• Paweł Siadaczka

20 codziennych nawyków, dających sukces Twojej Firmie

Jak to jest, że są tacy ludzie, którzy czego się nie dotkną zamieniają w złoto? Jak to jest, że Ty się starasz, cały czas próbujesz, a Twoja Firma nie odnosi biznesowego sukcesu? Nie potrzebujesz być magikiem, by poprowadzić swoją Firmę na wyżyny możliwości.


Steve Jobs, który jest dla mnie wzorem biznesmena, niegdyś powiedział: „Nigdy nie zmienisz swojego życia, dopóki nie zmienisz czegoś, co robisz codziennie. Sekret twojego sukcesu nie znajduje się w codziennej rutynie. ” No właśnie, co zatem zmienić, żeby wyprzedzić konkurentów i być dla nich mistrzem do naśladowania? Poniżej przedstawiam Ci 20 codziennych nawyków, które gwarantują Ci, że będziesz na zupełnie innym poziomie niż dotychczas.


1. Wstawaj wcześniej.

Badanie przeprowadzone przez Harvard wykazało, że „ludzie, którzy osiągają szczytowe wyniki rano są lepiej przygotowani do sukcesu zawodowego”. Wczesne rozpoczęcie dnia pozwala poświęcić więcej czasu na cele związane z wydajnością i mieć więcej czasu na planowanie sukcesu. Może to być wycieczka na siłownię, codzienna medytacja, "aktywne" śniadanie lub inny z wymienionych codziennych nawyków ludzi sukcesu poniżej.


2. Zrób krótki cyfrowy detoks

Dla większości z nas pierwszą rzeczą, którą robimy po przebudzeniu, jest spojrzenie na swój telefon. Kilka nieodebranych połączeń lub SMS-ów, setki wpisów na Instagramie, a później idziemy do pracy. Jak się z tym czujesz? Ledwo zaczerpnąłeś powietrza i już myślisz o pracy, doświadczasz mieszanki zazdrości od ludzi "idealnych" oraz tzw. FOMO (z języka angielskiego: „fear of missing out” znaczy mniej więcej tyle, co przeraźliwy strach przed tym, że ominie nas ważna informacja czy wydarzenie. W wolnym tłumaczeniu to ogromny lęk przed utratą ważnej informacji.).


Pozwól sobie poczekać co najmniej 30 minut po przebudzeniu, zanim sprawdzisz swój telefon, pomoże ci to odpocząć i da możliwość samemu zadecydować jak chcesz się czuć. Używając staromodnego budzika zamiast smartfona, który nie zasypie Cię zbędnym natłokiem danych - możesz wyobrazić sobie te nieograniczone możliwości, od których możesz zacząć dzień.


3. Zacznij dzień od wyciszenia muzyki

W przeciwieństwie do znanej sceny z filmu Office Space (>>>FilmWeb<<<), w której Michael Bolton rapuje w drodze do pracy, muzyka powinna wprawić cię w kojący lub produktywny nastrój. Użyj go jako sposobu na przebudzenie, zrelaksuj się przy pomocy uspokajających dźwięków i sam sprawdź, czy nastrój zaczyna się poprawiać. Jestem pewny, że tak jak u mnie, u Ciebie też to zadziała.


4. Rutynowy trening

Aby utrzymać aktywność umysłu, musisz także zachować aktywność ciała. Poranek to najlepszy czas, aby obudzić mięśnie, albo poprzez rozciąganie, cardio lub ich kombinację. Ponadto możesz rzucić tę poranną kawę, gdy zobaczysz, jak energetyzują Cię "pajacyki". :)


5. Jedz zdrowe śniadania

Śniadanie jest jednym z najważniejszych posiłków w ciągu dnia. Jest to optymalny czas, aby zaopatrzyć się w odpowiednią dawkę zdrowych węglowodanów, białek oraz tłuszczów, ponieważ musisz pozostać energicznym przez cały dzień. . Dlatego właśnie, priorytetem jest, aby nie pominąć tego ważnego posiłku.


6. Medytuj

Medytacja to praktyka trenowania uwagi i świadomości oraz uspokojenia umysłu poprzez odwracanie uwagi od myśli, które zaciemniają twój osąd. Nawet zaledwie 10 do 15 minut każdego ranka może mieć ogromny wpływ na Twój dzień. Podobnie jak cyfrowy detoks, pozwala odejść od pracowitości i złożoności życia, aby z łatwością poradzić sobie z dniem.


7. Prowadź dziennik

Prowadzenie dziennika może łatwo stać się produktywnym nawykiem. Pozwala zwolnić i zastanowić się nad dniem, wyznaczyć sobie cele i stać się osobą odnoszącą większe sukcesy. Doskonałym pomysłem jest opróżnienie umysłu ze świadomych porannych myśli i ręczne ich zapisanie na kartce. Dzięki takiemu "zabiegowi" oczyścisz umysł z zaśmiecającego go myślenia i rozpoczniesz dzień ze skupieniem i jasnością.


8. Ćwicz wdzięczność

Nie jest tajemnicą, że szczęśliwi ludzie odnoszą większe sukcesy. Według badań na temat psychologii pozytywnej wdzięczność jest silnie i konsekwentnie kojarzona z większym szczęściem. Jak ty to robisz? Możesz zapisywać swoje podziękowania w dzienniku, wypowiadać je na głos, modlić się, medytować lub wybrać własną ścieżkę. Można to zrobić na wiele sposobów i żaden z nich nie będzie zły.


9. Wybierz trzy cele, aby codziennie ustalać priorytety

Często nasze listy rzeczy do zrobienia są tak duże, że każdą sprawę realizujemy po trochu - a a koniec dnia, żadna z nich nie jest ukończona. Jeśli tak jest w twoim przypadku, spróbuj zmienić tę mentalność, i skoncentruj się na trzech z tych zadań - priorytetowych na ten dzień. Dopiero jak w pełni wykonasz swoje najważniejsze zadania, przejdź do następnych.


Jeśli międzyczasie pojawią się inne zadania, zanim zdążysz je wykonać, wiedz, że powiedzenie czasami „nie” to nic złego. Masz określoną ilość czasu w ciągu dnia i musisz skupić się na tym co ważne w tej chwili, a nie na radzeniu sobie z rozproszeniem uwagi. Rozważ przekazanie tych mniej istotnych zadań komuś, kto może pomóc. Na koniec śledź swoje trzy cele, a resztę zadań do wykonania zapisz, np. w aplikacjach dedykowanych do zwiększania swojej wydajności oraz zarządzania czasem.


10. Czytaj o swojej branży

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się ustawić alert Google dla określonych słów kluczowych, subskrybować garść ulubionych biuletynów, czy odwiedzać ulubionego bloga biznesowego, marketingowego, czy poświęconego projektowaniu stron internetowych, ważne jest, aby pozostać na bieżąco. Pozwoli ci to nadążyć za aktualnymi tematami, takimi jak trendy marketingowe, trendy w projektowaniu grafik na Twoje ulotki i banery lub trendy fotograficzne.


11. "Spożywaj" treści motywacyjne

Często jesteśmy tak pochłonięci codziennymi sprawami, że jesteśmy dalecy od patrzenia w przyszłość. Jednak ludzie odnoszący największe sukcesy zawsze wyobrażają sobie swoje marzenia i aspiracje. To zabawne i przede wszystkim satysfakcjonujące - dlatego zdecydowanie warte wdrożenia. Jeśli nie masz pewności, co do swoich marzeń, rozważ słuchanie motywacyjnych podcastów lub rzuć okiem na motywujące cytaty.


12. Otocz się optymistycznymi ludźmi

Wszyscy słyszeliśmy wersję powiedzenia „jesteś kombinacją ludzi, którymi otaczasz się na codzień”. To prawda! Wiadomo, że ludzie wpływają na nastroje innych. Jeśli spędzasz dzień na wysłuchiwaniu narzekań innych - nie dziw się, że nie czujesz się dobrze.


Jeśli twoi najbliżsi towarzysze są naprawdę szczęśliwi i podekscytowani, z pewnością Cię to zarazi. A kiedy jesteś w najlepszej formie, może to tylko zwiększyć twoje szanse na odniesienie sukcesu w pracy i w innych dziedzinach twojego życia.


13. Wyeliminuj „fałszywe zadania” w swoim kalendarzu

W swoim kalendarzu zapisuj tylko takie zadania, które na prawdę musisz zrobić i określ bezwzględne daty oraz godziny. Zapewni to, porządek, dzięki któremu nie umówisz się z nikim na spotkanie w tych godzinach. Pozwoli ci to również mieć czas na wykonanie pracy, zamiast odpowiadać na mnóstwo e-maili i czy brać udział w zbędnych spotkaniach przez cały dzień.


14. Miej czas na relaks

Oczywiście ważne jest, aby być produktywnym, ale powinieneś także pozwolić swojemu mózgowi i ciału mieć czas na doładowanie. Zastanów się nad ustanowieniem chwil relaksu jako niewielkiej nagrody w ciągu dnia. Na przykład spróbuj skupić się na godzinę, a następnie poświęć pięć minut na przeczytanie inspirującego artykułu lub wybierz się na krótki spacer i napij się wody. Zapobiegnie to wypaleniu i pozwoli ci myśleć jaśniej przez cały dzień.


15. Bądź bardziej świadomy zdrowia

Zdrowe życie ma ogromny wpływ na codzienne życie. Od zdolności koncentracji, po poziom ogólnej energii, na osiąganiu najlepszych wyników kończąc. Poza wyborem jedzenia, zdrowie ma również związek z harmonogramem snu, poziomem stresu i wiele innych. Jeśli nie masz pewności, jakie działania podjąć, rozważ współpracę z profesjonalistą. Pomocnym na pewno będzie czytanie najnowszych trendów zdrowotnych, a nawet tak prosta czynność jak picie odpowiedniej ilości wody każdego dnia.


16. Ruszaj się przez cały dzień

Jeżeli zauważyłeś, że po prostu nie masz czasu na trening przed lub po pracy. To wciąż nie jest usprawiedliwieniem do poruszania się. Właściwie poświęcenie pięciu minut tu i tam w ciągu dnia na energiczne spacery lub sesje rozciągania sprawi, że będziesz bardziej produktywny. Możesz nawet chodzić podczas spotkań telefonicznych, jeśli nie możesz znaleźć innej chwili poza pracą. To nie tylko sprawi, że odniesiesz większy sukces, ale jest to jeden z wielu sposobów na odstresowanie się podczas pracy.


17. Utrzymuj porządek i czystość przestrzeni

Czysta przestrzeń pokrywa się z czystym umysłem. Od biurka po dom - bardziej prawdopodobne jest, że poczujesz się produktywny i zrównoważony, jeśli nie "sortujesz" bałaganu. Każdego dnia znajdź czas na zmywanie naczyń, wytrzyj zakurzoną klawiaturę, uporządkuj swoje biuro i listę rzeczy do zrobienia. Zajmuje to tylko kilka minut i gwarantuje błyskawiczną poprawę wydajności. Ponadto warto mieć cotygodniowy nawyk dogłębnego porządkowania swojego otoczenia.


18. Bądź towarzyski

Poświęcanie czasu na kawę lub lunch ze współpracownikami, uczestniczenie w wydarzeniach związanych z pracą (i nie tylko) lub rozmawianie z przyjacielem, z którym od dawna nie rozmawiałeś, może zdziałać cuda zarówno dla twojego nastroju, jak i ogólnego sukcesu. Niezależnie od tego, czy tematy dotyczą pracy, czy zabawy, nie jest to „zmarnowany czas” na biurowym gadaniu, jak może się wydawać.


Po pierwsze, nawiązanie przyjaźni pozwoli ci zaufać innym, bardziej cieszyć się pracą i, w razie potrzeby, mieć system wsparcia, który pomoże ci poradzić sobie z przytłaczającymi zadaniami. Po drugie, nasz świat działa w taki sposób, że najlepsze okazje czy pomysły trafiają się przy ludziach, których nie tylko cenimy, ale również wzajemnie lubimy.


19. Zadbaj o siebie

Niezależnie od tego, czy jest to maska ​​na twarz, filiżanka rumianku, kilka głębokich wdechów lub rezerwacja okazjonalnego masażu, dbanie o siebie jest niezwykle ważne dla zdrowia. Oczywiście nie musisz pod to ustawiać swojego plany dziennego, ale warto znaleźć gdzieś te 10 minut.


20. Śpij wystarczająco długo

Wśród codziennych nawyków ludzi sukcesu jest to jeden z najważniejszych. Sen jest najzdrowszą rzeczą, jaką możemy zrobić dla siebie. Bez wystarczającej ilości snu nie tylko poczujesz wypalenie, ale będziesz kontynuować pracę coraz wolniej. Wyobraź sobie, jak wpłynie to na twoją zdolność do produktywności. Sen pomaga nam się zresetować jak nic innego. Większość dorosłych wymaga zdrowej dawki 7-9 godzin snu na noc.


Wypracowanie wszystkich nawyków na raz jest bardzo trudno lub wręcz niemożliwe. Postaraj się natomiast wdrożyć chociaż kilka na początku, a z biegiem czasu będziesz zaskoczony, że wypracowałeś je wszystkie! :)

www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


243 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO