łatwo zrozumieć Twoje treści. 


Szybkie porady SEO dla Twojego bloga

Twój Cel, to co najmniej 300-700 słów na post. Chociaż raz w miesiącu napisz ponad 1000 słów. Dodaj sekcję komentarzy i przyciski udostępniania społecznościowego na swoim blogu. Napisz tekst alternatywny (alty) bogaty w słowa kluczowe dla wszystkich swoich zdjęć. Kończ każdy post wezwaniem do działania, które zachęca czytelników do zrobienia czegoś, bez względu na to, czy przeczyta innego postu na blogu, dodania komentarza lub prośbę o kontakt e-mail za pośrednictwem formularza kontaktowego. Ustaw przyjazny dla SEO adres URL. Jest to jedna z pierwszych rzeczy, na które patrzy Google, dlatego adres URL powinien jasno opisywać Twój post i zawierać co najmniej jedno słowo kluczowe. (np. www.dajsieznalezc.pl/blog-seomotive/porady-dla-poczatkujacych-pozycjonerow ). 


Zawsze pisz

A teraz niekonwencjonalna rada: Twój blog nie musi być idealny.

Chociaż chcesz, aby Twoje posty były idealne i 100 razy sprawdzone pod kątem pisowni przed ich opublikowaniem, nie pozwól, aby obsesja na punkcie szczegółów uniemożliwiła ich publikację. Jest to największy bloker, który powstrzymuje ludzi od regularnego blogowania. Publikowanie trzech gotowych w 95% postów jest cenniejsze niż nie publikowanie niczego. Pamiętaj o tym podczas pisania bloga.


Ode mnie to tyle. :) Jeżeli chcesz, żebym Ci pomógł w pozycjonowaniu Twojej Firmy, skontaktuj się ze mną -> pkowalski@SEOmotive.pl lub biuro@SEOmotive.pl



www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com




29 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO