• Sławomir Jułga

7 najczęstszych błędów przy doborze słów kluczowych

Aktualizacja: 19 cze 2019

Ostatnie dwa artykuły na naszym Blogu spędziliśmy na rozmowach o tym, jak przeprowadzać badania słów kluczowych, ale nie poświęciliśmy wiele czasu na temat tego, czego nie robić. W świecie Google są witryny w czołówce, strony na ostatnich miejscach i wszystko pomiędzy. Chcesz mieć pewność, że Twoja witryna pojawi się na szczycie - a przynajmniej na pierwszej stronie? Unikaj typowych błędów w doborze słów kluczowych, a masz szansę na walkę z konkurencją.


1. Opieranie się na swojej intuicji (zamiast badań)


Chcesz znaleźć świetne słowa kluczowe? Będziesz musiał poświęcić czas na badanie swojego rynku i przeglądanie danych o tym, czego ludzie szukają. Nawet jeśli dobrze znasz swoich klientów, nie możesz polegać wyłącznie na swoich instynktach, aby odgadnąć, co ludzie szukają w Google. Użyj niektórych z naszych rekomendowanych narzędzi słów kluczowych, aby zrozumieć, czego ludzie faktycznie szukają w Google. Być może zdziwisz się, że najpopularniejsze zapytania nie są takie same jak te, których użyłbyś do opisania swojej firmy.


2. Wybieranie nierealistycznych słów kluczowych


Nawet jeśli jesteś bajecznie utalentowanym projektantem wnętrz z Warszawy, prawdopodobnie nie będziesz w stanie zająć pierwszego miejsca w kategorii „projektowanie wnętrz”, a nawet „projektowanie wnętrz Warszawa”. Ten pierwszy ma ponad 25 000 000 wyników - to duża konkurencja! Zamiast tego znajdź swoją niszę i skup się na słowach kluczowych z długim ogonem. Będziesz miał więcej sukcesów, jeśli będziesz realistyczny i spróbujesz pozycjonować frazy, które są mniej konkurencyjne, ale bardziej prawdopodobne, że przyniosą płacących klientów.


W idealnej sytuacji, lista słów kluczowych powinna zawierać markowe słowo kluczowe lub dwa, a także kombinację słów kluczowych o krótkim i o długim ogonie. Popularne, krótkie słowa kluczowe mogą pomóc w zwiększeniu liczby odwiedzających w miarę upływu czasu, podczas gdy słowa kluczowe z długim ogonem są łatwiejsze do pozycjonowania i pomogą uchwycić tych użytkowników, którzy najprawdopodobniej zostaną Twoimi klientami.


3. Nadużywanie słów kluczowych


Użyłeś słów kluczowych jak szalonych - w treści, w nagłówkach, w tytułach stron i w tekście altowym? Postępowałeś zgodnie ze wszystkimi naszymi poradami zawartymi w poprzednich artykułach i wpisałeś słowa kluczowe w swojej witrynie? Dobra robota! Chociaż twoje intencje są świetne, liczy się wykonanie. Nadużywanie słów kluczowych nazywane jest „upychaniem słów kluczowych”, a Google jest znane z karania witryn, które to robią. Pamiętaj, aby pisać dla ludzi i używać słów kluczowych w sposób, który brzmi naturalnie.


4. Tworzenie "spamowych" domen


Oczywiście, posiadanie słów kluczowych w Twojej domenie może pomóc w osiągnięciu dobrego wyniku, ale jeśli zrobisz to niezgodnie ze zdrowym rozsądkiem, Google może dać ci klapsa. Unikaj www.najtanszeapartamentydowynajecia.pl lub www.najlepszyfryzjerwpoznaniu.pl . Wybierając domenę, unikaj myślników lub rzadko używanych końcówek domen, takich jak .name lub .info. Wyszukiwarki mogą postrzegać je jako czerwone flagi dla spamu i odpowiednio karać Twoją witrynę.


5. Nie bierzesz pod uwagę swojej lokalizacji


Decydując, które strony internetowe mają być wyświetlane w SERP, Google bierze pod uwagę lokalizację użytkownika. Jeśli jesteś lokalną firmą, chcesz zwiększyć swoje szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania w Twojej okolicy! Aby to zrobić, podaj konkretne słowa odnoszące się do Twojego miasta, województwa, dzielnicy. Pomyśl o tym, jak ludzie mówią o twoim obszarze, a następnie dodaj te słowa do fraz kluczowych. Na przykład, jeśli jesteś projektantem wnętrz w Warszawy, spróbuj użyć zwrotów takich jak „ekspert w dziedzinie projektowania wnętrz w Warszawie” lub „projektant wnętrz w pobliżu centrum Warszawy”, a nie „projektowanie wnętrz Warszawa”. Bardzo istotną rolę odgrywa również strona kontaktowa oraz nagłówek lub stopka witryny.


6. Prowokowanie "złych" kliknięć


Wybierając słowa kluczowe, zawsze pamiętaj, aby wziąć pod uwagę intencje wyszukiwarki! Jeśli chcesz, aby Twoja strategia SEO przełożyła się na większy zysk, musisz przyciągnąć kliknięcia od osób, które naprawdę chcą korzystać z Twoich usług lub produktów. Zamiast wybierać frazę wyszukiwania na dużą skalę, przejdź do słów kluczowych, które najprawdopodobniej przyniosą kliknięcia od członków rynku docelowego. Gdy osoby, które surfują po Twojej stronie i natychmiast ją opuszczają, jest to tak zwane „odrzucanie”. Strony internetowe o wysokim „współczynniku odrzuceń” będą z czasem spadać w wynikach wyszukiwania Google.

Powiedzmy, że jesteś fotografem mody. Słowa kluczowe, takie jak „fryzura” i „wysokie obcasy”, mogą być istotne dla zdjęć, które robisz, ale bądź ostrożny, ponieważ możesz przyciągnąć ludzi szukających salonu fryzjerskiego lub sklepu z butami - a to może spowodować wysoki współczynnik odrzuceń dla Twojej witryny.


7. Trzymanie się tych samych słów kluczowych


Badałeś swoje idealne słowa kluczowe i korzystałeś z nich w całej witrynie? Mijają całe miesiące i stosujesz się do promowania swojej witryny w Google? Niesamowite! Nie zapomnij jednak okresowo oceniać słów kluczowych. SEO to dynamiczny proces, popularność słów kluczowych zmienia się w czasie. Koniecznie sprawdzaj popularność fraz kilka razy w roku, wykonując ponowne badania słów kluczowych i dostosuj słowa do w aktualnych trendach strategii.

Przeglądając swoją skuteczność za pomocą Google Analytics i Google Search Console, możesz znaleźć słowa kluczowe, które nie powodują ruchu i zacząć promować te, które chętniej wpisują Twoi Klienci. Możesz również użyć Google Trends, aby zidentyfikować nowe i popularne frazy, które chcesz dodać do listy.

Po przeczytaniu tych wskazówek, spójrz na listę słów kluczowych i wprowadź zmiany na swojej stronie internetowej. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak używać słów kluczowych, zapoznaj się z następnym artykułem.


www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO