• Paweł Siadaczka

100 milionów wyszukiwań dziennie - czy na naszych oczach wyrasta konkurencja dla Google?

DuckDuckGo - jest to wyszukiwarka, która w Polsce jest jeszcze mało popularna. W USA jednak, jest to druga wyszukiwarka patrząc na liczbę dziennych wyszukiwań. DuckDuckGo kontynuuje stały wzrost, po raz pierwszy osiągając 100 milionów wyszukiwań dziennie.



DuckDuckGo świętuje kamień milowy, osiągając 100 milionów wyszukiwań w ciągu jednego dnia.

Publiczne dane o ruchu DuckDuckGo wskazują, że rekord został pobity w ostatni poniedziałek, 11 stycznia.


Uwzględniając styczniowy kamień milowy, DuckDuckGo jest na dobrej drodze do osiągnięcia około 90 milionów średnich dziennych wyszukiwań w styczniu.


Dla porównania, DuckDuckGo odnotował średnio około 52 milionów dziennych wyszukiwań w styczniu 2020 r. Oznacza to, że jest to wzrost o 73% rok do roku.


Aby jeszcze bardziej ująć ten rekordowy wzrost w perspektywie, oto wzrost średniej dziennej wyszukiwań w poprzednim roku:

  • Styczeń 2019 - styczeń 2020 - wzrost o 52%

  • Styczeń 2018 - styczeń 2019 - wzrost o 62%

  • Styczeń 2017 - styczeń 2018 - wzrost o 61%

  • Styczeń 2016 - styczeń 2017 - 30% wzrost

Rozwój DuckDuckGo nie ogranicza się do wyszukiwania w Internecie, ponieważ jego aplikacja mobilna jest popularniejsza niż kiedykolwiek.


W zeszłym tygodniu osiągnął 7 miejsce na liście przebojów iOS App Store dla wszystkich bezpłatnych aplikacji i 1 miejsce ze wszystkich aplikacji narzędziowych.


Sukces DuckDuckGo na urządzeniach mobilnych zapewnił mu drugie miejsce za Google pod względem udziału w rynku wyszukiwarek mobilnych, przejmując Bing i Yahoo.


Zgadza się, DuckDuckGo to oficjalnie numer 2 w wyszukiwarkach mobilnych w USA. Na komputerach pozostawia Bing i Yahoo na czwartej pozycji. Jest jednak mniej miejsca na rozwój wyszukiwarki na komputerach, ponieważ więcej wyszukiwań odbywa się na urządzeniach mobilnych.


Niezależnie od tego, w jaki sposób na to spojrzysz, DuckDuckGo przeżywa tempo wzrostu, którego nie widziano w swojej 12-letniej historii. Wszystko wskazuje na to, że jest to częścią większej zmiany w kierunku platform prywatnych.


Główną zaletą DuckDuckGo w porównaniu z innymi wyszukiwarkami są funkcje prywatności. Użytkownicy mogą przeprowadzać wyszukiwania bez gromadzenia ich danych osobowych i sprzedawania ich reklamodawcom.


Gdy ludzie stają się bardziej świadomi tego, w jaki sposób firmy wykorzystują ich dane, wydaje się, że podejmują świadome decyzje o wyborze różnych usług.


Dochodzenia antymonopolowe w firmach takich jak Facebook, Amazon, Apple i Google wyłożyły ich politykę prywatności na pierwszy plan. W rezultacie ludzie zdają sobie sprawę z tego, jak ich dane są używane, kiedy zgadzają się na warunki świadczenia usług.


Rośnie liczba alternatywnych wyszukiwarek, aplikacji społecznościowych i komunikatorów. Z czasem dowiemy się, czy ten wzrost jest trwały. Możliwe, że użytkownicy będą bardziej zadowoleni z usług, z których już korzystali.


Jeśli chodzi o DuckDuckGo, jego wzrost był na tyle stabilny, że sugeruje, że w przyszłości trend ten będzie utrzymywany. Jak pokazałem wcześniej, droga DuckDuckGo do 100 milionów wyszukiwań dziennie zajęła lata. To nie stało się z dnia na dzień.


Teraz byłby świetny czas dla DuckDuckGo na zainwestowanie w więcej funkcji, które przybliżą go do bycia prawdziwą alternatywą 1: 1 dla innych wyszukiwarek. Zobaczymy, czy ten wzrost codziennych wyszukiwań spowoduje pewne aktualizacje w najbliższej przyszłości.


44 wyświetlenia0 komentarz

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie