• Bartosz Piasecki

Call to Action - 7 skutecznych zasad

Co to jest Call to Action (wezwanie do działania) w marketingu?


W marketingu wezwanie do działania jest częścią reklamy, która mówi docelowym odbiorcom, co powinni robić, gdy klikną na reklamę i dotrą do witryny lub strony docelowej.


Najprostszym przykładem wezwania do działania jest wszystkim znane „Kup teraz!


Im więcej informacji przekażesz potencjalnym klientom w wezwaniu do działania, tym lepiej dla wszystkich zaangażowanych stron. Możesz poinformować odbiorców, czego mogą się spodziewać, gdy klikną Twoją reklamę, i możesz pomóc odwieść niewłaściwych użytkowników od klikania za pomocą jasnego i bezpośredniego komunikatu. Chociaż ważne jest również, aby zrozumieć, na jakie zwroty branżowe lub komunikaty Twoi potencjalni klienci dobrze zareagowaliby , poniższe wskazówki dotyczące wezwań do działania są równie cenne.


1. Użyj silnego czasownika


Chodzi o to, aby Twoje wezwanie do działania było jasne i zwięzłe. Nie masz zbyt wiele miejsca w reklamie, aby przekazać swój punkt widzenia, a limit znaków wynosi 35 znaków na linię tekstu (Google Ads), dlatego ważne jest, aby przejść od razu do sedna. Poinformuj odbiorców dokładnie, co chcesz, aby zrobili, i nie wahaj się - rozpocznij wezwanie do działania od pożądanej akcji.

  • Prowadzisz witrynę e-commerce? Rozpocznij wezwanie do działania słowami takimi jak „kup”, „kup teraz” lub „zamów dzisiaj”

  • Promujesz biuletyn lub poradnik? Rozpocznij wezwanie do działania słowami takimi jak „pobierz” lub „subskrybuj”

  • Chcesz, aby ktoś poprosił o dodatkowe informacje? Spróbuj „wypełnij formularz…” lub „dowiedz się, jak…”

Wróćmy do przykładu z poradnikiem. Jeśli jesteś agencją marketingową promującą Twoje najnowsze wskazówki i spostrzeżenia, chcesz mieć pewność, że Twoi odbiorcy dokładnie wiedzą, jak uzyskać dostęp do tego poradnika.


Jeśli w wezwaniu do działania znajduje się coś w rodzaju „Nasz najnowszy poradnik jest dostępny”, możesz nie uzyskać dobrego współczynnika klikalności, ponieważ ludzie mogą nie być pewni, czego mogą się spodziewać. Wezwanie do działania, np. „Pobierz nasz białą poradnik już dziś!” jest dużo bardziej bezpośrednie i zawiera więcej informacji, co powinno poprawić CTR .


2. Używaj słów, które wywołują emocje lub entuzjazm


Chcesz mieć mocną reakcję ze strony odbiorców w wyniku ich entuzjazmu na Twoją reklamę? Jeśli Twoje wezwanie do działania jest entuzjastyczne, Twoi odbiorcy również będą zachwyceni. Zrób wezwanie do działania typu „kup teraz i uzyskaj 50% zniżki!” - nie tylko zapewniasz im ogromne korzyści, ale kto nie byłby zachwycony, gdyby otrzymał zamówienie za połowę ceny?


Dla kogoś, kto chce zarezerwować wycieczkę z rodziną, wezwanie do działania, takie jak „zaplanuj swoje wymarzone wakacje już dziś!” z pewnością odniesie dobry skutek. Mały, ale skuteczny element to dodanie wykrzyknika na końcu wezwania do działania, aby sprowokować entuzjazm u odbiorcy.


3. Daj widzom powód, dla którego powinni podjąć pożądane działanie


Innymi słowy, co z tego będą mieli? Czy pomoże im to lepiej wykonywać swoją pracę, schudnąć lub zaoszczędzić pieniądze? Będzie to ściśle powiązane z Twoją propozycją?


Dobrym przykładem może być coś w rodzaju „zadzwoń dzisiaj, aby umówić się na bezpłatną konsultację!” Nie tylko określiłeś czynność, którą chcesz, aby użytkownik podjął (zadzwoń dzisiaj), ale także podałeś powód, dla którego powinien to zrobić (bezpłatna konsultacja).


4. Skorzystaj z FOMO


To właściwie jedna z moich ulubionych taktyk, jeśli chodzi o udane wezwanie do działania. Strach przed przegapieniem, zwany inaczej FOMO , jest niezwykle skutecznym czynnikiem motywującym. Kiedy ludzie myślą, że mogą stracić okazję, która może się nie powtórzyć, szybko wskoczą za modę.


Jednym z najlepszych zastosowań FOMO w wezwaniu do działania jest wspomnienie o sprzedaży lub promocji, którą prowadzi Twoja firma, a która nie będzie trwać wiecznie.


Prawdopodobnie przez cały czas otrzymujesz e-maile z tego rodzaju wiadomościami, wiem, że tak. Mówię o wiadomościach typu „Kup dzisiaj! Wyprzedaż kończy się w poniedziałek ”, być może podczas trzydniowego weekendu. Lub nawet „kup teraz do wyczerpania zapasów!” w okresie wakacyjnym. Trudno jest zignorować taką podpowiedź, szczególnie w sytuacjach, w których liczy się czas i nie ma co robić (np. W okresie świątecznym). Podobnie jak w przypadku wywoływania entuzjazmu, o którym mówiliśmy wcześniej, wywołanie strachu przed pominięciem z pewnością zapewni Ci dodatkowe kliknięcia.


5. Poznaj swoje urządzenia


Stworzenie zabójczego wezwania do działania jest ważne, to żadna tajemnica. Zachęcam jednak również do rozważenia dostosowania wezwania do działania w oparciu o urządzenie używane przez odbiorców. Google traktuje komputer stacjonarny i tablet jako to samo urządzenie , ponieważ rozmiary ekranu są mniej więcej takie same, a ludzie używają ich do wyszukiwania w podobnych sytuacjach. Przykładem może być osoba siedząca w nocy na kanapie, która widzi w telewizji reklamę produktu, który ją interesuje. Następną rzeczą, którą prawdopodobnie zrobią, będzie chwycenie laptopa lub tabletu i poszukanie dodatkowych informacji o produkcie.


Jednak urządzenia mobilne determinują zwykle inne zachowania użytkowników i zamiary wyszukiwania niż komputery stacjonarne / tablety, dlatego rozsądnie jest dostosować wezwanie do działania na podstawie urządzenia. Użytkownicy, którzy szukają czegoś na komputerze lub tablecie, zazwyczaj nadal szukają informacji i nie są jeszcze gotowi do podjęcia działań. Jednak użytkownicy szukający czegoś na telefonie komórkowym często szukają „ natychmiastowej satysfakcji ” lub szybkich wyników.


Ktoś może iść ulicą, gdy zobaczy reklamę jadącego autobusu, wyciągnąć telefon i szybko wyszukać to, co zobaczył, zanim o tym zapomni. Ich wyszukiwanie prawdopodobnie również zakończy się w telefonie w celu wykonania żądanej czynności, zamiast przeglądania strony internetowej. Radzę utworzyć wezwanie do działania bardziej ukierunkowane na połączenia telefoniczne dla reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. Możesz spróbować na przykład „zadzwoń teraz, aby rozpocząć” lub „zadzwoń do nas dzisiaj, aby uzyskać więcej informacji”, a to powinno pomóc Twojemu odbiorcy docelowemu podjąć działanie, które chcesz, aby podjęli.


Istnieją dwa sposoby na uczynienie tej taktyki jeszcze bardziej skuteczną:

  • Google daje Ci możliwość ustawienia preferencji mobilnych dla Twoich reklam , co pozwala Ci wyznaczyć określone reklamy do wyświetlania tylko w przypadku wyszukiwań przeprowadzonych na urządzeniach przenośnych. Dzięki tej opcji możesz skoncentrować swoje wezwanie do działania na generowaniu większej liczby połączeń telefonicznych.

  • Możesz także włączyć rozszerzenia połączeń , które umożliwiają wyświetlanie numeru telefonu obok reklam. Ta opcja jest dostępna dla wszystkich urządzeń i zdecydowanie zalecamy skorzystanie z niej, ale Google automatycznie dostosowuje sposób wyświetlania rozszerzeń połączeń w wyszukiwarkach mobilnych. Zamiast twojego numeru pojawi się mały przycisk „Zadzwoń”, umożliwiający wybieranie jednym przyciskiem. Jest to tzw . Funkcja Google „ Kliknij, aby połączyć ”.

6. Nie bój się trochę kreatywności


Ważne jest, aby zachować aktualność wezwań do działania, podobnie jak w przypadku tekstu reklamy. Dobry, staroświecki test A / B to świetny sposób na zidentyfikowanie, które wezwania do działania przynoszą kliknięcia, a które nie. Chociaż wypróbowane i prawdziwe wezwania do działania, takie jak te, które już omówiliśmy, są zawsze dobre w użyciu. Tak naprawdę nigdy nie wiesz, jak będą działać na Twoim koncie, dopóki ich nie użyjesz.

PPC to zdecydowanie gra prób i błędów (dlatego może być frustrująca!), a Twoje wezwania do działania nie są wyjątkiem od reguły. Coś może wyglądać świetnie na papierze lub może brzmieć świetnie, gdy poleci Ci to kolega, ale jedyny sposób, aby mieć pewność, że coś będzie działać na Twoim koncie, to przetestowanie tego . Twoja grupa docelowa może nie reagować dobrze na coś, co można by uznać za „pewne wezwanie do działania”, które wystarczy, abyś wyrwał sobie włosy. Polecam nie tylko testowanie różnych wezwań do działania, ale także bycie z nimi kreatywnym. Jeśli Twoi docelowi odbiorcy nie reagują dobrze na Twoje reklamy, równie dobrze możesz spróbować pomyśleć trochę nieszablonowo!



7. Jeśli to możliwe, używaj liczb


My, konsumenci, dobrze reagujemy na dane liczbowe, takie jak ceny, rabaty, promocje, zachęty itp. Pomaga nam to określić, czy warto kupować przedmioty, których desperacko pragniemy, ale prawdopodobnie nie są one niezbędne w życiu codziennym. Więc kiedy nadarzy się okazja, dlaczego nie odwołać się w ten sposób do swojej grupy docelowej?


Zawsze jestem wielkim zwolennikiem umieszczania ogólnych informacji o cenach w tekście reklamy, w tym w wezwaniu do działania. Jeśli użytkownik zobaczy informacje o cenach w Twojej reklamie i zdecyduje się przejść do Twojej witryny, oznacza to, że wiesz, że nadal jest zainteresowany oferowanym produktem lub usługą. Teraz wiesz, że masz wartościowe kliknięcie i zwiększoną szansę na wygenerowanie konwersji. Ale jeśli nie umieścisz w reklamach informacji o cenach, ktoś może przejść do Twojej witryny, podekscytowany Twoimi produktami / usługami, ale potem przestraszyć się ich cenami. Prowadzi to do przerażających zmarnowanych wydatków na koncie, a to Ci na pewno niepotrzebne.


Spróbuj poeksperymentować z informacjami o cenach w wezwaniu do działania, a także z innymi stosownymi danymi liczbowymi, np. „Kup dzisiaj telewizory poniżej 1.000 zł!” - nie tylko pokazuje użytkownikowi, ile zapłacą za telewizor, ale także uderza w element FOMO (całkiem podstępne, co?). Jeśli prowadzisz specjalną promocję na wysyłkę, możesz spróbować na przykład „Zamów do piątku - dostawa następnego dnia”. Może prowadzisz warsztat samochodowy i chcesz zachęcić odbiorców rabatem? Twoje wezwanie do działania może wyglądać mniej więcej tak: „Zarezerwuj już dziś! 15% zniżki na następną wizytę. ”


Wyróżnienie: używaj kiepskiego języka


Nie jest to pierwsza siódemka, ponieważ może być trochę ryzykowna, ale może też być całkiem skuteczna w przyciągnięciu czyjegoś oka. Nie zawsze zalecam próbowanie tego, ponieważ może to być trudne, ale czasami używanie negatywnych słów może zmotywować osobę do zmiany czegoś, czego jest świadoma. Na przykład, gdybym szukał w Google, aby schudnąć i zobaczył wezwanie do działania, takie jak „zakończ dziś swoją głupią dietę”, mógłbym po prostu kliknąć. Jasne, jest to trochę zuchwałe, dlatego zalecam oszczędne stosowanie tej techniki, ale zdecydowanie przykuwa uwagę.


Innym przykładem może być to, że chcę naprawić brązowe plamy na trawniku. Gdybym przeglądał Google i zobaczył reklamę z wezwaniem do działania typu „Twoje podwórko jest do bani, naprawmy to”, nie tylko prawdopodobnie zachichotałbym, ale prawdopodobnie też kliknąłbym - żeby zobaczyć dokładnie, co ta firma zajmująca się ogrodnictwem może dla mnie zrobić .


Dzięki tej technice idziesz po cienkiej linii, ale może się to opłacić.

Czy masz preferowane wezwanie do działania, czy może takie, które zaskoczyło Cię jego skutecznością? A co z takim, o którym miałeś nadzieję, że dobrze się sprawdzi, ale skończył się porażką?


Chcesz wiedzieć jak tworzyć skuteczną reklamę? Napisz do nas już dziś i pozyskuj o 100% więcej Klientów! :)


15 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO