• Piotr Karolak

6 kroków, dzięki którym wprowadzisz swoją stronę na szczyt Google

Aktualizacja: kwi 27

Niezależnie czy jesteś przedsiębiorcą czy klientem - wszyscy polegamy na potężnej wyszukiwarce Google, która zasadniczo pomaga nam wyszukiwać potrzebne informacje. Tak na prawdę w Google, szukamy absolutnie wszystkiego - od sprawdzenia nazwiska ulubione aktorki, sposobu na przeziebienie, na szukaniu miłości kończąc.

Łatwo przychodzi nam myśleć o Google jako o czymś, czego używamy do wyszukiwania informacji o innych ludziach, ale jako właściciel małej firmy musisz również aktywnie myśleć o tym, jak ludzie używają wyszukiwarki jej do szukania ciebie.


W rzeczywistości masz do dyspozycji wiele narzędzi, dzięki którym Twoja witryna będzie doskonałym miejscem (w oczach Google) do wyświetlenia jej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania (SERP). W tym artykule sprawdzimy, czym dokładnie są te zasoby i jak najlepiej je wykorzystać.


Oto 6 kroków, które pomogą Twojej stornie wyświetlić się w czołówce:

  1. Prześlij swoją witrynę do Google

  2. Zbuduj się powiązań linkowych

  3. Wybierz idealne słowa kluczowe

  4. Zarządzaj swoimi metatagami

  5. Zoptymalizuj pod kątem urządzeń mobilnych

  6. Udowodnij, że jesteś lokalny


1. Prześlij swoją witrynę do Google

Możesz myśleć, że Google jest wszechwiedzące, ale nawet najpotężniejsi władcy czasami potrzebują pomocy. Chociaż Twoja witryna zostanie w pewnym momencie nieuchronnie znaleziona przez roboty Google stale indeksujące treści internetowe, możesz podjąć kilka działań, aby przyspieszyć ten proces. Pierwszym krokiem jest poinformowanie Google o jej istnieniu, przesyłając swoją witrynę do Google. Możesz to zrobić, przesyłając mapę witryny do Google Search Console, a odpowiednie algorytmy "przeskanują" Twoją stronę w celu dodania jej do indeksu.


2. Zbuduj sieć powiązań linkowych

Przyjazne "przypomnienie" o Twojej obecności nie musi kończyć się ręcznym przesyłaniem witryny do Google. Innym sposobem na skierowanie tych botów do Twojej witryny jest umieszczenie linków w innych miejscach w sieci. Kiedy boty docierają do tych niebieskich hiperłączy tekstowych, wydaje się, że otrzymują polecenie przejścia bezpośrednio do Twojej witryny. Jeśli masz znajomych w wysokich miejscach (na blogach), którzy chętnie Cię wykrzykują w jednym z ich postów, powinieneś zacząć myśleć o dobrym „podziękowaniu”. Ale jeśli twój przyjaciel lub kręgi zawodowe nie są pełne właścicieli witryn, nie martw się. Możesz także być swoim najlepszym przyjacielem i wysyłać boty na swoją stronę, publikując adres URL we wszystkich profilach mediów społecznościowych i katalogach internetowych dla Twojej branży lub obszaru geograficznego. Oprócz tego, że jest niezwykle wygodny dla potencjalnych klientów, aby strona główna Twojej firmy była tak łatwo dostępna, każda lokalizacja, w której umieścisz ten link, staje się kolejną autostradą prowadzącą prosto do pięknej witryny.

Przyjazne "przypomnienie" o Twojej obecności nie musi kończyć się ręcznym przesyłaniem witryny do Google. Innym sposobem na skierowanie tych botów do Twojej witryny jest umieszczenie linków w innych miejscach w sieci. Kiedy boty docierają do tych niebieskich hiperłączy tekstowych, otrzymują polecenie przejścia bezpośrednio do Twojej witryny. Możesz także wysyłać boty na swoją stronę, publikując adres URL we wszystkich profilach mediów społecznościowych i katalogach internetowych dla Twojej branży lub lokalizacji.


3. Wybierz idealne słowa kluczowe

Dobre słowa kluczowe to zwykle trzy do pięciu słów długich fraz, które można wyszukać, aby znaleźć firmę taką jak Twoja. Są one ważne, ponieważ gdy występuje dopasowanie między słowami wpisywanymi przez użytkowników w polu wyszukiwania a słowami, które wpisałeś w treści witryny i ustawieniach SEO, oznacza to, że Twój wpis jest lepiej wyszukiwany. Tak więc, jeśli ktoś szuka „wegańskich przepisów” i „karmy dla psów”, a wegańskie domowe przekąski dla zwierząt domowych są twoją pracą, to upewnij się, że te potencjalne słowa kluczowe pojawią się w Twojej witrynie. W ten sposób Google będzie wiedzieć, że strona Twojej firmy jest dobrym kandydatem do zasugerowania dla takiego miłośnika zwierząt.


Twoi potencjalni klienci nie są inni niż Ty. Powinieneś sobie wyobrazić, że publiczność zadaje Google konkretne pytanie, na które Twoja firma jest gotowa natychmiast odpowiedzieć. Gdy przeprowadzisz małe badanie słów kluczowych, aby dowiedzieć się, jakie złote frazy są najczęściej wyszukiwane, Twoim zadaniem jest scalenie ich z treściami i ustawieniami SEO witryny, aby Google wiedział, że to Twoja strona zawiera doskonałe odpowiedzi. Wyszukiwarka uwielbia kierować użytkowników we właściwym kierunku, dlatego maksymalizacja szczegółowości słów kluczowych pomaga im to zrobić. Jeśli czujesz, że utkniesz, SEOmotive.pl przekaże Ci również informacje zwrotne na temat siły wybranych słów i w razie potrzeby zaoferuje alternatywy.


4. Zarządzaj swoimi metatagami

Jednym z głównych sygnałów, które możesz wysłać do Google, informując, że TWoja witryna jest godna SERP, jest wypełnienie jej metatagów - są to elementy, które składają się na pozycję strony internetowej w Google. Teksty wprowadzone w metatagach nie pojawiają się w Twojej witrynie, ale wybranie jasnych i zwięzłych sformułowań dla tych etykiet ma kluczowe znaczenie dla przekonania przeglądarek internetowych, że to Twój link jest odpowiedni do kliknięcia. I, jak zawsze, nie zapomnij o używaniu słów kluczowych, aby zwrócić uwagę Google! Jeśli metatagi nadal brzmią jak coś z kosmosu, to dobrze. SEOmotive.pl dosłownie poprowadzi cię przez twoją stronę i pokaże każdy element, w tym metatagi, które możesz poprawić.


5. Zoptymalizuj pod kątem urządzeń mobilnych

Urządzenia mobilne stanowią obecnie około połowy całego globalnego ruchu internetowego. Zaufaj nam, żaden z tych użytkowników nie chce mrużyć oczu przez przycięte wyświetlacze w swoich telefonach lub obrazy, które nigdy nie wydają się w pełni załadować. Google wie o tym i chce, aby ich użytkownicy byli zadowoleni, więc wezmą pod uwagę, jak przyjazna jest Twoja witryna mobilna, podejmując decyzję, które strony zostaną wymienione jako pierwsze w wynikach wyszukiwania. Dlatego musisz upewnić się, że Twoja witryna jest gotowa na mobilność. To było łatwe. Pomyśl o przypadkach, które skłonią większość ludzi do dokonania zakupu na telefonie. Rzadko jest to przypadkowa sytuacja podczas przeglądania, a bardziej akcja „Potrzebuję teraz”. Google właściwie stworzył termin na to doświadczenie: mikro-moment. Jest to „bogaty w intencje moment, w którym dana osoba zwraca się do urządzenia, aby reagować na potrzebę - wiedzieć, iść, robić lub kupować”. Pozwól tej definicji kierować Twoimi wyborami, na przykład na stronie głównej. Być może możesz zrezygnować z opcji menu prowadzących do historii firmy i blogu, aby wyśrodkować galerię produktów i często zadawane pytania dotyczące wysyłki.


Podsumujmy tutaj. To, jak szybko i bezproblemowo Twoja witryna ułatwia Klientom dojście do rozwiązania swojego problemu za pośrednictwem telefonu komórkowego, sprawia, żę użytkownicy myślą o Tobie jako wiarygodnej firmie. Jeżeli natomiast Google myśli o tobie dobrze - będziesz widoczny w lepszym miejscu.


6. Udowodnij, że jesteś lokalny

Jesteś firmą lokalną? Ten punkt jest dla Ciebie. W szerszym świecie SEO istnieje obszar znany jako lokalne SEO, w którym Google pomaga kierować osoby poszukujące konkretnej lokalizacji do rozwiązań w ich obszarze. Dlaczego to jest ważne? Zasadniczo większość osób nadal najpierw szuka pola wyszukiwania Google, aby znaleźć firmę, której szukają, zanim przejdzie na główną ulicę. Google Moja Firma to odpowiedź na tę potrzebę. Jest to katalog informacji o firmach, który wypełnia to, co pojawia się w Mapach Google, a także to, co jest wyświetlane w „pakiecie lokalnym” (ta mapa i trzy opcje biznesowe, które pojawiają się u góry wyszukiwań w określonej lokalizacji). W jaki sposób ta lokalna usługa pomaga łatwiej znaleźć firmę? Oprócz słów kluczowych jest to jeszcze jeden sposób, aby zasugerować Google, że Twoja firma będzie wysokiej jakości wynikiem sugerowanym użytkownikom. Załóżmy na przykład, że jesteś właścicielem salonu fryzjerskiego „Fale Loki Koki Radom”. Jeśli potencjalny klient poszukujący fryzjera szuka „salonów fryzjerskich w Radomiu”, Twoja strona będzie miała większe szanse na pojawienie się, ponieważ Twoja firma odpowiada na oba pytania: „co?” i „gdzie?”.


www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


66 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO