• Paweł Siadaczka

[Badanie]: Jak ludzie korzystają z wyszukiwarki Google?

Amerykańska Agencja BackLinko przeanalizowała 1801 sesji dotyczących zachowań użytkowników Google, aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób ludzie wchodzą w interakcję z nowoczesnymi SERPami Google.


W szczególności zostało zbadane:

  • Ile osób klika reklamy w porównaniu z wynikami organicznymi

  • Odsetek kliknięć prowadzących do witryn lokalnych, wideo i Zakupów Google

  • Średnia długość sesji wyszukiwania

  • Liczba użytkowników, którzy dotarli na dół pierwszej strony

A teraz czas podzielić się wnioskami dot. tego ciekawego badania.


Oto niektóre z kluczowych wniosków:


  • Użytkownicy Google używają jednej z sugestii autouzupełniania Google w 23% przypadków. Osoby, które szukają informacji i wyszukiwań lokalnych, częściej klikały sugestię autouzupełniania niż osoby wyszukujące z zapytaniami komercyjnymi.


  • 50% użytkowników Google klika swój wynik w ciągu 9 sekund od wyszukania. Średni czas potrzebny wyszukiwarce Google na kliknięcie czegoś to 14,6 sekundy.


  • Tylko 9% osób wyszukujących w Google trafia na dół pierwszej strony wyników wyszukiwania.


  • 15% użytkowników zmienia początkowe wyszukiwane hasło. Sugeruje to, że Google zwykle wyświetla bardzo trafne wyniki. Albo że użytkownicy Google są biegli w doborze właściwego słowa kluczowego za pierwszym razem.


  • Tylko 17% użytkowników wróciło do wyników wyszukiwania po kliknięciu wyniku. Tylko 5% użytkowników odbija się więcej niż raz dla tego samego zapytania.


  • Większość (59%) użytkowników Google odwiedza pojedynczą stronę podczas sesji wyszukiwania. Tylko 6% musi odwiedzić cztery lub więcej stron, aby uzyskać odpowiedź na swoje zapytanie.


  • 65% użytkowników klika tradycyjny wynik wyszukiwania „10 niebieskich linków” podczas sesji wyszukiwania.


  • Chociaż różniło się to znacznie w zależności od zapytania, 19% osób wyszukujących klika reklamę Google podczas wyszukiwania.


  • W przypadku zapytań lokalnych 42% osób wyszukujących klika w wizytówki Google Moja Firma.


  • 19% użytkowników szukających produktu klika wynik w Zakupach Google.


  • Średnio tylko 3% osób wyszukujących wchodzi w interakcję z polem „Ludzie też pytają”. Chociaż to zachowanie różni się znacznie w zależności od zapytania. Na przykład 13,6% osób szukających suplementów klikało w tę opcję.


  • Tylko 0,44% osób wyszukujących trafia na drugą stronę wyników wyszukiwania Google.


  • Sesja wyszukiwania trwa średnio 76 sekund. Połowa wszystkich sesji wyszukiwania kończy się w ciągu 53 sekund.



Jak zostało przeprowadzone badanie?


W ramach tego badania 454 użytkowników z USA zostało poproszonych o wykonanie zestawu zadań za pomocą wyszukiwarki Google.


Aby uzyskać szeroki zestaw różnych respondenci, zostali poproszeni o wykonanie następujących zadań wyszukiwania:

  • Komercyjny (fizyczny produkt): znajdź uchwyt samochodowy na telefon do ciężarówki Ford F-150 poniżej 20 USD.

  • Komercyjne (usługi): Znajdź kartę kredytową linii lotniczej, która oferuje co najmniej 20 000 mil nowym posiadaczom karty w pierwszym roku.

  • Komercyjna nr 2 (usługa): Znajdź małą firmową kartę kredytową bez rocznej opłaty i oprocentowaniem mniejszym niż 25%.

  • Lokalny: znajdź prawnika zajmującego się wypadkami samochodowymi w Twojej okolicy.

  • Informacje: znajdź najlepszy film, aby pokazać, jak ściąć własne włosy.

  • Informacje: Znajdź najlepszy sposób na kupowanie artykułów spożywczych w Twojej okolicy bez dodatkowej opłaty za dostawę.

  • Transakcyjne: znajdź suplementy, które mogą pomóc w bólu pleców.

Następnie każdy film został obejrzany indywidualnie, aby upewnić się, że postępowano zgodnie z instrukcjami ankiety. W sumie prawidłowo wyszukiwanie dokonało 259 użytkowników (1801 sesji wyszukiwania). Całkowita długości nagrania wideo wyniosła 2226 minut (38 godzin).


Na koniec zostały dodane adnotacje do konkretnych filmów. Następnie wprowadzono każdy punkt danych do arkusza kalkulacyjnego.


Użytkownicy wyszukujący korzystają z sugestii autouzupełniania Google w 23% przypadków


Autouzupełnianie Google sugeruje listę słów kluczowych podczas wyszukiwania na podstawie historii wyszukiwania, geografii i tego, co do tej pory wpisałeś.


Według badań spora liczba użytkowników Google korzysta z tej funkcji. W szczególności zostało stwierdzone, że około jedna czwarta wszystkich wyszukiwań spowodowała, że ​​użytkownik wybrał jedną z sugestii autouzupełniania Google.

Jednak to, ile razy ktoś użył autouzupełniania Google, w pewnym stopniu zależało od zapytania.


W szczególności osoby szukające komercyjnych i transakcyjnych słów kluczowych najczęściej korzystały z sugestii autouzupełniania.



Kluczowy wniosek: Wydaje się, że autouzupełnianie Google ma znaczący wpływ na zachowanie użytkowników podczas wyszukiwania - szczególnie w przypadku zapytań transakcyjnych i handlowych.


Połowa użytkowników Google klika w ciągu 9 sekund od wyszukiwania


Następnie został zbadany „czas do pierwszego kliknięcia”. Innymi słowy, ile czasu użytkownik spędził na przeglądaniu wyników przed podjęciem decyzji o kliknięciu.


Została zatem postawiona hipotezę, że chociaż wiele osób instynktownie klika pierwszy wynik, zachowanie użytkownika może się zmieniać ze względu na dużą liczbę funkcji SERP, z których obecnie korzysta Google, w tym "karuzele wideo".


Nie wspominając o tym, że układy SERP mogą się znacznie różnić między różnymi wyszukiwaniami.


Taka kombinacja utrudnia użytkownikom szybkie wybranie pierwszego organicznego wyniku na stronie. W zależności od zapytania pierwszy wynik może znajdować się w części strony widocznej na ekranie, albo na dole strony. Czasami jest wciśnięty między Google Shopping i Google Ads.


Ciekawym faktem jest to, że 50% osób wyszukujących coś w Google klika w ciągu 9 sekund, jak również, że 25% użytkowników klika w ciągu pierwszych 5 sekund.


Średnio „czas do pierwszego kliknięcia” wynosi 14,6 sekundy.



Warto również zauważyć, że czas do pierwszego kliknięcia różnił się nieco w zależności od typu zapytania.

Kluczowy wniosek: Użytkownicy Google spędzają dużo czasu na sprawdzaniu wyników przed pierwszym kliknięciem. Średni „czas do pierwszego kliknięcia” w przypadku wyszukiwania wynosi 14,6 sekundy.


9% użytkowników przewija na sam dół pierwszej strony


Następnie okazało się, ilu użytkowników wyszukiwarki Google faktycznie przewinęło się w dół wyników na pierwszej stronie i okazało się, że tylko 9% osób znalazło się na samym dole wyników.


Zachowanie użytkownika było jednak zależne od typu zapytania. Osoby wyszukujące transakcyjne zapytanie „znajdź suplementy na ból pleców” zobaczyły znacznie więcej SERP w porównaniu z osobami wyszukującymi reklamę „znajdź uchwyt samochodowy na telefon”.


Taki stan rzeczy prawdopodobnie spowodowany jest różnicami w funkcjach SERP.


Komercyjne słowa kluczowe zwykle przynoszą wyniki w Zakupach Google, które prawie zawsze pojawiają się w górnej części strony widocznej na ekranie.


Z drugiej strony, terminy transakcyjne i informacyjne zazwyczaj przedstawiają bardziej tradycyjny układ „10 niebieskich linków”. Co może prowadzić do częstszego przewijania i klikania dalej w dół strony.


Kluczowy wniosek: Stosunkowo niewielu (9%) użytkowników Google znajduje się na samym dole wyników SERP. Wiele z nich znajduje odpowiedź na swoje zapytanie u góry strony lub, jeśli nie znajdą tego, czego potrzebują, wolą zmodyfikować zapytanie.


Tylko 15% użytkowników Google modyfikuje początkowe hasło wyszukiwania


85% użytkowników Google znajduje odpowiedź na swoje zapytanie za pomocą początkowego wyszukiwanego hasła.



Może to wynikać z faktu, że Google (dzięki aktualizacjom takim jak Hummingbird i RankBrain ) poprawiło ich zdolność do zrozumienia prawdziwego celu zapytania.


Wyniki wyszukiwania Google są po prostu lepsze niż w przeszłości, co prowadzi do tego, że ktoś znajduje odpowiedni wynik już na samej górze strony.


Możliwe też, że użytkownicy Google lepiej rozumieją, jak wyszukiwać to co ich interesuje. Innymi słowy, zostali "przeszkoleni" przez tysiące wyszukiwań, aby poprawnie formułować swoje zapytania.


Tak czy inaczej, wyszukiwarki Google zazwyczaj znajdują to, czego potrzebują, przy pierwszym zapytaniu. Dlatego bardzo niewielu ostatecznie zmienia zapytanie po przeprowadzeniu pierwszego wyszukiwania.


Kluczowy wniosek: Tylko 15% osób wyszukujących ostatecznie modyfikuje słowo kluczowe, którego początkowo szukało.


17% użytkowników Google "odbija" się z powrotem do SERP


Chociaż jest to kontrowersyjne, istnieją dowody na to, że algorytm Google analizuje „sygnały behawioralne”, aby ustalić, czy użytkownicy są zadowoleni z wyników.


Niezależnie od tego zostało sprawdzone, ile osób "odbijało się" po kliknięciu konkretnego wyniku Google.


Okazało się, że 83% użytkowników nie odrzuciło wyniku, który zdecydowali się kliknąć. I tylko 5% użytkowników zrobiło to wielokrotnie podczas jednej sesji wyszukiwania.


Chociaż, znowu to się różniło w zależności od zapytania.


Badanie wykazało również, że większość (59%) użytkowników kliknęło pojedynczy wynik oraz, że niewielki procent użytkowników (6%) odwiedziło 4+ strony, aby znaleźć odpowiedź na swoje zapytanie.


Ponownie pokazuje to, że Google generalnie wykonuje dobrą robotę, odpowiadając na zapytanie użytkownika.


W połączeniu z faktem, że, jak omówiono powyżej, osoby wyszukujące w Google spędzają sporo czasu na wyborze najbardziej odpowiedniego wyniku do kliknięcia.


Kluczowy wniosek: 17% osób, które klikają wynik Google, wraca do SERP, aby wybrać inny wynik.


65% użytkowników wyszukiwarki Google klika wyniki bezpłatne


W ciągu ostatnich kilku lat Google wprowadziło szereg nowych funkcji SERP , w tym wybrane fragmenty, panele wiedzy, karty na Twitterze i inne.


Mimo to okazało się, że 65% użytkowników kliknęło co najmniej jeden bezpłatny wynik „10 niebieskich linków” podczas sesji wyszukiwania.

Nie oznacza to jednak, że ci użytkownicy nie kliknęli również reklamy. Okazało się, że wielu użytkowników podczas sesji wyszukiwania klika zarówno wyniki bezpłatne, jak i reklamy.


Warto jednak zauważyć, że zdecydowana większość wyszukujących kończy klikanie organicznych wyników przynajmniej raz w trakcie sesji. Spora liczba (10%) kliknęła wiele bezpłatnych ofert.


Kluczowy wniosek: 65% użytkowników Google klika wynik bezpłatny podczas sesji wyszukiwania.


19% użytkowników klika reklamę Google podczas wyszukiwania


Listy reklam Google zajmują więcej miejsca w SERP niż kiedykolwiek wcześniej.

Dzisiejsze miejsca docelowe reklam Google są również bardziej widoczne i obecnie w dużej mierze przypominają wyniki organiczne.


Okazało się, że 19% użytkowników Google klika reklamę Google i tylko 4% klikało wiele reklam podczas tej samej sesji wyszukiwania.


Liczba ta może być nieco wyższa niż oczekiwano, ze względu na fakt, że wiele zapytań w tym badaniu miało charakter komercyjny lub transakcyjny.


W rzeczywistości okazało się, że to zachowanie było w dużym stopniu zależne od rodzaju przeprowadzanego wyszukiwania.


W szczególności wyszukiwania komercyjne i transakcyjne doprowadziły do ​​znacznie większej liczby kliknięć reklam Google w porównaniu z zapytaniami informacyjnymi.


Wynika to prawdopodobnie z faktu, że te wyszukiwania generują więcej miejsc docelowych reklam oraz, że intencja wyszukiwania jest bardziej ukierunkowana na strony produktów i usług.


Może to prowadzić do znalezienia przez użytkowników reklam bardzo trafnych dla ich wyszukiwania.


Kluczowy wniosek: 19% użytkowników Google klika reklamę Google. Liczba ta jednak różni się znacznie w zależności od rodzaju wyszukiwania, które ktoś przeprowadza.


42% "lokalnych" użytkowników wybiera wizytówkę Google Moja Firma


W przypadku zapytań lokalnych („adwokat piła”), a nawet zapytań, które Google może uznać za lokalne w zależności od kontekstu, przedstawiają użytkownikom „pakiet" wizytówek Google.

Pakiet wizytówek Google to zestaw trzech wyników pobranych z Map Google, które są zmieszane z „normalnymi” wynikami organicznymi.


Okazało się, że 42% osób szukających lokalnych terminów ostatecznie klika wynik w pakiecie wizytówek Google.


Biorąc pod uwagę jego znaczenie w większości lokalnych wyszukiwań, nie jest zaskoczeniem, że duża liczba użytkowników decyduje się znaleźć lokalną firmę za pomocą pakietu wizytówek.


Kluczowy wniosek: 42% osób szukających lokalnej firmy klika w wynik z pakietu wizytówek Google.


19% wyszukiwań produktów skutkuje kliknięciem w Zakupach Google


Wyniki w Zakupach Google pojawiają się w górnej (lub bocznej) części strony, przeważnie w przypadku zapytań dotyczących konkretnych produktów.

Nie powinno więc dziwić, że 19% osób wyszukujących produkt w końcu klika wynik w Zakupach Google.



Kluczowy wniosek: 19% osób szukających produktu klika w wyniki Zakupów Google przynajmniej raz podczas sesji wyszukiwania.


Tylko 3% użytkowników Google wchodzi w interakcję z polem „Ludzie też pytają...”


Według danych SEMrush , 43,21% wszystkich wyników wyszukiwania Google zawiera funkcję "Ludzie też pytają...", co czyni je jedną z najważniejszych funkcji we wszystkich SERPach.



Ilu zatem użytkowników faktycznie wchodziło w interakcję z polami LTP?


Okazało się, że bardzo niewiele (tylko 3%) wyszukiwań w Google kończy się kliknięciem pola „Ludzie też pytają”.


Okazuje się jednak, że niektóre wyszukiwania transakcyjne i nawigacyjne powodują znacznie większą interakcję z polem LTP (13,6%).



Kluczowy wniosek: Chociaż pola "Ludzie też pytają" również pojawiają się w dużej liczbie SERP, nie są one tak często używane w przypadku większości zapytań. W rzeczywistości tylko 3% wyszukiwań spowodowało interakcję z tą funkcją


0,44% użytkowników odwiedza drugą stronę wyników Google


Patrząc na powyższe wnioski ujęte w tym artykule, nic dziwnego, że bardzo niewielu użytkowników (0,44%) trafia na drugą stronę Google.

Jest to też zgodne z organicznym badaniem CTR, które zostało przeprowadzone w zeszłym roku na podstawie danych z Google Search Console.


W tym badaniu okazało się, że 0,78% użytkowników odwiedziło drugą stronę wyników.


Kluczowy wniosek: tylko 0,44% użytkowników Google odwiedza drugą stronę, aby znaleźć odpowiedź na swoje zapytanie.


Średnia sesja wyszukiwania w Google trwa 76 sekund


Kiedy ktoś szuka czegoś w Google, ile czasu zajmuje mu znalezienie tego, czego szuka?

Według badania przeciętny człowiek kończy sesję wyszukiwania po 76 sekundach.


25% sesji wyszukiwania było natomiast bardzo szybkich (mniej niż 31 sekund).

Podobnie jak w przypadku wielu ustaleń, ramy czasowe w tym przypadku różniły się w zależności od rodzaju poszukiwań przeprowadzanych przez badanego.


Ponownie pokazuje to, że Google stosunkowo dobrze "pakuje" pierwszą stronę z odpowiednimi i przydatnymi wynikami. Zapewnianie różnego rodzaju funkcji SERP, które pomagają szybciej kierować ludzi do odpowiednich treści - działa! :)


Kluczowy wniosek: chociaż w pewnym stopniu zależne od zapytania, nasze dane pokazują, że większość wyszukiwań w Google kończy się pomyślnie w stosunkowo krótkim czasie (średnio 76 sekund).


Mamy nadzieję, że spodobały Ci się te badania!


SERP Google szybko się zmienia. Więcej reklam. Więcej funkcji SERP. A nawet zupełnie nowe możliwości wyszukiwania, takie jak Google Discover .


Dlatego wiemy już, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z dzisiejszymi wynikami wyszukiwania.


Jeżeli chcesz, by Twoja Firma dała się odnaleźć w dowolnym sposób, jakim posługują się Twoi Klienci, kliknij poniższy baner. Będziesz zachwycony.


www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com



17 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO