• Bartosz Piasecki

Czy hosting witryn internetowych ma znaczenie dla SEO?

Wiele dyskusji na temat wdrażania SEO koncentruje się na treści i budowaniu linków.


Niewielu właścicieli małych firm myśli o tym, jak podstawowy wybór, taki jak wybrana przez nich firma hostingowa, może wpłynąć na ich SEO w dłuższej perspektywie. I chociaż wybór lepszej firmy hostingowej nie gwarantuje, że Twoja pozycja organiczna będzie korzystna, wybór niewłaściwej z pewnością będzie miał negatywny wpływ.


W tym poście omówimy główne opcje hostingu internetowego i dowiemy się więcej o ich działaniu. Następnie szczegółowo wyjaśnimy, jak wybór hostingu może wpłynąć na SEO.

Hosting współdzielony vs. Hosting VPS

Współdzielone usługi hostingowe, zwykle wybierane przez użytkowników do ich osobistych blogów lub pierwszych witryn internetowych, oferują miejsce na jednym serwerze i zasoby do wykorzystania przez wiele witryn internetowych.

Gdy serwer, na którym znajduje się Twoja witryna, jest używany przez setki lub tysiące innych witryn, prawdopodobnie ucierpi na tym wydajność Twojej witryny. Jednak wydajność witryny internetowej w dowolnym środowisku zależy również od ilości i rodzaju dodawanej do niej treści, liczby odwiedzających itd.

Główną zaletą i powodem, dla którego tak wiele kwitnących firm wybiera współdzielone usługi hostingowe, jest cena.

Udostępniane usługi hostingu witryn internetowych są bardzo przystępne cenowo, co jest wielką zaletą. Ta opcja jest idealna podczas testowania lub gdy po raz pierwszy zaczynasz budować swoją obecność w Internecie. Jeśli jednak zamierzasz przesyłać ruch za pośrednictwem płatnych reklam lub inwestujesz czas i pieniądze w SEO, najlepiej rozważyć rozwiązania hostingowe VPS.

Hosting VPS to skrót od hostingu „Virtual Private Server” - chociaż nadal możesz udostępniać serwer hostingowy innym klientom, możesz zarezerwować pamięć i miejsce, za które płacisz.

Oznacza to, że prawdopodobnie doświadczysz słabej wydajności witryny tylko wtedy, gdy nie doceniasz potrzeb swojej witryny lub znacznie zwiększy się ruch. Jeśli zauważysz wzrost potrzeb swojej witryny, zawsze możesz zmienić specyfikacje swojego pakietu hostingowego VPS, aby uwzględnić wzrost.

Jeśli zacząłeś od wspólnej usługi hostingowej, możemy śmiało powiedzieć, że powinieneś przejść na lepszą formę hostingu witryn internetowych w momencie, gdy zdecydujesz, że zamierzasz zarabiać na swojej witrynie.

VPS Hosting vs. Serwer dedykowany vs. Serwer Cloud

Jeśli zdecydowałeś się przejść z hostingu współdzielonego na prywatny, powinieneś wiedzieć, że istnieje wiele opcji dostosowanych do wszystkich rozmiarów i potrzeb firm. Oto, co je od siebie odróżnia i co powinieneś wiedzieć, aby ułatwić tę decyzję. Hosting VPS

Jak przedstawiono wcześniej, hosting VPS oznacza, że ​​możesz zdecydować, jak duży będzie Twój udział w serwerze. Kupując hosting VPS, wybierasz określoną konfigurację pamięci RAM, przepustowość, moc obliczeniową itp. I masz gwarancję, że nikt inny nie będzie się nakładał na te zasoby.

Istnieje pewna elastyczność, jeśli chodzi o hosting VPS, ale nie przekracza ona skalowalności hostingu w chmurze. Jeśli prowadzisz średnią firmę lub witrynę internetową z przewidywalnymi wzorcami ruchu, VPS jest niedrogi i niezawodny. Korzystając z hiperwizora (menedżera maszyny wirtualnej), można przydzielić zasoby z innych hostowanych witryn internetowych, jeśli Twoja witryna wymaga natychmiastowego przyspieszenia.

Hosting na serwerze dedykowanym

Serwer dedykowany, jak sama nazwa wskazuje, jest przeznaczony wyłącznie dla jednego klienta. Klient otrzymuje dostęp do fizycznego serwera z uzgodnioną specyfikacją. Hosting dedykowany można uznać za naturalne ulepszenie VPS, ale nie jest to jedyna opcja dla firm, które chcą poprawić swoją grę.

Zalety serwera dedykowanego są dość jasne: masz własny serwer, jesteś zrelaksowany pod względem zasobów, jeśli twoja witryna potrzebuje więcej, jesteś jak właściciel rezydencji w świecie online.

Ale oprócz tego, że jest stosunkowo drogi, dedykowany hosting wymaga również wiedzy technicznej do administrowania nim.

Hosting w chmurze

Usługi hostingu w chmurze idą o krok dalej, wykorzystując technologię chmury. Zamiast hostować witrynę internetową na jednym serwerze w centrum danych, dane są rozmieszczane na różnych połączonych ze sobą serwerach.

W ten sposób uzyskujesz dostęp do „maszyny wirtualnej”, która oferuje hosting przy użyciu mocy obliczeniowej kilku maszyn. Ale nawet w przypadku korzystania z chmury publicznej (współdzielonej przez wielu klientów) nie będziesz udostępniać miejsca na dysku ani mocy obliczeniowej innym klientom. Oznacza to lepszą wydajność i unikalne funkcje w przystępnej cenie.

Hosting w chmurze to najlepsza opcja dla stron internetowych z wahaniami ruchu, ponieważ jest w stanie dostosować zasoby w czasie rzeczywistym, zgodnie z Twoimi potrzebami. Jeśli na przykład masz wyprzedaż z okazji Czarnego Piątku, podczas której spodziewasz się wielu klientów, Twój responsywny hosting w chmurze może poświęcić więcej zasobów na Twoją witrynę w miarę wzrostu ruchu.

Jak hosting wpływa na Twoje SEO?

Oczywiste jest, że wspólna usługa hostingowa nie będzie traktować priorytetowo potrzeb Twojej witryny i ograniczy jej wydajność. Awaria witryny internetowej, kiedy najmniej się tego spodziewasz, i powolne reagowanie, gdy ktoś próbuje uzyskać dostęp do Twojej strony, jest bardzo szkodliwe.

Przyjrzyjmy się zmiennym, na które może mieć wpływ wybrana usługa hostingowa.

Szybkość ładowania strony

Powinno być oczywiste, że szybkość ładowania strony jest czynnikiem wpływającym na doświadczenie użytkownika, co wpływa na SEO.

Google wyraźnie stwierdził, że prędkość ładowania strony jest jedną ze zmiennych zawartych w jego algorytmie - priorytetyzuje witryny o dużej szybkości ładowania niż wolniejsze strony internetowe. Chociaż wydajność SEO Twojej witryny zależy od znacznie większej liczby czynników, szybkość ładowania powinna być ściśle monitorowana, ponieważ jest skorelowana ze współczynnikiem odrzuceń.

Wyrób sobie nawyk mierzenia szybkości ładowania witryny. Utrzymuj tę wartość na niskim poziomie, ale rób to zgodnie z potrzebami odwiedzających. Na przykład, jeśli Twoi goście korzystają głównie ze smartfonów, aby uzyskać dostęp do Twojej witryny, jasne jest, że będziesz musiał zoptymalizować swoją stronę pod kątem urządzeń mobilnych.

Czas pracy / przestój

Najważniejszym testem dla hosta internetowego jest przestój. Przestój oznacza, że ​​Twoja witryna zasadniczo uległa awarii i nie jest dostępna.

Jasne jest, że w ogóle nie chcesz, żeby tak się stało, prawda? Chociaż żadna witryna internetowa nie jest w 100% chroniona przed przestojami, niska jakość hostingu jest główną przyczyną poważnych problemów z dostępnością witryn internetowych. Twój dostawca usług hostingowych prawdopodobnie nie powiadomi Cię o żadnym problemie, a Twoim zadaniem jest zauważyć niepokojące wydłużenie czasu przestoju.

Jeśli przyczyną przestoju jest słaba wydajność dostawcy usług hostingowych, natychmiast go zmień. Nawet jeśli właśnie zapisałeś się na długoterminowy plan u dostawcy, powiedzmy, utrata kilkuset dolarów to nadal mniej niż to, co możesz stracić w dłuższej perspektywie z powodu słabego SEO i mniejszej wiarygodności Twojej witryny z powodu do częstych awarii.

Jeśli chodzi o przestoje, usługi hostingu w chmurze są bardziej niezawodne, ponieważ używają wielu serwerów do hostowania danych, tworząc ich kopie zapasowe. To znacznie skraca przestoje. Jeśli jeden z serwerów zostanie uderzony przez piorun, inne maszyny mogą przejąć kontrolę i utrzymać witrynę online.

Bezpieczny hosting internetowy

Bezpieczeństwo Twojego hosta internetowego jest ogólnie bardzo ważne i przełoży się na wyniki SEO. Ceny różnych usług hostingowych będą się różnić w zależności od jakości usługi. Innymi słowy, nawet wybierając VPS, powiedzmy, jeśli jakość usługi hostingowej jest niska, nie będziesz mieć takiego poziomu bezpieczeństwa, jakiego potrzebujesz.

Algorytm wyszukiwania Google ma na celu oferowanie użytkownikom online najlepszych, najszybszych, najtrafniejszych i najbezpieczniejszych wyników wyszukiwania dla ich zapytań. Jeśli Twoja witryna zostanie oznaczona jako niezabezpieczona, możesz się założyć, że ucierpi z tego powodu SEO. Można podjąć kilka środków, aby temu zapobiec, na przykład przejść na HTTPS i wybrać usługę hostingu witryn internetowych, która zawiera w pakiecie plan bezpieczeństwa.

Lokalizacja serwera

Jeśli chodzi o lokalizację danych Twojej witryny, Google nadaje priorytet witrynom najbliższym osobie wyszukującej. Jeśli masz lokalną firmę, zdecydowanie zalecamy przeglądanie pobliskich firm hostingowych dla Twojej witryny.

Wybrana usługa hostingowa może mieć duży wpływ na SEO.


10 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO