• Paweł Siadaczka

10 najlepszych narzędzi do sprawdzania słów kluczowych

Każdy, kto ma nawet niewielką praktyczną wiedzę na temat SEO, wie, że słowa kluczowe są niezbędne do znalezienia czegokolwiek w Internecie. Dodanie słów kluczowych do treści Twojej strony pomoże Ci w wyświetlaniu się w Google wyżej od innych. Jak więc dobrać najlepsze słowa? Cóż, dane słowo kluczowe lub fraza kluczowa nie zawsze jest oczywiste. Aby uzyskać najlepsze dostępne opcje słów kluczowych, tak aby Twoja witryna została znaleziona w Google, wymagane są badania.


Jeśli chodzi o badanie słów kluczowych, masz do dyspozycji więcej niż kilka opcji. Aby uzyskać dostęp do wysokiej pozycji w Google, niezbędne Ci będą narzędzia do analizy słów kluczowych. Poniżej przedstawiam Ci 10 świetnych narzędzi do badań słów kluczowych, które zdecydowanie polecam do wypróbowania:


  1. Google Keyword Planner

  2. Soovle

  3. SEMrush

  4. Wordstream

  5. Ubersuggest

  6. Ahrefs

  7. Google Trends

  8. Moz Keyword Planner

  9. Google Search Console

  10. Keywords Everywhere


1. Google Keyword Planner

Na pierwszy rzut - najpopularniejsze i najważniejsze narzędzie. Własny program planowania słów kluczowych Google zapewnia dość łatwe do zrozumienia podejście do badania słów kluczowych. Nie musisz robić nic innego, tylko wpisać konkretne słowo kluczowe lub frazę, o której chcesz uzyskać informacje, i tyle - zobaczysz średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, frazy konkurencyjne, szacunkowe ceny kliknięć w usłudze Google Ads.


Technicznie rzecz biorąc, obsługa narzędzia planowania słów kluczowych Google nie jest trudne, ale musisz najpierw utworzyć konto Google Ads i podać informacje o karcie płatniczej (bez tego się nie obędzie, natomiast nie musisz robić żadnych wydatków).

Konkluzja SEOmotive:

Ta bezpłatna opcja jest dla osób, które chcą bez zbędnych dodatków narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych bezpośrednio od Google.

2. Soovle

Soolve przedstawia sugerowane słowa kluczowe na podstawie zapytania z całej sieci. Zasadniczo jest to jak wielka wyszukiwarka z automatyczną sugestią słów na podstawie zapytań użytkowników Google, Wikipedii, Amazona, Yahoo !, Binga i Answers.com - wszystkie uwzględniane jednocześnie.


Interfejs narzędzia wydaje się trochę archaiczny, natomiast spełnia swoją rolę znakomicie. Soolve daje dobry obraz tego, jak ludzie szukają danego słowa kluczowego oraz sposobów, w jaki sposób można ją zoptymalizować.

 

Poza podstawową funkcją wyszukiwania fraz, Soolve pozwala przeciągać i upuszczać sugerowane wyniki na górę ekranu, aby zachować je na później. Kiedy pojawi się przycisk „później”, możesz nawet wyeksportować zapisane sugestie do pliku .csv do użytku na innych platformach.

Konkluzja SEOmotive

Soolve to bezpłatne narzędzie, które jest najlepsze dla tych, którzy chcą zbadać autouzupełnianie wyszukiwania z wielu źródeł jednocześnie. Narzędzie to, z pewnością dostarczy wielu inspiracji.

3. SEMrush

SEM Rush jest jednym z moich ulubionych narzędzi (mimo, że jest płatne), ponieważ posiada bardzo dużą ilość różnorodnych funkcji. Dla niektórych ilość ta może wydać się aż przesadzona, ale jeśli szukasz kompleksowej platformy SEO, istnieje powód, dla którego znajdziesz ją na szczycie wielu rekomendacji.


Niezależnie od tego, czy chcesz sprawdzić słowa "na szybko" czy poświecić dużą ilość czasu na badania słów kluczowych, np. podejrzeć jakich słów używają Twoi konkurenci, SEMRush to wszystko Ci zapewni. Dzięki temu narzędziu możesz uzyskać ponad 2 miliony wyników i pogrupować je według tematów. To tylko kilka z kilku funkcji oferowanych przez tę platformę. Obejmuje także analitykę ruchu, badania reklam i wiele, wiele innych. 

Konkluzja SEOmotive

SEM Rush jest najlepszy dla tych, którzy chcą pełnego zestawu funkcji SEO i nie mają nic przeciwko płaceniu za to.

4. Wordstream

Jeśli próbujesz znaleźć prostą i skuteczną platformę do badania słów kluczowych, WordStream zapewni Ci pomoc w dobraniu potencjalnych słów kluczowych, z których możesz skorzystać.


Darmowa wersja WordStream oferuje tylko sugestie słów kluczowych i ich liczbę wyszukiwań w Google oraz liczbę wyszukiwań w określonym przedziale czasowym. Jeśli chcesz uzyskać dodatkowe informacje o szczegółach, takich jak konkurencja, CPC i oceny szans, musisz zarejestrować się do WordStream Advisor.


Funkcjonalność badania słów kluczowych na tym się jednak nie kończy. WordStream ma również dodatkowe sposoby na zainspirowanie Cię, takie jak narzędzie wykluczających się słów kluczowych i wyszukiwarka niszowych słów kluczowych.

Konkluzja SEOmotive

Podstawowe bezpłatne wyszukiwanie słów kluczowych w Wordstream jest fajne, ale będziesz musiał zapłacić, aby odblokować pełną moc.

5. Ubersuggest

Ubersuggest to świetne narzędzie do badania słów kluczowych, które oferuje cenne informacje w łatwy do zrozumienia sposób.


Korzystanie z Ubersuggest to pestka: wystarczy dodać słowo kluczowe, aby uzyskać więcej informacji, swój język i kraj i gotowe! Otrzymasz informacje, których możesz oczekiwać od dowolnego narzędzia do słów kluczowych, takie jak sugerowane słowa kluczowe, popularność, koszt kliknięcia (CPC), a nawet poziom trudności do wypozycjonowania. To jednak nie wszystko, ponieważ kilka innych przydatnych informacji można uzyskać jednym kliknięciem. Możesz łatwo uzyskać dostęp do powiązanych słów kluczowych, pytań w Google, używając słowa kluczowego, przyimków i porównań.


Aby zagłębić się jeszcze bardziej, po prostu kliknij jedną z sugestii słów kluczowych, aby otworzyć specjalny panel, który pokazuje statystyki Google SERP, odwiedzin, linków, oceny domeny i opcji społecznościowych.

Konkluzja SEOmotive

W przypadku darmowych narzędzi, Ubersuggest uważam za najlepszy wybór. Najlepiej sprawdzić to przed wydaniem pieniędzy na inne opcje o podobnych funkcjach.

6. Ahrefs

Kolejne bardzo popularne narzędzie do badania słów kluczowych pochodzi od Ahrefs i stanowi doskonałe narzędzie dla Profesjonalistów.


Narzędzie do ustalania propozycji słów kluczowych Ahrefs oferuje nie tylko świetny zestaw funkcji, ale jest też prawdopodobnie "najmilsze" dla oczu. Dzięki świetnym wykresom pokazującym siłę słowa kluczowego jest zdecydowanie mniej onieśmielające niż niektóre inne narzędzia z tej listy.


Ahrefs oferuje pewną elastyczność w badaniach, szczególnie tam, gdzie słowo kluczowe jest wysoko w rankingu. Możesz wyszukiwać w wielu lokalizacjach, np. Google, YouTube, Bing, Yandex, Baidu lub Amazon.

Konkluzja SEOmotive

Podsumowując: Ahrefs oferuje wszechstronny pakiet SEO, który nie jest darmowy, ale ma wiele do zaoferowania. Może być nieco zaawansowany dla niektórych użytkowników.

7. Google Trends

Google Trends może być przydatne, aby zobaczyć, co jest popularne w wyszukiwarce, ale równie dobrze można je również wykorzystać do badania słów kluczowych.


Po prostu wpisz temat, a wyświetli się oś czasu pokazująca popularność słowa kluczowego. Możesz zastosować filtry dla lokalizacji, czasu (domyślnie 12 miesięcy), kategorii i typu wyszukiwania. Ta ostatnia umożliwia filtrowanie między standardową wyszukiwarką internetową, YouTube, aktualnościami, obrazem lub wyszukiwarką Google Shopping.


Poniżej osi czasu zobaczysz kilka wykresów, które przedstawiają popularność wyszukiwanego hasła według podregionów, co może być pomocne dla lokalnego SEO. Poniżej zobaczysz pokrewne tematy i zapytania, które mogą pomóc Ci zoptymalizować słowa kluczowe.

Konkluzja SEOmotive

Google Trends jest w 100% darmowy i doskonale nadaje się do szukania inspiracji i wskazówek dotyczących optymalizacji słów kluczowych.

8. Moz Keyword Planner

Moz jest świetnym źródłem informacji o SEO, więc nic dziwnego, że oferuje także fantastyczne narzędzie do badania słów kluczowych.


Obecny jest Twój standardowy zestaw funkcji, takich jak liczba wyszukiwań słów kluczowych, a także możliwość generowania i zapisywania list słów kluczowych, ale to nie wszystko. Możesz zagłębić się w długie słowa kluczowe w formacie pytań, zoptymalizować słowa kluczowe dla międzynarodowych odbiorców oraz zaawansowaną analizę konkurencyjnych słów kluczowych. To tylko niektóre funkcje, które otrzymasz dzięki Eksploratorowi słów kluczowych Moz.


Chociaż prawdopodobnie nie jest to kompletny przełom, musisz zarejestrować konto, aby korzystać z tego narzędzia.

Konkluzja SEOmotive

Eksperci SEO w Moz stworzyli fantastyczne bezpłatne narzędzie do badań słów kluczowych, które nie jest trudne w użyciu.

9. Google Search Console

Google Search Console zawiera wiele informacji na temat wydajności Twojej witryny i może być bardzo pomocne w badaniach słów kluczowych.


Search Console poda tylko te hasła, które obecnie klasyfikujesz, więc jeśli chcesz zbadać potencjalne nowe słowa kluczowe, inne narzędzie może być lepiej dostosowane do Twoich potrzeb. Jednak zobaczenie, jakich zwrotów używają ludzie, aby znaleźć Cię w Google, może pomóc w dalszej optymalizacji i rozwinięciu tego, co już istnieje. Można nawet stwierdzić, że niektóre słowa kluczowe mogą działać lepiej po kilku poprawkach na Twojej stronie. Potrzebujesz pomocy przy rozpoczynaniu pracy z Google Search Console? Sprawdź jednego z naszych Certyfikowanych Specjalistów Google.

Konkluzja SEOmotive

Google Search Console to bezpłatne narzędzie, które pomaga uzyskać wgląd w istniejące słowa kluczowe i pokazuje jak je zoptymalizować.

10. Keywords Everywhere (Rozszerzenie / wtyczka)

Jeśli masz dość spędzania niezliczonej ilości czasu na pojedynczych narzędziach do badania słów kluczowych, możesz skorzystać z rozszerzenia Keywords Everywhere dla przeglądarek internetowych Chrome i Firefox.


To rozszerzenie pozwala uzyskać przydatne informacje o słowach kluczowych bez konieczności odwiedzania konkretnej witryny. Prosta wyszukiwarka Google automatycznie wyświetli pokrewne słowa kluczowe do zapytania, a także sekcję „ludzie szukają” po prawej stronie wyników wyszukiwania. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat wyszukiwania (i prawdopodobnie tak jest), musisz kupić "kredyty", aby uzyskać szczegółowe informacje na temat liczby wyszukiwań, CPC i konkurencji. Te szczegóły pojawią się bezpośrednio w polu autouzupełniania podczas wyszukiwania i poniżej paska wyszukiwania po zakończeniu wyszukiwania.

Konkluzja SEOmotive Keywords Everywhere na całym świecie są płatnym rozszerzeniem, które wymaga dużego wysiłku w badaniu słów kluczowych, ponieważ jest ono mocno zaawansowane. Nie mniej jednak - Warto!


www.SEOmotive.pl | www.DajSieZnalezc.pl | www.Siadaczka.com


61 wyświetlenia
 

+48 48 386 83 33

© COPYRIGHT 2014-2019 | SEOMOTIVE.PL | ALL RIGHTS RESERVED | POLITYKA COOKIES | RODO